Visar inlägg med etikett Mat. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Mat. Visa alla inlägg

februari 20, 2011

Tacos, Gaygala och rostbiff

Det sammanfattar våran helg väldigt väldigt bra.

Fredagen var en shoppingdag med svärmor och sedan tacos med familjen Ojanperä till Lets Dance.
Lördagen var myspys hemma med min lilla familj till melodifestivalen och QX Gaygalan. "Berg flyttar in, det var roligt"
Idag har vi haft besök av "Nobben" och jag har gjort både rulltårta och kladdkaka. Men nu gör jag potatisgratäng, skysås och ugnstekt rostbiff. Det luktar riktigt smaskigt och kan knappt vänta på och få skära upp rostbiffen.

Alexander har fått in riktigt bra sovrutiner, han sover hela nätterna med mat en gång på natten och sen sover han mellan 12-14 och sen mellan 17-18. sen somnar han igen runt 22-23 och sover till 09 nästa dag. Sen han började ta nappen har han blivit lyckligare och kan äntligen sova själv i både barnvagnen och sängen.

Idag skulle jag gärna träffat mina föräldrar men min mamma är magsjuk, stackare!


//Alexander´s mamma

oktober 05, 2010

Craving ?

Sådär, nu är snart dagens alla måsten avklarade. Tandläkaren gick bra eftersom jag inte har några hål eller tendenser till hål i mina starka gaddar, väntar dock fortfarande på att få dra ut mina envisa visdomständer i underkäken. Väntan kan bli lång.
Sen mötte jag upp Alexandra, Tim och deras lille Lukas och vi tog en tur på stan och kollade på både framtidens underkläder, sexy sexy (??) och framtidens barnkläder. Plånboken höll sig stängd hela tiden trots att det ibland var väldigt svårt! Mötte även upp Josefin och hennes Theodor för en fika vi flickor med de små och undrar vad folk tänkte om oss egentligen, tre hormonstinna mammor (snart) med det ena garvet högre än det andra. Vi har nog satt gränsen på att vara stadens småbarnsmaffia, kan nog vänja mig vid livet som latte-mamma!
Söta tjejerna följde till och med till barnmorskan och väntade medans det var tagning av blodtryck, mätning av mage och hjärtljud och det såg bra ut, men hon skrev ut alla papper ifall det nu skulle vara dags tidigare än planerat eftersom jag har haft sådana enorma förvärkar nu det senaste. Jag trodde inte att det var möjligt men jag har även gått ner 2 kg sen jag vägde mig sist trots att jag äter mer än någonsin. Kan det varit mitt craving på nudlar som gjorde det?

Vecka: 36
Mått: 33+
Blodtryck: 123/71
Fosterläge: H
Fosterljud: 140

Känns skönt att allt ser bra ut och att det går som planerat. Efter idag får Parvel´n gärna komma lite tidigare men inte tidigare än att barnvagnen kommit, eller i samband med att den leveras. Dit är det ytterligare 3 veckor till så snart! Igår hade jag ett enormt sug efter pannkakor med sylt och glass och idag blir det pannkakor, smaskigt! Men jag har även från och till haft craving på Delicato-bollar. Undra om herrn ska få köpa med det hem eller om jag ska försöka hålla igen så länge det går, jag ska nog försöka vänta och se om det går över. Vill inte gå upp mer än vad jag behöver.

Hade en suverän gårdagskväll tillsammans med min karl och det känns som om kvällen tar samma andetag som gårdagen. Jag gör inte många knop när jag varit igång hela dagen och speciellt inte med dessa förvärkar! Är så glad att jag och P är lika lata bägge två emellanåt. Skönt och bara kunna slappna av i soffan ihop, han är trots allt min kärlek och det måste man vårda så man inte tröttnar.

september 05, 2010

Life is life

Det kan inte bli bättre än såhär!

Tillbringat några timmar i Filipstad på Oxhälja marknaden med mitt hjärta och jag förstår inte hur skötno hcroligt det kan vara att hålla hand och bara promenera runt, titta och skratta ihop som bara vi kan. Känslan av lycka stiger mig ibland till öronen.

Har hälsat på far idag också och lämnat lite smått och gott från marknaden.
Sedan påbörjades maten och "mmmm" så gott det var med riktigt hemmagjord Lasagne med en riktigt hemmagjord vitkålssallad. Smaskigt! Nu ska vi snart kika på MotoGP och sen blir det att titta på "Robin Hood", får se om den är bra eller om jag somnar.

"Du är den bästa kocken."
" -Nej, bara den bästa flickvännen"



Den lille har nu börjat protestera för att jag alltid lyckas äta lite för mycket så hela magen är stenhård för att det är lite trängre nu än innan jag åt.
Blir bara större och större men inga bristningar eller bekymmer så jag är nöjd! Hoppas allt fortsätter lika smidigt som det gjort hittills.

I couldn´t care less.

Nu ska jag inta soffläge och luta mig tillbaka på Peter samtidigt som man kan få lite pill på magen. Dé é Kärlek dé!



Ciao
Johanna

augusti 20, 2010

Facebook

Nu slog det mig vad Facebook beroende man har blivit när man sitter och läser blogg efter blogg och letar efter en "like-button". Det vore ju ioch för sig ganska bra för då kan man ju gilla inlägget man läst utan att behöva kommentera men det är alltid roligt med en kommentar.

Sitter och väntar på bilder på min renovering som är nästintill klar men kunde inte hålla mig längre med att hålla det hemligt så jag tog några kort med mamsens systemkamera och väntar just nu på att pappa ska maila över dom så jag kan lägga upp före och efter bilder.


Johanna är så nöjd över sitt seriösa projekt!

(Till och med min pappa tyckte det var fint och föreslog att jag skulle gjort något liknande till min mamma. Visst blev det bra ändå mamma?
Man ska inte alltid lyssna på vad andra säger eller hur. )


Sitter även och funderar på vad vi ska äta ikväll men jag har inte kommit på det än och jag får inte någon inspiration från min älskade sambo heller som bara säger att "det spelar ingen roll, allt blir gott när du gör det". Hursom så hade jag nog behövt och handla typ lök och creme fraiche.. det är ju faktiskt standard i min mat och soya förstås.
Fast hemmagjord pizza hade ju faktiskt inte varit helt fel med lite makrill, kyckling, champinjoner, paprika, lök, färska tomater och vitlökssås... Nej nu börjar snålvattnet rinna så måste komma på vad vi ska äta ganska omgående och handla lite (?)


Bilder kommer så fort jag har fått dom!