Visar inlägg med etikett Familj. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Familj. Visa alla inlägg

juli 06, 2011

Kawasaki ZX10-R

Igår var vi på en fotosession med "Kawan" i Lidköping hos fotografen Johan Söderström med Ida Wikström och Lina Nilsson från Papaya Modells.
Jag, Peter och självklart Alexander var med på denna turen och det var.. spännande.
Inte så glamoröst som man kan tro men det var ett par riktigt bra bilder och självklart fick prinsen vara med på kort! Dessa längtar jag riktigt mycket efter att få se.
Det blev en lång dag, eftersom Alexander de senaste 2 veckorna har bestämt sig för att inte sova en minut längre än 7.30 till skillnad från våra sovmornar till 9 (ibland även 11). Så var vi hemma sent igår kväll och efter att prinsen sovit ca. 1,5 timme i bilen hem var han pigg och alert medan vi tyckte att det var dags att sova. Men sådant händer och nu är det faktiskt bara 2 dagar kvar innan Peter går på semester.

Nåväl, Alexander har fått sin första tand, eller rättare sagt så är tand nummer 2 påväg att titta upp nu. Sin första tand fick han 6 dagar innan han skulle fylla 7 månader. Prinsen börjar bli stor! Lika så nu på morgonen när jag går och hämtar honom från hans säng som står i hans rum så är han så redig och står upp, alldeles själv mot sängen och ropar "maaama". Underbart när man ser alla dessa framsteg som dom gör!

Nu väntar 4 veckor tillsammans med mina drömmars man och våran underbara son, enda tråkigt under semestern är att vi ska byta vindskivor på huset, rusta upp fönstren och kanske, enbart kanske börja renovera köket. Köket kan vi dock göra när det regnar eller till hösten när man inte kan vara ute längre.

Min Lilla lillasyster tog ju även studenten nu i Juni, Grattis till Henne!
Känns märkligt varje gång tiden hinner ikapp och man faktiskt blir medveten om hur fort det går, var ju inte längesedan hon fyllde 15 men nu är hon redan 19 och börjar bli en stor tjej.
Good luck siiiis!

Inga bilder denna gången men jag måste säga att det är synd att man inte uppskattar vissa människor man har inpå livet förrän man träffar på dom efteråt och ser hur mycket dom ställt upp och framför allt dom som har funnits med från scratch. Endel är värda att ägna en tanke åt! Elin, Erica, Maria, Jenny och framförallt min familj som jag vet att jag alltid kan lita på och för att inte glömma Peters familj som aldrig tvekar att ställa upp när man behöver det!
Underbar känsla!

En kort återblick på det som varit gör att man kan uppskatta det som kommas skall.







vAd VorE eN bAl På SlOtTet VarA uTan En dRöMpRinS aTt dEla DeT mEd.





Är kärleken oövervinnerlig?

maj 27, 2011

Nu är det över

Äntligen är bindningstiden slut på mitt j*vla mobila bredband och vi har beställt nytt bredband som kommer fungera utan att det kopplar ner, kopplar från och startar om..

Inget är omöjligt, iallafall inte nu när jag har kladdat på mig mascara utan kladd med en liten bebis på armen, ingen liten bebis för nu väger han ändå nära 8 kg och är 6 månader och 23 dagar. Häromdagen fick han sina första loafers, svart/grå-rutiga. En helt ny garderob i size 74 och en ny jacka så nu är han snyggaste ungen i hela stan!
Får ta bilder och lägga in när orken hälsar på mig.

Min lilla pärla kan stå upp själv men än ås länge verkar det som om han är närmare att börja gå än krypa, han nästan ålar sig fram och rullar till sitt mål. Idag lyckades han välta en stor blomma över sig när han på 2 sec hann från babygymmet till blomman. Ändå var han bevakad hela tiden tills jag vände ryggen till i inte ens 2 sec.
Min fina Douglas har även börjat titta till Alexander när han gråter eller bara låter.


Jobbar under hela helgen och till veckan är det dags för promenad med Victoria och hennes Tuva, möte med banken, tatuering och en massa annat roligt!

På söndag är det även Mors-Dag, vi har väl inte firat den något speciellt i min familj mer än att man grattar och äter tårta men Peters familj firar stort så imorgon blir det middag med trevligt sällskap! Så på söndag åker vi till min familj och visar min mamma hur mycket hon betyder för mig. Under tiden tänkte jag att vi skulle hinna städa hemma samtidigt som det ska grejas ute ochPeter ska göra klart Mc:n så vi kan åka. Det blir en fartfylld helg med andra ord!


Nu blir det off en stund. See y soon.

februari 11, 2011

FredagsMys!

Idag har jag och Alexander varit till stan och träffat Caroline och hennes son Lucas. Alltid lika roligt och få träffa mina underbara vänner och det bästa med vännerna som har barn är att de förstår att man inte alltid har tid och ork. Men mina vänner kommer man aldrig kunna ersätta.
Sedan åkte vi till Karlstad när älsklingen tagit helg på jobbet för att införskaffa oss en ny soffa och jag kan bara säga, WOW och damn vad snygg och bekväm den är. Får lägga ut bilder någon gång. Skulle vara roligt och förmedla en känsla genom bloggen men det är svårare än vad man tror. jag säger som Peter skulle ha gjort: - det ******* i röven. höhö!

Nu bloggar jag från soffsn samtidigt som Lets Dance börjar igen. Varje fredag är det Lets Dance/Idol och Tacos med de två jag älskar mest.
Imorgon blir det hämtning av Carro och kanske Fanny på dagen och sen ska vi umgås och underhålla Alexander tills dess att vi ska lämna honom hos sin farmor och farfar. Sen laddar vi upp inför kvällen och plockar fram skumpan. Var och inhandlade ny outfit i onsdags så nu är jag redo och taggad inför fest imorgonkväll.
Det är tur att Alexander inte vet hur bortskämd han är än men jag jag så himla glad över att ha en svärmor som jag kommer överens med och som alltid ställer upp.
Men nu ska det även bli skönt att få träffa mina föräldrar igen, på måndag åker jag till flygplatsen och hämtar dom och jag kommer vara så avundsjuk på deras bruna face. Man får lite lätt "hemlängtan" när dom varit borta i två veckor. Hoppas de har köpt med sig en massa grejer!

Dags att fortsätta att umgås med min karl och son, tänk att kärleken är så stark. Ingen som hade väntat sig det men ibland händer det.

Take care
//Alexanders mamma

januari 22, 2011

Life´s changing

Hela livet är som en berg- och dalbana, ibland tar det lång tid innan nerförsbackarna kommer och ibland känns det som om uppförsbackarna aldrig tar slut. Ibland kommer en nerförbacke man aldrig vill ska ta slut men precis som tiden så går det på tok för fort när man har det kul.
Sitter hemma hos min mor och far och jag kan ändå inte släppa tanken på min man som sitter hemma med Faxe medans jag packade bilen men Alexander, Douglas och barnvagnen för att tillbringa ett par dagar ute i buschen på andra sidan stan. När jag är hemifrån längtar jag efter det men när jag är där känns det bara vardagligt och lite jobbigt med allt som ska fixas och göras. Är det konstigt att känna så?
Alexander börjar bli en stor grabb, han väger närmare 6,7 kg och är 61 lång. Vilken liten heffaklumpa vi har. Inga mått som är exakta eftersom vi tog måtten här hos Alexander´s mormor och morfar.
Nu vill P-Jr ha mat för han har fått badat länge eftersom mormor tyckte hennes "groda" (?!) luktade lite kräk.. inte konstigt eftersom han är ett kräkmonster.
All love to my family!
P är min kärlek, då....nu....föralltid!

november 29, 2010

1:a Advent

Länkar till min mors blogg istället för det är ju trots allt hon som håller kameran för jämnan när hon är i närheten av Alexander.

Hela min familj är ju så underbart vacker!

Wikstrand´s




Puss och Kram till dom jag håller närmast hjärtat, resten är passé.

Äntligen

Nu tänkte jag ta mig lite tid och göra ett blogginlägg. Det var väl på tiden eftersom det var ett par veckor sedan sist.
Så nu har vi flyttat och kommit in i huset något sånär iallafall. Det finns ju fortfarande kartonger att packa upp men det mesta och det väsentliga är uppe så nu försöker vi få till en vardag igen och det är inte lätt eftersom jag försöker packa upp det som är kvar och min sambo försöker hinna med allt som inte jag kan göra efter jobbet och det är inte lätt och få tiden att gå ihop kan jag lova.

Ett utav de tre badrummen rev vi redan första dagen vi fick nyckeln men sen har det blivit som stillastående pga allt annat som kommer ivägen som typ vardagen och dess alla små bekymmer.
Alexander var lite snuvig en sväng och vi hade ett par nätter där sömn inte existerade så vi var till barnakuten men blev hemskickade direkt för det var ju bara lite magknip. Man blir lite orolig och överbeskyddande när man får barn kan jag lova.
Men nu är våran lilla parvel frisk och kry igen. Inatt har våran lilla prins bara vaknat en gång och nu är det min sambo som inte kan sova istället.

Alla julljusstakar är framme och julgardinerna är strykna och upphängda. Jag gjorde en egen adventsljusstake iår och kort kommer inom kort hoppas jag. Jag bara längtar efter att få hämta gran och börja pynta den med! Ska bli så roligt att få en riktig jul iår!
Julen 2009 hade ingen julkänsla eftersom hela familjen var i Thailand strax innan och hur ska man kunna känna jul när det är 40 grader varmt och sol? Nej det var svårt, så iår firar vi jul för två år. Så det spelar julmusik för fulla mugga hemma nu.

Han blir vackrare och vackrare för varje dag som går och jag sa alltid att jag inte skulle skryta om mitt barn men han är ju bedårande! Inte alltid så snäll mot mamma och pappa men han är ju iallafall snygg. Skämt och sido så är han min lilla Prins och han är fantastisk. Utan honom och min sambo är jag inget, kan inte tänka mig en enda dag utan dom två. Dom är mina kärlekar och jag har aldrig varit så lycklig som jag är nu, inte heller så kär jag är i min sambo men för varje dag som går så slår pulsen lite hårdare för dessa underbara pojkar.

Min familj får jag absolut inte glömma, min mamma och pappa är ju underbara som alltid finns där och de är mina bästa vänner, me love my familia!

Äkta kärlek visste jag inte fanns förrän jag träffade P för 4:e gången. Eller när jag fick hålla min underbara Prins i mina armar för första gången.
Det är kärlek när den är som bäst!



september 26, 2010

Härliga söndag!

Hela denna helgen har varit kanoners!
I fredags var det planering under större delen av dagen och det blev även en tripp till Örebro för att hämta hund åt mamma och pappa. Sen skulle herrn hämtas, hund lämnas, snyggas till inför kvällen så det blev en klippning för både mig och herrn. Sedan hämtade vi Syster Jessica och då var vi äntligen klara för att åka till Thanh Thai Palace för att invänta resten så hela familjen var samlad när mamma och pappa kom dit eftersom vi underbara barn hade planerat mammas födelsedag till våran egen surprice! Överraskad blev hon och det var en lyckad kväll! Mongolisk buffé är underbart!

Igår var det fika hos mor och far med två tårtor, massor av socker och trevligt sällskap av både morfar och Vivan, Fam Wikstrand, Fam Wikstrand/Fors och Fam Wikstrand/Ojanperä.

Idag har jag fått en ordentlig sovmorgon vilket var välbehövligt eftersom jag sov typ 2 timmar mellan 00-08. Finns ingen sovställning som är bekväm en längre stund vilket innebär att varannan halvtimme ändrar jag läge och det är ett helt gympass eftersom jag numera är smidig som en vitval (?) på torra land. Men "sov" i 12 timmar så nu är man relativt utvilad för vad som kommas skall..

Idag har jag tvättat, städat vardagsrummet och tänk hur stor skillnad det blir med duk på bordet och lite ljus. Mys faktorn är hög!
Om ca 2 timmar bär det av till Karlskoga för en ordentlig tjejkväll med de bästa flickorna som finns! Förra gången var vi på Woody´s och njöt av en Jack Daniels steak. Ikväll kommer vi infinna oss på Redbrick på deras första söndags-öppet. Vad som står på menyn återstår att se. Älskar dessa töser som faktiskt tänker för sig själv och tar med tjockisen på något roligt!

Herrn har gjort en grundlig rengöring av badkaret så nu rinner vattnet som det ska, skönt att ha en handy-man hemma! Han har även hunnit tvätta bilen och som belöning får han lite kärlek och snart bär det av till affären för att inhandla vad herrn än behagar så han klarar kvällen utan mig. Han är Perfekt på alla sätt och vis!


Undra vad man skulle klämma ner rumpan i till ikväll?
Högklackat? Ja det får det nog bli.






Ett år sedan precis igår och detta firades med Champange. Detta är Kärlek




.

augusti 10, 2010

Bloggar och bebisar

Jag har nu tillbringat lite tid framför datorn i väntan på att tvättmaskinen ska bli klar med att kolla på andras bloggar och jag är så grymt avundsjuk på vissa som har kunskapen till att göra sin blogg så himla vacker! Och att folk har tiden och energin till att hela tiden knäppa nya kort som flitigt läggs upp. Stor bravad för jobbet ni lägger ner på eran blogg är otrolig jämfört med en annan som plockar gamla bilder från dittan och dattan och publicerar. Inte speciellt kul och se samma bild om och om igen.

Kanske skulle ha köpt mig en ordentlig kamera och försöka uppdatera med fler bilder lite oftare, drömma ska man ju aldrig sluta med. Det kommer komma många kort på alla dessa söta bebissaker som ska införskaffas och listan är lång!






Till Mamma

AmningsBH

Amningsinlägg


Amningskudde


Amningspump


Amningskupa

Bindor


Trosskydd


Färdiglagad mat i frysen


Vattenflaska




Till Skötsel


Förvaringsalt.


Skötbord


Blöjhink


Blöjor


Salva


Zinksalva


Tvättlappar

Badbalja


Barn/Bad olja


Badhandduk


Div kläder


Till Transport


Barnvagn


Bilbarnstol

Fårskinn


Solskydd


Bärsele/Bärsjal


Skötväska


Resesäng




Till Sömn


Spjälsäng


Spjälskydd


Filt


Kudde


Sängkläder


-lakan


-örngott


-påslakan


-madrasskydd


Pyjamas/Sovpåse

Babymonitor


Sängmobil


Napp




Till Lek/Fritid


Babysitter


Babygym


Mjukisdjur




Lite längre fram


Hoppgunga


Gåstol


Gåvagn


Bitleksaker




Övrigt


Modersmjölksersättning


Termometer feber/bad


Snorsug


Nappflaska med anpassad dinapp


Trasor/små handdukar
-för alla spyer och rapningar


"Mitt första år"


Behållare till infrysning av bröstmjölk




Med till Förlossningen/BB



Till mamma




- mjukisdress


- pyjamas


- innetofflor


- amningsbh


- amningsinlägg


- underkläder


- bindor

- nessesär


- kamera


- betalkort och mynt


- tidningar


- godis


- CD


- mvc journal


- leg.


- patientbricka


- förlossningsbrev




Till bebben


- pyjamas/sovpåse


- 3st boddys


- 2st byxor till bebben


- 1par strumpor


- mössa


- filt


- beroende på årstid; ytterkläder





Som ni ser så är det väldigt mycket och tänka på och om det är till någon hjälp för någon annan så har jag listat allt samt prickat av lite vad vi redan har fixat. Dessa är markerade med Orange färg. Kommer komma mer nu under denna månaden eftersom det står överallt allt man ska ha handlat det man behöver i god tid innan då det kommer bli besvärligt sen när man blir för stor.

Såg nu hur fort tien går när man har roligt! Dags att ta itu med tvätten och påbörja mat tills hjärtat kommer hem. Usch, hade behövt och städa igen också, det är så otroligt otacksamt och städa när man har hund. Städa städa städa.. flera gånger om dagen och ändå ser det ut som tusan. Men vad gör man inte för dom man älskar!

So keep out and god bless you!

Ciao
Johanna

juli 21, 2010

keep it up

Nu har jag precis kommit hem från Skärgården, det blev glass och en massa prat med S.
Oj sån härlig människa!

Idag när jag vilade så låg jag på sidan och då satte "lilleman" igång med sin crossträning och det är första gången jag har sett utifrån att han sparkar, märklig känsla och syn!
Nu är hjärtat iväg och provkör den ihopsatta holken (montera ihop, isär, ihop..) och snart får jag se om han är arg eller väldigt glad. Spännande! Vore skönt om den kunde fungera nu så jag kan få tillbaka min sambo ;) Ska även försöka komma isäng tidigt resten av denna veckan så man vänder rätt dygnet lite tills det är dags att börja jobba på måndag, ser faktiskt fram emot det och det ska bli så grymt skönt och des få lite pengar men även få in lite rutiner som kan behövas i mitt liv.
Vi har ju våra rutiner nu och Peter har sina rutiner när han återgår till jobbet men jag kommer liksom aldrig igång om dagarna och känns som om denna obotliga trötthet kanske kunde avta snart. Kliver inte ur sängen före 10 och blir trött sådär lagom till 23 om kvällarna.

Men imorgon har jag faktiskt planerat att jag och K ska till gymmet strax efter lunch för att bränna lite överflödigt fett på rumpan. Risken finns dock att Johanna inte kommer kunna gå på X antal dagar pga träningsvärk men kan inte det vara ganska skönt?

"Latast av dom alla är Johanna....."

På fredag bär det även av till Villingsberg och på lördag ska vi iväg på secret mission! Love, love, love! Kanske vore det inte så dumt och knipa igen ett tag nu och se över kretsarna.

Starholken fungerar men tvivlar lite på att jag kommer återfå min sambo helt förrän mc säsongen är över. Har lite abstinens av mina föräldrar med, trots att det inte var längesedan vi träffade dom.

Kanske tar en tur ut?



Får ta och uppdatera med lite bilder nu med, Peter lyckades ta ett så himla fint kort på Douglas som jag måste få dela med mig av men var sak har sin tid.


Ciao
Johanna

juli 03, 2010

nästan 30

Så har det var på gränsen till 30 grader varmt idag, på tok för gravid tjocka Johanna.
Men jag lyckades ändå ta mig i vattnet utan att förfrysa och det var underbart att få svalka av sig lite. Har umgåtts med La Familia i princip hela dagen, men nu på kvällen blev det en film och somna i soffan med hjärtat! Lika trötta båda två och det är så typiskt att nu när jag tänkte lägga mig på riktigt så sätter våran lilla crossåkare igång, inte så hårt som han brukar.

Varmt som attan och grymt ont i både nacke och fötter, slitsamt att vara hurtig.

Jag vet inte riktigt vad folk tror men jag har slutat bry mig, lägger inte ner energin på sånt trams.
Snart är det över och jag kunde inte vara gladare.

Få saker gör mig lycklig, men det är de rätta sakerna som sker dagligen som gör att jag aldrig kommer kunna känna den lyckan igen. Det märks så väl när man värdesätter olika saker.
Kärleken kommer jag alltid sätta i första rummet för ingen kan få mig att må så bra som Han med stort H! Kommer stå vid din sida i alla lägen, ingen kan älska dig mer än vad jag älskar Dig!


Hela min familj betyder så otroligt mycket för mig, att visa uppskattning och kärlek kan betyda mer än 1000 ord. Familjen Wikstrand är blandad med olika typer av människor men man kan inte göra annat än att tycka om var och en för vad de är.
Snart kommer det en ny del i familjen som kommer förlänga och stärka bandet ytterligare.



Ciao
Johanna

april 16, 2009

Torsdag

Another day, another time.

Idag har jag faktiskt varit relativt igång, var ute och gick en timme runt 8, var riktigt skönt när solen började titta fram och värma mig.
Sen vid 10 skulle jag skjutsa Julia till bussen men när vi nästan var framme så kom hon på att hon hade Tommy´s nyckel i jackan som låg hemma så då sa jag det att jag skulle kunna skjutsa henne till Örebro så åker jag bara vidare till Västerås sen. Sagt och gjort, vi åkte hem igen, gjorde mig iordning och julia hämtade nyckel så for vi mot Örebro som första hållplats. Lämnade av Julia och fortsatte till Västerås/Skultuna för att träffa älskade morfar. Vi åt mat och pratade länge sen fick jag nytt tyg av honom som jag tänkte använda och klä om stolarna till mitt köksbord med. lite trist när det är 4 av samma och 2 av en annan. Stannade till mormors grav för att sätta dit lite blommor, hon fyller ju år snart <3
Hemresan var riktigt kul, "race´ade" men två bilar, damn, finns ingen mer underbar känsla än när man ligger i 200 km/h och vet att polisen kan stå bakom vilken hörn och minsta tvekning eller ofokusering så smäller det, känna adrenalinet pumpar i hela kroppen.
Kanske skulle bli rally-förare, för jag är nog lite destruktiv. Alltid roligt och utmana ödet.

Så nu har jag kommit hem igen efter en heldag ute. Skönt och ha något och göra. Imorgon blir nog sovmorgon faktiskt, duschen och dags för att läkarbesök. Sedan bär det direkt av till Mellerud för att lämna bilen och sen till Trollhättan. Usch känns som om jag kommer vara ute och fara lika mycket denna helgen som förra, för på lördag ska jag tillbaka till Kristinehamn för att fira Storasyster som nu blir 25<3

Gaaash, förövrigt efter och ha läst din blogg så ska jag skryta lite jag med, inte nog med att jag får på mig mina diesel-jeans igen, jag får på mig mina vita och bruna linnebyxor som jag inte har kunnat haft sen i somras.. Känns underbart med en ordentlig viktminskning. Skönt och inte vara en heffaklump längre, fast det är long way still remaining.

Undra om jag ska ta en tur på inlines i skärgården med söta Bergqvist? nej det blir soffan med lite sport istället, om jag inte ska ut till Jessica och Micke. Well, we see what happends. Är ganska slut efter dagens äventyr. Äta lite fil och försöka glömma att man är hungrig ^^

februari 01, 2009

Blandade tankar.

Nu är det då bara två dagar kvar på min sjukskrivning, men varför blir det inte bättre?
Jag har bara varit hemma hela veckan och gått upp 20 kg till av att inte kunna gymma som jag vill. Provade ett par byxor jag hade förra sommaren, helt sjukt så fet jag blivit, men det ska bort till sommaren. Har inte råd att köpa nya kläder, vill inte köpa nya kläder som ser ut som "mamma-kläder" nej off you go.

Följde med Linda till Audio och Video igår, hon ska köpa ny tv men har inte riktigt bestämt vilken än. Jag vill också ha en ny tv. Men jag tycker det att 6000:- är på tok för mycket för min ekonomi och jag vill inte ha en på avbetalning så det får faktiskt vänta. Min tv fungerar ju än så länge :)

Det gör till och med ont att sitta och skriva nu, men så lite som jag har att göra under dagarna så tvingar jag mig genom det ändå, men det har blivit värre på vänster sidan, hoppas bara att det går över snart.

Jonas och Tomas är iväg och grejar med ved idag, så nu sitter jag själv hos dom och funderar på om jag ska orka ta mig ända hem eller sätta mig i soffan en stund. Har inte riktig bestämt mig än.

Jag älskar verkligen min mamma och pappa, självklart hela min familj, men dom är så underbara! Ska bli skönt att komma hem till dom och bara slappna av, inte behöva tänka på något. Kanske passa på och träffa kompisar med(?) men vi får se när det blir. Jag har en tendens till att skjuta upp saker och ting ganska mycket, snart har jag ingen anledning till det. Den dagen, den sorgen. Har lite och fixa med innan det händer bara.
Svenskan går bra, lämnade ju in min första uppsats och fick ett G på den, hade kunnat bli mer om jag inte hade haft så bråttom i det sista. Den uppgiften som ska lämnas in nu på fredag är påbörjad men inte mycket mer, kanske dags att ta tag i den snarast.
Men idag blir det söndags sysslor, ska till Monica idag och äta middag. Skönt och få en inbjudan så att man inte tar förgivet att man alltid är välkommen, det kan ju vara skönt för dom att umgås med bara familjen också. det kommer bli mer hemma nu i framtiden i alla fall.


Avslutar detta med att jag tror att Jonas tycker om moi, mer än vad han kanske vill erkänna för sig själv. Men vet ni vad, det spelar faktiskt ingen roll, så länge han tycker om mig så är jag världens lyckligaste.

Det är många saker man kan tröttna på, men att krama på dig kommer jag aldrig tröttna på!