oktober 22, 2010

Grymt!

Alltid lika otrevligt när man tror att något är pågång men inget händer.
Elaka barn!
Men det är väl klart att med mig som mor kan det inte bli något annat än en stönig, envis och riktigt elak unge. We´ll see.

Har sovit mer eller mindre hela förmiddagen, eller försökt iallafall.
Hade värkar som började runt halv tolv inatt, avtog framåt 02 men satte igång igen efter lite drygt en halvtimmes uppehåll och då ringde jag faktiskt förlossningen för att reda ut om det var dags på riktigt eller om det var träning på gång bara. Jag fick rådet att avvakta och försöka vila till morgonkvisten (annars hade det varit en lång dag!) och runt halv 6 imorse avtog det såpass så att jag äntligen kunde somna. Kände då att Douglas fick följa med på dagis för irritationen har varit enorm nu på förmiddagen eftersom det inte blivit mycket sömn.
Jag kommer inte sakna den där fantastiska M som kan driva mig till vansinne, speciellt på morgonen.. Snart över.

Kastar i mig lite torsk, potatis, äggsås med rivna morötter och ärtor för att powerwalka till A, T och L för att försöka få bort så mycket irritation det bara går innan herrn kommer hem så han kan slippa ett utbrott ikväll. Han får lida för så mycket trots att inget är hans fel, undra hur det går ihop och hur han egentligen står ut med monstret-Johanna ibland. Det är ett mirakel måste jag säga men det som inte dödar, det härdar. Han borde vara stenhård nu!

Hade behövt och vika lite tvätt nu med men det kan jag ta imorgon eller på söndag, eller rentav nästa vecka. Varför stressa... ?
Jag hade även glömt att det var fredag idag och det innebär ju faktiskt fredagsmys med den jag älskar mest, Idol och massa gott! Men vad vi ska äta är ännu ett mysterium, redig steak med ungsstekt potatis kanske? nej vi får väl se vad jag kan hitta på, Kycklingsallad vore gott också. Det blir nog en tur till affären innan kvällen kommer. P slutar ju tidigare idag och ska åka förbi huset och kika på en grej innan han hämtar hundarna på dagis och beger sig hemåt. Med lite tur ligger det även en avi i brevlådan, men jag har varit för lat för att gå och titta så gör det när jag går nu snart...


Ha en bra fredag!

Ciao
Johanna

Inga kommentarer: