februari 12, 2009

it most have been love.

Kärleken är vår...
Skönheten är hon, odjuret är han..

Detta stämmer ju självklart inte men jag har precis tittat klart på skönheten och odjuret med svenskt tal och jag sitter och nynnar på den melodin hela tiden. Tycker att den filmen är så vacker, satt och grät halva filmen!
Men nu kan jag iaf meddela att det har kommit, det jagh ar väntat på så länge. Kom igår kväll och det fick mig att fälla en tår. Jag kommer aldrig glöma dig. Du gör mig hel trots motgångar och allt som har hänt. Men på något konstigt sätt så känns det så rätt, det ända som kommer bli konstigt är att inte få vara med dig hela tiden. Känna hur du ligger bredvid mig när jag somnar, ingen som håller om mig när jag vaknar.. Men imorgon börjar våra nya liv. Du finns i mitt hjärta! Kommer bli konstigt bara.

På söndag kommer ett par kompisar till mig hit med, dels ska dom hälsa på och dels så ska en utav de kolla på mig bil *hoppas, hoppas* Ska faktiskt åka med dom hem till mamma och pappa med, kommer bli så skönt och komma härifrån en stund. Glömma allt och bara slappna av, kanske slippa sakna dig så mycket?

Så fort jag får lön nu med så ska jag boka hotell i göteborg med två nätter, vi kommer behöva en paus från hela vardagen och bara umgås. Jag vet att du hellre hade velat åka till ishotellet men jag hoppas du förstår varför det inte går just nu.

Jag har dessutom varit till coolit med Linda idag, dom har utförsäljning så man får passa på när det är billigt. Jag vet inte varför men jag köpte ett "örhänge", eller jag vet inte vad det heter ett sånt där som man tänjer örat med iallafall, men ni kan vara lugna, det är bara lite så att det inte blir äckligt. Sen gick vi hem till mig och tittade på "Donnie Darko"
-Donnie är en helt vanlig tonåring, men under ytan lurar tvångstankarna och Donnies osynliga vän, Frank, tar långsamt kontroll över hans liv. Detta leder till att både Donnie och de han älskar råkar i fara.
En gasnka bra film faktiskt, men jag måste säga det att efter jag började med svenska kurden så har jag börjat analysera väldigt mycket och filmer som jag tidigare behövde titta på flera gånger för att förstå, dom förstår jag direkt nu. Ja, eller mot slutet så faller alla bitarna på plats. Men den var riktigt bra, lite virrig i början kanske innan man fick grepp om vad som hände, men helt klart värd att se.

Jag är lite ledsen faktiskt, jag har inte fått tillbaka mitt resultat på svenska uppgiften än.. tycker jag borde ha fått det nu så att jag vet hur jag ligger till. Men nu under helgen ska jag börja med 3:e uppsatsen, måste även läsa på till Närvaro provet som hålls imorgon.

Men jag är fortsatt sjukskriven och det ser lite ljusare ut än vad det har gjort tidigare så är jag fortfarande långt ifrån bra. det verkar inte ta flera månader för mig att bli bra just nu. Skulle även behöva gå och simma för att stärka min rygg lite, känns som om den har tagit stryk av att inte kunna göra något. Förhoppningsvis är jag tillbaka om en vecka!
Javisst är det jobbigt när folk ignorerar en. Men man brukar oftast behandla folk som man själv blir behandlad. Tänk på det.

Inga kommentarer: