juli 22, 2010

En bild säger mer än tusen ord



"Det är mammas lilla tjocka farbror"
Man kan inte göra annat än att älska Faxes ansiktsuttryck. Här ser ni min första hund Qenzo som är en Bichon Havanaise från mina föräldrars kennel.


Idag har jag även tagit mig tid till en fika med Lammet och det var så himla längesedan det hände, får nog se till och ta en tur på sjön innan sommaren är slut.
Nästa sommar kommer vi ju ha en liten knodd som jag inte kommer våga ta med ut på vattnet.
Nu är lunchen äten, golvet dammsuget och klorna klippta på våra pojkar. Nu ska vi faktiskt ta och trotsa solen genom att tillbringa lite tid framför datorn i sängen med en film. Jag tycker det är så himla varm ute trots att det nästan blåser storm, håller på och smälter bort och det är inge vidare värst faktiskt.


Nu har vi redan planerat bilbarnstol, barnvangnen kommer ta tid och vi vet inte riktigt vad vi ska titta på men vi håller på och förhör oss om alla vi känner vad de tycker och tänker.
Bilbarnstolen blir en Besafe iZi sleep Black/Black Alcantara Uni Colour.


Lite opraktiskt med ett Alcantara tyg men det är så himla snygg och denna modellen hade fått massor av bäst i test m.m men det är långt kvar och antagligen hinner vi ändra oss 4 gången till innan det är dags men man vet aldrig, vi har ju som sagt fullt upp med barnvagn nu.
Luftdäck eller inte? alu-ram? quardrolift? hjulbroms? svängbara hjul? stötdämpare? FÄRG??
Problemet är enormt kan jag lova, finns tusen saker till man ska tänka på innan man köper ny barnvagn såsom leveranstid(?) men jag tror vi har bestämt att det blir en Emmaljunga, men Edge DC, City cross eller Nitro city?? Nej nu ska jag släppa bebispratet och återgå till att titta på film med min man.


Ciao
Johanna

1 kommentar:

mamma sa...

Bilden på tjocka farbrorn och Faxe är ju jättekul! Så nu hamnade den på min blogg också.
kramar mamma