oktober 05, 2010

Craving ?

Sådär, nu är snart dagens alla måsten avklarade. Tandläkaren gick bra eftersom jag inte har några hål eller tendenser till hål i mina starka gaddar, väntar dock fortfarande på att få dra ut mina envisa visdomständer i underkäken. Väntan kan bli lång.
Sen mötte jag upp Alexandra, Tim och deras lille Lukas och vi tog en tur på stan och kollade på både framtidens underkläder, sexy sexy (??) och framtidens barnkläder. Plånboken höll sig stängd hela tiden trots att det ibland var väldigt svårt! Mötte även upp Josefin och hennes Theodor för en fika vi flickor med de små och undrar vad folk tänkte om oss egentligen, tre hormonstinna mammor (snart) med det ena garvet högre än det andra. Vi har nog satt gränsen på att vara stadens småbarnsmaffia, kan nog vänja mig vid livet som latte-mamma!
Söta tjejerna följde till och med till barnmorskan och väntade medans det var tagning av blodtryck, mätning av mage och hjärtljud och det såg bra ut, men hon skrev ut alla papper ifall det nu skulle vara dags tidigare än planerat eftersom jag har haft sådana enorma förvärkar nu det senaste. Jag trodde inte att det var möjligt men jag har även gått ner 2 kg sen jag vägde mig sist trots att jag äter mer än någonsin. Kan det varit mitt craving på nudlar som gjorde det?

Vecka: 36
Mått: 33+
Blodtryck: 123/71
Fosterläge: H
Fosterljud: 140

Känns skönt att allt ser bra ut och att det går som planerat. Efter idag får Parvel´n gärna komma lite tidigare men inte tidigare än att barnvagnen kommit, eller i samband med att den leveras. Dit är det ytterligare 3 veckor till så snart! Igår hade jag ett enormt sug efter pannkakor med sylt och glass och idag blir det pannkakor, smaskigt! Men jag har även från och till haft craving på Delicato-bollar. Undra om herrn ska få köpa med det hem eller om jag ska försöka hålla igen så länge det går, jag ska nog försöka vänta och se om det går över. Vill inte gå upp mer än vad jag behöver.

Hade en suverän gårdagskväll tillsammans med min karl och det känns som om kvällen tar samma andetag som gårdagen. Jag gör inte många knop när jag varit igång hela dagen och speciellt inte med dessa förvärkar! Är så glad att jag och P är lika lata bägge två emellanåt. Skönt och bara kunna slappna av i soffan ihop, han är trots allt min kärlek och det måste man vårda så man inte tröttnar.

Inga kommentarer: