april 23, 2009

Bara 2 kvar nu :)

Sen är det dags för mitt 100 blogginläggs jubileum :)
Tog bara ett halvår ;)

Idag har jag faktiskt grävt undan lite lera/jord för att jämna ut marken hemma så pappa kan så gräs där sen, men efter gårdagens krattning fick jag en blåsa som är lite stor som min näve på höger tumme så jag fick ge mig efter drygt en timmes jobb, men jag kan ju bara säga såhär, helt underbart att faktiskt göra något!

Jag och Linda har blivit sams igen efter ett missförstånd, skönt!

Förövrigt så har jag och Qenzo varit ute precis hela dagen, skönt att han kan springa själv utan att vara varken ivägen eller för långt borta. Jag blev så nöjd när jag såg honom sitta och titta på mig när jag jobbade, han tittade verkligen på mig som att "mamma, jag älskar dig, men kan du inte sluta med det där och kela med mig istället?!" Underbara hund!

Här har ni Qenzo när han fortfarande hade sin långa päls kvar. Han är så vacker :)

Men nu har jag och mamma pratat lite och vi har en riktigt liten sötnos som har ett underbett och inte är tingad än, och är det ingen som tar honom så ska han kastreras, klippas och heta Aizen :) Då blir han min <3 Qenzo är väl inte överförtjust över att behöva dela mig med en liten valp men han får överleva :)

Yeeey, Qenzo ska få en lillebror :)

*****************************************************************************

Dessutom måste jag berätta, blev väldigt chockad faktiskt!
Mamma och pappa har ju ett Wii fitness och jag började väl i februari när jag var och hälsade på en gång med att väga mig och räkna ut mitt BMI samt lägga upp ett träningsprogram. Men igår när jag skulle göra det igen så visade vågen 55 och att jag gått ner 9 kg sen jag gjorde det sist.. typ 1½ månad sedan. Jag fattar inte att det är så mycket jag har gått ner, jag vet ju att jag får på mig mina gamla byxor igen men jag trodde ju att det bara handlade om ett par kg över midjan ;)

Har även sänkt mit BMI med 20% *STOLT!*

Nu måste jag sluta för vi har fått amerikanskt besök så ska ta lite kaffe och få prata amerikanska igen :) Underbar dag idag!

Puss och kram till allihop!

Inga kommentarer: