april 01, 2009

Onsdag

Idag har jag faktiskt varit ute och gått en stund med Qenzo. Han är underbar, trots sina 8 år så är han som en valp ibland när han lägger den sidan till, min bäbis!

Imorgon ska jag till labb och ta prover inför återbesöket hos läkaren som blivit ändrat till den 17:e april istället för den 23:e. Skönt att det ska hända något nu, hoppas bara att det kan bli bra någongång flr just nu är det värre än någonsin. Har så sjukt ont i ryggen hela tiden och nu har jag fått ont i magen (p.g.a de nya värktabletterna) men det kommer nog gå över hoppas jag. Värktabletterna hjälper inte än men det kan man ju inte förvänta sig efter ett par dagar bara.
Igår var jag sängliggandes nästan hela dagen, kunde knappt röra mig och det var så väldigt jobbigt. Men jag har tagit igen det idag istället, var riktigt skönt och röra på sig nu när vädret är så underbart också! Känns verkligen att det är vår i luften, solen skiner, fåglar kvittrar och glädjen sprudlar i luften -underbart!

Idag har jag faktiskt kollat lite på utbildningar och uppläsning av diverse betyg. För idag har jag äntligen känt någonting som kallas hopp och framtidstro om att jag måste göra något med mitt liv. Kan inte alltid luta tillbaka på mina föräldrar. Dom har varit underbara som alltid ställt upp nu när jag har behövt det men en dag tar det slut och det är knappt en månad kvar innan jag fyller 20 och verkligen ska klara mig själv. Nej nu blir det uppläsning av betygen och förhoppningsvis om jag har orken och tålamodet till det tre år på högskola IT med inriktining mot systemvetenskap eller Programmering och säkerhet. Hade varit kul om man kunnat bli något, tjäna egna pengar och som sagt att klara sig själv och verkligen vara vuxen i detta samhälle där det krävs att man kan klara sig.
Det kommer nog gå lite lättare eftersom Nicklas också ska läsa så har man någon och läsa ihop med och sporra varandra lite. Ska bli riktigt roligt faktiskt.

Åh min mamma var så mysig idag! Hon hade lagt 50 :- i ett kuvert som jag såg när jag kom in idag, en liten sak som man kan bli så himla glad utav! Men det är jobbigt att jag inte kan hjälpa till så mycket som jag vill, jag har ju så ont så då kan jag inte göra speciellt mycket. Snart kommer allihop hem iallafall, skönt och inte vara själv.

Om ni bara visste hur mycket jag saknar er!
LINN, Snälla komm upp när jag fyller år!! Måste få träffa dig igen <3 Saknar våra pratstunder, att vi kan prata om allt och alla.
LINDA, Du är ju min kossa, saknar dig med ju :) Fast jag saknar nog Aron mer ;)
MALIN, SARA, ANNA, ALLA ANDRA!

Inga kommentarer: