december 12, 2010

Fikar gör vi mest hela tiden

Hela helgen har i stort sett bestått av fika och mat.
Fredagen var det tacos som stod på schemat och för att fira våran speciella dag blev det även en flaska champange. Good news has to celebrate!
Igår var hela familjen ute och gick, Peter, jag, Douglas, Faxe och självklart var våran ögonsten Alexander med i sin otroligt snygga vagn med lågprofils däck på "BMW-fälgar". Rullar kanoners på oplogade småvägar! Vi hann även med att skotta uppfarten och ingången till huset, hälsa på grannarna och sätta upp ljusslingor i träden innan jag gjorde lussekatter, potatisgratäng med morötter och kassler, ananaspaj.
Efter maten blev den en glöggkväll med både traditionell Blossa glögg och Blossas nya glögg med Lingon och en "lätt touch" av enbär. Eftersom jag inte dricker den vanliga glöggen tänkte jag prova Lingonglöggen och ja, den funkar, jag måste faktiskt erkänna att jag föredrar saffransglögg eller äppelglögg framför både vanlig och lingon glöggen men det är inte lätt att få tag på "min" glögg om man inte är på julmarknader.
Idag har jag och min lilla familj varit och hälsat på Alexander´s farmor för att hämta lite julgranspynt och hålla henne lite sällskap innan det var dags för mig, Alexander och Douglas att åka till min syster och hennes familj för adventsfika med både familjen Wikstrand/Fors och Wikstrand. Alltid lika kul och träffa familjen! Fick mig lite kvalitets tid med min far också.

Vi har även börjat med Minifom mot kolik för att försöka få bukt med lillemans mage. Han har inte kolik med är lite kinkig om nätterna, vi började med det igår och inatt sov Alexander 5 timmar isträck. Skönt var det och få sova ut lite. Man blir trött med barn kan jag lova.
Men det är ändå ganska otroligt hur mycket jag och Peter orkar göra om dagarna. Jag har varit igång hela dagen och Peter har grejat badrum mest hela dagen, det känns som om det inte är så långt kvar nu men det kanske bara är min syn på det hela eftersom jag är lite av en optimist.
Längtar tills vi (Jag) kan få välja lampor, handtag, knoppat, handukshängare m.m. Jag kommer vara som ett barn på julafton!
Men jag får väl nöja mig med att först och främst välja den perfekta granen så jag kan börja göra iordning julen på riktigt.
Jag hittade en julskinka idag som vägde 5.9 kg och Johanna slog till på den så att det förhoppningsvis finns julskinka till julen. Den står i ugnen för att förkokas och sedan griljeras.
Jisses, igår blev prinsen 1 månad och en vecka. Växer fort så man hinner knappt med. Bytte nyss till storlek 2 på blöjor men kanske dags för storlek 3? strl 50-56 börjar bli för litet men som tur är så passar det än så länge relativt bra, medans 62 är för stort förtfarande.
När byter man blöjstorlek egentligen?
Imorgon ska jag och Alexander åka till stan för att möta våran underbara sambo/pappa. Kanske även spana lite Bling bling *höhö*

Avrundar för kvällen och funderar på om man skulle försöka sova lite ifall Alexander inte vill sova ikväll, peppar peppar.




Alexander Peter Michael Wikstrand

Kärleken är förevigt vår!

3 kommentarer:

mormor sa...

Grattis i efterskott, Alexander har ju haft namnsdag! (Måste erkänna att jag glömde Emilias namnsdag också).
Bättring mormor!!

Härligt med adventsfika!
kramar

Linda sa...

Fan vad glad ja e för din skull. Du verkar så förbannat lycklig (förlåt ja svär hehe)
Du e värd de. puss

josefin sa...

blöjor beror mest på vikten :)