Visar inlägg med etikett Helg. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Helg. Visa alla inlägg

maj 27, 2011

Nu är det över

Äntligen är bindningstiden slut på mitt j*vla mobila bredband och vi har beställt nytt bredband som kommer fungera utan att det kopplar ner, kopplar från och startar om..

Inget är omöjligt, iallafall inte nu när jag har kladdat på mig mascara utan kladd med en liten bebis på armen, ingen liten bebis för nu väger han ändå nära 8 kg och är 6 månader och 23 dagar. Häromdagen fick han sina första loafers, svart/grå-rutiga. En helt ny garderob i size 74 och en ny jacka så nu är han snyggaste ungen i hela stan!
Får ta bilder och lägga in när orken hälsar på mig.

Min lilla pärla kan stå upp själv men än ås länge verkar det som om han är närmare att börja gå än krypa, han nästan ålar sig fram och rullar till sitt mål. Idag lyckades han välta en stor blomma över sig när han på 2 sec hann från babygymmet till blomman. Ändå var han bevakad hela tiden tills jag vände ryggen till i inte ens 2 sec.
Min fina Douglas har även börjat titta till Alexander när han gråter eller bara låter.


Jobbar under hela helgen och till veckan är det dags för promenad med Victoria och hennes Tuva, möte med banken, tatuering och en massa annat roligt!

På söndag är det även Mors-Dag, vi har väl inte firat den något speciellt i min familj mer än att man grattar och äter tårta men Peters familj firar stort så imorgon blir det middag med trevligt sällskap! Så på söndag åker vi till min familj och visar min mamma hur mycket hon betyder för mig. Under tiden tänkte jag att vi skulle hinna städa hemma samtidigt som det ska grejas ute ochPeter ska göra klart Mc:n så vi kan åka. Det blir en fartfylld helg med andra ord!


Nu blir det off en stund. See y soon.

december 12, 2010

Fikar gör vi mest hela tiden

Hela helgen har i stort sett bestått av fika och mat.
Fredagen var det tacos som stod på schemat och för att fira våran speciella dag blev det även en flaska champange. Good news has to celebrate!
Igår var hela familjen ute och gick, Peter, jag, Douglas, Faxe och självklart var våran ögonsten Alexander med i sin otroligt snygga vagn med lågprofils däck på "BMW-fälgar". Rullar kanoners på oplogade småvägar! Vi hann även med att skotta uppfarten och ingången till huset, hälsa på grannarna och sätta upp ljusslingor i träden innan jag gjorde lussekatter, potatisgratäng med morötter och kassler, ananaspaj.
Efter maten blev den en glöggkväll med både traditionell Blossa glögg och Blossas nya glögg med Lingon och en "lätt touch" av enbär. Eftersom jag inte dricker den vanliga glöggen tänkte jag prova Lingonglöggen och ja, den funkar, jag måste faktiskt erkänna att jag föredrar saffransglögg eller äppelglögg framför både vanlig och lingon glöggen men det är inte lätt att få tag på "min" glögg om man inte är på julmarknader.
Idag har jag och min lilla familj varit och hälsat på Alexander´s farmor för att hämta lite julgranspynt och hålla henne lite sällskap innan det var dags för mig, Alexander och Douglas att åka till min syster och hennes familj för adventsfika med både familjen Wikstrand/Fors och Wikstrand. Alltid lika kul och träffa familjen! Fick mig lite kvalitets tid med min far också.

Vi har även börjat med Minifom mot kolik för att försöka få bukt med lillemans mage. Han har inte kolik med är lite kinkig om nätterna, vi började med det igår och inatt sov Alexander 5 timmar isträck. Skönt var det och få sova ut lite. Man blir trött med barn kan jag lova.
Men det är ändå ganska otroligt hur mycket jag och Peter orkar göra om dagarna. Jag har varit igång hela dagen och Peter har grejat badrum mest hela dagen, det känns som om det inte är så långt kvar nu men det kanske bara är min syn på det hela eftersom jag är lite av en optimist.
Längtar tills vi (Jag) kan få välja lampor, handtag, knoppat, handukshängare m.m. Jag kommer vara som ett barn på julafton!
Men jag får väl nöja mig med att först och främst välja den perfekta granen så jag kan börja göra iordning julen på riktigt.
Jag hittade en julskinka idag som vägde 5.9 kg och Johanna slog till på den så att det förhoppningsvis finns julskinka till julen. Den står i ugnen för att förkokas och sedan griljeras.
Jisses, igår blev prinsen 1 månad och en vecka. Växer fort så man hinner knappt med. Bytte nyss till storlek 2 på blöjor men kanske dags för storlek 3? strl 50-56 börjar bli för litet men som tur är så passar det än så länge relativt bra, medans 62 är för stort förtfarande.
När byter man blöjstorlek egentligen?
Imorgon ska jag och Alexander åka till stan för att möta våran underbara sambo/pappa. Kanske även spana lite Bling bling *höhö*

Avrundar för kvällen och funderar på om man skulle försöka sova lite ifall Alexander inte vill sova ikväll, peppar peppar.




Alexander Peter Michael Wikstrand

Kärleken är förevigt vår!

september 19, 2010

Så de så

Så nu har jag bakat matbröd, vi har ätit, duschat, promenerat med hundarna och nu är det soffan i vanlig ordning som gäller. Måste säga att jag älskar mitt högra ben tillsammans med min högra fot som alltid är svullna som en hel prinskorv, med ett par nätstrumpbyxor så har vi kassler!
Jag har inte längre någon vrist och stövlar är bara att drömma om om jag inte vill fastna i skorna. Det är ju alltid värst såhär på kvällen men sen har jag ju RLS (restless legs) som blir ännu värre med svullnaden. Men jag ska inte klaga, tanken slog mig förut att inom 2 månader kommer jag slippa magen och allt som har graviditeten att göra för att kunna hålla den lilla parvlen i famnen.

Jag tänkte lägga in ett inlägg om något vettigt men glömde bort det i samma veva som jag tryckte på "nytt inlägg" men då var det inte så viktigt.
Imorgon får jag besök av min söta M och sen ska jag och Peter på rutinkontroll. Ska även försöka få med honom på en tur till badhuset för att få känna mig lätt och smidig för en gångs skull, känns även som jag skulle behöva göra av med lite överskottsenergi utan att behöva bli trött i höfterna.
Skulle vara skönt och kunna sova en hel natt utan att vakna stup i ett för att man ligger konstigt, ont i ryggen eller besök på toaletten. Längtar så himla mycket tills magen försvinner så jag kan få "knäcka ryggen", sträcka på mig och sova på mage igen. Och självklart få spoona min karl, få på sig mina gamla jeans, få känna sig snygg och smärt igen m.m det vore livet det!

Ikväll har vi faktiskt skippat valvakan fram tills nu, spelade faktistk Bingolotto för en gångs skull för att försöka fördriva tiden och det blev en lite komiskt vadslagning utav spelande nämligen det att om jag skulle vinna mer än 5000:- så skulle jag och Peter gifta oss och jag kan säga att jag vann inte ett smack så giftermålet kommer få vänta ett tag till. Det finns ingen människa som kan få mig att skratta så djupt som han får mig att skratta. Skönt med humor!
Finns ingen som är bättre än min karl, finns ingen som kan komma mellan våran kärlek för ingen kan älska som vi, det var vi då, det är vi nu och det är vi föralltid <3
Nu sitter vi iallafall och tittar på valvakan och väntar på ett resultat på detta.

Spännande??
Nej, jag kan ärligt säga att jag inte är tillräckligt insatt för att tycka att det är spännande.

Ciao
Johanna

Söndag

Illa när man måste ha öronproppar för att ens ha en chans till att somna i sin egen säng.


Som vanligt hemma hos oss sitter vi bänkade soffan med MotoGP på tv och jag passar på och skriva ett blogginlägg medans herrn är upptagen.
Det har varit två dagar med ett enorm gravid-ryck och det värsta är att det inte finns något mellanting utan antingen eller.
Lördagen började med frukost, sedan städade jag lägenheten och skurade badrummet från golv till tak medans min karl låg och vilade upp sig från sin förkylning. Sedan bar det iväg till mina föräldrar för att lämna och hämta grejer bl.a köksassistenten. Eftermiddagen bestod av bullbak och matlagning, kanel- och vaniljbullar är underbara nybakade och gårdagens middag bestod av egenhändigt komponerad soppa från grunden, inga tillsatser eller e-ämnen här inte!
Sen var det inte mycket mer min kropp orkade än att lägga sig i soffan en stund.

Dagen började med en riktig amerikans frukost med amerikanska panncakes, scramble egg and bacon. Smaskigt men vår lille parvel fick en sockerchock utan dess like efter all sirap som östes på panncakes´en. Sedan var det dags att rösta och det är hemligtstämplat hur Johanna röstade.
Nu är det motoGP som visas på tv:n och illamåendet börjar bli mer och mer påtagande. Illamåendet har kommit och gått lite hippt som happt och jag hoppas att det försvinner fort för det är så jobbigt eftersom det känns som att jag får en puls som skjuter i höjden, allt blod försvinner från huvudet, kallsvettas och så självklart illamåendet.
Kanske skulle ha ringt sjukvårdsupplysningen? Tänk om det är något med bebisen som gör att jag ibland mår pyton(?) Äsch det går snart över.

5 laps to go... Rossi ligger 7:a och det är inte roligt att titta längre.



Undra om man skulle baka matbröd någon dag?



Kärlek till min smalare hälft, den just nu snyggare utav oss.


Ciao
Johanna

juli 18, 2010

Can´t help it

But im fallin, fallin so much deeper in love for each day that passes by.
The ultimate Lovestory !

En vecka har nu gått av Peters semester och jag tror aldrig vi har njuttit så mycker som vi gör nu, vilken perfekt timing.

Tillbringat dagen och egentligen hela helgen hemma och bara umgåtts med varandra, tänk att man aldrig tröttna på känslan, livet är så underbart!
Nu har vi däremot intagit mor och fars studsmatta och använder den som solsäng vilket till och med jag tycker är ganska skönt idag när det blåser lite mer än vanligt. Annars håller jag mig gärna inomhus när luften står still och solen steker på. Känner mig mer eller mindre som en strandad valross när jag befinner mig utomhus i vanliga fall.

I fredags tog jag mig åter en tur till Karlskoga för att träffa Marielle och det är alltid lika trevligt och umgås även om tiden inte räcker till alla gången. Sån söt tjej!

Nu väntar vi på pappsen som ska komma hem från sin och herrarna Fors´s mc semster. Så vi kan diskutera och kanske till och med spika den där efterlängtade ***** som nu är så välbehövligt! We will see, we will see.

Älskar min man mer än någonsin! Farbrorn har sina charmiga sidr han plockar fram när det krävs... Pllllllllease :D


Ciao
Johanna

oktober 12, 2008

Och så var helgen slut..

Denna helgen har gått ännu fortare än förra, men jag har iaf hunnit med och tvätta allt så nu har jag 15 kg tvätt som jag ska ta med mig hem nu och så får resten hänga på tork imorgon, det är synd att det tar sådan tid för det och torka hos jonas, men samtidigt så är det skönt och slippa stressa ifall någon annan har tvätt-tid direkt efter.

Hur går det på jobbet då?
Jo, jhag tycker det går riktigt bra faktiskt! Antagligen ska jag börja på mailen på fredag, skönt och komma ifrån telefonen lite också, hoppas även Sara ser till så att jag kan sitta nere hos Susann, fast undra hur mycket vi skulle få gjort då (hehe). Nej men skämt och sido så tror jag faktiskt att det skulle vara riktigt bra.

Nu sitter jag och tittar på "Se upp för dårarna", hmm, konstig film.. jag vet att jag har sett den förut, men jag kommer inte ihåg någonting, seeegt. Än så länge är det en bra skildring av två olika liv, olika sätt att se på saker. Otrohet och sanningar som ses på olika sätt.
Illa det är när jag tittar på filmen och känner att det hade varit skönt om Jonas för en gångs skulle hade kunnat sitta och titta på film med mig, men det kommer väl någon gång det , med.

Fick förresten min dator och fungera! var en skruv som hade kortslutit moderkortet. var bara att skruva bort skruven, sätta i den nya hårddisken och installera om den, men jag installerade Ubuntu, men då kunde jag inte få det trådlösa och fungera så jag måste ta bort det och installera XP istället, men jag ska nog ha ubuntu också, lite fräsigare så faktisk!

Nej nu är snart filmen slut så jag kanske ska titta klart på den och sen ska jag hem till mig och lägga mig, för att sedan vänta på att en hel vecka ska gå igen så att jag kan få en riktigt ledig helg! Måste även ansöka om ledighet imorgon också, skicka in papper om a-kassa, städa undan lite hemma också..

Have a good nights sleep!

oktober 04, 2008

mamma vs. svärmor

Idag var det då första gången mina föräldrar träffade Jonas mamma.
Mamma och pappa kom till Mellerud strax efter 14 idag och pappa hjälpte mig och sätta upp mina nya lampor som jag och Jonas var och inhandlade idag på mea. Var även till ICA och köpte mat till ikväll för 1500.. billigt :/ Fläskfilé inlindad i parmaskinka och ett täcke med ost tillsammans med hemma gjorda klyftpotatisar och en svampsås och wokade grönsaker, till efterrätt blev det vit chokladfromage, men fileade apelsinbitar. Allting gjort från grunden - Mycket gott!
Någon som vill ha receptet, säg till så lägger jag ut det.

Nu börjar det ta fart i lägenheten ordentligt, alla lampor är på plats, det enda som fattas just nu är min andra 90 madrass, uppsättning av hyllor samt gardingstång som ska upp i köket. Och även för att inte glömma en till soffa så jag kan byta ut min ikke passande bäddsoffa.
Jag vill tacka för all hjälp jag har fått, båda från mina föräldrar, Jonas och inte för att glömma Anders. Utan Jonas idag så skulle jag nog inte lyckats hålla mig samman, har varit så nervös för detta i flera dagar, tankar som drar runt i huvudet om att min svärmor kanske inte tycker om mina föräldrar, eller vice versa. Men egentligen, varför stressar jag upp mig för det(?) det är ju ändå inte dom som är tillsammans. Men på något konstigt sätt så kunde jag inte sluta fundera på det trots att jag vet att det egentligen inte spelar någon roll.

Linzor varför är du inte i Mellerud för? jag hade velat tagit ett glas vin och bara sitta och prata (utan jobbrelaterade saker) kan vara skönt och umgås utanför jobbet och utan jobbet :P
Snart är det måndag igen, denna helgen har flugit förbi så fort! Hoppas att nästa helg inte försvinner lika fort, kanske trollhättan på lördag? är så sugen på att gå på bio igen, var längesen nu. (undra om det går någon bra film.)

Nej nu är jag helt slut efter dagens stressande, nu ska jag lägga mig och sova, eller kanske ta en film först. Hoppas ni kan komma den 25:e! vore kul och träffa er igen!
Kram och god natt!

(Älskling, du är mitt allt och du är helt underbar!)

september 19, 2008

Fredag!

Idag är det mer fredag än vad det har varit på länge!
Nu är det bland annat sista veckan på utbildning och sen kommer jag sitta på golvet i telefon.
Sista veckan utan fast lön, känns skönt faktiskt! Sista hela veckan som jag kommer bo hos Jonas och Tomas.
Var och tittade på lägenhet i tisdags och i onsdags så bestämde jag mig, det blir den lägenheten! Åh jag är sååå NÖJD! Det ska bli så skönt och kunna pyssla och grejer som man själv vill! Och den 26-28:e sep kommer jag och Jonas att befinna oss i Kristinehamn hos min föräldrar för att packa ihop !alla! mina saker, nu blir det en andra flytt hemifrån och jag hoppas att det fungerar bättre den här gången!
Jag har redan planerat hur det ska se ut, vad jag ska köpa och vad jag ska kasta :P haha!

Så den 1:e Okt får jag nyckeln, adressändrar och skaffar bredband. Kommer självklart skicka ut till de närmaste min nya adress m.m..

Har haft det riktgit trevligt ikväll! Jonas lagade faktiskt mat och Anders kom hit och åt.. sen var vi iväg och hämtade Monica här nu för en lite stund sedan och sen blev jag sittandes framför datorn med blocket.se, ikea.se mailen och så självklart bloggen.
Jag försöker faktiskt uppdatera så ofta jag kan så att alla nyfikna människor kan följa min underbart tråkiga vardag som förgylls av min älskling :D

Nej, dags för en film och sen blir det sängen! Är verkligen jätte trött och det ska bli skönt och lägga sig men Jonas och bara få vara, (och ingenting annat!)

Innerst inne vet vi att vi är ämnade för varandra, även fast du inte kan se skillnad på presentpapper och tapeter ;) Love u honey!

juli 28, 2008

Sjuk, mer än vanligt.

Som texten lyder, sjuk. Kanske inte mer än vanligt men har åkt på någon förkylningsliknande sak. Har inte heller varit på jobbet sen i fredags, kanske även ska tala om att jag skulle jobbar helg denna veckan.

Helgen har varit förvånansvärt bra faktiskt trots diverse motgångar faktiskt.
Har njutit av att bara umgås med Jonas och solen har lyst som aldrig förr, lördagen blev fullspäckad med en början vid vattnet tillsammans med Jonas, hans mamma, Fliza, Millan och mycket fika, mums!
När vi väl kom därifrån var det dags att duscha och göra sig iordning för nästa bravad, fest på gården, det lät inte speciellt spännande först men det är tur att man kan ändra uppfattning. Tyvärr fick jag inga kort med mig därifrån men det har inte varit kul och se på dom ändå om man inte var med.

Igår tillbringade vi hela dagen med Linn och Andreas, var ute på sjön och hade det trevligt, åkte ring för första gången också. Det var spännande och roligt!
Och den enda motgången som kändes jobbigt tung för plånboken var att jag fick punktering och måste köpa nytt däck, inget är för tung och axla så länge man vet hur man ska göra för att stå stadigt.

Jonas, jag tycker om dig, har alltid gjort, kommer alltid att göra!