Visar inlägg med etikett Allmänt. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Allmänt. Visa alla inlägg

februari 20, 2011

Tacos, Gaygala och rostbiff

Det sammanfattar våran helg väldigt väldigt bra.

Fredagen var en shoppingdag med svärmor och sedan tacos med familjen Ojanperä till Lets Dance.
Lördagen var myspys hemma med min lilla familj till melodifestivalen och QX Gaygalan. "Berg flyttar in, det var roligt"
Idag har vi haft besök av "Nobben" och jag har gjort både rulltårta och kladdkaka. Men nu gör jag potatisgratäng, skysås och ugnstekt rostbiff. Det luktar riktigt smaskigt och kan knappt vänta på och få skära upp rostbiffen.

Alexander har fått in riktigt bra sovrutiner, han sover hela nätterna med mat en gång på natten och sen sover han mellan 12-14 och sen mellan 17-18. sen somnar han igen runt 22-23 och sover till 09 nästa dag. Sen han började ta nappen har han blivit lyckligare och kan äntligen sova själv i både barnvagnen och sängen.

Idag skulle jag gärna träffat mina föräldrar men min mamma är magsjuk, stackare!


//Alexander´s mamma

december 12, 2010

Fikar gör vi mest hela tiden

Hela helgen har i stort sett bestått av fika och mat.
Fredagen var det tacos som stod på schemat och för att fira våran speciella dag blev det även en flaska champange. Good news has to celebrate!
Igår var hela familjen ute och gick, Peter, jag, Douglas, Faxe och självklart var våran ögonsten Alexander med i sin otroligt snygga vagn med lågprofils däck på "BMW-fälgar". Rullar kanoners på oplogade småvägar! Vi hann även med att skotta uppfarten och ingången till huset, hälsa på grannarna och sätta upp ljusslingor i träden innan jag gjorde lussekatter, potatisgratäng med morötter och kassler, ananaspaj.
Efter maten blev den en glöggkväll med både traditionell Blossa glögg och Blossas nya glögg med Lingon och en "lätt touch" av enbär. Eftersom jag inte dricker den vanliga glöggen tänkte jag prova Lingonglöggen och ja, den funkar, jag måste faktiskt erkänna att jag föredrar saffransglögg eller äppelglögg framför både vanlig och lingon glöggen men det är inte lätt att få tag på "min" glögg om man inte är på julmarknader.
Idag har jag och min lilla familj varit och hälsat på Alexander´s farmor för att hämta lite julgranspynt och hålla henne lite sällskap innan det var dags för mig, Alexander och Douglas att åka till min syster och hennes familj för adventsfika med både familjen Wikstrand/Fors och Wikstrand. Alltid lika kul och träffa familjen! Fick mig lite kvalitets tid med min far också.

Vi har även börjat med Minifom mot kolik för att försöka få bukt med lillemans mage. Han har inte kolik med är lite kinkig om nätterna, vi började med det igår och inatt sov Alexander 5 timmar isträck. Skönt var det och få sova ut lite. Man blir trött med barn kan jag lova.
Men det är ändå ganska otroligt hur mycket jag och Peter orkar göra om dagarna. Jag har varit igång hela dagen och Peter har grejat badrum mest hela dagen, det känns som om det inte är så långt kvar nu men det kanske bara är min syn på det hela eftersom jag är lite av en optimist.
Längtar tills vi (Jag) kan få välja lampor, handtag, knoppat, handukshängare m.m. Jag kommer vara som ett barn på julafton!
Men jag får väl nöja mig med att först och främst välja den perfekta granen så jag kan börja göra iordning julen på riktigt.
Jag hittade en julskinka idag som vägde 5.9 kg och Johanna slog till på den så att det förhoppningsvis finns julskinka till julen. Den står i ugnen för att förkokas och sedan griljeras.
Jisses, igår blev prinsen 1 månad och en vecka. Växer fort så man hinner knappt med. Bytte nyss till storlek 2 på blöjor men kanske dags för storlek 3? strl 50-56 börjar bli för litet men som tur är så passar det än så länge relativt bra, medans 62 är för stort förtfarande.
När byter man blöjstorlek egentligen?
Imorgon ska jag och Alexander åka till stan för att möta våran underbara sambo/pappa. Kanske även spana lite Bling bling *höhö*

Avrundar för kvällen och funderar på om man skulle försöka sova lite ifall Alexander inte vill sova ikväll, peppar peppar.




Alexander Peter Michael Wikstrand

Kärleken är förevigt vår!

oktober 18, 2010

Sjuklingar

Nu tror jag vi alla är lite sjuka, jag och min "lakritspralin" har intagit soffan i hopp om att tillfriskna. Idag har jag och Lilla DD sovit mest hela dagen. Är så utmattad och känns som om jag behöver spara på de få krafter jag har kvar ifall det skulle vara dags.


Ett kort inlägg med fruktansvärt lite ork kvar i kroppen.
Vindruvor och film väntas nu!

Utan min man bredvid mig har jag inget ögongodis eftersom han är den enda som faller mig i smaken :) Detta är äkta kärlek och snart så!

oktober 03, 2010

Valpträff

Gårdagen tillbringades i Lidköping hos uppfödarna till min lilla dubbel D.
Supertrevliga människor och urtjusiga hundar, men tyvärr kunde bara pojkarna komma då endel hade för långt att åka medans andra precis hade börjat löpa och det är ingen bra ide att ha ihop löptikar tillsammans med "nykåta" hanhundar. Ingen incest här inte!

Bilderna därifrån från jag lägga ut någon annan dag när orken har kommit tillbaka eftersom både kroppen och hjärnan är helt slut. Men kan berätta att vi sov i husvagn inatt och jag tyckte det var ganska mysigt men det var nog bara för att båda mina söta pojkar låg bredvid mig. Lilla F fick vara på "dagis" och bli lite bortskämd medans vi var iväg. Fast vi blev också bortskämda när vi kom hem, kunde lugnt sätta oss vid bordet där varm hemlagad mat väntade på oss, det var smaskigt och väldigt underbart och slippa ställa mig och laga mat det första man gjorde när man kom hem. Jag var duktig nog till att städa, dammsuga och skura govlet innan vi åkte igår så det var fint när vi kom hem men den sista energin gick till att bädda nytt i sängen!
Nu kollar vi MotoGP och slappnar av lite innan jag ska fixa matlåda till herrn för morgondagen, duscha och sedan krypa ner i den nybäddade sängen för att börja läsa en av de böckerna jag lånade i fredags. Får se om den är bra.



Tack Roger och Lola!


Ciao
Johanna

september 05, 2010

juli 22, 2010

En bild säger mer än tusen ord



"Det är mammas lilla tjocka farbror"
Man kan inte göra annat än att älska Faxes ansiktsuttryck. Här ser ni min första hund Qenzo som är en Bichon Havanaise från mina föräldrars kennel.


Idag har jag även tagit mig tid till en fika med Lammet och det var så himla längesedan det hände, får nog se till och ta en tur på sjön innan sommaren är slut.
Nästa sommar kommer vi ju ha en liten knodd som jag inte kommer våga ta med ut på vattnet.
Nu är lunchen äten, golvet dammsuget och klorna klippta på våra pojkar. Nu ska vi faktiskt ta och trotsa solen genom att tillbringa lite tid framför datorn i sängen med en film. Jag tycker det är så himla varm ute trots att det nästan blåser storm, håller på och smälter bort och det är inge vidare värst faktiskt.


Nu har vi redan planerat bilbarnstol, barnvangnen kommer ta tid och vi vet inte riktigt vad vi ska titta på men vi håller på och förhör oss om alla vi känner vad de tycker och tänker.
Bilbarnstolen blir en Besafe iZi sleep Black/Black Alcantara Uni Colour.


Lite opraktiskt med ett Alcantara tyg men det är så himla snygg och denna modellen hade fått massor av bäst i test m.m men det är långt kvar och antagligen hinner vi ändra oss 4 gången till innan det är dags men man vet aldrig, vi har ju som sagt fullt upp med barnvagn nu.
Luftdäck eller inte? alu-ram? quardrolift? hjulbroms? svängbara hjul? stötdämpare? FÄRG??
Problemet är enormt kan jag lova, finns tusen saker till man ska tänka på innan man köper ny barnvagn såsom leveranstid(?) men jag tror vi har bestämt att det blir en Emmaljunga, men Edge DC, City cross eller Nitro city?? Nej nu ska jag släppa bebispratet och återgå till att titta på film med min man.


Ciao
Johanna

juni 09, 2010

Slut på friden.

Nu har jag legat vaken en timme i hopp om att den lilla ska somna om så jag också kan göra det.

Huvva så hemskt det var och vakna av att Han/hon körde marathon i magen, vara bara till att springa på toaletten och sedan dess har jag vankat fram och tillbaka och försökt får han och somna, men ikke då. Kanske kan somna trots festen han har.

Ikväll bär det av, inte långt men tillräckligt för att Johanna ska vara glad, glad, glad!
Det får bära eller brista - de spörs.


Måste även ta tag i att ringa till barnmorskan, men ghu så tråkigt och passa telefontider.

Love is all around us and this feeling never seems to end.




Ciao
Johanna

februari 21, 2010

Är det så?

Jag vet inte varför men min mage säger att något är fel, men vet inte riktigt vad jag ska lyssna på. Magen som säger att något inte stämmer eller huvudet som säger att det kan inte bli bättre(?) Vill inte gärna börja fundera redan nu men det känns som jag har gråten i halsen och är allmänt nere, har varit det hela dagen.
Kanske har det inte varit den responsen det tidigare varit eller så är det jag som springer runt och inbillar mig. Ge det tid så brukar det lösa sig på ett eller annat sätt i slutändan.

Nej, ikväll ska jag nog somna till some love-music och försöka få ur gråten så man kanske kan vara som männska imorgon igen. Jag saknar honom så otroligt mycket och det är tortyr att försöka hålla lite distans till alltihop. Life aint fair all times, but it must be faith. At least I hope so, real deep.



Ett kort inlägg ikväll, men det kommer mer när jag känner att jag orkar skriva ner allt. Bara krypa ner i sängen med min baby Douglas och försöka somna. Vilken dag.

januari 01, 2010

2010

Gott nytt år på er alla!




Vilken början på året jag har haft, började bra, kändes bra men sen gick det käpp-rätt-åt-skogen. Lämna mig ifred. Jag har sagt att det aldrig kommer hända något men varför är det så svårt att förstå? "Jag kommer alltid älska di för att du är ärlig" men FFS skärpning krävs, när jag har sagt säkert 10 gånger att jag är inte intresserad så borde du ändå ta åt dig och förstå att JAG ÄR INTE INTRESSERAD!


Shit happends och jag har ett tålamod som håller länge, men ibland spårar det ur och jag blir inte förbannad utan bara irriterad för att folk inte kan ta ett nej. Det sista jag gör är och ta hem någon bara för att. Shit vad tror du att jag är för människa, principer och självrespekt finns tydligen inte hos vissa. Jag vet att jag har det och jag behöver varken bekräftelse eller närhet för att må bra. Jag lever mitt liv som jag vill och jag trivs på 140 kvm tillsammans med BG och jag trivs.
Nu är det så att jag ser 2010 som ett nytt liv med nya möjligheter och ny bekantskaper. Jag tror att detta kommer bli ett kanon år och jag längtar redan tills jag får börja jobbar om ganska exakt 17 timmar och just nu känns det sjukt bra, men jag tror att det kommer bli för jävla träligt när jag väl vaknar imorgon och mår dåligt över ha blandat vin, sprit, öl och cider. Känner redan nu att jag kommer ha en huvudvärk som heter duga, men det får man ta när man är ute..

Jag hade en bra kväll till en början och sen spårade den ur.
Men nu kommer det nya möjligheter och jag hoppas at 2010 blir bättre än 2009, alla gånger, shit aboe mannen måste göra något snart!

oktober 03, 2009

Times passes by

Long time no see.

Det har hänt mycket den senaste tiden, mår så otroligt bra och är nästan lite avundsjuk på mig egen livssitation. Har en lägenhet som visserligen är lite för liten med sina 1½ rum men den är snygg och jag trivs. Har en ekonomi som jag inte kunde drömma om, har 2 jobb som jag trivs med, skolan går kanon bra!
Sen att jag har träffat någon som gör att min vardag blir en semester är inget negativ. Är ännu väldigt nytt men jag är gladare än vad jag har varit på många år. Hela jag sprudlar av lycka och bättre än såhär kan jag inte få det.
Har flera riktigt bra vänner och känner mig inte missnöjd med något!

Har varit i Trollhättan idag men mellanlandade i Mellerud och jag har aldrig haft sån ångest av att vara någonstans men just i Mellerud kände jag att jag inte ville vara. Var dock jätte kul och träffa Linn, (Andreas) och lilla Joel.
Linda är även tokig när hon kör, jesus, sitter och håller hårt i både dator och bälte. Men det är nog jag som övereagerar, jag menar att jag har ju överlevt hittills. Hon är baby "psychoo" girl :D

augusti 24, 2009

Måndag!

Jösses vad jag älskar att sitta i kö hos a-kassan. eh nej inte överhuvudtaget faktiskt. Men hoppas att detta eviga ringande, skickande och det värsta när man får tillbaka skien är över snart.

Idag börjar jag skolan *Dansar* kulkul!
Eller, tekniskt sett så börjar jag inte idag ordentligt, ska på informationsmöte kl. 13 för att få reda på hur schema ser ut och all annan praktisk information.
Det är konstig thur jag inte kan sova ibland. Vaknade först vid 7 imorse men lyckades somna om sedan vaknade jag kvart över 8 nästa gång och då låg jag och drog mig i sängen en kvart innan jag pallrade mig upp, men det är alltid lättare att gå upp när det är bra väder, när man vaknar av att solen skiner på en. Skön känsla såhär å sensommaren.

Nej nu ska jag ta en dusch, springa till banken och sedan gå på info möte. Hoppas eran dag blir lika bra sm mig :)

augusti 06, 2009

Kommentar

Ja just ja, jag fick ju en kommentar om att det skulle gå att kommentera utan att behöva ha ett konto så nu är det ordnat, klicka på kommentera som vanligt men denna gången kan du välja att vara anonym. Skulle uppskatta om ni kunde skriva namn på inläggen så att jag ändå vet vem det är :)





over and out

april 23, 2009

Bara 2 kvar nu :)

Sen är det dags för mitt 100 blogginläggs jubileum :)
Tog bara ett halvår ;)

Idag har jag faktiskt grävt undan lite lera/jord för att jämna ut marken hemma så pappa kan så gräs där sen, men efter gårdagens krattning fick jag en blåsa som är lite stor som min näve på höger tumme så jag fick ge mig efter drygt en timmes jobb, men jag kan ju bara säga såhär, helt underbart att faktiskt göra något!

Jag och Linda har blivit sams igen efter ett missförstånd, skönt!

Förövrigt så har jag och Qenzo varit ute precis hela dagen, skönt att han kan springa själv utan att vara varken ivägen eller för långt borta. Jag blev så nöjd när jag såg honom sitta och titta på mig när jag jobbade, han tittade verkligen på mig som att "mamma, jag älskar dig, men kan du inte sluta med det där och kela med mig istället?!" Underbara hund!

Här har ni Qenzo när han fortfarande hade sin långa päls kvar. Han är så vacker :)

Men nu har jag och mamma pratat lite och vi har en riktigt liten sötnos som har ett underbett och inte är tingad än, och är det ingen som tar honom så ska han kastreras, klippas och heta Aizen :) Då blir han min <3 Qenzo är väl inte överförtjust över att behöva dela mig med en liten valp men han får överleva :)

Yeeey, Qenzo ska få en lillebror :)

*****************************************************************************

Dessutom måste jag berätta, blev väldigt chockad faktiskt!
Mamma och pappa har ju ett Wii fitness och jag började väl i februari när jag var och hälsade på en gång med att väga mig och räkna ut mitt BMI samt lägga upp ett träningsprogram. Men igår när jag skulle göra det igen så visade vågen 55 och att jag gått ner 9 kg sen jag gjorde det sist.. typ 1½ månad sedan. Jag fattar inte att det är så mycket jag har gått ner, jag vet ju att jag får på mig mina gamla byxor igen men jag trodde ju att det bara handlade om ett par kg över midjan ;)

Har även sänkt mit BMI med 20% *STOLT!*

Nu måste jag sluta för vi har fått amerikanskt besök så ska ta lite kaffe och få prata amerikanska igen :) Underbar dag idag!

Puss och kram till allihop!

april 20, 2009

Damn such a beatiful man

Nu är det inte långt kvar tills sommaren är här, skönt med lite värme!

Nu har det blivit ändrade planer... igen! Helt sanslöst att ingenting kan hålla planeringen så som jag vill. Jag ska ju ha kalas den 2:e maj hos mig för Moi, och tänkte ta den förste till att baka och städa och dona lite hemma innan kalaset. Men nu ska jag åka till Göteborg den 1:e för att skjutsa pappa till landvetter för att sedan kanske åka till Trollhättan och bosätta mig där under dagen för att sedan hämta pappa på landvetter senare på kvällen.
Gaaash, när ska jag ha tid att göra allt iordning tills kalaset?

Ahwell det löser sig alltid, kanske min underbar systeryster kan hjälpa mig medans jag är borta :) Love her!

Så Linn, du kan ju åka med oss upp om du vill så kan du bara ta tåget hem sen så sparar du en resa :)

Vänner är underbara<3

april 16, 2009

Torsdag

Another day, another time.

Idag har jag faktiskt varit relativt igång, var ute och gick en timme runt 8, var riktigt skönt när solen började titta fram och värma mig.
Sen vid 10 skulle jag skjutsa Julia till bussen men när vi nästan var framme så kom hon på att hon hade Tommy´s nyckel i jackan som låg hemma så då sa jag det att jag skulle kunna skjutsa henne till Örebro så åker jag bara vidare till Västerås sen. Sagt och gjort, vi åkte hem igen, gjorde mig iordning och julia hämtade nyckel så for vi mot Örebro som första hållplats. Lämnade av Julia och fortsatte till Västerås/Skultuna för att träffa älskade morfar. Vi åt mat och pratade länge sen fick jag nytt tyg av honom som jag tänkte använda och klä om stolarna till mitt köksbord med. lite trist när det är 4 av samma och 2 av en annan. Stannade till mormors grav för att sätta dit lite blommor, hon fyller ju år snart <3
Hemresan var riktigt kul, "race´ade" men två bilar, damn, finns ingen mer underbar känsla än när man ligger i 200 km/h och vet att polisen kan stå bakom vilken hörn och minsta tvekning eller ofokusering så smäller det, känna adrenalinet pumpar i hela kroppen.
Kanske skulle bli rally-förare, för jag är nog lite destruktiv. Alltid roligt och utmana ödet.

Så nu har jag kommit hem igen efter en heldag ute. Skönt och ha något och göra. Imorgon blir nog sovmorgon faktiskt, duschen och dags för att läkarbesök. Sedan bär det direkt av till Mellerud för att lämna bilen och sen till Trollhättan. Usch känns som om jag kommer vara ute och fara lika mycket denna helgen som förra, för på lördag ska jag tillbaka till Kristinehamn för att fira Storasyster som nu blir 25<3

Gaaash, förövrigt efter och ha läst din blogg så ska jag skryta lite jag med, inte nog med att jag får på mig mina diesel-jeans igen, jag får på mig mina vita och bruna linnebyxor som jag inte har kunnat haft sen i somras.. Känns underbart med en ordentlig viktminskning. Skönt och inte vara en heffaklump längre, fast det är long way still remaining.

Undra om jag ska ta en tur på inlines i skärgården med söta Bergqvist? nej det blir soffan med lite sport istället, om jag inte ska ut till Jessica och Micke. Well, we see what happends. Är ganska slut efter dagens äventyr. Äta lite fil och försöka glömma att man är hungrig ^^

april 07, 2009

sårad, hatad och så älskad

Helgen tur var inte speciellt rolig, jag blev sårad av den jag litade mest på, jag kände mig utnyttjad och äcklig. Kunde inte ens med och stanna kvar i stan efter krogen. Men jag träffade Linn som jag saknar så sjukt mycket! Det var så skönt och få krama om dig gumman! Hoppas, hoppas, HOPPAS verkligen att du kommer när jag fyller år!

Jag har glömt dig, raderat dig från mitt liv och jag kommer aldrig kunna se på dig på samma sätt som förut. Hoppas det känns bra för det är ju det du velat.

Jag har varit ute hela dagen idag! Solen skiner och det har nästan varit 18 C idag, har varit ute på en promenad och det kommer bli en till innan solen går ner, är så förbannat trött på att vara tjock nu så hård bantning och träning som gäller, har fått i mig ca. 200kcal idag och det kommer inte bli mer, slutat med allt småätande samt socker. Använder inte grädde i maten längre, bortsett från någon enstaka gång och dricker inte mjölk, fil, yoghurt eller ost. Inte heller flingor längre, för mycket socker.

Dagens mat:
Frukost: 1 skiva rostat mörkt bröd med enbart sallad, lite fetaost och skinka.

Lunch: 1 äpple

Middag: En banan kanske om jag slår på stort.


Dagens motion hittils:

Gick 500 meter imorse och hämtade posten,
gjort 40 sitsup,
gått 2 h i skogen,
och det kommer nu bli en timmes promenad till.

Ska skicka in ansökan till KPS här i Krisinehamn imorgon med. Ska även till arbetsförmedlingen och sen ska jag till Karlstad :)

Men först ikväll blir det som sagt en promenad och sen ska jag duscha och kolla hockeyn, sen ska jag hämta pappa som varit i Karlstad och sett matchen live *avundsjuk*

Jag ska visa alla att jag kan om jag vill, klarar jag det här nu så är jag värd mer än dig.
Ett misslyckande är inget alternativ!

april 01, 2009

Onsdag

Idag har jag faktiskt varit ute och gått en stund med Qenzo. Han är underbar, trots sina 8 år så är han som en valp ibland när han lägger den sidan till, min bäbis!

Imorgon ska jag till labb och ta prover inför återbesöket hos läkaren som blivit ändrat till den 17:e april istället för den 23:e. Skönt att det ska hända något nu, hoppas bara att det kan bli bra någongång flr just nu är det värre än någonsin. Har så sjukt ont i ryggen hela tiden och nu har jag fått ont i magen (p.g.a de nya värktabletterna) men det kommer nog gå över hoppas jag. Värktabletterna hjälper inte än men det kan man ju inte förvänta sig efter ett par dagar bara.
Igår var jag sängliggandes nästan hela dagen, kunde knappt röra mig och det var så väldigt jobbigt. Men jag har tagit igen det idag istället, var riktigt skönt och röra på sig nu när vädret är så underbart också! Känns verkligen att det är vår i luften, solen skiner, fåglar kvittrar och glädjen sprudlar i luften -underbart!

Idag har jag faktiskt kollat lite på utbildningar och uppläsning av diverse betyg. För idag har jag äntligen känt någonting som kallas hopp och framtidstro om att jag måste göra något med mitt liv. Kan inte alltid luta tillbaka på mina föräldrar. Dom har varit underbara som alltid ställt upp nu när jag har behövt det men en dag tar det slut och det är knappt en månad kvar innan jag fyller 20 och verkligen ska klara mig själv. Nej nu blir det uppläsning av betygen och förhoppningsvis om jag har orken och tålamodet till det tre år på högskola IT med inriktining mot systemvetenskap eller Programmering och säkerhet. Hade varit kul om man kunnat bli något, tjäna egna pengar och som sagt att klara sig själv och verkligen vara vuxen i detta samhälle där det krävs att man kan klara sig.
Det kommer nog gå lite lättare eftersom Nicklas också ska läsa så har man någon och läsa ihop med och sporra varandra lite. Ska bli riktigt roligt faktiskt.

Åh min mamma var så mysig idag! Hon hade lagt 50 :- i ett kuvert som jag såg när jag kom in idag, en liten sak som man kan bli så himla glad utav! Men det är jobbigt att jag inte kan hjälpa till så mycket som jag vill, jag har ju så ont så då kan jag inte göra speciellt mycket. Snart kommer allihop hem iallafall, skönt och inte vara själv.

Om ni bara visste hur mycket jag saknar er!
LINN, Snälla komm upp när jag fyller år!! Måste få träffa dig igen <3 Saknar våra pratstunder, att vi kan prata om allt och alla.
LINDA, Du är ju min kossa, saknar dig med ju :) Fast jag saknar nog Aron mer ;)
MALIN, SARA, ANNA, ALLA ANDRA!

mars 24, 2009

@ Home

Nu är jag hemma igen.
Jag fattar inte att jag fortfarande har ont i magen.
Ingen sem ers får jag heller men utgifterna fortsätter att komma. Börjar nästan gråta för att ingenting fungerar nu. Värre är det med lederna också. Har konstant ont i ryggen, båda armarna och benen. Hatar att det inte går att göra något åt det. Fick samtal från vårdcentralen idag med, dom har inga tider kvar i april utan jag ska återkomma om ett par veckor för att boka en tid i Maj. Typiskt.
Vill fortfarande vakna upp ur min mardröm..

Färjestad har iallafall sopat banan med Skellefteå nu 3 matcher i rad. Underbart!
Hoppas de kan fortsätta med samma spel som de har hållt hittils.

Nu ska jag försöka få i mig lite mat och sen ta ett bad.
Har ingen matlust, mår illa bara jag känner lukten av mat, men jag måste få mig lite mat minst en gång om dagen iaf, har inte ätit något än idag så måste försöka.

I hope to be stronger from now on.

Jones Darko - Lovecall

februari 12, 2009

it most have been love.

Kärleken är vår...
Skönheten är hon, odjuret är han..

Detta stämmer ju självklart inte men jag har precis tittat klart på skönheten och odjuret med svenskt tal och jag sitter och nynnar på den melodin hela tiden. Tycker att den filmen är så vacker, satt och grät halva filmen!
Men nu kan jag iaf meddela att det har kommit, det jagh ar väntat på så länge. Kom igår kväll och det fick mig att fälla en tår. Jag kommer aldrig glöma dig. Du gör mig hel trots motgångar och allt som har hänt. Men på något konstigt sätt så känns det så rätt, det ända som kommer bli konstigt är att inte få vara med dig hela tiden. Känna hur du ligger bredvid mig när jag somnar, ingen som håller om mig när jag vaknar.. Men imorgon börjar våra nya liv. Du finns i mitt hjärta! Kommer bli konstigt bara.

På söndag kommer ett par kompisar till mig hit med, dels ska dom hälsa på och dels så ska en utav de kolla på mig bil *hoppas, hoppas* Ska faktiskt åka med dom hem till mamma och pappa med, kommer bli så skönt och komma härifrån en stund. Glömma allt och bara slappna av, kanske slippa sakna dig så mycket?

Så fort jag får lön nu med så ska jag boka hotell i göteborg med två nätter, vi kommer behöva en paus från hela vardagen och bara umgås. Jag vet att du hellre hade velat åka till ishotellet men jag hoppas du förstår varför det inte går just nu.

Jag har dessutom varit till coolit med Linda idag, dom har utförsäljning så man får passa på när det är billigt. Jag vet inte varför men jag köpte ett "örhänge", eller jag vet inte vad det heter ett sånt där som man tänjer örat med iallafall, men ni kan vara lugna, det är bara lite så att det inte blir äckligt. Sen gick vi hem till mig och tittade på "Donnie Darko"
-Donnie är en helt vanlig tonåring, men under ytan lurar tvångstankarna och Donnies osynliga vän, Frank, tar långsamt kontroll över hans liv. Detta leder till att både Donnie och de han älskar råkar i fara.
En gasnka bra film faktiskt, men jag måste säga det att efter jag började med svenska kurden så har jag börjat analysera väldigt mycket och filmer som jag tidigare behövde titta på flera gånger för att förstå, dom förstår jag direkt nu. Ja, eller mot slutet så faller alla bitarna på plats. Men den var riktigt bra, lite virrig i början kanske innan man fick grepp om vad som hände, men helt klart värd att se.

Jag är lite ledsen faktiskt, jag har inte fått tillbaka mitt resultat på svenska uppgiften än.. tycker jag borde ha fått det nu så att jag vet hur jag ligger till. Men nu under helgen ska jag börja med 3:e uppsatsen, måste även läsa på till Närvaro provet som hålls imorgon.

Men jag är fortsatt sjukskriven och det ser lite ljusare ut än vad det har gjort tidigare så är jag fortfarande långt ifrån bra. det verkar inte ta flera månader för mig att bli bra just nu. Skulle även behöva gå och simma för att stärka min rygg lite, känns som om den har tagit stryk av att inte kunna göra något. Förhoppningsvis är jag tillbaka om en vecka!
Javisst är det jobbigt när folk ignorerar en. Men man brukar oftast behandla folk som man själv blir behandlad. Tänk på det.

januari 30, 2009

Friday..

Fredag är det idag och jag sitter hemma som vanligt.
Har varit med Jonas hela förmiddagen, var riktigt skönt och få vara ifred utan en massa måsten. Men nu snart borde han vara på väg till Trollhätta för en utekväll med sina klasskompisar, hoppas han får det kanon kul. Han förtjänar det!
Men vad ska jag hitta på? Jag har faktiskt gjort mitt närvaro prov på svenskan idag och gissa vad, alla rätt. Ovanligt *nej* Jag är bara så himla bra (^^,)

Har även försökt att ta tag i lite andra saker som måste göras nu inom kort.
jag har t.ex börjat med min andra uppgift - Referat skrivning. Det går väldigt långsamt faktiskt, men jag har iallafall börjat. Hoppas jag hinner klart till nästa fredag. Ska ju även försöka knåpa ihop ett CV. Dags att ta tag i saker och ting ordentligt.

Jag vet inte om det är jag eller om det är någonting som har förändrats. Det är en mer positiv energi som cirkulerar. Jag blir alldeles varm inombords av att läsa det och jag blir väldigt glad! Veta att jag fortfarande existerar och är efterlängtad.

Jag vill även att mina led-problem ska gå över så att jag kan börja träna igen, det hade varit så skönt att gå iväg och simma, men om det är en inflammation så är det de sista jag ska göra. Men jag är så himla trött på att vara 7 kg över min normalvikt, och att allt sätter sig ju på samma ställe hela tiden - höfterna och magen. Men det ska vara borta till sommaren! Annars kommer jag bara vara missnöjd.

Jag satt även och tittade på "Sveriges värsta bilförare" och jag trodde allvarligt att jag skulle få en hjärtattack. Patrik som är med där och blev veckans sämsta bilförare har varit min "chef", han jag hoppades på att aldrig mer behöva se, aldrig mer behöva veta av.
Men nej då, då går han ut på rikstäckande tv och visar sitt fula tryne så att alla kan se hur förbannat värdelös han är. Han spelar dessutom bara på det programmet för nog att han inte kör bra, men han skulle aldrig få för sig att köra på fel sida i en rondell. Vilken fullkomlig idiot!
En av dom tjejerna som är med har en egen blogg som Jonas visade för mig igår och hon hade skrivit att Patrik skulle polisanmäla alla andra deltagare för att dom hade varit inne på hans rum eller något liknande.
What a jackass!
Jag hade inte haft något emot om någon satte en kula i hans panna.


Goddag!