Visar inlägg med etikett Shopping. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Shopping. Visa alla inlägg

februari 11, 2011

FredagsMys!

Idag har jag och Alexander varit till stan och träffat Caroline och hennes son Lucas. Alltid lika roligt och få träffa mina underbara vänner och det bästa med vännerna som har barn är att de förstår att man inte alltid har tid och ork. Men mina vänner kommer man aldrig kunna ersätta.
Sedan åkte vi till Karlstad när älsklingen tagit helg på jobbet för att införskaffa oss en ny soffa och jag kan bara säga, WOW och damn vad snygg och bekväm den är. Får lägga ut bilder någon gång. Skulle vara roligt och förmedla en känsla genom bloggen men det är svårare än vad man tror. jag säger som Peter skulle ha gjort: - det ******* i röven. höhö!

Nu bloggar jag från soffsn samtidigt som Lets Dance börjar igen. Varje fredag är det Lets Dance/Idol och Tacos med de två jag älskar mest.
Imorgon blir det hämtning av Carro och kanske Fanny på dagen och sen ska vi umgås och underhålla Alexander tills dess att vi ska lämna honom hos sin farmor och farfar. Sen laddar vi upp inför kvällen och plockar fram skumpan. Var och inhandlade ny outfit i onsdags så nu är jag redo och taggad inför fest imorgonkväll.
Det är tur att Alexander inte vet hur bortskämd han är än men jag jag så himla glad över att ha en svärmor som jag kommer överens med och som alltid ställer upp.
Men nu ska det även bli skönt att få träffa mina föräldrar igen, på måndag åker jag till flygplatsen och hämtar dom och jag kommer vara så avundsjuk på deras bruna face. Man får lite lätt "hemlängtan" när dom varit borta i två veckor. Hoppas de har köpt med sig en massa grejer!

Dags att fortsätta att umgås med min karl och son, tänk att kärleken är så stark. Ingen som hade väntat sig det men ibland händer det.

Take care
//Alexanders mamma

september 22, 2010

Skor!

Älskar skor i alla dess olika former, mönster och storlekar.

2010 Blev handlandets år!
2011 Kommer bli skornas år! Men även det bästa året någonsin!

september 07, 2010

300

Upptäckte precis att jag gjort 300 inlägg och fler kommer det bli.
Undra hur många man får ha innan det är dags att byta blogg.

Har inte varit en speciellt händelserik dag. Hjärtat hämtade mig efter besöket hos barnmorskan och gud så skönt det var och slippa gå hem. Är helt förstörd i svanken. Mår lite illa nu också.
Allt såg bra ut och mäter nu magen 30+ och H*n ligger som h*n ska göra. Kommer bli en bra förslossning tror jag, ingenting som krånglat hittills så varför skulle det börja nu.

Idag sålde vi bilen med. Nu väntar vi bara på att den rätta ska dyka upp så vi kan få köpa en större, bättre och snabbare bil. En nyare BMW 535 står härnäst på inköpslistan och det finns många men antingen har de inte den rätta inredningen eller färgen. Det är inte lätt att vara kräsen kan jag lova.

2010 är handlandets år eller vad säger du hjärtat.

Nu blir det lite kärlek innan familjen Ojanperä/Wikstrand somnar, men ska nog plocka bort lite leksaker för pojkarna innan vi kan få lugn och ro.


Sleep tight!

Ciao
Johanna

maj 28, 2010

Turkost.

Kan man bli mer förälskad än nykär?

Det verkar inte bättre, blir bara mer och mer kär i mitt hjärta för varje dag som går och det känns just nu som att det inte kan bli bättre. Men det kommer det ju att bli, am I right babe.

Har inhandlat nya nagellack idag, oj vilka tjusiga färger det fanns men fick nöja mig med 4 stycken. Bilder kommer på färgerna.

Har förövrigt haft en toppendag på stan med mami och lilsis. Hade helt glömt hur mysigt det kan vara och bara ta en fika på stan och umgås, det var verkligen uppskattat!

Flyttade det mesta av grejerna igår och tanken var att resten skulle flyttas idag men det får vänta till imorgon. Skulle jobbat natten imorgon men lyckades byta bort det, kände att jag hellre prioriterar flytten och älsklingen istället. Men jobb blir det på lördag och jag kan väl säga som så att jag är inte det minsta taggad.
Note for my self: Tvätta vitt och glöm för guds skull inte skjortan!

Är lite frustrerad på att det knappt finns något varmvatten så man får duscha fort som attan och man kan ju bara glömma att duscha efter varandra utan man måste vänta minst en timme efter första duschen. Håller inte riktigt i längden tyvärr.

Bollen som har varit försvunnen sen i lördags hos mina föräldrar hittade min söta lilla Douglas idag med, vilken redig pojke jag har som kan använda näsan till att hitta försvunna saker.





Nej nu tror jag att sötnosen börjar bli trött, kanske skulle hinna gossa lite innan han somnar, och försöka sova själv eftersom pappsen kommer tidigt imorgon bitti på kaffe och frukost. Hoppas på att kunna vara i lite form så man kan ta i tu med grejerna som blockerar hallen för tillfället.

Från och med tisdag är jag och mitt hjärta sambo på allvar. Myyyysigt!
Älska, älska, älska kärleken!
Sleep tight!

Ciao
Johanna

april 26, 2009

Redovisning av dagens inköp.

Sådär nu är jag hemma igen, träffade på syster, micke och Emilia när vi var iväg. Såg ett par jätte fina skor, men där lyckades jag faktiskt hålla känslorna i takt.

Sedan vad vi iväg till IKEA och jag, shoppoholic som jag är så kunde jag faktiskt inte låtas styras av min plånbok så jag hittade en fåtölj (likadan som jag har, fast nu har jag två - Lovley) och så 2 väldigt fina tavlor.
Är såå himla sugen på att flytta nu så man kan få ställa iordning sakerna så som jag vill ha det. Kunna ha så rent/skitigt som jag vill utan att någon står med piskan i högsta hugg. En dag, snart så.. maybe this will come to an end. someday possebilities comes and give me that chance I so deperat need. Tyvärr vågar jag inte drömma så långt framåt just nu. Har fått skjuta upp i princip allt för att det är så osäkert och detta gör sig än en gång påminnt när jag tänker att det kanske är sista gången jag träffar endel kompisar till helgen, en känsla som är helt obeskrivlig.

Än en gång vill jag visa alla att jag Älskar er!

You never nows when time changing.