Visar inlägg med etikett Trädgård. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Trädgård. Visa alla inlägg

maj 09, 2011

Sommar!

Vilken underbar tid det har varit, jag har liksom lagt bloggandet på sidan nu när det är så himla bra väder.
Jag har börjat göra en sista ifyllning av tatueringen på sidan av kroppen och snart kommer det även komma en till. woho! Jag måste ju ha en till Alexander´s ära ! (Kingsroad Tattoo) Tack till Patrik Björk, men Rebecca kommer få göra Alexander-tatueringen!
Idag har jag gjort nya naglar (sommarnaglar är ett måste!), storhandlat med både mat till oss och dogzen, massor med jord och sen grejade jag i trädgården (och där tog även 200 L jord slut), jag har haft svärmor och svärfar hemma som har hjälpt mig göra ett land, där finns nu: dill, gräslös, rädisor, rödbetor, morötter och rabarber, jag väntar på både amerikanska blåbär och sparris men snart är baksidan komplett. Det ska upp staket, både till gården och ett som ramar in uteplatsen.
Jag verkligen känner hur allt faller på plats och varje dag som går känns det mer rätt. Kanske är det drömmen jag lever nu, med upp och nergångar.

Nu har P gjort klart svingen till sin nya motorcykel och snart, snart kan vi glida!

Vi har även börjat ge Alexander havrevälling på kvällen så nu sover han genom hela natten, nattar honom vid 19-20 och sen vaknar han vid 7 och då är det frukost med ersättning, lunch vid 11-12 med gröt och bebissmörgås, då sover han middag ett par timmar och sen ersättning vid 15, gröt igen vid 18-19 och så är det natten igen. Vi har fått en riktigt bra rutin på dygnet.

Nej nu är det dags för en varm skön dusch innan jag varvar ner för kvällen och om 50 min är det dags för Big Brother (töntvarning) och sen är det natten även för oss!


Take care och fortsätt vara avundsjuk!

april 23, 2011

6 dagar kvar..

Snacka om att jag har träligt ont i magen, för att inte tala om jobbångesten som nu har infunnit sig.. Hade verkligen hellre stannat hemma i soffan med karl men men, har ju inte speciellt mycket och välja på.

Idag har vi varit på påskmiddag, och så kan jag stolt säga att jag har provat "memma" för första gången och det kom ut lika fort som det kom in, vilken hemsk smak! (men jag har iallafall smakat!) Nåväl resten var fantastiskt gott och det är alltid lika trevligt och komma hemifrån och få bli riktigt bortskämd med både mat och barnpassning. Bröt tyvärr av en nagel men det löser jag på tisdag, för resten av helgen är fullbokad.
Imorgon ska vi ner till Jönköping med ett par vänner för att gå på mässan och träffa folk och spana på fräschingar - höhö. Lämnar Alexander hemma hos hans farmor och farfar så slipper vi tänka på mat, blöjar, ljudnivå m.m.. kan vara skönt och komma ifrån och få en stund för oss själva.

Har gjort en ny beställning som jag hoppas komma väldigt snart, det börjar liksom ta slut nu.. Jag måste hålla bättre koll så att jag aldrig får helt slut för då sitter jag i klistret.. Nåväl än är ingen skada skedd.
Peter har börjat bygga om den nya motorcykeln nu med, den kommer bli så bra och jag har verkligen en karl som är i samma våglängd som en raketforskare. Han är ju min så självklart är han bäst!
Jag har planterat mer blommor och nu i veckan tänkte jag börja gräva upp ett land där jag kan så sparris, morötter, dill, gräslök, jordgubbar och mycket annat gott. Ett växthus hade varit kul och odlat gurka, tomater och vindruvor.. lite hallon och röda vinbär hade också varit gott men jag ska inte bli överambitiös för då kommer jag ge upp redan till nästa sommar..
Hade varit skönt och få upp ett staket, fått iordning uteplatsen och målat fönster samt balkongerna. Och sen innan hösten kommer är det även dags för en makeover på köket.
Sen är det höst!


Jag har jobbångest och lite beslutsångest.. jobbigt liv, haha.



Take care!