februari 07, 2011

20110207


Nu är vi inne i februari och Alexander är nu 3 månader och 3 dagar gammal. I fredags fick han sin första vaccinering och med lite ont i benen och feber ett par timmar så hade vi en ganska glad grabb trots att han var lite snorig och hade hosta. Nu är han pigg som bara han kan vara trots att han fortfarande hostar, men han var så duktig och smittade ner sin mamma innan han blev frisk så nu har jag feber, hosta och har en näsa jag gärna skulle byta bort medans Alexander är pigg och kräver riktigt mycket uppmärksamhet så nu har jag ringt hit Alexander´s farmor som har varit ute och gått med honom medans jag la mig i ett varmt bad i bubbelbadkaret! Det gillar skarpt, inte varje dag man får ligga och slappna helt själv utan att behöva oroa sig för lillen.

Mina föräldrar är i Thailand och kommer nog hem till helgen, m
en inte på lördag hopas jag för då kommer ju Caroline och Fanny på besök och förhoppningsvis blir den en utgång på stan för första gången på lite drygt ett år. Vore så skönt och få sminka upp sig, dra på mig den snyggaste blåsan jag har i garderoben och kunna kalasa med flickorna när de äntligen är här. Hoppas det finns barnvakt åt lilleman bara *hoppas hoppas*

Det ska bli skönt när pappsen kommer hem och kan pyssla om sin son och sin sambo som hela tiden längtar efter honom. Men nån måste ju dra in pengarna och jag är glad över att det inte är jag *höhö* men det är så tomt utan honom! Längtar efter dig hjärtat!

Bilder på prinsen får avsluta inlägget och skickar en tanke på mormor och morfar som ligger på beachen med en kall öl!

Alexander ca 30 timmar gammal

Alexander 2,5 månad

Alexander ca 2 månader




Älskade underbara unge

Inga kommentarer: