Visar inlägg med etikett Barn. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Barn. Visa alla inlägg

maj 27, 2011

Nu är det över

Äntligen är bindningstiden slut på mitt j*vla mobila bredband och vi har beställt nytt bredband som kommer fungera utan att det kopplar ner, kopplar från och startar om..

Inget är omöjligt, iallafall inte nu när jag har kladdat på mig mascara utan kladd med en liten bebis på armen, ingen liten bebis för nu väger han ändå nära 8 kg och är 6 månader och 23 dagar. Häromdagen fick han sina första loafers, svart/grå-rutiga. En helt ny garderob i size 74 och en ny jacka så nu är han snyggaste ungen i hela stan!
Får ta bilder och lägga in när orken hälsar på mig.

Min lilla pärla kan stå upp själv men än ås länge verkar det som om han är närmare att börja gå än krypa, han nästan ålar sig fram och rullar till sitt mål. Idag lyckades han välta en stor blomma över sig när han på 2 sec hann från babygymmet till blomman. Ändå var han bevakad hela tiden tills jag vände ryggen till i inte ens 2 sec.
Min fina Douglas har även börjat titta till Alexander när han gråter eller bara låter.


Jobbar under hela helgen och till veckan är det dags för promenad med Victoria och hennes Tuva, möte med banken, tatuering och en massa annat roligt!

På söndag är det även Mors-Dag, vi har väl inte firat den något speciellt i min familj mer än att man grattar och äter tårta men Peters familj firar stort så imorgon blir det middag med trevligt sällskap! Så på söndag åker vi till min familj och visar min mamma hur mycket hon betyder för mig. Under tiden tänkte jag att vi skulle hinna städa hemma samtidigt som det ska grejas ute ochPeter ska göra klart Mc:n så vi kan åka. Det blir en fartfylld helg med andra ord!


Nu blir det off en stund. See y soon.

maj 09, 2011

Sommar!

Vilken underbar tid det har varit, jag har liksom lagt bloggandet på sidan nu när det är så himla bra väder.
Jag har börjat göra en sista ifyllning av tatueringen på sidan av kroppen och snart kommer det även komma en till. woho! Jag måste ju ha en till Alexander´s ära ! (Kingsroad Tattoo) Tack till Patrik Björk, men Rebecca kommer få göra Alexander-tatueringen!
Idag har jag gjort nya naglar (sommarnaglar är ett måste!), storhandlat med både mat till oss och dogzen, massor med jord och sen grejade jag i trädgården (och där tog även 200 L jord slut), jag har haft svärmor och svärfar hemma som har hjälpt mig göra ett land, där finns nu: dill, gräslös, rädisor, rödbetor, morötter och rabarber, jag väntar på både amerikanska blåbär och sparris men snart är baksidan komplett. Det ska upp staket, både till gården och ett som ramar in uteplatsen.
Jag verkligen känner hur allt faller på plats och varje dag som går känns det mer rätt. Kanske är det drömmen jag lever nu, med upp och nergångar.

Nu har P gjort klart svingen till sin nya motorcykel och snart, snart kan vi glida!

Vi har även börjat ge Alexander havrevälling på kvällen så nu sover han genom hela natten, nattar honom vid 19-20 och sen vaknar han vid 7 och då är det frukost med ersättning, lunch vid 11-12 med gröt och bebissmörgås, då sover han middag ett par timmar och sen ersättning vid 15, gröt igen vid 18-19 och så är det natten igen. Vi har fått en riktigt bra rutin på dygnet.

Nej nu är det dags för en varm skön dusch innan jag varvar ner för kvällen och om 50 min är det dags för Big Brother (töntvarning) och sen är det natten även för oss!


Take care och fortsätt vara avundsjuk!

mars 13, 2011

Aldrig en i mängden.

Vi har haft en fullspäckad helg och morgondagen blir inte lugnare.

Fredagen var vi och storhandlade för att sedan umgås som de lyckliga paret med det fantastiska sonen vi faktiskt är.
Gårdagen bestod av mysfrukost och ca tre timmars promenad i solen med hundarna. Känner hur kilona bara rinner av mig (haha)
Idag har vi varit på middag hos Alexander's faster och det är inte varje dag jag dricker ett glas rött klockan 13.00. Gott var det och passade utmärkt till rostbiffen och den enormt goda grönpepparsåsen, bra val! Lite hemmagjord glass och en riktig chokladkaka satt inte heller fel, där kom kilona tillbaka. Sedan var vi till Alexander's mormor och morfar för att prova dopklänningen, diskutera dopet och även där blev det fika och lite avundsjuka blev vi nog på IPad:en. Men än så länge har vi inte förstått behovet av den.

Imorgon ska vi på föräldragrupp, välja papper och design till inbjudningarna för dopet och sedan ska vi till badhuset med Alexandra och hennes bedårande Lucas. Ska bli skönt och få ha min karl hemma ett tag nu så jag kan få trötta ut han med allt mitt pladder. Han kommer önska att han jobbade istället. Ibland går munnen i ett på mig (-kan du inte titta på en film så kan du vara tyst en stund. ) kanske kan få ordning på saker och ting om han är hemma.



Snart slår drömmarna in totalt. En känsla bara Du kan förstå!

mars 08, 2011

Barn!

Alexander sover själv under matpauserna och sover även själv i sin egen säng ca 6-7 timmar i sträck innan det är dags för mat och sen sover han 5-6 timmar till. Nu är livet riktigt underbart och det blir inte sämre för att han alltid är så go och glad under dagarna. Min karl gör varje dag speciell och snart så! Är så lycklig med livet som det utvecklar sig. Tillräckligt glad för att inte ha lust att spendera min tid framför datorn utan jag spenderar den hellre med min familj som gör att hela min vardag är som en dröm.



Det är äkta kärlek det!



Peter och Alexander <3

februari 20, 2011

Tacos, Gaygala och rostbiff

Det sammanfattar våran helg väldigt väldigt bra.

Fredagen var en shoppingdag med svärmor och sedan tacos med familjen Ojanperä till Lets Dance.
Lördagen var myspys hemma med min lilla familj till melodifestivalen och QX Gaygalan. "Berg flyttar in, det var roligt"
Idag har vi haft besök av "Nobben" och jag har gjort både rulltårta och kladdkaka. Men nu gör jag potatisgratäng, skysås och ugnstekt rostbiff. Det luktar riktigt smaskigt och kan knappt vänta på och få skära upp rostbiffen.

Alexander har fått in riktigt bra sovrutiner, han sover hela nätterna med mat en gång på natten och sen sover han mellan 12-14 och sen mellan 17-18. sen somnar han igen runt 22-23 och sover till 09 nästa dag. Sen han började ta nappen har han blivit lyckligare och kan äntligen sova själv i både barnvagnen och sängen.

Idag skulle jag gärna träffat mina föräldrar men min mamma är magsjuk, stackare!


//Alexander´s mamma

februari 11, 2011

FredagsMys!

Idag har jag och Alexander varit till stan och träffat Caroline och hennes son Lucas. Alltid lika roligt och få träffa mina underbara vänner och det bästa med vännerna som har barn är att de förstår att man inte alltid har tid och ork. Men mina vänner kommer man aldrig kunna ersätta.
Sedan åkte vi till Karlstad när älsklingen tagit helg på jobbet för att införskaffa oss en ny soffa och jag kan bara säga, WOW och damn vad snygg och bekväm den är. Får lägga ut bilder någon gång. Skulle vara roligt och förmedla en känsla genom bloggen men det är svårare än vad man tror. jag säger som Peter skulle ha gjort: - det ******* i röven. höhö!

Nu bloggar jag från soffsn samtidigt som Lets Dance börjar igen. Varje fredag är det Lets Dance/Idol och Tacos med de två jag älskar mest.
Imorgon blir det hämtning av Carro och kanske Fanny på dagen och sen ska vi umgås och underhålla Alexander tills dess att vi ska lämna honom hos sin farmor och farfar. Sen laddar vi upp inför kvällen och plockar fram skumpan. Var och inhandlade ny outfit i onsdags så nu är jag redo och taggad inför fest imorgonkväll.
Det är tur att Alexander inte vet hur bortskämd han är än men jag jag så himla glad över att ha en svärmor som jag kommer överens med och som alltid ställer upp.
Men nu ska det även bli skönt att få träffa mina föräldrar igen, på måndag åker jag till flygplatsen och hämtar dom och jag kommer vara så avundsjuk på deras bruna face. Man får lite lätt "hemlängtan" när dom varit borta i två veckor. Hoppas de har köpt med sig en massa grejer!

Dags att fortsätta att umgås med min karl och son, tänk att kärleken är så stark. Ingen som hade väntat sig det men ibland händer det.

Take care
//Alexanders mamma

februari 07, 2011

20110207


Nu är vi inne i februari och Alexander är nu 3 månader och 3 dagar gammal. I fredags fick han sin första vaccinering och med lite ont i benen och feber ett par timmar så hade vi en ganska glad grabb trots att han var lite snorig och hade hosta. Nu är han pigg som bara han kan vara trots att han fortfarande hostar, men han var så duktig och smittade ner sin mamma innan han blev frisk så nu har jag feber, hosta och har en näsa jag gärna skulle byta bort medans Alexander är pigg och kräver riktigt mycket uppmärksamhet så nu har jag ringt hit Alexander´s farmor som har varit ute och gått med honom medans jag la mig i ett varmt bad i bubbelbadkaret! Det gillar skarpt, inte varje dag man får ligga och slappna helt själv utan att behöva oroa sig för lillen.

Mina föräldrar är i Thailand och kommer nog hem till helgen, m
en inte på lördag hopas jag för då kommer ju Caroline och Fanny på besök och förhoppningsvis blir den en utgång på stan för första gången på lite drygt ett år. Vore så skönt och få sminka upp sig, dra på mig den snyggaste blåsan jag har i garderoben och kunna kalasa med flickorna när de äntligen är här. Hoppas det finns barnvakt åt lilleman bara *hoppas hoppas*

Det ska bli skönt när pappsen kommer hem och kan pyssla om sin son och sin sambo som hela tiden längtar efter honom. Men nån måste ju dra in pengarna och jag är glad över att det inte är jag *höhö* men det är så tomt utan honom! Längtar efter dig hjärtat!

Bilder på prinsen får avsluta inlägget och skickar en tanke på mormor och morfar som ligger på beachen med en kall öl!

Alexander ca 30 timmar gammal

Alexander 2,5 månad

Alexander ca 2 månader




Älskade underbara unge

januari 22, 2011

Life´s changing

Hela livet är som en berg- och dalbana, ibland tar det lång tid innan nerförsbackarna kommer och ibland känns det som om uppförsbackarna aldrig tar slut. Ibland kommer en nerförbacke man aldrig vill ska ta slut men precis som tiden så går det på tok för fort när man har det kul.
Sitter hemma hos min mor och far och jag kan ändå inte släppa tanken på min man som sitter hemma med Faxe medans jag packade bilen men Alexander, Douglas och barnvagnen för att tillbringa ett par dagar ute i buschen på andra sidan stan. När jag är hemifrån längtar jag efter det men när jag är där känns det bara vardagligt och lite jobbigt med allt som ska fixas och göras. Är det konstigt att känna så?
Alexander börjar bli en stor grabb, han väger närmare 6,7 kg och är 61 lång. Vilken liten heffaklumpa vi har. Inga mått som är exakta eftersom vi tog måtten här hos Alexander´s mormor och morfar.
Nu vill P-Jr ha mat för han har fått badat länge eftersom mormor tyckte hennes "groda" (?!) luktade lite kräk.. inte konstigt eftersom han är ett kräkmonster.
All love to my family!
P är min kärlek, då....nu....föralltid!

december 12, 2010

Fikar gör vi mest hela tiden

Hela helgen har i stort sett bestått av fika och mat.
Fredagen var det tacos som stod på schemat och för att fira våran speciella dag blev det även en flaska champange. Good news has to celebrate!
Igår var hela familjen ute och gick, Peter, jag, Douglas, Faxe och självklart var våran ögonsten Alexander med i sin otroligt snygga vagn med lågprofils däck på "BMW-fälgar". Rullar kanoners på oplogade småvägar! Vi hann även med att skotta uppfarten och ingången till huset, hälsa på grannarna och sätta upp ljusslingor i träden innan jag gjorde lussekatter, potatisgratäng med morötter och kassler, ananaspaj.
Efter maten blev den en glöggkväll med både traditionell Blossa glögg och Blossas nya glögg med Lingon och en "lätt touch" av enbär. Eftersom jag inte dricker den vanliga glöggen tänkte jag prova Lingonglöggen och ja, den funkar, jag måste faktiskt erkänna att jag föredrar saffransglögg eller äppelglögg framför både vanlig och lingon glöggen men det är inte lätt att få tag på "min" glögg om man inte är på julmarknader.
Idag har jag och min lilla familj varit och hälsat på Alexander´s farmor för att hämta lite julgranspynt och hålla henne lite sällskap innan det var dags för mig, Alexander och Douglas att åka till min syster och hennes familj för adventsfika med både familjen Wikstrand/Fors och Wikstrand. Alltid lika kul och träffa familjen! Fick mig lite kvalitets tid med min far också.

Vi har även börjat med Minifom mot kolik för att försöka få bukt med lillemans mage. Han har inte kolik med är lite kinkig om nätterna, vi började med det igår och inatt sov Alexander 5 timmar isträck. Skönt var det och få sova ut lite. Man blir trött med barn kan jag lova.
Men det är ändå ganska otroligt hur mycket jag och Peter orkar göra om dagarna. Jag har varit igång hela dagen och Peter har grejat badrum mest hela dagen, det känns som om det inte är så långt kvar nu men det kanske bara är min syn på det hela eftersom jag är lite av en optimist.
Längtar tills vi (Jag) kan få välja lampor, handtag, knoppat, handukshängare m.m. Jag kommer vara som ett barn på julafton!
Men jag får väl nöja mig med att först och främst välja den perfekta granen så jag kan börja göra iordning julen på riktigt.
Jag hittade en julskinka idag som vägde 5.9 kg och Johanna slog till på den så att det förhoppningsvis finns julskinka till julen. Den står i ugnen för att förkokas och sedan griljeras.
Jisses, igår blev prinsen 1 månad och en vecka. Växer fort så man hinner knappt med. Bytte nyss till storlek 2 på blöjor men kanske dags för storlek 3? strl 50-56 börjar bli för litet men som tur är så passar det än så länge relativt bra, medans 62 är för stort förtfarande.
När byter man blöjstorlek egentligen?
Imorgon ska jag och Alexander åka till stan för att möta våran underbara sambo/pappa. Kanske även spana lite Bling bling *höhö*

Avrundar för kvällen och funderar på om man skulle försöka sova lite ifall Alexander inte vill sova ikväll, peppar peppar.




Alexander Peter Michael Wikstrand

Kärleken är förevigt vår!

december 02, 2010

2:e decembers fika

Det brinner i kaminen och kaffet är på gång för idag vankas det småbarnsfika, Viktoria och Josefine kommer strax hit med deras små sötsaker som är yngre(och mindre?) än Alexander. Så nu ska jag ställa mig och baka igen, jag gjorde det igår och i tisdags med. Överväger om jag skulle gjort iordning julskinkan och lussekatterna idag med.
Får se hur kroppen känner sig efter en dag med tre stycken 1 månaders bäbisar.


Have a nice one!
//Alexanders mamma

december 01, 2010

Så var det December

Och 8 månader har gått, även snart en månad. Tänk så fort tiden går egentligen.
För precis ett år sedan hade jag och familjen landat i Thailand för två veckors solsemester som skulle bli de bästa och värsta två veckorna i hela mitt liv.
För ett år sedan var mitt liv ett helt annat än vad jag har idag och ändå ångrar jag inte en sekund vad som skedde då för det skulle visa sig vara det bästa valet jag gjort.
Jag släppte allt jag hade och testade mina vingar för att kunna få ordning på mig själv likväl allt runt omkring mig. Sen att jag i februari upptäckte att det det inte var tillräckligt mycket tid för mig själv ska vi inte prata om.
Min poäng är att tiden passerar oss så fort och ibland hinner vi inte se förändringarna medans de sker utan vi ser dom i efterhand och visst är det lätt att vara efterklok. Ibland behöver vi faktiskt stanna upp mellan varven för att analysera och reflektera det som hänt. Eller rent utav bara uppskatta det vi har.

Under årens gång har jag behövt och stanna upp så otroligt många gånger men jag har bara gjort det ett fåtal gånger vilket lett till att jag har krånglat till saker och ting betydligt mycket mer än vad jag hade behövt om jag sett över det på en gång istället för att delvis ignorerat och delvis gått i tron om att allt löser sig till slut.
Allt löser sig på ett eller annat sätt men frågan är om man har råd att bara luta sig tillbaka och låta saker och ting ske utan egen inverkan.

Jag kände själv hur analytisk (?) jag blev, kanske har det hänt så otroligt mycket nu under 1-2 månader så jag behövde nog verkligen stanna upp nu och analysera min position i livet.
Vi hittade till slut vårat hus, vi fick en pojke, vi började renovera huset, vi har en halvtaskig vardag men vi är lyckligare än någonsin. Det finns ingenting jag skulle vilja byta ut den känslan jag bär på trots att jag är både fysiskt och psykiskt utmattad. Hur mycket jag än vrider och vänder på känslan så är min innersta känsla lycka, kärlek och glädje eller någon slags kombination av det iallafall. Självklart såhär en månad efter att våran Prins kom till världen har jag funderat på hur det hade sett ut om Alexander inte var planerad. Hade vi flyttat, hade vi varit så lyckliga eller rent av att hade vi varit ett par med den styrkan vi tillsammans har fått genom graviditet och förlossning? Det kan jag inte veta helt hundra men jag kan garantera att hade vi inte gått igenom grav. och förl. ihop så hade vi inte varit så starka som vi faktiskt är idag. Det krävs mycket för att skilja på mig och min sambo, inte bara av kärlek utan även för tiden har fört oss närmare varandra och det är lite skrämmande hur mycket vi har "växt ihop" under tiden. Vi har gjort allt tillsammans och jag avgudar honom för att han är en klippa som aldrig viker från min sida. Detta är verkligen äkta kärlek, en kärlek som är amazing.



When the star falls my wish comes true.

Det hann att bli ett blogginlägg och en kopp kaffe medans min lilla skumtomte sov, känns otroligt att jag fått sova 4 timmar i sträck under morgonen, det är så synd att är det inte barn som är vaket så är det hundarna som är det och alltid är det något som kräver min uppmärksamhet. Jag klagar inte så tro inte det! Jag älskar min son mer än något jag har bara inte riktigt förstått än att "jag är en mamma, jag är Alexanders mamma!" En konstig känsla men man växer nog in i rollen som mamma medans tiden passerar. Men nu är det ännu viktigare att stanna upp och analysera livet så att man gör det som är bäst för sitt barn.


Ha en bra första december men nu kallar min son!


/Alexanders mamma

november 09, 2010

Lycklig på heltid

Visst är det underbart och känna hur lycklig man är,
känna hur mycket energi som sköljer över en och allt detta beror på kärlek från min familj. För 2 veckor sedan trodde jag aldrig att jag skulle kunna känna såhär men jag är så glad och kan verkligen säga att trots sömnlösa nätter och skrik så är jag utan tvekan lycklgare än vad jag någonsin har varit.

Varje gång jag tittar på min lilla prins Alexander så blir jag så glad och börjar nästan gråta för att han är ett sånt vackert litet mirakel!

När jag ser min underbara sambo och man Peter fylls jag av en värme som är obeskrivlig. Vi har aldrig stått varandra så nära som vi står varandra nu och jag är fortfarande nyförälskad i honom, ingen är bättre än honom och jag kan inte ens tänka mig att behöva vara utan honom.


Jag älskar tanken på ett eget hus som jag kommer kunna dela tillsammans med min son, man och hundar. Jag älskar tanken på att kunna fylla hela huset med en evig kärlek så att det lyser upp hela tillvaron även när vi går in och får en vardag igen.

Längtar efter att få fira jul tillsammans med hela min familj, kunna ge Alexander en bra start och försöka att inte glömma varandra utan dela allt och ta vara på varandra.

Vara den perfekta familjen.

november 08, 2010

Kärlek!

Våran prins kom till världen den 4:e November klockan 00.11.

Längd: 50 cm
Vikt: 3585 gram
Headsize: 35 cm

Förlossning:

47 timmars aktivt värkarbete, 7 cm öppen men efter 6 timmar utan minsta framgång trots hormondropp och vattenavgång så beslutades det snabbt om ett akut kejsarsnitt eftersom varken min kropp eller bebisen hade speciellt mycket krafter kvar.
hela förlossningen varade under 48 timmar med min underbara sambo vid min sida hela tiden och jag hade inte varit i närheten av att klara det såpass bra som jag gjorde om inte han hade varit med och varit ett sådant bra stöd. En kärlek som bara kan växa sig starkare, efter det vi gått igenom kommer inget kunna komma emellan.

Nu sitter vi med våran lilla Prins, våran Alexander i famnen och vackrare unge finns inte!
Vi är så lyckliga och familjen är fulländad och strålar av kärlek!



Närmar oss även med stormsteg det som kommer bli det bästa vi gjort, självklart efter Alexander men nu ska vi äntligen få vårat eget riktiga hem och ett hus som kommer kunna fyllas med både kärlek och prylar. Till helgen bär det iväg för att hämta nya vitvaror och kanske även få med kaklet, bänkskivor och tapeter med hem och ja just det, vi ska inte glömma våran nya tv till vårat enorma sovrum och bubbelbadkaret. höhö! Här ska spenderas cash kan jag lova!
Underbart att inte behöva fundera på pengar utan att bara kunna vraka och välja bland kakel, golv och tapeter utan att titta på prislappen, det gillas!


november 01, 2010

1:e November

Det har varit torka ett tag nu men tror väl att det kommer fortsätta vara bloggtorka ett par dagar till. Jag har sådana förvärkar(?) och orken har tagit slut.


Ingen bebis än och nu är jag i v 39+4 och på torsdag är jag beräknad får se om jag går över eller inte.


Min karl är den bästa!

oktober 22, 2010

Craving:

Riktig varm choklad gjort på mjölk, kakao och socker.

Smaskigt!

Grymt!

Alltid lika otrevligt när man tror att något är pågång men inget händer.
Elaka barn!
Men det är väl klart att med mig som mor kan det inte bli något annat än en stönig, envis och riktigt elak unge. We´ll see.

Har sovit mer eller mindre hela förmiddagen, eller försökt iallafall.
Hade värkar som började runt halv tolv inatt, avtog framåt 02 men satte igång igen efter lite drygt en halvtimmes uppehåll och då ringde jag faktiskt förlossningen för att reda ut om det var dags på riktigt eller om det var träning på gång bara. Jag fick rådet att avvakta och försöka vila till morgonkvisten (annars hade det varit en lång dag!) och runt halv 6 imorse avtog det såpass så att jag äntligen kunde somna. Kände då att Douglas fick följa med på dagis för irritationen har varit enorm nu på förmiddagen eftersom det inte blivit mycket sömn.
Jag kommer inte sakna den där fantastiska M som kan driva mig till vansinne, speciellt på morgonen.. Snart över.

Kastar i mig lite torsk, potatis, äggsås med rivna morötter och ärtor för att powerwalka till A, T och L för att försöka få bort så mycket irritation det bara går innan herrn kommer hem så han kan slippa ett utbrott ikväll. Han får lida för så mycket trots att inget är hans fel, undra hur det går ihop och hur han egentligen står ut med monstret-Johanna ibland. Det är ett mirakel måste jag säga men det som inte dödar, det härdar. Han borde vara stenhård nu!

Hade behövt och vika lite tvätt nu med men det kan jag ta imorgon eller på söndag, eller rentav nästa vecka. Varför stressa... ?
Jag hade även glömt att det var fredag idag och det innebär ju faktiskt fredagsmys med den jag älskar mest, Idol och massa gott! Men vad vi ska äta är ännu ett mysterium, redig steak med ungsstekt potatis kanske? nej vi får väl se vad jag kan hitta på, Kycklingsallad vore gott också. Det blir nog en tur till affären innan kvällen kommer. P slutar ju tidigare idag och ska åka förbi huset och kika på en grej innan han hämtar hundarna på dagis och beger sig hemåt. Med lite tur ligger det även en avi i brevlådan, men jag har varit för lat för att gå och titta så gör det när jag går nu snart...


