december 04, 2008

Så mycket fredag som det bara kan bli

En film såhär på torsdags kvällen är verkligen inte fel, jag gick faktiskt och la mig runt 20.00 idag, tittade på "The Score" men Robert DeNiro och han som är så himla söt men aldrig kommer ihåg vad han heter. Jonas sitter och spelar med Tomas, hoppas att han kommer och lägger sig snart, förstår inte varför man vänjer sig så fort vid att ha någon vid sin sida när man ska sova.

Förövrigt idag har det gått väldigt bra tycker jag faktiskt. Har haft "MAS" och "PEP" idag med SV. Det är väldigt skönt när man kan diskutera med sin närmaste chef om saker som är bra, mindre bra och saker som kan förbättras.
Men jag fick frågan om vart jag ser mig själv om 5 år, hur ska man kunna svara på något sådan(?) det är ju en stor fråga och väldigt långt framåt, jag tar det gärna som det kommer, men tänker kämpa på lite extra nu när jag faktiskt fick så bra kritik som jag fick. PRO till juni kan väl inte vara så svårt och fixa. Men det som krävs är ju engagemang och en vilja av stål, men vem vet det kanske dyker upp andra alternativ, eller kanske inte. Jag siktar högt medan jag är kvar och sen får jag börja om på nytt och hitta min väg att gå.

Har förövrigt glömt att berätta om helgen som varit, var lugnt på fredagen, var med Jonas, Alexandra, Tomas och Anders till Thai och åt middag, det är så himla gott där! Annars vad det som vilken hemmakväll som helst.
Lördagen däremot var jag och Linzoor till Bloms för att titta på lite julpynt och gardiner m.m. Dom brukar oftast hålla priserna nere, men inte på julgrejerna. Det kommer väl vara billigare efter jul, men det är ju innan som man behöver dom. Så vi bestämde oss för att åka till Trollhättan istället och pröva lyckan där. Det var riktigt trevligt faktiskt! Och jag vet, jag vill in i varenda affär och vill ha allting. Hittade till slut ett linne, en julklapp till Jessica och en till Julia, sen såg jag ett par skor som jag bara var tvungen att köpa, åh dom är så fina. Jag får ta lite kort på allting som jag berättar om så att ni kan få se.
På kvällen blev det förfest hos Linn och Andreas, synd att min älskling inte kunde följa med, han var hemma och var sjuk. Men iallafall så hade jag jätte trevligt! Det var ett par kollegor från jobbet med och ett par kompisar till Linn och Andreas. Vi spelade lite Buzz och ölspel och senare gick vi till Wärs. Där träffade jag faktiskt många välbekanta ansikten från "förr". Var trevligt och bara sitta och prata, sen blev det som det alltid brukar bli, att någon blir full *hmm jag nämner inga namn* tappade bort sitt körkort fast att det var hennes kille som hade det. Följde henne hem och sen var det bara en massa annat som inte behöver nämnas. Kontentan av det hela var iallafall att det var väldigt roligt trots dom smågrejjerna som hände, det fick mig någonting och skratta åt både på söndag och måndag.
Söndagen var jag så himla konstig, vaknade på helt fel sida från första börja och var allmänt sur och grinig hela dagen, ett riktigt pmsfall.
Men jag följde med Jonas, Monica och Anders till "inne & ute" för att titta på lampor, dom har fått iordning ganska bra där nu efter järnhandeln flyttade till byggtema. Har blivit som en liten presentbutik. Mycket tjusigt och titta på, konstigt att man inte har varit där tidigare.

Fick en jätte trevlig bredbandsräkning idag också. 1700:- tror jag att den låg på, men då är det med startavg och bredband för 5 mån. billigt! Hoppas att jag kan få pengarna från försäkringskassan innan jul nu med, men det kommer jag antagligen inte att få eftersom att dom är så fruktansvärt sega med utbetalningar. Kan bara hoppas på att jag får pengar i julklapp.

Tänk, nu sitter mammi och pappi på en strand i Thailand, jag fattar inte attdom vågar åka nu när läget är som det är, jag kan inte sluta tänka på dom, tänk om något skulle hända. Om jag skulle förlora någon som jag älskar så djupt. Nej jag ska inte tänka i dom banorna, det är klart att det inte kommer hända något, men tänk om. Jag är glad att jag hann och tala om för dom att jag älskar dom innan dom åkte!
Men jag förstår inte, hur kan man ha abstinensbesvär efter sitt barnbarn när man ska åka utomlands, men inte barnen(?) konstigt. Innerst inne så tror jag att det är lika mycket till alla, och självklart är det roligt med barn, men att bli i extas?
Yees, det kommer dröja innan jag skaffar barn iaf. Och det är jag glad över.
Next time it should be for real.

Jonas, du är min älskling och det finns ingen som jag tycker om lika mycket som dig!

Nej nu är det dags för sängen på riktigt så att det kan blir fredag någon gång.
Det är så mycket fredag som det bara går att bli :)

Over and Out

Inga kommentarer: