Visar inlägg med etikett Kärlek. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Kärlek. Visa alla inlägg

juli 06, 2011

Kawasaki ZX10-R

Igår var vi på en fotosession med "Kawan" i Lidköping hos fotografen Johan Söderström med Ida Wikström och Lina Nilsson från Papaya Modells.
Jag, Peter och självklart Alexander var med på denna turen och det var.. spännande.
Inte så glamoröst som man kan tro men det var ett par riktigt bra bilder och självklart fick prinsen vara med på kort! Dessa längtar jag riktigt mycket efter att få se.
Det blev en lång dag, eftersom Alexander de senaste 2 veckorna har bestämt sig för att inte sova en minut längre än 7.30 till skillnad från våra sovmornar till 9 (ibland även 11). Så var vi hemma sent igår kväll och efter att prinsen sovit ca. 1,5 timme i bilen hem var han pigg och alert medan vi tyckte att det var dags att sova. Men sådant händer och nu är det faktiskt bara 2 dagar kvar innan Peter går på semester.

Nåväl, Alexander har fått sin första tand, eller rättare sagt så är tand nummer 2 påväg att titta upp nu. Sin första tand fick han 6 dagar innan han skulle fylla 7 månader. Prinsen börjar bli stor! Lika så nu på morgonen när jag går och hämtar honom från hans säng som står i hans rum så är han så redig och står upp, alldeles själv mot sängen och ropar "maaama". Underbart när man ser alla dessa framsteg som dom gör!

Nu väntar 4 veckor tillsammans med mina drömmars man och våran underbara son, enda tråkigt under semestern är att vi ska byta vindskivor på huset, rusta upp fönstren och kanske, enbart kanske börja renovera köket. Köket kan vi dock göra när det regnar eller till hösten när man inte kan vara ute längre.

Min Lilla lillasyster tog ju även studenten nu i Juni, Grattis till Henne!
Känns märkligt varje gång tiden hinner ikapp och man faktiskt blir medveten om hur fort det går, var ju inte längesedan hon fyllde 15 men nu är hon redan 19 och börjar bli en stor tjej.
Good luck siiiis!

Inga bilder denna gången men jag måste säga att det är synd att man inte uppskattar vissa människor man har inpå livet förrän man träffar på dom efteråt och ser hur mycket dom ställt upp och framför allt dom som har funnits med från scratch. Endel är värda att ägna en tanke åt! Elin, Erica, Maria, Jenny och framförallt min familj som jag vet att jag alltid kan lita på och för att inte glömma Peters familj som aldrig tvekar att ställa upp när man behöver det!
Underbar känsla!

En kort återblick på det som varit gör att man kan uppskatta det som kommas skall.







vAd VorE eN bAl På SlOtTet VarA uTan En dRöMpRinS aTt dEla DeT mEd.





Är kärleken oövervinnerlig?

maj 09, 2011

Sommar!

Vilken underbar tid det har varit, jag har liksom lagt bloggandet på sidan nu när det är så himla bra väder.
Jag har börjat göra en sista ifyllning av tatueringen på sidan av kroppen och snart kommer det även komma en till. woho! Jag måste ju ha en till Alexander´s ära ! (Kingsroad Tattoo) Tack till Patrik Björk, men Rebecca kommer få göra Alexander-tatueringen!
Idag har jag gjort nya naglar (sommarnaglar är ett måste!), storhandlat med både mat till oss och dogzen, massor med jord och sen grejade jag i trädgården (och där tog även 200 L jord slut), jag har haft svärmor och svärfar hemma som har hjälpt mig göra ett land, där finns nu: dill, gräslös, rädisor, rödbetor, morötter och rabarber, jag väntar på både amerikanska blåbär och sparris men snart är baksidan komplett. Det ska upp staket, både till gården och ett som ramar in uteplatsen.
Jag verkligen känner hur allt faller på plats och varje dag som går känns det mer rätt. Kanske är det drömmen jag lever nu, med upp och nergångar.

Nu har P gjort klart svingen till sin nya motorcykel och snart, snart kan vi glida!

Vi har även börjat ge Alexander havrevälling på kvällen så nu sover han genom hela natten, nattar honom vid 19-20 och sen vaknar han vid 7 och då är det frukost med ersättning, lunch vid 11-12 med gröt och bebissmörgås, då sover han middag ett par timmar och sen ersättning vid 15, gröt igen vid 18-19 och så är det natten igen. Vi har fått en riktigt bra rutin på dygnet.

Nej nu är det dags för en varm skön dusch innan jag varvar ner för kvällen och om 50 min är det dags för Big Brother (töntvarning) och sen är det natten även för oss!


