november 08, 2010

Kärlek!

Våran prins kom till världen den 4:e November klockan 00.11.

Längd: 50 cm
Vikt: 3585 gram
Headsize: 35 cm

Förlossning:

47 timmars aktivt värkarbete, 7 cm öppen men efter 6 timmar utan minsta framgång trots hormondropp och vattenavgång så beslutades det snabbt om ett akut kejsarsnitt eftersom varken min kropp eller bebisen hade speciellt mycket krafter kvar.
hela förlossningen varade under 48 timmar med min underbara sambo vid min sida hela tiden och jag hade inte varit i närheten av att klara det såpass bra som jag gjorde om inte han hade varit med och varit ett sådant bra stöd. En kärlek som bara kan växa sig starkare, efter det vi gått igenom kommer inget kunna komma emellan.

Nu sitter vi med våran lilla Prins, våran Alexander i famnen och vackrare unge finns inte!
Vi är så lyckliga och familjen är fulländad och strålar av kärlek!



Närmar oss även med stormsteg det som kommer bli det bästa vi gjort, självklart efter Alexander men nu ska vi äntligen få vårat eget riktiga hem och ett hus som kommer kunna fyllas med både kärlek och prylar. Till helgen bär det iväg för att hämta nya vitvaror och kanske även få med kaklet, bänkskivor och tapeter med hem och ja just det, vi ska inte glömma våran nya tv till vårat enorma sovrum och bubbelbadkaret. höhö! Här ska spenderas cash kan jag lova!
Underbart att inte behöva fundera på pengar utan att bara kunna vraka och välja bland kakel, golv och tapeter utan att titta på prislappen, det gillas!


Inga kommentarer: