december 10, 2010

Livet leker

Nu är våran lilla Prins snart 1 månad och en vecka, tänk så fort tiden går för snart är det även tredje advent och denna gången fikar familjerna hos Wikstrand/Fors.

1:a Advent =Wikstrand/Ojanperä
2:a Advent=Wikstrand
3:e Advent=Wikstrand/Fors
4:e advent= Suggestions????
Julafton= Innan kl 15.00 hos Ojanperä och efter 15.00 hos Wikstrand.

Det går just nu långt mellan blogginläggen och allt har sina anledningar. Min är att Alexander har haft ett par nätter där han inte sovit alls (Magknip och förkyld med stort mamma-behov) så jag har inte sovit vidare värst men inatt trodde jag det skulle bli en repris i sömnlöshet men jag satte mig i soffan på hans rum för att inte väcka Peter och Alexander somnade direkt på mitt bröst, det var kanske bara så att han hellre satt upp och sov. Men vi la oss i soffan och "vilade" men innan jag visste ordet av så sov både jag och lilleman. halv 6 var klockan när vi gick tillbaka till sängen för att inte behöva ligga som en ostbåge, somnade strax efter att herrn gick igen och sov till 11 nu på morgonen. Det är inte svårt att älska min lilla prins. Det är inte heller svårt att älska min stora prins.
Badrummet får ta den tid det tar, ingen ide att stressa för det blir inte bättre för det. Men det kommer bli så vackert när det väl blir klart.
Jag är lyckligare än någonsin trots sömnlösa nätter och tårar men det är ju värt varenda tår och varenda känsla av hopplöshet. Jag har aldrig känt dessa känslor förut.. såsom rädsla, otillräcklig(het?) och lycka. Känns skumt men det kommer i omgångar som tur är och jag hade ju aldrig någon 3 dagars sorg så jag kanske känner det lite tydligare emellanåt i vardagen.
Jösses, det låter som jag är deprimerad. Nej, jag är glad, gladare än någonsin, lite trött men väldigt kär.
Undra om jag ska beställa tid hos tatueraren så jag får den klar någongång(?) No panic.




Lycklig på heltid är jag, bara inte lika lycklig alla gånger.

Dags att kura ner sig i soffa med både barn, hund och mitt the medans jag återgår till att vara Peter´s hemmafru och Alexander´s mamma.

Inga kommentarer: