Visar inlägg med etikett Jobb. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Jobb. Visa alla inlägg

april 28, 2011

Ledig helg!

Idag har jag haft Mikaela här och gjort naglar på henne, åh vilken fin färg hon fick, puderrosa med lite glitter på nagelbädden. Dom var så himla fina på henne.

På lördag är det dags för middag igen och igår var vi iväg och handlade, hann in på SystemBolaget också, fyra flaskor vitt och en flaska rosé. Nu märkar man hur skönt det är med sommar när mammaledigheten tar ut sin rätt till att natta sonen och ta ett glas vin på en onsdag (igår med lite bubbelbad) Det är verkligen vardagslyx.
Herrn kommer hem sent och han har köpt en(?) födelsedagspresent åt mig men jag får ju inte veta vad det är, men nyfiken som jag är så spricker jag ju snart! Men jag får väl så fint vänta till på lördag. Jag vet iallafall att jag får Helly Hansen-jackan jag vill ha. Det är bra för då kan jag ta Henry Lloyd-jackan till stallet så slipper jag den gamla slitna..

På lördag ska vi bjuda på
* Avokadopaj med kräftstjärtar / Ost- och skinkpaj till min mamma
*Helstekt fläskfilé, mögelostgratinerad klyftpotatis, baconlindad sparris och en grönsallad med honungsmelon.
*Hemmagjord prinsesstårta (ofcourse!) / kladdkaka med grädde till min mamma

Min mamma är glutenintolerant sen många år tillbaka så jag gör alltid något speciellt åt henne.


Idag har jag städat lite, blivit klippt och gjort naglar som jag skrev tidigare.
Nu väntar jag på att Peter ska komma hem..


Ha det bäst!
//Johanna

april 23, 2011

6 dagar kvar..

Snacka om att jag har träligt ont i magen, för att inte tala om jobbångesten som nu har infunnit sig.. Hade verkligen hellre stannat hemma i soffan med karl men men, har ju inte speciellt mycket och välja på.

Idag har vi varit på påskmiddag, och så kan jag stolt säga att jag har provat "memma" för första gången och det kom ut lika fort som det kom in, vilken hemsk smak! (men jag har iallafall smakat!) Nåväl resten var fantastiskt gott och det är alltid lika trevligt och komma hemifrån och få bli riktigt bortskämd med både mat och barnpassning. Bröt tyvärr av en nagel men det löser jag på tisdag, för resten av helgen är fullbokad.
Imorgon ska vi ner till Jönköping med ett par vänner för att gå på mässan och träffa folk och spana på fräschingar - höhö. Lämnar Alexander hemma hos hans farmor och farfar så slipper vi tänka på mat, blöjar, ljudnivå m.m.. kan vara skönt och komma ifrån och få en stund för oss själva.

Har gjort en ny beställning som jag hoppas komma väldigt snart, det börjar liksom ta slut nu.. Jag måste hålla bättre koll så att jag aldrig får helt slut för då sitter jag i klistret.. Nåväl än är ingen skada skedd.
Peter har börjat bygga om den nya motorcykeln nu med, den kommer bli så bra och jag har verkligen en karl som är i samma våglängd som en raketforskare. Han är ju min så självklart är han bäst!
Jag har planterat mer blommor och nu i veckan tänkte jag börja gräva upp ett land där jag kan så sparris, morötter, dill, gräslök, jordgubbar och mycket annat gott. Ett växthus hade varit kul och odlat gurka, tomater och vindruvor.. lite hallon och röda vinbär hade också varit gott men jag ska inte bli överambitiös för då kommer jag ge upp redan till nästa sommar..
Hade varit skönt och få upp ett staket, fått iordning uteplatsen och målat fönster samt balkongerna. Och sen innan hösten kommer är det även dags för en makeover på köket.
Sen är det höst!


Jag har jobbångest och lite beslutsångest.. jobbigt liv, haha.



Take care!

augusti 02, 2010

Måndag

Oj vilken dag, kaos på jobbet, irritationen var hög och så nu äntligen har jag hämtat Douglas, Lagat mat, ätit och duschat. Återstår gör kvällspromenaden med pojkarna och sedan blir det nog en film att somna till. Skönt att det snart är över!

Cash is King



Har faktiskt kommit på det att det är väldigt skönt med en promenad innan jobbet så ställer bilen en bra bit ifrån så jag måste gå och vakna till liv, vilken bra start på dagen! Och det betyder ju även att jag måste gå till bilen efter jobbet med men det tar emot lite mer då man är helt slut och både kroppen och fötterna.


Första dagen på jobbet efter sem för herrn med och han kan inte ha haft det lätt, men oj så stor saknaden har varit. Längtade varje sekund tills jag fick sätta mig i bilen och åka hem till min underbara karl! Jag vet nu vad jag skulle göra utan han..

Jajust det, vi var ju iväg till Douglas uppfödare i lördags och oj så trevliga dom är, Det blev en lyckad dag med mycket hundar och en kväll med grill och öl för grabbarna och L. Det kommer definitivt ske fler gånger och denna gång är det våran tur att bjuda igen! Tusen tack för en kanon kul kväl!
Söndagen var vi iväg till Peters syster vars dotter fyllde 6 år så det var barnkalas och tacos stod på menyn, bara sådär 3:e gången vi käkade tacos denna helgen. Nu kommer vi inte äta tacos på flera flera veckor!

My sisters keeper är även en film som verkligen är värd att se. Klarade bara av att se halva filmen eftersom Johanna med alla dessa hormoner låg och grinade större delen av första halvan.

Tillägnar en enorm tanke till min Mormor, saknaden finns där.


Nej nu är man måttligt trött och sova måste jag göra så jag orkar upp och äta frukost innan jobbet iallafall. Bara 4 dagar kvar..

juli 27, 2010

Bara 3 dagar kvar

Sen är det dags för helg och det är efterlängtat. Gått 2 dagar in i jobbet och vad kan jag säga.. Borde finnas någon form av OB tillägg för träliga kollegor. Men det är inget jag orkar bry mig om nu, bara 8 dagar kvar och det kommer gå fort om inget krånglar.
Fint med både tjänstebil och telefon. Egna nycklar överallt och fint med en ordentlig lön.


Är helt slut i både kropp och själ. Har en liten en som är otroligt billig och en stor en som är mer än underbar. Orkar inte riktigt med fyrbenta krabater som gnäller just nu. Sån huvudvärk och sån ångest.

"Tofflor någon?? Dom är gratis"


Imorgon blir det en tur til BVC och sen ytterligare en dag på jobbet.
Nu får det vara nog, i slutet av veckan vill jag faktiskt veta! Är trött på att behöva vänta.
Humöret har gått upp och ner, mer än vanligt och jag vet ju vem/vilka som blir lidande, avskyr mig själv för det men det är inget jag kan göra något åt. Känner mig hopplöst misslyckad från gång till gång och idag är väl en av de dagarna. Så nu ska jag sluta klaga och sova lite istället så jag kan vakna imorgon och förhoppningsvis känna mig lika lycklig som jag faktiskt är.


Finns det något där som inte vill släppa taget om mig..kommer jag någonsin kunna springa från det förflutna innan det kommer ikapp än en gång eller är det bara att gilla läget och ta det som det kommer.. En känsla av olust och illvilja kryper sakta över och en gång till ser jag mitt liv blicka hastigt förbi innan det till slut svartnar.
Tusen ord blir till en berättelse.


Vore dumt att ens försöka eftersom du är värd mindre än mitt tåludd.

Oh nej nu räcker det med otydligt skrivna meningar. Orkar inte ens försöka tänka ordentligt.

Ciao
Johanna

mars 18, 2010

En torsdag.

Som faktiskt började ruskigt bra. Var uppe med tuppen och kl. 06.15 släppte jag av mig far på tågstationen och sedan hämtade jag upp Linda och Dollar för att bege oss ut i stallet och pyssla lite. Det var många härliga timmar och vi kan väl säga som så det kändes inte direkt som att vi hade varit ute i 7 timmar förrän mina skor inte ville hålla tätt längre. Det var så himla härligt och ha något att göra även om det var lite slitigt.
Både jag och Douglas somnade som två grisar framför tv:n hos mamma och pappa men sov nog inte mer än någon timme osammanhängande eftersom Johanna aldrig kan lära sig att stänga av ljudet på telefonen, vaknade av sms och ringsignaler så jag trodde jag skulle bli tokig.

Helgen var planerad så att Douglas skulle få vara hos mina föräldrar medan jag jobbade under dagen imorgon men p.g.a av att folk inte kan ta kritik utan att spåra ur och även spåra ur av okänd anledning så tänker jag Inte be om hjälp för den hjälpen man får finns det alltid en hake på vilket är för jävla jobbigt och riktigt synd att man inte kan göra något för någon annan för att vara snäll och utan att förvänta sig en gentjänst inom de närmaste 2 dagarna men ack så fel.

Så Douglas får så vacker sitta hemma imorgon och jag tycker verkligen synd om honom som kommer få vara själv så länge men jag måste välja mellan att lämna honom själv eller inte jobba och pengarna behöver jag så valet var ganska enkelt trots att jag kommer ha fruktansvärt dåligt samvete på jobbet imorgon. Har iallafall ordnat så att han blir utsläppt emellanåt.

Imorgon jobbar jag i Örebro på Trädgårdsmässan som håller till i Conventum kl. 10.00-18.00. Sedan hoppas jag att man kan var alite snäll och förstå att jag måste jobba och låter mig låna bilen då ska jag jobba på Kings i Karlskoga kl. 22-01.
Lördag: (Örebro) 10.00-17.00 samt (Woodys, Karlskoga) 22-02.
Söndag: (Örebro) 10.00-17.00 men där vet jag redan nu att det säkerligen kommer bli två timmars övertid eftersom det ska städas och organiseras efter helgens jobb.
Mycket jobb denna helgen och nästa helg är det ungeför lika fullt upp vilket är underbart skönt.


Nästa vecka:
Måndag: Ledig*
Tisdag: Ev fortsätta skuggningen på tatueringen (om tiden finns kvar)
Onsdag: Tid på sjukhuset, rutinkontroll. Gymma med Linda (?)
Torsdag: Jobb i Grums 11.00-16.00
Fredag: Jobb, Wictoria, 22-02
Lördag: Jobb i Säffle, Jobb, Woodys 22-02
Söndag: Ledig*

Det är skönt nu när det är fullt upp ett tag framöver, känns verkligen som jag behöver något annat och tänka på än det som varit hittills.
Det är mycket som har hänt och jag har så himla många känslor inom mig som jag ärligt talat inte vågar släppa ut, vilket inte är speciellt bra i längden det vet jag men just nu orkar jag helt enkelt inte ta tag i det.
Jag har dock lite beslutångest än och jag är inte helt 100% säker på mitt nuvarande beslut men kanske ska ta mig en funderare till. Allt kan inte hänga på en enda människa.

Jag vet även att jag hade behövt och ta kontakt med ---<-@ igen och försöka förklara men samtidigt känns det som om jag har gjort det och jag skjuter på det så mycket jag kan. Usch. Vill inte detta just nu, men det behövs. Nej det får vänta ett par dagar till. måndag kanske när jag ändå är ledig.


Måste även som såhär sista kommentar säga att jösses vad roligt det var med lite påtryckningar om att jag var tvungen att uppdatera bloggen nu. Och jag såg det nu att det var så himla längesedan jag skrev. Finns nog säker tusen saker jag har glömt att ta med men det kan inte ha varit något viktigt om jag inte kom ihåg det.

Jag älskar mig pappa (L)

februari 18, 2010

Sen onsdagsnatt

Kul det är och se någon lycklig, man kan inte sluta le för att någon annan kan vara lycklig. Hade inte kunnat önska mig mer här i livet.

Idag har vi varit och ätit på Kings, fikat på Som hemma. Är så skönt och kunna ha ett litet gäng som umgås och där alla kommer bra överens.

Fick besök av min lillasyster idag, hon kom för att lämna lite grejer och hämta min extranyckel(eller ja, hon fick mina nycklar så tog jag extra nyckeln eftersom dörren kan vara trög). Jag bjöd henne på fika, det blev smoothie, shake och muffin. Goooot!

Sedan missade hon bussen så det var bara att vända på hållplatsen och gå in i värmen igen, men passade in nästa buss så det var bra. När jag sett till att hon kom på bussen ordentligt så kikade jag in på Kings hos Jenny, hon hade fullt upp så jag gick in till Wictoria och gav söt en puss och pratade lite innan jag försökte gång på gång att ta mig tillbaka till lägenheten där Douglas väntade så fint, han är helt underbar, sköter sig exemplariskt. Min Duktiga lilla pojke*

Nej nu ska jag faktiskt ta och försöka kolla färdigt på Bleach filmen nummer 3 och sedan förhoppningsvis kunna somna..
Saknar min mamma och pappa otroligt mycket, ska bli skönt och få träffa dom igen*
Imorgon har jag dessutom avtalat en sista minuten tid med Marielle på Stråt för att korta ner mina naglar eftersom jag ska börja "jobba" på Kings på lördag, det är mer ett prova på men naglarna måste bort trots det. Lite synd eftersom jag gjorde nya naglar i fredags. Det var 900:- till onödan (eller egentligen inte).
Sedan klockan 18 är det dags för personalmöte med "Black Jacken", får se vad det handlar om denna gången. Ska även ringa kontoret i Stockholm imorgon och kolla på vad det var för jobb de hade i Örebro nu under mars.

Ahwell, mer information blir det imorgon om jag hittar tiden eller orken att blogga.

Ta hand om er allihop. Sov gott!

februari 13, 2010

Jobb

Sådär, då var sminket fixat och nu ska arbetskläderna på, både jag och sweetheart håller på och göra oss iordning för att jobba ikväll, han på Wictoria (http://www.wictoria.se) i Karlskoga som ikväll har UV-party, Let your self glow*
Jag är på Biljarden, Kristinehamns största sportbar. Känner mig inte direkt motiverad ikväll tyvärr, men det kommer nog när jag kommer på plats sen, pengar är alltid pengar.

Ingen hundvakt åt Douglas heller så han blir hemma medans jag jobbar, men jag ska ta en promenad med honom innan jag börjar jobba så är han trött när jag åker ifrån honom. Sen ska jag inte heller glömma och säga att vi båda ska åka hem till mor och far resp. mormor och morfar för att umgås lite samt hämta wii-kontroller så vi här kan spela Mario Kart på riktigt, grymt roligt.

Imorgon är det alla <3-as dag och det ska tillbringas i soffan med mys och en massa g0s* Livet är fulländat!

Nu ska jag ta bort håret på sweetheart, fram med trimmern sötnos så kommer jag!




Ciao

oktober 29, 2009

Snart helg

Torsdag och för de flesta betyder det att det bara är en dag kvar innan helgen, men inte för mig, imorgon drar jag till Hellekis för att jobba över dagen. Sedan vänder jag i princip när jag kommit hem då jag måste vidare till Knivstad innan det blir alldeles försent eftersom jag har ett hotell att checka in på.
Kommer vara full rulle de närmaste helgerna som kommer och det är ju inte bara helgerna som drabbas utan även vissa onsdagar och fredagar.
Vad gör man inte för pengar.

Kommer vara ordentlige slut i hela kroppen när jag sätter mig i bilen och åker till Arlanda för att gå på flyget som ska ta mig och min familj ner till Thailand.

Fredag den 27:e nov jobbar jag på King i Karlskoga 21-02 och när passet är klart d'r ska jag direkt köra till Haga för att börja jobba kl. 08-00 på lördag morgon, sen måste jag tillbaka till Kristinehamn innan klockan blr 21 för då gör jag nästa pass på Biljarden 21-01 och sedan kan jag andas ut och mysa lite med pojken innan jag åker.
Som sagt full rulle och skolan kommer bli lidande utav detta, men jag har två veckor i solen som jag kan plugga om jag skulle hamna allt för mycket efter.

Närmaste tiden blir kaotisk eftersom jag jobbar hela tiden och så ska jag hinna tömma lägenheten innan jag åker till Thailand. Vet inte hur jag ska hinna eller hur jag ska orka.
men idag samlar jag kraft inför helgen som komma vara hektisk. Idag måste jag välja tapeter, mäta väggarna, gå tll banken, åka till mamma och pappa för att hämta lite post samt lämna Qenzo för helgen. Och inte nog med det så har jag lovat herrn att maten står på bordet när han kommer hem.

Jag hade hellre varit ledig i helgen och hade varit hemma och fått något gjort istället för att stressa runt som en tok och inte ha en sekund till övers för att försöka krya på mig lite..

Hoppas mamma kan ge mig några bra råd gällande tapeter eftersom att min pojke är helt neutral och babygirl är borta så jag har ingen att bolla mina ideér med :(

juli 30, 2009

Life aint that bad

as we think some times.

Men vad gör man när man har sett fram emot något så länge som inte blir av.
Ska man bli ledsen, besviken eller ta det med en nypa salt och hoppas på att det går fler tåg?

En månad har gått sen första gången. Mer än 3 månader sedan första meddelandet lades och jag vet inte, kanske är det något som inte stämmer. Känns konstigt i magen när man ser namnet på telefonen. Konstigt på ett bra eller mindre bra sätt? I don´t really know yet. Känns lite som när vi började utväxla ord, men det kan ju knappast klassas som samma sak.

Det går inte en dag utan tankarna som vandrar iväg eller hopp om något större.
Detta är något jag inte riktigt kan sätta fingret på vad det är men jag vet en sak, det finns helt klart potential. Men det måste finnas mer än det. Någonting som tilltalar mig på ett sätt som "blow-my-mind", kunde inte komma på ett bra svenskt uttryck. Är trött på alla dessa ragg och blinddates m.m. Träffa någon igen vore en dröm, men att känna någon form av äkta känsla känns avlägset.
Ingen vet vad framtiden har att utvisa, men jag vet en sak. Jag letar inte efter det och jag är verkligen inte desperat, ta det lugnt, se vad som händer och låta saker och ting ta sin egen tid är mitt motto just nu. Ingen ska behöva stressa.

Känslor kan uppstå, men känslor kan även avta så försiktighet är A och O.




Never mind, even thought I know what I feel and dont feel, there must be a reason why I keep hoping for your name to show on my display. But have i get over the old things in life and are I ready for a new chapter yet, I wont rush so I just have to feel and hink about every move I make. No rush, just take it nice and easy. The last thing i wanna do is to rush in to things and scare the hell out of people. I need to have the curage to let someone new in my life and open my heart and soul fr somebody, I aint sure Im ready thou but someday I will.

Would you rip out your teeth to make someone believe youre in love, would you jump from a cliff to show youre love to the one you love.
How many tears can you drop for the one you love, and how many hearts can you break until you find the one you love. Will you realize that its love youre feeling until its too late. And then how many tears will you cry and how many hours will you spend home alone piting youre self before you realize that life moves on either with or without the love of your life.

Maybe you should give the person a second change. Maybe not now, but everyone can earn a second change. In five years, maybe in fifthy but some day you will know what to do to make a change.


Oj, de här senaste dagarna har jag verkligen varit sentimental och poetisk.
Kanske är det så att någon där ute faktiskt kan förstå mina tankar och känna sig likvärdig. Att hitta någon med samma funderingar eller åsikter är alltid kul. Sen behöver de inte alltid vara det samm, finns många som har olika åsikter men på något konstigt sätt ändå lyckas hitta varandra. Jag skulle vilja hitta någon som jag skulle kunna diskutera med, dela åsikter och bara prata om allt mellan himmel och jord utan att det känns konstigt eller påhittat. Någon som är pålitlig och ärlig men samtidigt ödmjuk och käsnlig. Någon som faktisk inte är rädd eller har svårt för att tala och visa vad denne tycker. Har fått nog av de där hårdingarna som inte rör en min när en annan skulle asgarva eller till och med bryta ihop i gråt. Ibland är allt man behöver en kram eller en klapp på axeln för att må bättre. Livet behöver inte alltid vara så komplicerat som många tror.


Nu när jag har talat om min frihet i ett annat nyligen skrivet blogginlägg så måste jag även tala om att min smiley är tillbaka, den som ****** tyckte var ful och att jag skulle ta ur till midsommar så han slapp och skämmas. Den är tillbaka! Den kanske inte blir långvarig men den sitter där som ett tecken på att jag gör som jag vill när jag vill och hur jag vill.

Igår jobbade jag förresten. Skulle ha gjort första passet själv men min schemaläggare tyckte inte att det var dags ännu. Men hon som var med igår sa det att jag hade lika gärna kunna jobba själv eftersom hon ändå inte behövde vara där och "vakta" mig. Skönt och veta att jag hade rätt. Men istället gör jag mitt första pass själv imorgon natt. Ska bli väldigt roligt men jag är så himla nervös. Tänk om jag inte klarar det och tänk om det bara är en massa otrevliga typer m.m. Men innan jag somnar inatt kommer jag intala mig att jag är Bäst! Jag fixar allt bara jag vill!
Jag är lite ledsen dock för att jag inte fick mer än 4 pass under aug månad men de är bättre än inget.
Nej nu tror jag det kommer bli 3 filmer innan jag lyckas somna inatt. det var ju någon som ringde precis när jag höll på och somna inatt så jag somnade inte förrän 05-06 imorse någon gång. Man vänder fel dygnet totalt när man jobbar natt men jag ska försöka vända tillbaka det under de två veckorna jag är ledig i aug.







Over and Out! Sleep tight!

juli 21, 2009

Johanna

Thats my name and a friend of mind just told me its my name-day today.
Gulligt när folk håller bättre koll på mig än jag själv, iallafall när det är "vettiga" saker och inte skvaller.
Pratade med en kompis från Mellerud igår och fick reda på en massa skit som snackas om mig och den jag träffade för inte allt så längesedan. Roligt! Men det är bara att sluta lyssna och strunta i det. Jag vet att den som skapade de ryktena är enbart fruktansvärt avundsjuk. För jag menar att vem skulle inte vilja få en båt, bli lite av en housewife m.m. She does, that im sure of.
Oavsett så kommer det alltid finnas folk som hellre snackar skit än att faktiskt tar reda på sanningen, låt dom hållas men man måste komma ihåg att man inte ska lyssna på allt. Endel kan man ju ha kvar i bakhuvudet och tänka på om det dyker upp något. Men oftast så ska man lära känna en person för vad den är och gör och inte vad den har varit eller gjort.
Alla borde ha en lika klar syn på det som mig :)

Jaha, namnsdag?
Seden att fira namnsdag uppstod i den tidiga kristna kyrkan närmast i syfte att minska betydelsen av födelsedagsfirandet, vilket uppfattades som en hednisk och okristen rit. Att fira dopdag och namnsdag ansågs lämpligare än att fira den dag man fötts "till det av arvssynd belastade jordelivet".

Att inte fira födelsedagen ser jag som en jehovas-handling, en martyrsekt som borde förbjudas i dess alla former. Blir man mer ren som människa om man dör istället för att ta emot blod om detta skulle vara nödvändigt? Är det rättvist att barn aldrig får uppleva tanken bakom presenter på julafton och födelsedagar, att aldrig ha fått en present i hela sitt liv? Är detta rättvisa, eller är det ett tecken på galenskap som Sverige tillåtit?
Jag blir så fruktansvärt frustrerad när ska försöka förklara varför man väljer bort Jehovas. Historien bakom det är det ingen som har att göra med, men jag skulle hälre brinna till döds innan jag blev Jehovas vittne.

Men för att fortsätta på det gamla spåret så, idag firar vi inte namnsdagarna med presenter och blommor utan ett grattis räcker för att fira det. Endel har ju inte ens ett namn som finns med i kalendern, hur gör dom? De får ju klara sig utan att fora sin namnsdag och använder säkert födelsedagen som firande höjdpunkt istället. Alla har ju en födelsedag även om vi alla firar den olika så är det en del av våran identitet. Undra om man hade varit en annan människa med ett annat personnummer? Om jag skulle ha fyllt på vintern istället för våren? Vilken filosof jag kände mig helt plötsligt, funderar över identiteten och samtidigt som jag skriver tänker jag på meningen med livet, har vi alla verkligen en uppgift att fullfölja?

Är det verkligen meningen att folk ska bli uteliggare och fattiga medans andra är välbärgade, är det verkligen meningen att vi ska följa efter USA och få ett tvådelat samhälle - upper and under class? God nows who, I sure dont. Varför är inte medelklassen tillräckligt bra? När man har pengar så att man klarar sig men ändå måste tänka på vart pengarna tar vägen? Är inte det endel av charmen med att köpa något dyrt, att man uppskattar det mer om man slitit för varenda krona så att man skulle kunna köpa den fina lägenheten, den fina bilen, båten, lägenheten eller liknande. Jag vet att jag uppskattar mina materiella saker mer om jag fått jobba för pengarna jag köpte det för. Har man fått något är det inte riktigt samma sak, man kan slita och slänga med det och samtidigt säga att "jag har inte betalat något för det". Konstigt tankesätt kanske, men det har slagit mig såhär efteråt att det faktiskt har varit så en gång i tiden, men sen när man väl kom på att man kanske skulle försöka att vara lite mer försiktig med sakerna, annars slutar det ju med att man måste köpa nytt för sina egna pengar.
Dooh!
Nu hamnade jag visst på sidospår igen, jag tycks vara väldigt duktig på det.
Jag skulle nog kunna skriva ett km-långt inlägg idag, men man ska sluta när det går som bäst, annars har det en tendens till att bara bli flummigt.

Tänkte bara önska alla läsare en fortsatt trevlig vecka och helg!
Imorgon förmiddag åker jag på weekend till Linköping för att relaxa lite innan jag börjar jobba på riktigt. Fast jag jobbar bara 29,31/7 samt 19,21,26,28/8 Så det blir ungefär 20 dagar där jag inte göra något om jag inte lyckas få något i VG såklart.

Take care good people!

februari 01, 2009

Blandade tankar.

Nu är det då bara två dagar kvar på min sjukskrivning, men varför blir det inte bättre?
Jag har bara varit hemma hela veckan och gått upp 20 kg till av att inte kunna gymma som jag vill. Provade ett par byxor jag hade förra sommaren, helt sjukt så fet jag blivit, men det ska bort till sommaren. Har inte råd att köpa nya kläder, vill inte köpa nya kläder som ser ut som "mamma-kläder" nej off you go.

Följde med Linda till Audio och Video igår, hon ska köpa ny tv men har inte riktigt bestämt vilken än. Jag vill också ha en ny tv. Men jag tycker det att 6000:- är på tok för mycket för min ekonomi och jag vill inte ha en på avbetalning så det får faktiskt vänta. Min tv fungerar ju än så länge :)

Det gör till och med ont att sitta och skriva nu, men så lite som jag har att göra under dagarna så tvingar jag mig genom det ändå, men det har blivit värre på vänster sidan, hoppas bara att det går över snart.

Jonas och Tomas är iväg och grejar med ved idag, så nu sitter jag själv hos dom och funderar på om jag ska orka ta mig ända hem eller sätta mig i soffan en stund. Har inte riktig bestämt mig än.

Jag älskar verkligen min mamma och pappa, självklart hela min familj, men dom är så underbara! Ska bli skönt att komma hem till dom och bara slappna av, inte behöva tänka på något. Kanske passa på och träffa kompisar med(?) men vi får se när det blir. Jag har en tendens till att skjuta upp saker och ting ganska mycket, snart har jag ingen anledning till det. Den dagen, den sorgen. Har lite och fixa med innan det händer bara.
Svenskan går bra, lämnade ju in min första uppsats och fick ett G på den, hade kunnat bli mer om jag inte hade haft så bråttom i det sista. Den uppgiften som ska lämnas in nu på fredag är påbörjad men inte mycket mer, kanske dags att ta tag i den snarast.
Men idag blir det söndags sysslor, ska till Monica idag och äta middag. Skönt och få en inbjudan så att man inte tar förgivet att man alltid är välkommen, det kan ju vara skönt för dom att umgås med bara familjen också. det kommer bli mer hemma nu i framtiden i alla fall.


Avslutar detta med att jag tror att Jonas tycker om moi, mer än vad han kanske vill erkänna för sig själv. Men vet ni vad, det spelar faktiskt ingen roll, så länge han tycker om mig så är jag världens lyckligaste.

Det är många saker man kan tröttna på, men att krama på dig kommer jag aldrig tröttna på!

januari 26, 2009

Måndag.

Är det inte så förbaskat typiskt. Jag har glömt min telefon och hemtelefonen har dött och tar 200 år på sig att ladda om. Jag har iaf skickat ett mail till min närmaste chef. hoppas han ser det. Måste ju även vänta med att ringa till VCT innan telefonen är klar, men jag förstår inte varför det inte har gått över. Jonas gjorde mig sjukt rädd igår, han började prata om små proppar som kan vandra i kroppen och när de väl kommer till hjärtat så xxxxx. Men jag vill inte det! Nu är det dags för dom på VCT att ta tag i mitt problem så att jag kan få reda på vad det är för fel och kan gå tillbaka till jobbet som vanligt! Jag är inte 100 % nöjd med detta jobbet men tillräckligt för att inte sluta. Hoppas iallafall på att dom kan klämma ur sig en remiss till näl så att jag slipper detta nu. Det var helt sjukt jobbigt igår, mina knän ville inte vara med, räckte med att jag hade böjda ben i typ 10 min så "låste" dom sig. Nu under förmiddagen har det varit som en varvande brännande/isande känsla i benen men ett par ryckningar. Även händerna försvinner ju på mig ibland, och konstant huvudvärk som inte försvinner med ipren, citodon el. liknande. Först trodde jag att huvudvärken kom tillbaka för att jag inte har använt mina glasögon speciellt mycket nu det senaste, men även efter att ha använt dom länge så blev det inte bättre. Har ni några ideer om vad det kan vara så säg gärna till.

Var förresten iväg på bio igår, allt flyter eller något hette den. Jag tänkte först att jag inte skulle orka, men Jonas övertalade mig eftersom att jag bara har 15 meter och gå till biografen. Den var inte speciellt bra faktiskt. Antingen var det jag som var rastlös och med krypningar i benen så blir det svårt att sitta still eller så var filmen så sjukt långtråkig, den var inte värd dom pengarna måste jag säga. Det var faktiskt skönt och göra något igår, jag har legat hemma hela helgen typ, Linda och Aron var hemma hos mig på lördagen, så hon hjälpte mig jätte mycket och så satt jag barnvakt åt aron, jag trodde att det skulle bli jättejobbig, men det var det inte, han tittade på puh film, drack sin välling och sedan var det dags för sängen utan gnäll eller något. Det enda som kanske var lite jobbigt var att jag fick lyfta honom från soffan till sängen, men det gick ganska bra. Var helt slut efter det träningspasset.
Sen kom Jonas för att sova hos mig. Hade lite diskussioner hade vi, men som vi brukar säga att oavsett vad vi bråkar eller tjafsar om så löser det sig alltid. För det gör det verkligen och det bästa med att bli sams ett par timmar senare är den underbara känslan man får av att inte kunna ara utan personen ifråga, men under tiden har man sina tvivel. Vi hittar alltid tillbaka <3

Det blev ett långt och tidskrävande blogginlägg. Jag har tusen saker till jag hade velat skriva av mig men eftersom att händerna hindrar mig så får det bli någon annan gång. Ta hand om er.

Kärlek är underbart

december 04, 2008

Så mycket fredag som det bara kan bli

En film såhär på torsdags kvällen är verkligen inte fel, jag gick faktiskt och la mig runt 20.00 idag, tittade på "The Score" men Robert DeNiro och han som är så himla söt men aldrig kommer ihåg vad han heter. Jonas sitter och spelar med Tomas, hoppas att han kommer och lägger sig snart, förstår inte varför man vänjer sig så fort vid att ha någon vid sin sida när man ska sova.

Förövrigt idag har det gått väldigt bra tycker jag faktiskt. Har haft "MAS" och "PEP" idag med SV. Det är väldigt skönt när man kan diskutera med sin närmaste chef om saker som är bra, mindre bra och saker som kan förbättras.
Men jag fick frågan om vart jag ser mig själv om 5 år, hur ska man kunna svara på något sådan(?) det är ju en stor fråga och väldigt långt framåt, jag tar det gärna som det kommer, men tänker kämpa på lite extra nu när jag faktiskt fick så bra kritik som jag fick. PRO till juni kan väl inte vara så svårt och fixa. Men det som krävs är ju engagemang och en vilja av stål, men vem vet det kanske dyker upp andra alternativ, eller kanske inte. Jag siktar högt medan jag är kvar och sen får jag börja om på nytt och hitta min väg att gå.

Har förövrigt glömt att berätta om helgen som varit, var lugnt på fredagen, var med Jonas, Alexandra, Tomas och Anders till Thai och åt middag, det är så himla gott där! Annars vad det som vilken hemmakväll som helst.
Lördagen däremot var jag och Linzoor till Bloms för att titta på lite julpynt och gardiner m.m. Dom brukar oftast hålla priserna nere, men inte på julgrejerna. Det kommer väl vara billigare efter jul, men det är ju innan som man behöver dom. Så vi bestämde oss för att åka till Trollhättan istället och pröva lyckan där. Det var riktigt trevligt faktiskt! Och jag vet, jag vill in i varenda affär och vill ha allting. Hittade till slut ett linne, en julklapp till Jessica och en till Julia, sen såg jag ett par skor som jag bara var tvungen att köpa, åh dom är så fina. Jag får ta lite kort på allting som jag berättar om så att ni kan få se.
På kvällen blev det förfest hos Linn och Andreas, synd att min älskling inte kunde följa med, han var hemma och var sjuk. Men iallafall så hade jag jätte trevligt! Det var ett par kollegor från jobbet med och ett par kompisar till Linn och Andreas. Vi spelade lite Buzz och ölspel och senare gick vi till Wärs. Där träffade jag faktiskt många välbekanta ansikten från "förr". Var trevligt och bara sitta och prata, sen blev det som det alltid brukar bli, att någon blir full *hmm jag nämner inga namn* tappade bort sitt körkort fast att det var hennes kille som hade det. Följde henne hem och sen var det bara en massa annat som inte behöver nämnas. Kontentan av det hela var iallafall att det var väldigt roligt trots dom smågrejjerna som hände, det fick mig någonting och skratta åt både på söndag och måndag.
Söndagen var jag så himla konstig, vaknade på helt fel sida från första börja och var allmänt sur och grinig hela dagen, ett riktigt pmsfall.
Men jag följde med Jonas, Monica och Anders till "inne & ute" för att titta på lampor, dom har fått iordning ganska bra där nu efter järnhandeln flyttade till byggtema. Har blivit som en liten presentbutik. Mycket tjusigt och titta på, konstigt att man inte har varit där tidigare.

Fick en jätte trevlig bredbandsräkning idag också. 1700:- tror jag att den låg på, men då är det med startavg och bredband för 5 mån. billigt! Hoppas att jag kan få pengarna från försäkringskassan innan jul nu med, men det kommer jag antagligen inte att få eftersom att dom är så fruktansvärt sega med utbetalningar. Kan bara hoppas på att jag får pengar i julklapp.

Tänk, nu sitter mammi och pappi på en strand i Thailand, jag fattar inte attdom vågar åka nu när läget är som det är, jag kan inte sluta tänka på dom, tänk om något skulle hända. Om jag skulle förlora någon som jag älskar så djupt. Nej jag ska inte tänka i dom banorna, det är klart att det inte kommer hända något, men tänk om. Jag är glad att jag hann och tala om för dom att jag älskar dom innan dom åkte!
Men jag förstår inte, hur kan man ha abstinensbesvär efter sitt barnbarn när man ska åka utomlands, men inte barnen(?) konstigt. Innerst inne så tror jag att det är lika mycket till alla, och självklart är det roligt med barn, men att bli i extas?
Yees, det kommer dröja innan jag skaffar barn iaf. Och det är jag glad över.
Next time it should be for real.

Jonas, du är min älskling och det finns ingen som jag tycker om lika mycket som dig!

Nej nu är det dags för sängen på riktigt så att det kan blir fredag någon gång.
Det är så mycket fredag som det bara går att bli :)

Over and Out

november 06, 2008

Bäbis

Har hänt en hel del sen sist nu.

I fredags gjorde jag gravtest efter att ha mått väldigt illa m.m. och jo, jag är med bäbis.
Har tänkt igenom detta själv och även pratat med jonas vi båda kom fram till att det är inte rätt tidpunkt nu så det får vänta. Så i måndags var jag ledig från jobbet för att åka till läkaren och diskutera alternativ och praktiska saker inför borttagningen den 12.11. Men just nu vill jag bara försvinna, jag är en hormonsting bitch som inte kan hantera humöret förtillfället, fruktansvärt jobbigt för både mig och jonas! Detta resulterade i att det uppstod en enormt stort svartsjukedrama under lördagens halloweenkalas på Wärs -Jonas jag älskar dig<3

Som med allt annat så löser sig allt så länge jag och jonas är tillsammans.

Vi ska förövrigt åka till Danmark nu på fredag och kommer hem på måndag igen, hoppas bara att jag inte mår mer illa än vad jag redan gör! jag varit hemma från jobbet igår och idag just för att jag har mått så illa. Det finns nog inget värre än när man inte kan äta för att man mår illa och samtidigt måste äta för annars måt man illa för att man är hungrig. Jonas ställde den ultimata frågan igår: Hur kommer du klara av 9 månader med detta?
Och ärligt talat så skulle jag nog inte palla 9 månader med kräkningar, illamående, fetma m.m.. gaash. Har redan gått upp 3 kg och ändå bara i 8:e veckan. tänk er mig i 9:e månaden då :P vilken tjockis!!!!
Fast det finns ju inget ont som inte har något gott med sig :) Jag röker inte lika mycket nu som innan, så man kanske skulle ta sig i kragen och sluta? njae, det märks.

Jonas, kom hem nu....! han är på jobbet ett par timmar nu och sen skulle han plugga tror jag.
Men jag är så sjukt rastlös, Jonas och Tomas har ju ingen tv eftersom att deras mamma fick deras 40" och så beställde dom en 52" istället, men siba har klantat sig med leveransen så imorgon är det 2 veckor sen dom beställde den. börjar faktiskt saknar tv lite, eller iaf möjligheten att sitta i soffan och titta på film utan att ha den bärbara i knät. :P

Linn, sorry att jag inte jobbar idag, men ring en signal efter jobbet om du vill prata om det! Även om jag mår dåligt så kan jag fortfarande prata med dig. Det smittar ju inte som tur är :)

september 10, 2008

Onsdag!

Idag är jag så trött så jag vet inte vad..

Varit på jobbet idag, fått dator och passerkort. Härligt!

Sen blev det hem och laga mat, ah just det, jag såg en annons om en lägenhet i tidningen också som jag ringde på. Men den var för dyr. Nu känner jag att det hade varit skönt och ha något eget samtidigt som jag vet att jag kommer sakna sällskapet man får med bröderna Svensson trots att vi inte alltid tycker om varandra.
Anders var här och åt också, jag vet inte vad det är men jag bara älskar att laga mat till andra människor som uppskattar det. Det är inte direkt det jag är van vid.

Men nu har jag tittat på "The Xfiles - I want to believe" Den var inte riktigt så bra som jag hoppats på att den skulle vara. Har nästan alltid varit facinerad av ockulta och annorlunda saker, som när jag var typ 10 (tror jag) så ville jag lära mig vodoo. Häftigt!
Nej men skämt och sida så är det mäktigt och det är något som hade varit tufft och kunna.


Och jag förstår mig inte på mig själv ibland. Idag har jag varit sådär sjukt kär, sådär kär som bara nyförälskade är. Men att jag är lika förälskad min Jonas nu efter 1 år som första gången är helt otroligt! Visst att vi har åkt upp och ner men att vi fortfarande håller ihop!
You´re my love <3

Gaash, fick ju min jobb mejl idag och där finns ju alla andra medarbetare med så jag har terroriserat Linn, Andreas och Pappi idag :P Hoppas ni inte tar illa upp, det kommer bara vara roligt i sådär 2 veckor, stå ut, det går över :)

Jag sa även det till Linn idag att hon får inte vara borta något nu, hon var till tandläkaren idag under lunchen så hon svek mig! Vill ju inte sitta där bland vilt främmande människor :/ Så lyssna på mig din valross :P och du Linn, jag vet att du älskar bara mig ;) *mohaha*

Undra när jag ska åka hem till Kristinehamn nästa gång, om jag kommer åka innan jag hittar lägenhet eller bara när jag ska hämta mina saker. Jag vet inte, men det får tiden utvisa.

Och bara för att tillägga och vara sådär sjukt överpositiv som bara jag kan vara:
-Jag ser fram emot och gå till jobbet imorgon, på fredag, på måndag och alla andra dagar efter det!

Take Care you all!