Visar inlägg med etikett Bilder. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Bilder. Visa alla inlägg

januari 12, 2011

Samling.

Då var det åter dags att försöka sig på att skriva ett blogginlägg men allt som har hänt sen det senaste inlägget känns som att det är p tok för mycket för att sammanfatta.
Jul har passerat och dervar en bra julafton och ingen stress.
Nyår var rena rama motsatsen. Stress och pyssel in i det sista eftersom vi firade nyår hos oss i vårat hus. Vi bjöd på räkcocktal till förrät, timjanstekt oxfilé med citrongrönsaker, varmrökt rödvinsky och potatisgratäng till varmrätt. Efterrätten blev vaniljglass med hjortron, maränger och chocklad.
Det var en lyckad kväll trots att min mamma var sjuk och inte kunde komma men resten av familjen var samlad.



Kort inlägg så jag slinker in ett par bilder som får sammanfatta tiden.


Alexander 1½ månad



Alexander 2 månader

Våran egna lilla tomtenisse




Mamma moi, Pappa/Morfar och Alexander


Douglas och Faxe´s bakdel


Faxe, stor och ståtlig, precs som hans ego.



Kärlek, Alexander som fattas!

(Kul att jag ser fetare ut än vad jag är(?) Armarna ser ut som fyra fläskiga korvar. )

oktober 12, 2010

Motiverad?

Jo klart det finns motivation men man kan fundera på om den är rätt placerad?

Har tappat motivationen till att hålla bloggen uppdaterad, eller rättare sagt så har det hänt så mycket den senaste veckan så jag vet nte vart jag ska börja vilket resulterar i att jag struntar i att skriva något alls.

Nu står det klart att vi får huset och till helgen ska vi iväg till det igen för att göra en besiktning och kolla det sista som behövs, lättnaden är enorm och snart är vårat kapitel påbörjat på riktigt!
Får se hur snabbt de kan och vill städa ur huset så vi kan börja flytta, hade jag fått bestämma hade det skett redan imorgon. Vart huset ligger är fortfarande våran hemlighet, människor som ena sekunden behandlar en som luft och andra sekunden är nyfikna kan fortsätta doppa näsan i andras affärer och jag tycker inte ett dugg synd om dig faktiskt, det minsta jag hade förväntat mig var ett Tack? Nej du sjunker mer och mer i mina ögon hade det inte varit för min så enormt snälla sambo hade jag kört över dig för längesen.

Vi hade även våran BabyShower i lördags och det blev inte som planerat men det var trevligt att träffa större delen utav familjerna ändå. Ibland kan något så enkelt som en fika vara underskattat. Fick en massa fina kläder och vitt var dagens färg. Kanske skulle försökt och lägga ut kort på helgens presenter?

I söndags var vi till Karlstad och Barnens hus för att köpa madrass till spjälsängen och så tog vi en tur och kollade på kakel och klinkers till både kök och badrummen i huset. Tänk om man hade haft en obegränsad budget och kunnat köpt det där kaklet för 1200 :-/kvm. Inte billigt men det var faktiskt 1200 kronors snyggt! Vi får se, prioriterar att få ett snyggt funktionellt kök, sovrum och barnrum i huset till en början med eftersom resten inte ser så illa ut. Skönt det kommer bli med 3 badrum och en ordentlig tvättstuga men jag har en känsla av att jag kommer tröttna på att städa alla ytor. Det bästa med huset kommer nog ändå vara hundrummet, men två stora hundar som gärna är överallt och älskar alla människor som kommer så kan det vara både bra och skönt att kunna ge dom ett eget rum där de kan härja och få sova ifred sen när bebisen börjar krypa runt. Åh, jag kan knappt bärga min innan vi kan få in alla våra saker så jag kan få ställa ordning och jag kan säga redan nu att sovrummet kommer bli underbart! Enormt sovrum med både fotöljer, tv, säng och självklart blir det ett ordentligt masterbedroom med tillhörande walking-closet och badrum. Jag ska nog kunna få ordning på det riktigt bra!
Tänk att kärleken skulle spira igen efter så många månader, det var kärlek då,
det är kärlek nu och det kommer vara kärlek i framtiden också!


Gårdagen rensade jag ur lite "skit" gmal kläder, gardiner m.m allt sånt som inte kommer få följa med i flytten. Hittade även massor av pappersskräp som nu är bortkör till mor och far eftersom jag är sån snäll dotter och skänker sånt som går att elda till far min´s "årliga brasor". Det börjar bli en tradition som är svår att motstå, sällskap runt elden och värmen är svår att ådstakomma någon annanstans än där. Så det får det bli till helgen!
Igår var jag även och hämtade mer bebissaker såsom babysitter, babygym, sängmobil, leksaker och en massa annat bra och ha. Det kommer bli svårt att packa bebissakerna sen när man ska flytta eftersom vi inte vet om parvel kläcks innan, under eller efter flytten så alla bebissaker måste vara lättåtkomliga och finnas där jag är. Ja, eller iallafall våran BB-väska måste finnas där jag är. Vore dumt och behöva ta vägen om huset bara för att hämta den när det är dags, eller vägen om lägenheten. Kanske skulle haft den i bilen så att den alltid finns där så man slipper fundera på det?

Dagen idag tillbringas i sängen då högersidan av höften har ballat ur och inte vill vara med idag och jag måste vila och bli bra tills imorgon då det åter är dags för marknad i Kristinehamn och detta år tillbringar jag det ihop med Alexandra, Lucas, Josefin och Theodor med en massa tittande och så självklart fika med massa prat och skratt!
Ingenting slår dock förra året, ingen kan ta det minnet från mig, innan allt började krångla. När det fortfarande var "BG" och "BB". Jag kan inte säga att det är samma sak, även om man skulle försöka. Jag lättade mitt hjärta och fick det sagt, tänk så jobbigt det är och öppna sig så totalt för en människa och visa att inte är så stor och stark som man ibland vill framstå som. Ibland kanske det bara är bäst att låta saker och ting ha sin tid, se om man hittar tillbaka, för ibland händer det men ibland måste man även lägga lite energi på det hela för att det ska kunna läka och bli som förut. Största misstaget var nog den där lägenheten, det krånglade till saker och ting som egentligen inte hade behövt och hända.
Jag vet inte men det är väl mitt sätt och be om ursäkt ordentligt och försöka hantera förlusten av den vackraste vännen jag haft. Aldrig kunnat sagt ett ont ord och tårarna finns där när jag tänker tillbaka på tiden som en gång var. Once upon a time...







september 29, 2010

Kärlek!


En bild säger mer än tusen ord och detta är Kärlek!


Finns inga jag älskar mer än dessa människor.
Jag lever i nuet och njuter av alla stunder jag får tillsammans med dom jag älskar.



Peter är min pärla och ängel, han kan verkligen få mig att skratta ända från magen och och gråta av lycka, en tår är inte alltid av sorg.
Han är min lycka och ingenting kommer emellan oss,
varken då eller nu.
Kärlek när den är som Bäst!



september 28, 2010

Söta pojkarna

Fr v: Faxe och Qenzo



Fr v: Douglas och Faxe

Bild..

Vecka 34+4 inte den vackraste men får skylla på att man var gravid-sliten.



Älskar dessutom kommentaren:

"-Jag älskar ju dig, heeeela dig!"

augusti 20, 2010

Renoveringsobjekt 1 klart

Före:

EFTER:




Jag har redan bestämt att projekt nummer 2 kommer bli en väldigt ful byrå som ska målas vit och få detaljer med antingen tapet eller tyg, har inte riktigt bestämt mig.
Oj så kreativ jag är! Har i tanken redan renoverat sängramen, vitrinskåpen och den enorma garderoben. Det kommer bli så himla fint!
Så har vi ju införskaffat oss ett nytt köksbord som jag nu måste hitta 6 stolar till, det är ingen lätt match.

juli 22, 2010

En bild säger mer än tusen ord



"Det är mammas lilla tjocka farbror"
Man kan inte göra annat än att älska Faxes ansiktsuttryck. Här ser ni min första hund Qenzo som är en Bichon Havanaise från mina föräldrars kennel.


Idag har jag även tagit mig tid till en fika med Lammet och det var så himla längesedan det hände, får nog se till och ta en tur på sjön innan sommaren är slut.
Nästa sommar kommer vi ju ha en liten knodd som jag inte kommer våga ta med ut på vattnet.
Nu är lunchen äten, golvet dammsuget och klorna klippta på våra pojkar. Nu ska vi faktiskt ta och trotsa solen genom att tillbringa lite tid framför datorn i sängen med en film. Jag tycker det är så himla varm ute trots att det nästan blåser storm, håller på och smälter bort och det är inge vidare värst faktiskt.


Nu har vi redan planerat bilbarnstol, barnvangnen kommer ta tid och vi vet inte riktigt vad vi ska titta på men vi håller på och förhör oss om alla vi känner vad de tycker och tänker.
Bilbarnstolen blir en Besafe iZi sleep Black/Black Alcantara Uni Colour.


Lite opraktiskt med ett Alcantara tyg men det är så himla snygg och denna modellen hade fått massor av bäst i test m.m men det är långt kvar och antagligen hinner vi ändra oss 4 gången till innan det är dags men man vet aldrig, vi har ju som sagt fullt upp med barnvagn nu.
Luftdäck eller inte? alu-ram? quardrolift? hjulbroms? svängbara hjul? stötdämpare? FÄRG??
Problemet är enormt kan jag lova, finns tusen saker till man ska tänka på innan man köper ny barnvagn såsom leveranstid(?) men jag tror vi har bestämt att det blir en Emmaljunga, men Edge DC, City cross eller Nitro city?? Nej nu ska jag släppa bebispratet och återgå till att titta på film med min man.


Ciao
Johanna

juli 21, 2010

Skrik och Panik



Min otroligt vackra Douglas






Vorsthe´n Douglas och Dobermannen Faxe







Söta är våra "små" pojkar




Duktiga dom är, det är inte lätt och försöka få två hundar att sitta still och
definitivt inte dessa två som bara har bus och jakt i huvudet.








Ciao
Johanna

april 24, 2009

Got some pics :)

Bilder från sommaren 2007 faktiskt, gick upp så mycket i vikt under 2008 så jag vågade inte ta kort å, men nu blir det många kort 2009 igen :)




Men det är bara på mig och under vintern samt våren 2009 :)


mars 27, 2009