Take care och fortsätt vara avundsjuk!

april 03, 2011

Då - Nu - Föralltid



~D E T S K E R U N D E R V E R K~



20090925

20100401

20101104

20110401

20110402


Underbara älskade P, Underbara urgulliga A.
Mina vackra pojkar håller jag varmt om hjärtat.

mars 13, 2011

Aldrig en i mängden.

Vi har haft en fullspäckad helg och morgondagen blir inte lugnare.

Fredagen var vi och storhandlade för att sedan umgås som de lyckliga paret med det fantastiska sonen vi faktiskt är.
Gårdagen bestod av mysfrukost och ca tre timmars promenad i solen med hundarna. Känner hur kilona bara rinner av mig (haha)
Idag har vi varit på middag hos Alexander's faster och det är inte varje dag jag dricker ett glas rött klockan 13.00. Gott var det och passade utmärkt till rostbiffen och den enormt goda grönpepparsåsen, bra val! Lite hemmagjord glass och en riktig chokladkaka satt inte heller fel, där kom kilona tillbaka. Sedan var vi till Alexander's mormor och morfar för att prova dopklänningen, diskutera dopet och även där blev det fika och lite avundsjuka blev vi nog på IPad:en. Men än så länge har vi inte förstått behovet av den.

Imorgon ska vi på föräldragrupp, välja papper och design till inbjudningarna för dopet och sedan ska vi till badhuset med Alexandra och hennes bedårande Lucas. Ska bli skönt och få ha min karl hemma ett tag nu så jag kan få trötta ut han med allt mitt pladder. Han kommer önska att han jobbade istället. Ibland går munnen i ett på mig (-kan du inte titta på en film så kan du vara tyst en stund. ) kanske kan få ordning på saker och ting om han är hemma.



Snart slår drömmarna in totalt. En känsla bara Du kan förstå!

mars 08, 2011

Barn!

Alexander sover själv under matpauserna och sover även själv i sin egen säng ca 6-7 timmar i sträck innan det är dags för mat och sen sover han 5-6 timmar till. Nu är livet riktigt underbart och det blir inte sämre för att han alltid är så go och glad under dagarna. Min karl gör varje dag speciell och snart så! Är så lycklig med livet som det utvecklar sig. Tillräckligt glad för att inte ha lust att spendera min tid framför datorn utan jag spenderar den hellre med min familj som gör att hela min vardag är som en dröm.



Det är äkta kärlek det!



Peter och Alexander <3

januari 22, 2011

Life´s changing

Hela livet är som en berg- och dalbana, ibland tar det lång tid innan nerförsbackarna kommer och ibland känns det som om uppförsbackarna aldrig tar slut. Ibland kommer en nerförbacke man aldrig vill ska ta slut men precis som tiden så går det på tok för fort när man har det kul.
Sitter hemma hos min mor och far och jag kan ändå inte släppa tanken på min man som sitter hemma med Faxe medans jag packade bilen men Alexander, Douglas och barnvagnen för att tillbringa ett par dagar ute i buschen på andra sidan stan. När jag är hemifrån längtar jag efter det men när jag är där känns det bara vardagligt och lite jobbigt med allt som ska fixas och göras. Är det konstigt att känna så?
Alexander börjar bli en stor grabb, han väger närmare 6,7 kg och är 61 lång. Vilken liten heffaklumpa vi har. Inga mått som är exakta eftersom vi tog måtten här hos Alexander´s mormor och morfar.
Nu vill P-Jr ha mat för han har fått badat länge eftersom mormor tyckte hennes "groda" (?!) luktade lite kräk.. inte konstigt eftersom han är ett kräkmonster.
All love to my family!
P är min kärlek, då....nu....föralltid!

december 12, 2010

Fikar gör vi mest hela tiden

Hela helgen har i stort sett bestått av fika och mat.
Fredagen var det tacos som stod på schemat och för att fira våran speciella dag blev det även en flaska champange. Good news has to celebrate!
Igår var hela familjen ute och gick, Peter, jag, Douglas, Faxe och självklart var våran ögonsten Alexander med i sin otroligt snygga vagn med lågprofils däck på "BMW-fälgar". Rullar kanoners på oplogade småvägar! Vi hann även med att skotta uppfarten och ingången till huset, hälsa på grannarna och sätta upp ljusslingor i träden innan jag gjorde lussekatter, potatisgratäng med morötter och kassler, ananaspaj.
Efter maten blev den en glöggkväll med både traditionell Blossa glögg och Blossas nya glögg med Lingon och en "lätt touch" av enbär. Eftersom jag inte dricker den vanliga glöggen tänkte jag prova Lingonglöggen och ja, den funkar, jag måste faktiskt erkänna att jag föredrar saffransglögg eller äppelglögg framför både vanlig och lingon glöggen men det är inte lätt att få tag på "min" glögg om man inte är på julmarknader.
Idag har jag och min lilla familj varit och hälsat på Alexander´s farmor för att hämta lite julgranspynt och hålla henne lite sällskap innan det var dags för mig, Alexander och Douglas att åka till min syster och hennes familj för adventsfika med både familjen Wikstrand/Fors och Wikstrand. Alltid lika kul och träffa familjen! Fick mig lite kvalitets tid med min far också.

Vi har även börjat med Minifom mot kolik för att försöka få bukt med lillemans mage. Han har inte kolik med är lite kinkig om nätterna, vi började med det igår och inatt sov Alexander 5 timmar isträck. Skönt var det och få sova ut lite. Man blir trött med barn kan jag lova.
Men det är ändå ganska otroligt hur mycket jag och Peter orkar göra om dagarna. Jag har varit igång hela dagen och Peter har grejat badrum mest hela dagen, det känns som om det inte är så långt kvar nu men det kanske bara är min syn på det hela eftersom jag är lite av en optimist.
Längtar tills vi (Jag) kan få välja lampor, handtag, knoppat, handukshängare m.m. Jag kommer vara som ett barn på julafton!
Men jag får väl nöja mig med att först och främst välja den perfekta granen så jag kan börja göra iordning julen på riktigt.
Jag hittade en julskinka idag som vägde 5.9 kg och Johanna slog till på den så att det förhoppningsvis finns julskinka till julen. Den står i ugnen för att förkokas och sedan griljeras.
Jisses, igår blev prinsen 1 månad och en vecka. Växer fort så man hinner knappt med. Bytte nyss till storlek 2 på blöjor men kanske dags för storlek 3? strl 50-56 börjar bli för litet men som tur är så passar det än så länge relativt bra, medans 62 är för stort förtfarande.
När byter man blöjstorlek egentligen?
Imorgon ska jag och Alexander åka till stan för att möta våran underbara sambo/pappa. Kanske även spana lite Bling bling *höhö*

Avrundar för kvällen och funderar på om man skulle försöka sova lite ifall Alexander inte vill sova ikväll, peppar peppar.




Alexander Peter Michael Wikstrand

Kärleken är förevigt vår!

december 10, 2010

Livet leker

Nu är våran lilla Prins snart 1 månad och en vecka, tänk så fort tiden går för snart är det även tredje advent och denna gången fikar familjerna hos Wikstrand/Fors.

1:a Advent =Wikstrand/Ojanperä
2:a Advent=Wikstrand
3:e Advent=Wikstrand/Fors
4:e advent= Suggestions????
Julafton= Innan kl 15.00 hos Ojanperä och efter 15.00 hos Wikstrand.

Det går just nu långt mellan blogginläggen och allt har sina anledningar. Min är att Alexander har haft ett par nätter där han inte sovit alls (Magknip och förkyld med stort mamma-behov) så jag har inte sovit vidare värst men inatt trodde jag det skulle bli en repris i sömnlöshet men jag satte mig i soffan på hans rum för att inte väcka Peter och Alexander somnade direkt på mitt bröst, det var kanske bara så att han hellre satt upp och sov. Men vi la oss i soffan och "vilade" men innan jag visste ordet av så sov både jag och lilleman. halv 6 var klockan när vi gick tillbaka till sängen för att inte behöva ligga som en ostbåge, somnade strax efter att herrn gick igen och sov till 11 nu på morgonen. Det är inte svårt att älska min lilla prins. Det är inte heller svårt att älska min stora prins.
Badrummet får ta den tid det tar, ingen ide att stressa för det blir inte bättre för det. Men det kommer bli så vackert när det väl blir klart.
Jag är lyckligare än någonsin trots sömnlösa nätter och tårar men det är ju värt varenda tår och varenda känsla av hopplöshet. Jag har aldrig känt dessa känslor förut.. såsom rädsla, otillräcklig(het?) och lycka. Känns skumt men det kommer i omgångar som tur är och jag hade ju aldrig någon 3 dagars sorg så jag kanske känner det lite tydligare emellanåt i vardagen.
Jösses, det låter som jag är deprimerad. Nej, jag är glad, gladare än någonsin, lite trött men väldigt kär.
Undra om jag ska beställa tid hos tatueraren så jag får den klar någongång(?) No panic.




Lycklig på heltid är jag, bara inte lika lycklig alla gånger.

Dags att kura ner sig i soffa med både barn, hund och mitt the medans jag återgår till att vara Peter´s hemmafru och Alexander´s mamma.

december 01, 2010

Så var det December

Och 8 månader har gått, även snart en månad. Tänk så fort tiden går egentligen.
För precis ett år sedan hade jag och familjen landat i Thailand för två veckors solsemester som skulle bli de bästa och värsta två veckorna i hela mitt liv.
För ett år sedan var mitt liv ett helt annat än vad jag har idag och ändå ångrar jag inte en sekund vad som skedde då för det skulle visa sig vara det bästa valet jag gjort.
Jag släppte allt jag hade och testade mina vingar för att kunna få ordning på mig själv likväl allt runt omkring mig. Sen att jag i februari upptäckte att det det inte var tillräckligt mycket tid för mig själv ska vi inte prata om.
Min poäng är att tiden passerar oss så fort och ibland hinner vi inte se förändringarna medans de sker utan vi ser dom i efterhand och visst är det lätt att vara efterklok. Ibland behöver vi faktiskt stanna upp mellan varven för att analysera och reflektera det som hänt. Eller rent utav bara uppskatta det vi har.

Under årens gång har jag behövt och stanna upp så otroligt många gånger men jag har bara gjort det ett fåtal gånger vilket lett till att jag har krånglat till saker och ting betydligt mycket mer än vad jag hade behövt om jag sett över det på en gång istället för att delvis ignorerat och delvis gått i tron om att allt löser sig till slut.
Allt löser sig på ett eller annat sätt men frågan är om man har råd att bara luta sig tillbaka och låta saker och ting ske utan egen inverkan.

Jag kände själv hur analytisk (?) jag blev, kanske har det hänt så otroligt mycket nu under 1-2 månader så jag behövde nog verkligen stanna upp nu och analysera min position i livet.
Vi hittade till slut vårat hus, vi fick en pojke, vi började renovera huset, vi har en halvtaskig vardag men vi är lyckligare än någonsin. Det finns ingenting jag skulle vilja byta ut den känslan jag bär på trots att jag är både fysiskt och psykiskt utmattad. Hur mycket jag än vrider och vänder på känslan så är min innersta känsla lycka, kärlek och glädje eller någon slags kombination av det iallafall. Självklart såhär en månad efter att våran Prins kom till världen har jag funderat på hur det hade sett ut om Alexander inte var planerad. Hade vi flyttat, hade vi varit så lyckliga eller rent av att hade vi varit ett par med den styrkan vi tillsammans har fått genom graviditet och förlossning? Det kan jag inte veta helt hundra men jag kan garantera att hade vi inte gått igenom grav. och förl. ihop så hade vi inte varit så starka som vi faktiskt är idag. Det krävs mycket för att skilja på mig och min sambo, inte bara av kärlek utan även för tiden har fört oss närmare varandra och det är lite skrämmande hur mycket vi har "växt ihop" under tiden. Vi har gjort allt tillsammans och jag avgudar honom för att han är en klippa som aldrig viker från min sida. Detta är verkligen äkta kärlek, en kärlek som är amazing.



When the star falls my wish comes true.

Det hann att bli ett blogginlägg och en kopp kaffe medans min lilla skumtomte sov, känns otroligt att jag fått sova 4 timmar i sträck under morgonen, det är så synd att är det inte barn som är vaket så är det hundarna som är det och alltid är det något som kräver min uppmärksamhet. Jag klagar inte så tro inte det! Jag älskar min son mer än något jag har bara inte riktigt förstått än att "jag är en mamma, jag är Alexanders mamma!" En konstig känsla men man växer nog in i rollen som mamma medans tiden passerar. Men nu är det ännu viktigare att stanna upp och analysera livet så att man gör det som är bäst för sitt barn.


Ha en bra första december men nu kallar min son!


/Alexanders mamma

november 29, 2010

Äntligen

Nu tänkte jag ta mig lite tid och göra ett blogginlägg. Det var väl på tiden eftersom det var ett par veckor sedan sist.
Så nu har vi flyttat och kommit in i huset något sånär iallafall. Det finns ju fortfarande kartonger att packa upp men det mesta och det väsentliga är uppe så nu försöker vi få till en vardag igen och det är inte lätt eftersom jag försöker packa upp det som är kvar och min sambo försöker hinna med allt som inte jag kan göra efter jobbet och det är inte lätt och få tiden att gå ihop kan jag lova.

Ett utav de tre badrummen rev vi redan första dagen vi fick nyckeln men sen har det blivit som stillastående pga allt annat som kommer ivägen som typ vardagen och dess alla små bekymmer.
Alexander var lite snuvig en sväng och vi hade ett par nätter där sömn inte existerade så vi var till barnakuten men blev hemskickade direkt för det var ju bara lite magknip. Man blir lite orolig och överbeskyddande när man får barn kan jag lova.
Men nu är våran lilla parvel frisk och kry igen. Inatt har våran lilla prins bara vaknat en gång och nu är det min sambo som inte kan sova istället.

Alla julljusstakar är framme och julgardinerna är strykna och upphängda. Jag gjorde en egen adventsljusstake iår och kort kommer inom kort hoppas jag. Jag bara längtar efter att få hämta gran och börja pynta den med! Ska bli så roligt att få en riktig jul iår!
Julen 2009 hade ingen julkänsla eftersom hela familjen var i Thailand strax innan och hur ska man kunna känna jul när det är 40 grader varmt och sol? Nej det var svårt, så iår firar vi jul för två år. Så det spelar julmusik för fulla mugga hemma nu.

Han blir vackrare och vackrare för varje dag som går och jag sa alltid att jag inte skulle skryta om mitt barn men han är ju bedårande! Inte alltid så snäll mot mamma och pappa men han är ju iallafall snygg. Skämt och sido så är han min lilla Prins och han är fantastisk. Utan honom och min sambo är jag inget, kan inte tänka mig en enda dag utan dom två. Dom är mina kärlekar och jag har aldrig varit så lycklig som jag är nu, inte heller så kär jag är i min sambo men för varje dag som går så slår pulsen lite hårdare för dessa underbara pojkar.

Min familj får jag absolut inte glömma, min mamma och pappa är ju underbara som alltid finns där och de är mina bästa vänner, me love my familia!

Äkta kärlek visste jag inte fanns förrän jag träffade P för 4:e gången. Eller när jag fick hålla min underbara Prins i mina armar för första gången.
Det är kärlek när den är som bäst!



november 09, 2010

Lycklig på heltid

Visst är det underbart och känna hur lycklig man är,
känna hur mycket energi som sköljer över en och allt detta beror på kärlek från min familj. För 2 veckor sedan trodde jag aldrig att jag skulle kunna känna såhär men jag är så glad och kan verkligen säga att trots sömnlösa nätter och skrik så är jag utan tvekan lycklgare än vad jag någonsin har varit.

Varje gång jag tittar på min lilla prins Alexander så blir jag så glad och börjar nästan gråta för att han är ett sånt vackert litet mirakel!

När jag ser min underbara sambo och man Peter fylls jag av en värme som är obeskrivlig. Vi har aldrig stått varandra så nära som vi står varandra nu och jag är fortfarande nyförälskad i honom, ingen är bättre än honom och jag kan inte ens tänka mig att behöva vara utan honom.


Jag älskar tanken på ett eget hus som jag kommer kunna dela tillsammans med min son, man och hundar. Jag älskar tanken på att kunna fylla hela huset med en evig kärlek så att det lyser upp hela tillvaron även när vi går in och får en vardag igen.

Längtar efter att få fira jul tillsammans med hela min familj, kunna ge Alexander en bra start och försöka att inte glömma varandra utan dela allt och ta vara på varandra.

Vara den perfekta familjen.

november 08, 2010

Kärlek!

Våran prins kom till världen den 4:e November klockan 00.11.

Längd: 50 cm
Vikt: 3585 gram
Headsize: 35 cm

Förlossning:

47 timmars aktivt värkarbete, 7 cm öppen men efter 6 timmar utan minsta framgång trots hormondropp och vattenavgång så beslutades det snabbt om ett akut kejsarsnitt eftersom varken min kropp eller bebisen hade speciellt mycket krafter kvar.
hela förlossningen varade under 48 timmar med min underbara sambo vid min sida hela tiden och jag hade inte varit i närheten av att klara det såpass bra som jag gjorde om inte han hade varit med och varit ett sådant bra stöd. En kärlek som bara kan växa sig starkare, efter det vi gått igenom kommer inget kunna komma emellan.

Nu sitter vi med våran lilla Prins, våran Alexander i famnen och vackrare unge finns inte!
Vi är så lyckliga och familjen är fulländad och strålar av kärlek!



Närmar oss även med stormsteg det som kommer bli det bästa vi gjort, självklart efter Alexander men nu ska vi äntligen få vårat eget riktiga hem och ett hus som kommer kunna fyllas med både kärlek och prylar. Till helgen bär det iväg för att hämta nya vitvaror och kanske även få med kaklet, bänkskivor och tapeter med hem och ja just det, vi ska inte glömma våran nya tv till vårat enorma sovrum och bubbelbadkaret. höhö! Här ska spenderas cash kan jag lova!
Underbart att inte behöva fundera på pengar utan att bara kunna vraka och välja bland kakel, golv och tapeter utan att titta på prislappen, det gillas!


oktober 22, 2010

Grymt!

Alltid lika otrevligt när man tror att något är pågång men inget händer.
Elaka barn!
Men det är väl klart att med mig som mor kan det inte bli något annat än en stönig, envis och riktigt elak unge. We´ll see.

Har sovit mer eller mindre hela förmiddagen, eller försökt iallafall.
Hade värkar som började runt halv tolv inatt, avtog framåt 02 men satte igång igen efter lite drygt en halvtimmes uppehåll och då ringde jag faktiskt förlossningen för att reda ut om det var dags på riktigt eller om det var träning på gång bara. Jag fick rådet att avvakta och försöka vila till morgonkvisten (annars hade det varit en lång dag!) och runt halv 6 imorse avtog det såpass så att jag äntligen kunde somna. Kände då att Douglas fick följa med på dagis för irritationen har varit enorm nu på förmiddagen eftersom det inte blivit mycket sömn.
Jag kommer inte sakna den där fantastiska M som kan driva mig till vansinne, speciellt på morgonen.. Snart över.

Kastar i mig lite torsk, potatis, äggsås med rivna morötter och ärtor för att powerwalka till A, T och L för att försöka få bort så mycket irritation det bara går innan herrn kommer hem så han kan slippa ett utbrott ikväll. Han får lida för så mycket trots att inget är hans fel, undra hur det går ihop och hur han egentligen står ut med monstret-Johanna ibland. Det är ett mirakel måste jag säga men det som inte dödar, det härdar. Han borde vara stenhård nu!

Hade behövt och vika lite tvätt nu med men det kan jag ta imorgon eller på söndag, eller rentav nästa vecka. Varför stressa... ?
Jag hade även glömt att det var fredag idag och det innebär ju faktiskt fredagsmys med den jag älskar mest, Idol och massa gott! Men vad vi ska äta är ännu ett mysterium, redig steak med ungsstekt potatis kanske? nej vi får väl se vad jag kan hitta på, Kycklingsallad vore gott också. Det blir nog en tur till affären innan kvällen kommer. P slutar ju tidigare idag och ska åka förbi huset och kika på en grej innan han hämtar hundarna på dagis och beger sig hemåt. Med lite tur ligger det även en avi i brevlådan, men jag har varit för lat för att gå och titta så gör det när jag går nu snart...


Ha en bra fredag!

Ciao
Johanna

oktober 17, 2010

Söndag

Som vanligt på söndagar tillbringas det i soffan med hjärtat och MotoGP.
En helt vanlig söndag och enda skillnaden är att det är bra väder så vi har varit ute på myspromenad med pojkarna nu innan MotoGP började. Skönt att få lite frisk luft emellanåt också. Igår kväll var vi hos mina föräldrar, åt middag, eldade och skrattade härligt!
Så går det när man inte läser instruktionerna!

Tvätten är viken och nu väntar jag på att tvättmaskinen ska bli klar så jag kan köra igång en ny maskin och idag tvättas det vinterkläder, eller rättare sagt tjocktröjor eftersom värmen försvinner fort, jag har även plockat fram min vinterjacka, min svarta Goose, och upptäckte att jag varken hade kemtvättat eller plockat ur den innan jag hängde undan den för vintern. Men det var inte mycket och hurra för, en par tamponger och 36:- i mynt. Ska passa på och lämna in den för tvätt medans jag ändå inte kan använda den eftersom magen än så länge är för stor.
Men nu borde det snart vara dags att bli av med magen.
Barnvagnen med adapter kommer förhoppningsvis på onsdag, men krångel har det ju varit tidigare så men våran tur kommer den väl 2 veckor efter leveransdatum.
Jag vill ha våran vagn nu! Den är så himla tjusig* Bilbarnstolen är iallafall använd så jag vet att det inte är några fel på den, det var lilla Lucas som gick först ut på stolen och fick prova den eftersom jag och Alexandra skulle handla och fika.

Ikväll blir det lasangette och riktig sallad, smaskigt!
Nu blir det söndagsmys med den jag älskar mest av allt, Min underbara karl.

oktober 12, 2010

Motiverad?

Jo klart det finns motivation men man kan fundera på om den är rätt placerad?

Har tappat motivationen till att hålla bloggen uppdaterad, eller rättare sagt så har det hänt så mycket den senaste veckan så jag vet nte vart jag ska börja vilket resulterar i att jag struntar i att skriva något alls.

Nu står det klart att vi får huset och till helgen ska vi iväg till det igen för att göra en besiktning och kolla det sista som behövs, lättnaden är enorm och snart är vårat kapitel påbörjat på riktigt!
Får se hur snabbt de kan och vill städa ur huset så vi kan börja flytta, hade jag fått bestämma hade det skett redan imorgon. Vart huset ligger är fortfarande våran hemlighet, människor som ena sekunden behandlar en som luft och andra sekunden är nyfikna kan fortsätta doppa näsan i andras affärer och jag tycker inte ett dugg synd om dig faktiskt, det minsta jag hade förväntat mig var ett Tack? Nej du sjunker mer och mer i mina ögon hade det inte varit för min så enormt snälla sambo hade jag kört över dig för längesen.

Vi hade även våran BabyShower i lördags och det blev inte som planerat men det var trevligt att träffa större delen utav familjerna ändå. Ibland kan något så enkelt som en fika vara underskattat. Fick en massa fina kläder och vitt var dagens färg. Kanske skulle försökt och lägga ut kort på helgens presenter?

I söndags var vi till Karlstad och Barnens hus för att köpa madrass till spjälsängen och så tog vi en tur och kollade på kakel och klinkers till både kök och badrummen i huset. Tänk om man hade haft en obegränsad budget och kunnat köpt det där kaklet för 1200 :-/kvm. Inte billigt men det var faktiskt 1200 kronors snyggt! Vi får se, prioriterar att få ett snyggt funktionellt kök, sovrum och barnrum i huset till en början med eftersom resten inte ser så illa ut. Skönt det kommer bli med 3 badrum och en ordentlig tvättstuga men jag har en känsla av att jag kommer tröttna på att städa alla ytor. Det bästa med huset kommer nog ändå vara hundrummet, men två stora hundar som gärna är överallt och älskar alla människor som kommer så kan det vara både bra och skönt att kunna ge dom ett eget rum där de kan härja och få sova ifred sen när bebisen börjar krypa runt. Åh, jag kan knappt bärga min innan vi kan få in alla våra saker så jag kan få ställa ordning och jag kan säga redan nu att sovrummet kommer bli underbart! Enormt sovrum med både fotöljer, tv, säng och självklart blir det ett ordentligt masterbedroom med tillhörande walking-closet och badrum. Jag ska nog kunna få ordning på det riktigt bra!
Tänk att kärleken skulle spira igen efter så många månader, det var kärlek då,
det är kärlek nu och det kommer vara kärlek i framtiden också!


Gårdagen rensade jag ur lite "skit" gmal kläder, gardiner m.m allt sånt som inte kommer få följa med i flytten. Hittade även massor av pappersskräp som nu är bortkör till mor och far eftersom jag är sån snäll dotter och skänker sånt som går att elda till far min´s "årliga brasor". Det börjar bli en tradition som är svår att motstå, sällskap runt elden och värmen är svår att ådstakomma någon annanstans än där. Så det får det bli till helgen!
Igår var jag även och hämtade mer bebissaker såsom babysitter, babygym, sängmobil, leksaker och en massa annat bra och ha. Det kommer bli svårt att packa bebissakerna sen när man ska flytta eftersom vi inte vet om parvel kläcks innan, under eller efter flytten så alla bebissaker måste vara lättåtkomliga och finnas där jag är. Ja, eller iallafall våran BB-väska måste finnas där jag är. Vore dumt och behöva ta vägen om huset bara för att hämta den när det är dags, eller vägen om lägenheten. Kanske skulle haft den i bilen så att den alltid finns där så man slipper fundera på det?

Dagen idag tillbringas i sängen då högersidan av höften har ballat ur och inte vill vara med idag och jag måste vila och bli bra tills imorgon då det åter är dags för marknad i Kristinehamn och detta år tillbringar jag det ihop med Alexandra, Lucas, Josefin och Theodor med en massa tittande och så självklart fika med massa prat och skratt!
Ingenting slår dock förra året, ingen kan ta det minnet från mig, innan allt började krångla. När det fortfarande var "BG" och "BB". Jag kan inte säga att det är samma sak, även om man skulle försöka. Jag lättade mitt hjärta och fick det sagt, tänk så jobbigt det är och öppna sig så totalt för en människa och visa att inte är så stor och stark som man ibland vill framstå som. Ibland kanske det bara är bäst att låta saker och ting ha sin tid, se om man hittar tillbaka, för ibland händer det men ibland måste man även lägga lite energi på det hela för att det ska kunna läka och bli som förut. Största misstaget var nog den där lägenheten, det krånglade till saker och ting som egentligen inte hade behövt och hända.
Jag vet inte men det är väl mitt sätt och be om ursäkt ordentligt och försöka hantera förlusten av den vackraste vännen jag haft. Aldrig kunnat sagt ett ont ord och tårarna finns där när jag tänker tillbaka på tiden som en gång var. Once upon a time...







oktober 05, 2010

Craving ?

Sådär, nu är snart dagens alla måsten avklarade. Tandläkaren gick bra eftersom jag inte har några hål eller tendenser till hål i mina starka gaddar, väntar dock fortfarande på att få dra ut mina envisa visdomständer i underkäken. Väntan kan bli lång.
Sen mötte jag upp Alexandra, Tim och deras lille Lukas och vi tog en tur på stan och kollade på både framtidens underkläder, sexy sexy (??) och framtidens barnkläder. Plånboken höll sig stängd hela tiden trots att det ibland var väldigt svårt! Mötte även upp Josefin och hennes Theodor för en fika vi flickor med de små och undrar vad folk tänkte om oss egentligen, tre hormonstinna mammor (snart) med det ena garvet högre än det andra. Vi har nog satt gränsen på att vara stadens småbarnsmaffia, kan nog vänja mig vid livet som latte-mamma!
Söta tjejerna följde till och med till barnmorskan och väntade medans det var tagning av blodtryck, mätning av mage och hjärtljud och det såg bra ut, men hon skrev ut alla papper ifall det nu skulle vara dags tidigare än planerat eftersom jag har haft sådana enorma förvärkar nu det senaste. Jag trodde inte att det var möjligt men jag har även gått ner 2 kg sen jag vägde mig sist trots att jag äter mer än någonsin. Kan det varit mitt craving på nudlar som gjorde det?

Vecka: 36
Mått: 33+
Blodtryck: 123/71
Fosterläge: H
Fosterljud: 140

Känns skönt att allt ser bra ut och att det går som planerat. Efter idag får Parvel´n gärna komma lite tidigare men inte tidigare än att barnvagnen kommit, eller i samband med att den leveras. Dit är det ytterligare 3 veckor till så snart! Igår hade jag ett enormt sug efter pannkakor med sylt och glass och idag blir det pannkakor, smaskigt! Men jag har även från och till haft craving på Delicato-bollar. Undra om herrn ska få köpa med det hem eller om jag ska försöka hålla igen så länge det går, jag ska nog försöka vänta och se om det går över. Vill inte gå upp mer än vad jag behöver.

Hade en suverän gårdagskväll tillsammans med min karl och det känns som om kvällen tar samma andetag som gårdagen. Jag gör inte många knop när jag varit igång hela dagen och speciellt inte med dessa förvärkar! Är så glad att jag och P är lika lata bägge två emellanåt. Skönt och bara kunna slappna av i soffan ihop, han är trots allt min kärlek och det måste man vårda så man inte tröttnar.

oktober 01, 2010

Livet

Det här är livet!

Varit på badhuset och simmat/plaskat och känt mig lätt som en fjäder.
Varit till Biblioteket och lånat två böcker,
Handlat,
Umgåtts med söta K,
Städat hemma,
Hämtat bilen,
Handlat mat,
Aktiverat pojkarna,
Badat hundarna,
Lagat mat,
Ätit och nu har vi intagit soffan för sista kvalet i Idol.


Imorgon bär det iväg till R och L som är bland de sötaste människorna som finns.
En "lång" resa dit men det är så värt det. Ska bli så roligt!

Kvällen tidigt ikväll kan jag lova, helt slut i både kropp och själ. Är så glad att jag har min underbara karl som delar alla dessa underbara känslor med mig. Han är magisk!


En underbar familj med en underbar stämning och miljö!

september 29, 2010

Kärlek!


En bild säger mer än tusen ord och detta är Kärlek!


Finns inga jag älskar mer än dessa människor.
Jag lever i nuet och njuter av alla stunder jag får tillsammans med dom jag älskar.



Peter är min pärla och ängel, han kan verkligen få mig att skratta ända från magen och och gråta av lycka, en tår är inte alltid av sorg.
Han är min lycka och ingenting kommer emellan oss,
varken då eller nu.
Kärlek när den är som Bäst!



september 22, 2010

Sinnessvag eller bara kär?

.



Hur skulle jag kunnat klara mig utan Han med stort H?
En enda blick kan få mitt hjärta att slå frivolt än idag,
jag njuter av varje sekund jag får tillsammans med den vackraste människan som finns!
Det här är kärlek i all sin strålande glädje och prakt.


Vacker och Enastående!



Han må vara gammal och grå men han är min, bara min.
Ingen människa kan göra mig mer lycklig bara genom än blick än vad han gör mig.
Han är min stora kärlek och det kan ingen ändra på!


Min Prins Min Klippa Min Ängel

.

Cravings

Tanken på nudlar har faktiskt varit på mig hela dagen och när man väl får det så är det inte hälften så gott som man har föreställt sig. Typiskt!

Jag har tillbringat dagen på diverse klädsidor på nätet och spanat in på klänningar och skor, nu har jag börjat sikta på Nyårsafton. Jag ska vara amazing då!


Nu har vi precis ätit nudlar och tittar på Arga Snickaren. Det är så ironiskt och kul att titta på.. Kan samtidigt säga att man drömmer lite om man hade haft ett eget ställe och fixa och trixa lite med. En längtan som kommer mer och mer nu.

Det finns faktiskt ingen som är bättre än min karl, lite pill i håret i soffan är helt underbart!
Och speciellt underbart är det när man vet att man kan få en massage.
På fredag ska vi friseras bägge två och jag är lite sugen på en färgning medan jag ändå har någon som är och grejar i mitt hår men får se vad som sker. Kommer bli skönt och få lite fräscht och senare på kvällen göra det vi har planerat......!

På lördag kommer min morfar och hans dam på besök och då blir det fika och tårta eftersom min Underbara Mammi fyller år på fredag.



Ska bli kul och få se min vackra prins i skjorta för första gången. Han är den vackraste prinsen som finns, helt underbar alla dagar i veckan!