Ha en bra fredag!

Ciao
Johanna

Wait for it, Wait for it.. Nothing!

13 dagar kvar

Och nu har det blivit mer bloggande på mindre än 24 timmar än vad det varit under sen senaste veckan. Men nu fördriver jag mer eller mindre tiden och håller tummarna på att något händer.

Haft små förvärkar under dagen men till för en timme sedan var det lugnt. Nu kommer de och går om vartannat och det kan nog vara på tiden att plocka fram klockan.
Är det falskt alarm vill jag inte väcka min sambo i onödan. Vill vara säker på min sak innan han ska behöva lida för att jag är "nojjig".

Men ska ta en Alvedon till och dra på värmekudden på högsta temp så får vi väl se om det slutar. Märks gör det imorgon när jag bloggar, eller inte bloggar. Det känns som att det är nära nu iaf.
*håller tummarna och hoppas att det går över, Parvel får inte komma än*

oktober 17, 2010

Vecka 38

Kroppen: Nu närmar sig förlossningen med stormsteg. Se till att du vet var din partner befinner sig och att du lätt kan få kontakt.
När barnets huvud har ställt in sig brukar det bli lite lättare för den blivande mamman att andas och äta igen eftersom det blir lite mer plats upptill i magen. Allt fler känner förvärkar. Det som skiljer förvärkar från sammandragningar är att värkarna oftare gör ont. Först blir magen hård, precis som tidigare, men efteråt kan en molande känsla finnas kvar. Smärtan sitter långt ner i magen eller ländryggen och påminner om mensvärk. Långt ifrån alla får dock någon förvarning om att förlossningen är på gång. När du väntar ditt första barn är det vanligast att barnet kommer efter beräknat datum. Är du omföderska föder du statistiskt sett nästa barn två till tre dagar tidigare.

Barnet: Nu är barnet helt fullgånget och navelsträngen är cirka 50 cm lång. "
De resterande veckorna fram till födseln ökar vikten vanligtvis till 3000-3500 gram och barnets längd brukar hamna på mellan 47-50 centimeter. Av någon anledning brukar pojkar väga mer än flickor och det andra barnet likaså."

Söndag

Som vanligt på söndagar tillbringas det i soffan med hjärtat och MotoGP.
En helt vanlig söndag och enda skillnaden är att det är bra väder så vi har varit ute på myspromenad med pojkarna nu innan MotoGP började. Skönt att få lite frisk luft emellanåt också. Igår kväll var vi hos mina föräldrar, åt middag, eldade och skrattade härligt!
Så går det när man inte läser instruktionerna!

Tvätten är viken och nu väntar jag på att tvättmaskinen ska bli klar så jag kan köra igång en ny maskin och idag tvättas det vinterkläder, eller rättare sagt tjocktröjor eftersom värmen försvinner fort, jag har även plockat fram min vinterjacka, min svarta Goose, och upptäckte att jag varken hade kemtvättat eller plockat ur den innan jag hängde undan den för vintern. Men det var inte mycket och hurra för, en par tamponger och 36:- i mynt. Ska passa på och lämna in den för tvätt medans jag ändå inte kan använda den eftersom magen än så länge är för stor.
Men nu borde det snart vara dags att bli av med magen.
Barnvagnen med adapter kommer förhoppningsvis på onsdag, men krångel har det ju varit tidigare så men våran tur kommer den väl 2 veckor efter leveransdatum.
Jag vill ha våran vagn nu! Den är så himla tjusig* Bilbarnstolen är iallafall använd så jag vet att det inte är några fel på den, det var lilla Lucas som gick först ut på stolen och fick prova den eftersom jag och Alexandra skulle handla och fika.

Ikväll blir det lasangette och riktig sallad, smaskigt!
Nu blir det söndagsmys med den jag älskar mest av allt, Min underbara karl.