Visar inlägg med etikett Fest. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Fest. Visa alla inlägg

februari 11, 2011

FredagsMys!

Idag har jag och Alexander varit till stan och träffat Caroline och hennes son Lucas. Alltid lika roligt och få träffa mina underbara vänner och det bästa med vännerna som har barn är att de förstår att man inte alltid har tid och ork. Men mina vänner kommer man aldrig kunna ersätta.
Sedan åkte vi till Karlstad när älsklingen tagit helg på jobbet för att införskaffa oss en ny soffa och jag kan bara säga, WOW och damn vad snygg och bekväm den är. Får lägga ut bilder någon gång. Skulle vara roligt och förmedla en känsla genom bloggen men det är svårare än vad man tror. jag säger som Peter skulle ha gjort: - det ******* i röven. höhö!

Nu bloggar jag från soffsn samtidigt som Lets Dance börjar igen. Varje fredag är det Lets Dance/Idol och Tacos med de två jag älskar mest.
Imorgon blir det hämtning av Carro och kanske Fanny på dagen och sen ska vi umgås och underhålla Alexander tills dess att vi ska lämna honom hos sin farmor och farfar. Sen laddar vi upp inför kvällen och plockar fram skumpan. Var och inhandlade ny outfit i onsdags så nu är jag redo och taggad inför fest imorgonkväll.
Det är tur att Alexander inte vet hur bortskämd han är än men jag jag så himla glad över att ha en svärmor som jag kommer överens med och som alltid ställer upp.
Men nu ska det även bli skönt att få träffa mina föräldrar igen, på måndag åker jag till flygplatsen och hämtar dom och jag kommer vara så avundsjuk på deras bruna face. Man får lite lätt "hemlängtan" när dom varit borta i två veckor. Hoppas de har köpt med sig en massa grejer!

Dags att fortsätta att umgås med min karl och son, tänk att kärleken är så stark. Ingen som hade väntat sig det men ibland händer det.

Take care
//Alexanders mamma

december 27, 2009

Söndagsångest

Ja, det har jag trots att jag inte har jobb imorgon så har ångesten satt in och jag har precis upptäckt att det bara är en vecka kvar innan skolan börjar igen.
Det har varit en fartfylld helg överlag. Julafton trodde jag skule bli lugnt men ack så fel jag hade, var först hemma hos mina föräldrar och åt och umgicks sedan var det bara att dra vidare hemåt för att göra isig iordning och gå på fest hos grannnen. Var väl hemma och isäng sådär lagom efter 0500. sedan var et riktigt lugnt hela dagen på julda´n, var och kollade på biljardturneringen som jag hade velat vara med på men inte kunde då jag skulle jobba. Jobbade på kvällen och sedan var det bara att gå hem och sova ut ordentlige. Igår var det highlife. jag tror aldrig jag har haft så mycket uppmärksamhet riktat mot mig, måste vara håret?
Hamnade på fest hos en kompis-kompis och sedan vidare till krogen där man träffade en massa roligt folk, vilka störtsköna kommentarer som föll under gårdagen!
När det var över på den krogen gick jag vidare och han inte ens komma till entrén innan det stannade en bil och med kommentaren:
-släck den där och hoppa in!
Sagt och gjort, jag hamnade i Karlskoga med roligt folk (jag kände dom ska jag väl även tillägga) och sedan efterfest utan dess like. Jösses vilket högljudd tjafs, det lät värre än vad det var men ändå.
Var väl hemma till slut runt halv 7-7 imorse och somnade väldigt fort, och det slog mig imorse innan jag somnade att 15-timmars fyllaär inget jag gör om, men jag kan inte förstå varför jag inte kan må så dåligt så jag inte orkar något alls. Nu är jag sådär så huvudet vill massa men kroppen orkar inte längre med. Men det beror antagligen mer på förkylningen än alkoholisttendenserna.

So let it be, nu blir det ett par dagars kurering innan nyår kommer och man ska vara askalas igen. Undrar redan nu vad man ska hitta på för ku då, har ju en kompis som fyller år så varför inte vara med och fira det. Ahwell, det märks vad det blr, brukar ändå inte bli som planerat.



Have a Nice one! Ciao

augusti 14, 2009

Fredag!

Oj och jösses vilken ågren jag har från igår.

Var inte meningen att kvällen skulle sluta så men gud vad skönt det var att kunna åka hem! De ställer på mig att vi ska gå ut idag med men jag vet inte, är inte över lycklig på det beslutet. Känns som om jag fick nog av alkohol igår. Hade velat åka bort, Mellerud kanske, Linköping? Men en kompis från sthlm kommer och hälsar på i helgen så då får jag nog hålla mig på hemmmaplan denna helg. Vill bara komma bort från allt och inte behöva bry mig om vad som sker i denna stad. Men men.