Trots att man är tjock och nykter så har man haft en awesome night!
kom precis hem och väntar på hjärtat som borde dyka upp inom en timme.
Update comes tomorrow, tomorrow!
Sleep tight!
Monstret är borta, fast nu springer det fort över golvet och närmar sig mig med stormsteg. Run for your life!
Visar inlägg med etikett Allt och inget. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Allt och inget. Visa alla inlägg
september 05, 2010
juni 18, 2010
Slutdiskuterat
Är det fel av mig att planera våran framtid tillsammans (?)
Det är ingenting som kan stå emellan oss två nu när vi är starkare tillsammans än någonsin.
Väntar på spänning på att klockan ska bli 17.00. Kanske, kanske inte, men man måste ge det en chans för att kunna vinna den största vinsten som finns.
Johanna har redan planerat allt och det kommer bli så himla bra, jobbigt i början men det är nog båda beredda på att det kommer vara. Men vi får ge det en chans så får vi väl se hur det blir när kvällen närmar sig.
Hur sjutton det kan fungera såhär nu när det inte funderade alls för bara några månader sedan. Känns som om jag svävar på de där rosa molnen och det finns inte ett enda problem i vägen.
Känslan är väldigt underbar och den är här för att stanna.
Skickade iväg lillasyster för att hämta papsens present som vi har beställt, känns lite sådär att lämna iväg mitt kontokort men jag litar på henne. Sen tänkte jag försöka ta mig tid till att baka den där förbaskade tårtan jag skulle börjat med igår egentligen men aldrig fick tummen ur till. Känner jag mig själv rätt så kommer jag stå och baka den ikväll när Peter putsar på Holken.
Imorgon är det ju dags för en utställning igen och som tur är så är det bara någon mil utanför Kristinehamn. Tycker det är kul att han har sitt egna intresse som han kan fly till när allt annat blir för mycket men det är ju tråkigt att det inte gick som planerat med den dock.
Ciao
Johanna
Det är ingenting som kan stå emellan oss två nu när vi är starkare tillsammans än någonsin.
Väntar på spänning på att klockan ska bli 17.00. Kanske, kanske inte, men man måste ge det en chans för att kunna vinna den största vinsten som finns.
Johanna har redan planerat allt och det kommer bli så himla bra, jobbigt i början men det är nog båda beredda på att det kommer vara. Men vi får ge det en chans så får vi väl se hur det blir när kvällen närmar sig.
Hur sjutton det kan fungera såhär nu när det inte funderade alls för bara några månader sedan. Känns som om jag svävar på de där rosa molnen och det finns inte ett enda problem i vägen.
Känslan är väldigt underbar och den är här för att stanna.
Skickade iväg lillasyster för att hämta papsens present som vi har beställt, känns lite sådär att lämna iväg mitt kontokort men jag litar på henne. Sen tänkte jag försöka ta mig tid till att baka den där förbaskade tårtan jag skulle börjat med igår egentligen men aldrig fick tummen ur till. Känner jag mig själv rätt så kommer jag stå och baka den ikväll när Peter putsar på Holken.
Imorgon är det ju dags för en utställning igen och som tur är så är det bara någon mil utanför Kristinehamn. Tycker det är kul att han har sitt egna intresse som han kan fly till när allt annat blir för mycket men det är ju tråkigt att det inte gick som planerat med den dock.
Ciao
Johanna
mars 18, 2010
En torsdag.
Som faktiskt började ruskigt bra. Var uppe med tuppen och kl. 06.15 släppte jag av mig far på tågstationen och sedan hämtade jag upp Linda och Dollar för att bege oss ut i stallet och pyssla lite. Det var många härliga timmar och vi kan väl säga som så det kändes inte direkt som att vi hade varit ute i 7 timmar förrän mina skor inte ville hålla tätt längre. Det var så himla härligt och ha något att göra även om det var lite slitigt.
Både jag och Douglas somnade som två grisar framför tv:n hos mamma och pappa men sov nog inte mer än någon timme osammanhängande eftersom Johanna aldrig kan lära sig att stänga av ljudet på telefonen, vaknade av sms och ringsignaler så jag trodde jag skulle bli tokig.
Helgen var planerad så att Douglas skulle få vara hos mina föräldrar medan jag jobbade under dagen imorgon men p.g.a av att folk inte kan ta kritik utan att spåra ur och även spåra ur av okänd anledning så tänker jag Inte be om hjälp för den hjälpen man får finns det alltid en hake på vilket är för jävla jobbigt och riktigt synd att man inte kan göra något för någon annan för att vara snäll och utan att förvänta sig en gentjänst inom de närmaste 2 dagarna men ack så fel.
Så Douglas får så vacker sitta hemma imorgon och jag tycker verkligen synd om honom som kommer få vara själv så länge men jag måste välja mellan att lämna honom själv eller inte jobba och pengarna behöver jag så valet var ganska enkelt trots att jag kommer ha fruktansvärt dåligt samvete på jobbet imorgon. Har iallafall ordnat så att han blir utsläppt emellanåt.
Imorgon jobbar jag i Örebro på Trädgårdsmässan som håller till i Conventum kl. 10.00-18.00. Sedan hoppas jag att man kan var alite snäll och förstå att jag måste jobba och låter mig låna bilen då ska jag jobba på Kings i Karlskoga kl. 22-01.
Lördag: (Örebro) 10.00-17.00 samt (Woodys, Karlskoga) 22-02.
Söndag: (Örebro) 10.00-17.00 men där vet jag redan nu att det säkerligen kommer bli två timmars övertid eftersom det ska städas och organiseras efter helgens jobb.
Mycket jobb denna helgen och nästa helg är det ungeför lika fullt upp vilket är underbart skönt.
Nästa vecka:
Måndag: Ledig*
Tisdag: Ev fortsätta skuggningen på tatueringen (om tiden finns kvar)
Onsdag: Tid på sjukhuset, rutinkontroll. Gymma med Linda (?)
Torsdag: Jobb i Grums 11.00-16.00
Fredag: Jobb, Wictoria, 22-02
Lördag: Jobb i Säffle, Jobb, Woodys 22-02
Söndag: Ledig*
Det är skönt nu när det är fullt upp ett tag framöver, känns verkligen som jag behöver något annat och tänka på än det som varit hittills.
Det är mycket som har hänt och jag har så himla många känslor inom mig som jag ärligt talat inte vågar släppa ut, vilket inte är speciellt bra i längden det vet jag men just nu orkar jag helt enkelt inte ta tag i det.
Jag har dock lite beslutångest än och jag är inte helt 100% säker på mitt nuvarande beslut men kanske ska ta mig en funderare till. Allt kan inte hänga på en enda människa.
Jag vet även att jag hade behövt och ta kontakt med ---<-@ igen och försöka förklara men samtidigt känns det som om jag har gjort det och jag skjuter på det så mycket jag kan. Usch. Vill inte detta just nu, men det behövs. Nej det får vänta ett par dagar till. måndag kanske när jag ändå är ledig.
Måste även som såhär sista kommentar säga att jösses vad roligt det var med lite påtryckningar om att jag var tvungen att uppdatera bloggen nu. Och jag såg det nu att det var så himla längesedan jag skrev. Finns nog säker tusen saker jag har glömt att ta med men det kan inte ha varit något viktigt om jag inte kom ihåg det.
Jag älskar mig pappa (L)
Både jag och Douglas somnade som två grisar framför tv:n hos mamma och pappa men sov nog inte mer än någon timme osammanhängande eftersom Johanna aldrig kan lära sig att stänga av ljudet på telefonen, vaknade av sms och ringsignaler så jag trodde jag skulle bli tokig.
Helgen var planerad så att Douglas skulle få vara hos mina föräldrar medan jag jobbade under dagen imorgon men p.g.a av att folk inte kan ta kritik utan att spåra ur och även spåra ur av okänd anledning så tänker jag Inte be om hjälp för den hjälpen man får finns det alltid en hake på vilket är för jävla jobbigt och riktigt synd att man inte kan göra något för någon annan för att vara snäll och utan att förvänta sig en gentjänst inom de närmaste 2 dagarna men ack så fel.
Så Douglas får så vacker sitta hemma imorgon och jag tycker verkligen synd om honom som kommer få vara själv så länge men jag måste välja mellan att lämna honom själv eller inte jobba och pengarna behöver jag så valet var ganska enkelt trots att jag kommer ha fruktansvärt dåligt samvete på jobbet imorgon. Har iallafall ordnat så att han blir utsläppt emellanåt.
Imorgon jobbar jag i Örebro på Trädgårdsmässan som håller till i Conventum kl. 10.00-18.00. Sedan hoppas jag att man kan var alite snäll och förstå att jag måste jobba och låter mig låna bilen då ska jag jobba på Kings i Karlskoga kl. 22-01.
Lördag: (Örebro) 10.00-17.00 samt (Woodys, Karlskoga) 22-02.
Söndag: (Örebro) 10.00-17.00 men där vet jag redan nu att det säkerligen kommer bli två timmars övertid eftersom det ska städas och organiseras efter helgens jobb.
Mycket jobb denna helgen och nästa helg är det ungeför lika fullt upp vilket är underbart skönt.
Nästa vecka:
Måndag: Ledig*
Tisdag: Ev fortsätta skuggningen på tatueringen (om tiden finns kvar)
Onsdag: Tid på sjukhuset, rutinkontroll. Gymma med Linda (?)
Torsdag: Jobb i Grums 11.00-16.00
Fredag: Jobb, Wictoria, 22-02
Lördag: Jobb i Säffle, Jobb, Woodys 22-02
Söndag: Ledig*
Det är skönt nu när det är fullt upp ett tag framöver, känns verkligen som jag behöver något annat och tänka på än det som varit hittills.
Det är mycket som har hänt och jag har så himla många känslor inom mig som jag ärligt talat inte vågar släppa ut, vilket inte är speciellt bra i längden det vet jag men just nu orkar jag helt enkelt inte ta tag i det.
Jag har dock lite beslutångest än och jag är inte helt 100% säker på mitt nuvarande beslut men kanske ska ta mig en funderare till. Allt kan inte hänga på en enda människa.
Jag vet även att jag hade behövt och ta kontakt med ---<-@ igen och försöka förklara men samtidigt känns det som om jag har gjort det och jag skjuter på det så mycket jag kan. Usch. Vill inte detta just nu, men det behövs. Nej det får vänta ett par dagar till. måndag kanske när jag ändå är ledig.
Måste även som såhär sista kommentar säga att jösses vad roligt det var med lite påtryckningar om att jag var tvungen att uppdatera bloggen nu. Och jag såg det nu att det var så himla längesedan jag skrev. Finns nog säker tusen saker jag har glömt att ta med men det kan inte ha varit något viktigt om jag inte kom ihåg det.
Jag älskar mig pappa (L)
augusti 06, 2009
Baapelibaap.
Det är för varmt för att göra något vettigt idag. Tänkte att jag skulle ha städat och tvättat bilen men fastnade i en bok istället, "Bakom stängda dörrar". Hemsk bok och den fick mig att uppskatta vad man faktiskt har. Men länge har jag funderat på nu om jag skulle skaffa en lägenhet här i stan igen. Någonting som bara är mitt, där ingen kan komma in i utan att förs har frågat mig. Jag måste erkänna att jag är lite trött på syskonkärlek. Klart jag älskar mina systrar högt men när ingenting får vara som det var när jag lämnade det är fruktansvärt påfrestande. Det blir lite av en ond cirkel att "får inte jag ha ett privatliv så ska ingen av dom heller ha det". Man bäddar får man ligga brukar man säga men vad händer när det där onda cirkeln aldrig tar slut. Det blir ett hopplöst försök till att ställa allt till rätta medans det hela tden blir skit av alltihop.
Vill flytta och börja om på nytt igen utan att behöva tänka på någon annan än mig själv, eller iallafall slippa tänka på att de jag trodde stod mig närmst egentligen inte gör det. Är det så konstigt att jag genom åren tytt mig till folk som är utanför, som faktiskt frågar hur det är och hur man egentligen mår. Det kanske är så att dom blundar för hur det egentligen är för att de hoppas att man ska lösa det på egenhand och att det kan bli bra igen utan att göra en ansträgning.
Jag har nog aldrig varit mer förbannad när mitt ex sa det till mig: "men lös det där själv så att det är bra när du kommer tillbaka" ?? Nu ska jag även tillägga att det var ett svartsjukedrama från hans sida som fick mig att bli rasande och sen vill att jag ska glömma allt han gjort för att bara någon timme senare när jag åker tillbaka så ska allt vara bra igen? Varför kan man inte diskutera om saker och ting, att prata om problem löser oftast sakerna om inte annat kan man komma överens om en lösning.
Nytt motto idag och för nästa förhållande: Prata, värdesätt och respektera. Något ag aldrig varit riktigt bra på, men äntligen lärt mig innebörden av de tre orden. Det gör mer än vad man tror och ett förhållande kan komma långt på det.
Tänk om jag kunde börja läsa nu, överträffa alla som inte har högre tankar om mig och bevisa för alla som sett ner på mig att jag är faktiskt bättre än er! Skönt det hade varit. Och det tror jag komma inträffa också, så sugen som jag är på att börja läsa nu har jag nog aldrig varit. VEt ju fortfarande inte vad jag ska läsa vidare till sen men läs upp alla betyg som går och jag tänkte försöka lägga ner mycket energi på MA och FY kanske till C-D nivå..
Lång tid kvar och mycket kan hända tills dess.
Nej nu ska jag leta lägenhet.
Sayonara!
Vill flytta och börja om på nytt igen utan att behöva tänka på någon annan än mig själv, eller iallafall slippa tänka på att de jag trodde stod mig närmst egentligen inte gör det. Är det så konstigt att jag genom åren tytt mig till folk som är utanför, som faktiskt frågar hur det är och hur man egentligen mår. Det kanske är så att dom blundar för hur det egentligen är för att de hoppas att man ska lösa det på egenhand och att det kan bli bra igen utan att göra en ansträgning.
Jag har nog aldrig varit mer förbannad när mitt ex sa det till mig: "men lös det där själv så att det är bra när du kommer tillbaka" ?? Nu ska jag även tillägga att det var ett svartsjukedrama från hans sida som fick mig att bli rasande och sen vill att jag ska glömma allt han gjort för att bara någon timme senare när jag åker tillbaka så ska allt vara bra igen? Varför kan man inte diskutera om saker och ting, att prata om problem löser oftast sakerna om inte annat kan man komma överens om en lösning.
Nytt motto idag och för nästa förhållande: Prata, värdesätt och respektera. Något ag aldrig varit riktigt bra på, men äntligen lärt mig innebörden av de tre orden. Det gör mer än vad man tror och ett förhållande kan komma långt på det.
Tänk om jag kunde börja läsa nu, överträffa alla som inte har högre tankar om mig och bevisa för alla som sett ner på mig att jag är faktiskt bättre än er! Skönt det hade varit. Och det tror jag komma inträffa också, så sugen som jag är på att börja läsa nu har jag nog aldrig varit. VEt ju fortfarande inte vad jag ska läsa vidare till sen men läs upp alla betyg som går och jag tänkte försöka lägga ner mycket energi på MA och FY kanske till C-D nivå..
Lång tid kvar och mycket kan hända tills dess.
Nej nu ska jag leta lägenhet.
Sayonara!
Yeeay!
Igår var Linn här från gamla Mellerud. Oj så tjock hon är, inte färdig än heller. 10 okt beräknad till men jag tror inte hon kommer bli så mycket större. De får nog en liiten bäbis!
Innan Linn kom tänkte jag att jag skulle ha gåt in mina nya ridskor så att jag slipper ha skavsår efter varje gång, så jag gick en timme ungefär tills jag hittade ett blåbärsris och satt där mitt i skogen och plockade för fullt. Hade faktiskt med mammas och min hund också, skönt att inte behöva ha koppel på djuren.
Men så gick jag tillbaka när jag förstod att Linn inte var allt för långt borta och halvvägs hem så tro på fasen att jag får ett skavsår som heter duga på vänster häl, jag stapplade mer eller mindre för att ens kunna ta mig hem.
Men sen gjorde jag och Linn en blåbärspaj som inte riktigt blev som den skulle, men gick och äta iallafall men lite vaniljvisp. mmm!
Satt på en gräsmatta ute i skärgården och fikade, snackade så mycket skit och inte värst mycket allvar :P men oj vad jag har saknat den där regelbudna vanan när man träffar vänner för att höra lite gossip över en kaffe. Det blir en gemenskap som heter duga och visst man ska inte snacka skit. Men det är skillnad om någon berättar något för mig som sedan stannar där eller om jag skulle springa till första bästa för att berätta. No no, jag är väldigt försiktig med vad jag säger om saker och ting. Ibland iallafall :P
Idag blir det vila med joggingturen då jag fortfarande har skavsår. Men imorgon ska jag gå förbi Malin och hoppas på att hon följer med ut och gör mig sällskap. Rolig tös det där!
Måste även tillägga att jag gillar alla kommentarer jag får här på bloggen, även om det var samma personer hela tiden så uppskattar jag det och ler alltid lite för mig själv när jag läser endel smarta, genomtänkta medans andra är mindra genomtänka men väldigt roliga :)
Varje gång ett sms faller in så ser jag ditt namn framför mig, varje gång det händer är det från någon annan. Ta tid, skicka ett meddelande, låt mig inte lida som du egentligen gör.
Innan Linn kom tänkte jag att jag skulle ha gåt in mina nya ridskor så att jag slipper ha skavsår efter varje gång, så jag gick en timme ungefär tills jag hittade ett blåbärsris och satt där mitt i skogen och plockade för fullt. Hade faktiskt med mammas och min hund också, skönt att inte behöva ha koppel på djuren.
Men så gick jag tillbaka när jag förstod att Linn inte var allt för långt borta och halvvägs hem så tro på fasen att jag får ett skavsår som heter duga på vänster häl, jag stapplade mer eller mindre för att ens kunna ta mig hem.
Men sen gjorde jag och Linn en blåbärspaj som inte riktigt blev som den skulle, men gick och äta iallafall men lite vaniljvisp. mmm!
Satt på en gräsmatta ute i skärgården och fikade, snackade så mycket skit och inte värst mycket allvar :P men oj vad jag har saknat den där regelbudna vanan när man träffar vänner för att höra lite gossip över en kaffe. Det blir en gemenskap som heter duga och visst man ska inte snacka skit. Men det är skillnad om någon berättar något för mig som sedan stannar där eller om jag skulle springa till första bästa för att berätta. No no, jag är väldigt försiktig med vad jag säger om saker och ting. Ibland iallafall :P
Idag blir det vila med joggingturen då jag fortfarande har skavsår. Men imorgon ska jag gå förbi Malin och hoppas på att hon följer med ut och gör mig sällskap. Rolig tös det där!
Måste även tillägga att jag gillar alla kommentarer jag får här på bloggen, även om det var samma personer hela tiden så uppskattar jag det och ler alltid lite för mig själv när jag läser endel smarta, genomtänkta medans andra är mindra genomtänka men väldigt roliga :)
Varje gång ett sms faller in så ser jag ditt namn framför mig, varje gång det händer är det från någon annan. Ta tid, skicka ett meddelande, låt mig inte lida som du egentligen gör.
augusti 02, 2009
Söndag
Idag vaknade jag faktiskt relativt tidigt för att vara jag.
Gårdagen bestod av gräsklipp, barnvakt, handla och grill med la familia.
Super skönt och bara ta det lugnt. Plockade även hallon med min pappa och systerdotter, tänkte tillbaka på den sommaren när jag plockade hallon och överraskade med en paj, jisses, det var tider det.
Senare runt 23 åkte jag in till stan för att kolla läget och det var mycket folk ute, men jag kände mig kanske bortkommen när jag gick på krogen nykter. Orkade verkligen inte dricka, hade blivit masigt med att ta sig hem med mera då.
Men till min stora glädje har jag upptäckt att jag har personalrabatt (gratis inträde och företräde i kön) på Mastmagasinet här i Kristinehamn. Skönt och slippa stå i kö. Umgicks med Grund, Joppo, Knut, Anna m.fl Skön blandning av folk måste jag säga. Trevligare människor får man nog leta efter.
Det är så skönt och känna att man inte behöver något, eller ja, jag behöver ju ett jobb till, ordna med papper till akassan m.m men det är ju bara vettiga saker. Men just känslan att man behöver inte umgås med någon, man behöver inte träffa en massa folk utan det räcker att bara umgås med familjen och pyssla hemma är underbart.
Idag tänkte jag försöka städa lite och kanske till och med tvätta om jag inte skjuter upp det till imorgon vill säga.
Skönt att få bekräftelse på det man trodde på, en känsla av glädje som skjuter i taket och sprider sig till alla runtomkring. Det är skönt och stå på samma våglängd samtidigt som man inte har något emot och kanske ge det ett försök någon gång i framtiden. Man måste inte stressa fram saker och ting, endel kommer faktiskt av sig själv. Ett år från nu kan man ju alltid hoppas att det ser annorlunda ut. Inte för att jag inte trivs utan för att jag vill göra en förändring i det jag har nu.
Hoppas Linn kommer på besök snart! Saknar en tjejen sjukt mycket. Är riktigt liten pärla är hon, fast nu är hon ju två, magen är så s0eet :D
Gårdagen bestod av gräsklipp, barnvakt, handla och grill med la familia.
Super skönt och bara ta det lugnt. Plockade även hallon med min pappa och systerdotter, tänkte tillbaka på den sommaren när jag plockade hallon och överraskade med en paj, jisses, det var tider det.
Senare runt 23 åkte jag in till stan för att kolla läget och det var mycket folk ute, men jag kände mig kanske bortkommen när jag gick på krogen nykter. Orkade verkligen inte dricka, hade blivit masigt med att ta sig hem med mera då.
Men till min stora glädje har jag upptäckt att jag har personalrabatt (gratis inträde och företräde i kön) på Mastmagasinet här i Kristinehamn. Skönt och slippa stå i kö. Umgicks med Grund, Joppo, Knut, Anna m.fl Skön blandning av folk måste jag säga. Trevligare människor får man nog leta efter.
Det är så skönt och känna att man inte behöver något, eller ja, jag behöver ju ett jobb till, ordna med papper till akassan m.m men det är ju bara vettiga saker. Men just känslan att man behöver inte umgås med någon, man behöver inte träffa en massa folk utan det räcker att bara umgås med familjen och pyssla hemma är underbart.
Idag tänkte jag försöka städa lite och kanske till och med tvätta om jag inte skjuter upp det till imorgon vill säga.
Skönt att få bekräftelse på det man trodde på, en känsla av glädje som skjuter i taket och sprider sig till alla runtomkring. Det är skönt och stå på samma våglängd samtidigt som man inte har något emot och kanske ge det ett försök någon gång i framtiden. Man måste inte stressa fram saker och ting, endel kommer faktiskt av sig själv. Ett år från nu kan man ju alltid hoppas att det ser annorlunda ut. Inte för att jag inte trivs utan för att jag vill göra en förändring i det jag har nu.
Hoppas Linn kommer på besök snart! Saknar en tjejen sjukt mycket. Är riktigt liten pärla är hon, fast nu är hon ju två, magen är så s0eet :D
juni 03, 2009
Utbildning i Kristinehamn
I söndags var det mors dag och min mamma fick en blomma av mig med lite chocklad redan på torsdagen eftersom jag bara var hemma över dagen och inte skulle kunna vara närvarande på söndagen.

Trots att jag inte var där under söndagen så Älskar jag min mamma!
______________________________________________________________________
Igår drog min utbildning igång här hemma i Kristinehamn också. Känns väldigt skönt faktiskt att äntligen ha ett jobb och trots de jobbiga arbetstiderna så tror jag att det kommer gå jätte bra.
Henrik har blivit antagen till brandkåren så nu har den söte 3 jobb medans jag inte ens har börjat med ett ens. Men detta kommer nog bli väldigt bra. Han jobbar under veckorna samt vissa helger och kvällar när jag jobbar under helgen. Ska bara försöka få upp ett staket runt tomten så Qenzo kan springa ute själv utan att behöva vara orolig för att han ska dra iväg till grannen. Nu under tiden jag är hemma kommer det även bli en hel trimmning på min lilla bäbis. Orkar inte med att pälsen tovar sig så fort vi varit vid sjön och badat.
På tal om det så har jag konstaterat att Qenzo kan simma och trivs riktigt bra i vattnet, han är med och hoppas och leker när jag är ute och badar. Tog mitt första dopp för iår i måndags och inte så farligt kallt.
Nej om man kanske skulle äta lite frukost och försöka börja trimma Qenzo innan utbildning börjar idag kl. 16.00 så man får lite gjort innan dagen är slut.
Ha en jätte bra dag!
januari 04, 2009
2oo9
Äntligen ett nytt år, jag har alltid sagt att det kommer bli ännu ett nytt liv.. så har det varit hittills, men eftersom att jag är nöjd med min livs situation nu så behöver jag inte nytt liv denna gången.
Jag har Jonas, min älskling, lägenhet, som nu har nya prylar, jobb, som visserligen ser lite ovisst ut men det är bara att försöka hålla ansiktet uppe tills ev förändringar sker, bil, inga vinterdäck så den står så fint parkerad, familj, som jag förövrigt älskar trots diverse dispyter och bråk, vänner, dom som står kvar vet jag att dom finns efter alla år av roliga och sorgliga händelser tillsammans så har vi överkommit allt.
Nej, jag måste nog säga att jag är nöjd som det är. Formen hade dock kunnat vara bättre, men jag kommer göra ett snabb ryck innan sommaren är framme ändå, ska ha tillbaka min kropp som jag hade innan jag träffade Jonas, man blir väldigt lätt bekväm med utseende och kläder, synd faktiskt. men en gång om året är jag i form och trivs med mig själv till 100 % utan att vilja ändra något och det är under sommaren, ingen kan ta det ifrån mig. Så nu ska jag få bort magen, ridlåren och det pyttelilla gädd-hänget.
Men jag sitter fortfarande med samvetsskuld. Jag kan inte släppa 3 personer som stod mig nära utan att veta exakt varför vi gled isär. Var det jag som gjorde något (hade ju inte varit ovanligt isf) eller var det bara så att vi gled isär? Kanske bara är ett konstigt kontroll behov för att hålla koll på situationen, men jag tror att detta är mer ett rop på dom jag gjort illa, behandlat dåligt (?) eller vad vet jag, men jag vill ha ett avslut. Vad var det som gick snett?
Kan det vara så att det är därför jag inte kunnat sova ordentligt den senaste veckan?
Jag har inte somnat som jag borde på en vecka nu, har bara kunnat somna när min kropp säger ifrån och somnar av utmattning av att vara vaken så länge. Osäker(?)
Det enda jag vet är att jag "somnar" lättare när Jonas ligger bredvid än om jag är själv.
Och jag ber så hemskt mycket om ursäkt att jag alltid är hos er, men jag trivs i sällskapet av min älskling, trots att det bara är 5-10 min ifrån varandra så längtar jag efter dig hela tiden. Hade jag kunnat så hade jag varit med dig 24/7. Du är min älskling.
Var på My DOG i Göteborg igår med Jonas, Tomas, Alexandra och Anders. Jonas mamma hade en monter där med Curly Coated Retriver, riktigt tjusig faktiskt! Synd att vi missade paraden bara, kanske kommer fler gånger, tror även att jag och Jonas kom med på tv :)
Efter det var vi till IKEA och handlade lite, och eftersom att Jonas vet att jag kan gå en heldag på IKEA så tyckte han att vi skulle ha en tidsbegränsning 1 timme (på IKEA för Johanna?!?!? Helt osannolikt att det skulle gå, men det gjorde det, jag var ute vid bilen efter 45 minuters run trough) fick med lite prylar till lägenheten, tänkte att jag skulle köpa sängbord men det fick inte plats i bilen. fick med en lampa till sovrummet iallfall och galgar så nu kan jag sänga upp allt som behöver hängas i garderoben.
Yees, nu är då klockan 23.45 och inte det minsta trött, kommer jag kunna somna innan kl 5 inatt? Vi får se, ajg är inte det minsta trött just nu, men jag ska fortfarande göra ett försök och sova. Vill inte vara levande död på jobbet imorgon. Inte är jag ledig på tisdag heller, Jobbar efter norsk kalender så jag är ledig den 17:e maj istället.
Jag har Jonas, min älskling, lägenhet, som nu har nya prylar, jobb, som visserligen ser lite ovisst ut men det är bara att försöka hålla ansiktet uppe tills ev förändringar sker, bil, inga vinterdäck så den står så fint parkerad, familj, som jag förövrigt älskar trots diverse dispyter och bråk, vänner, dom som står kvar vet jag att dom finns efter alla år av roliga och sorgliga händelser tillsammans så har vi överkommit allt.
Nej, jag måste nog säga att jag är nöjd som det är. Formen hade dock kunnat vara bättre, men jag kommer göra ett snabb ryck innan sommaren är framme ändå, ska ha tillbaka min kropp som jag hade innan jag träffade Jonas, man blir väldigt lätt bekväm med utseende och kläder, synd faktiskt. men en gång om året är jag i form och trivs med mig själv till 100 % utan att vilja ändra något och det är under sommaren, ingen kan ta det ifrån mig. Så nu ska jag få bort magen, ridlåren och det pyttelilla gädd-hänget.
Men jag sitter fortfarande med samvetsskuld. Jag kan inte släppa 3 personer som stod mig nära utan att veta exakt varför vi gled isär. Var det jag som gjorde något (hade ju inte varit ovanligt isf) eller var det bara så att vi gled isär? Kanske bara är ett konstigt kontroll behov för att hålla koll på situationen, men jag tror att detta är mer ett rop på dom jag gjort illa, behandlat dåligt (?) eller vad vet jag, men jag vill ha ett avslut. Vad var det som gick snett?
Kan det vara så att det är därför jag inte kunnat sova ordentligt den senaste veckan?
Jag har inte somnat som jag borde på en vecka nu, har bara kunnat somna när min kropp säger ifrån och somnar av utmattning av att vara vaken så länge. Osäker(?)
Det enda jag vet är att jag "somnar" lättare när Jonas ligger bredvid än om jag är själv.
Och jag ber så hemskt mycket om ursäkt att jag alltid är hos er, men jag trivs i sällskapet av min älskling, trots att det bara är 5-10 min ifrån varandra så längtar jag efter dig hela tiden. Hade jag kunnat så hade jag varit med dig 24/7. Du är min älskling.
Var på My DOG i Göteborg igår med Jonas, Tomas, Alexandra och Anders. Jonas mamma hade en monter där med Curly Coated Retriver, riktigt tjusig faktiskt! Synd att vi missade paraden bara, kanske kommer fler gånger, tror även att jag och Jonas kom med på tv :)
Efter det var vi till IKEA och handlade lite, och eftersom att Jonas vet att jag kan gå en heldag på IKEA så tyckte han att vi skulle ha en tidsbegränsning 1 timme (på IKEA för Johanna?!?!? Helt osannolikt att det skulle gå, men det gjorde det, jag var ute vid bilen efter 45 minuters run trough) fick med lite prylar till lägenheten, tänkte att jag skulle köpa sängbord men det fick inte plats i bilen. fick med en lampa till sovrummet iallfall och galgar så nu kan jag sänga upp allt som behöver hängas i garderoben.
Yees, nu är då klockan 23.45 och inte det minsta trött, kommer jag kunna somna innan kl 5 inatt? Vi får se, ajg är inte det minsta trött just nu, men jag ska fortfarande göra ett försök och sova. Vill inte vara levande död på jobbet imorgon. Inte är jag ledig på tisdag heller, Jobbar efter norsk kalender så jag är ledig den 17:e maj istället.
december 21, 2008
We dont celebrate sundays
En mycket bra låt med Hardcore superstar.
Men nu är det bara två dagar på jobbet och sen är det jul.
Mamma och pappa kommer faktiskt och hämtar mig på tisdag om inte vädret tillåter mig att åka med sommar däck till kristinehamn så att jag kanske kan sälja bilen(?) Måste kolla det imorgon och även kolla uppdateringar på vädret. Känns lite konstigt och inte fira jul med Jonas i fjol, men vi var tillsammans förra året så jag tror nog att vi klarar oss utan varandra i år.
Har ännu inte ordnat Jonas julklapp men det får jag göra på julaftonsmorgonen så det är klart till juldagen när det är middag hos Ingrid och julklapps utdelning från min sida. Hoppas att dom blir nöjda med sina julklappar!
Dom senaste dagarna har varit helt perfekta! Inget smågnabb eller så, utan bara busat, skojat, gett och fått kärlek som är bortom allt annat, helt underbart!
Linn åker till Lund imorgon :( Vem ska jag busa med på jobbet?
Hoppas du får det bra!
Love you looong time my sweetie pie*
Over and out
Men nu är det bara två dagar på jobbet och sen är det jul.
Mamma och pappa kommer faktiskt och hämtar mig på tisdag om inte vädret tillåter mig att åka med sommar däck till kristinehamn så att jag kanske kan sälja bilen(?) Måste kolla det imorgon och även kolla uppdateringar på vädret. Känns lite konstigt och inte fira jul med Jonas i fjol, men vi var tillsammans förra året så jag tror nog att vi klarar oss utan varandra i år.
Har ännu inte ordnat Jonas julklapp men det får jag göra på julaftonsmorgonen så det är klart till juldagen när det är middag hos Ingrid och julklapps utdelning från min sida. Hoppas att dom blir nöjda med sina julklappar!
Dom senaste dagarna har varit helt perfekta! Inget smågnabb eller så, utan bara busat, skojat, gett och fått kärlek som är bortom allt annat, helt underbart!
Linn åker till Lund imorgon :( Vem ska jag busa med på jobbet?
Hoppas du får det bra!
Love you looong time my sweetie pie*
Over and out
december 18, 2008
Vinter, fast nej
Nu har jag åkt på vinterkräksjukan (tror jag, finns inget annat det kan bero på) och är inte det typiskt nu innan jul, fast ska man se det så, så är jag nöjd att det kommer nu och inte på julafton. Ingen höjdare och inte kunna äta all god mat för att man är rädd för att det ska komma upp igen.
Tror jag kräktes 10 ggr igår kväll.. köttbullar och skumtomtar är ingen höjdare tillsammans!
Men jag har pratat med en av mina chefer på jobbet iallafall, var så orolig att de skulle tro att jag stannar hemma p.g.a den missen igår, men så är inte fallet! Pratade även med Linn innan jag bestämde mig för att stanna hemma för att se hur hon hade gjort, ibland är hon inte till mycket hjälp (asgarv!).
Hela denna veckan har varit jätte konstig, har varit hur trött och seg som helst varenda dag, men nu när jag blir dålig, ja då j*vlar passar min kropp på att piggna till.. Fast det kanske bara är så enkelt att kroppen har känt av det redan från början men att det inte bröt uit förrän nu så att det fungerar som en lättnad för kroppen att slippa bära på bakterier mer.
Mamma och pappa kom hem från Thailand igår också, så himla skönt att veta att det har gått bra med resan och vistelsen där men tanke på det som har varit där nu i dett senaste. Ska bli skönt och få träffa dom till jul igen, har inte träffat dom sen september nu. och ännu längre sedan jag träffade mina syskon, morfar (måste verkligen hälsa på honom snart) och självklart alla vännerna. Men jag ska ringe mamma och pappa idag och dubbelkolla hur jag ska göra under jul och när jag ska åka..
Ska jag, eller ska jag inte sälja bilen? teknisk sett så behöver jag inte ha den till något. Men det kommer först till sommaren om Zebb kommer tillbaka och jag ska börja rida igen. Men det finns å andra sidan cykel, för mycket motion har jag aldrig dött av och det behövs! Tror jag ska kika på och ta mig råd till att köpa gymkort nu med, blir som ett nyårslöfte.. skulle ha köpt det i början av hösten, men utan pengar så blir det svårt faktiskt. Men då blir det ett kombinerat kort med både gym och bad. 3 dagar gym - 4 dagar bad. Undra hur länge jag pallar det :P men det är tur att jag har linn som jag får sparka dit ibland :)
Nej nu ska jag lägga mig och vila, har bunkrat upp med te, vatten, papper och spyhink om jag inte hinner till toaletten vill säga.
Jonas är en Ängel!
Tror jag kräktes 10 ggr igår kväll.. köttbullar och skumtomtar är ingen höjdare tillsammans!
Men jag har pratat med en av mina chefer på jobbet iallafall, var så orolig att de skulle tro att jag stannar hemma p.g.a den missen igår, men så är inte fallet! Pratade även med Linn innan jag bestämde mig för att stanna hemma för att se hur hon hade gjort, ibland är hon inte till mycket hjälp (asgarv!).
Hela denna veckan har varit jätte konstig, har varit hur trött och seg som helst varenda dag, men nu när jag blir dålig, ja då j*vlar passar min kropp på att piggna till.. Fast det kanske bara är så enkelt att kroppen har känt av det redan från början men att det inte bröt uit förrän nu så att det fungerar som en lättnad för kroppen att slippa bära på bakterier mer.
Mamma och pappa kom hem från Thailand igår också, så himla skönt att veta att det har gått bra med resan och vistelsen där men tanke på det som har varit där nu i dett senaste. Ska bli skönt och få träffa dom till jul igen, har inte träffat dom sen september nu. och ännu längre sedan jag träffade mina syskon, morfar (måste verkligen hälsa på honom snart) och självklart alla vännerna. Men jag ska ringe mamma och pappa idag och dubbelkolla hur jag ska göra under jul och när jag ska åka..
Ska jag, eller ska jag inte sälja bilen? teknisk sett så behöver jag inte ha den till något. Men det kommer först till sommaren om Zebb kommer tillbaka och jag ska börja rida igen. Men det finns å andra sidan cykel, för mycket motion har jag aldrig dött av och det behövs! Tror jag ska kika på och ta mig råd till att köpa gymkort nu med, blir som ett nyårslöfte.. skulle ha köpt det i början av hösten, men utan pengar så blir det svårt faktiskt. Men då blir det ett kombinerat kort med både gym och bad. 3 dagar gym - 4 dagar bad. Undra hur länge jag pallar det :P men det är tur att jag har linn som jag får sparka dit ibland :)
Nej nu ska jag lägga mig och vila, har bunkrat upp med te, vatten, papper och spyhink om jag inte hinner till toaletten vill säga.
Jonas är en Ängel!
december 14, 2008
Sunday and back to buisness
Well, we have been at Monica today for Lucia dinner, and that was so yummie!
I even got food with me so I didnt need to cook this evening, thats is always appreciated.
Now Linzor and Atom is back from theirs Kiel trip *I hope you enjoyed it!*
Have just spend some time with my lovely in our sauna. So relaxing and well needed.
Its not long time until mom and dad comes back from Thailand also, I going to be so nice to meet them again for Christmas, but I dont no how Im going to do yet..
Should I go home on 24th and skip christmas eve or go home the 26th(?) Need to talk with mom and dad when they come home again.
Tomorrow its work again, but now it just seven working days before I gets some free time. And almost every presents are done, its just Jonas, Tomas, Anders and Ingrid left. But I really know what I going to buy for them. I think that me and Jonas maybe should get Kraft and fridlund a christmas gift to. nothing expansive but something to show that we like them :)
And least but not last..
Jonas are my sweet sugarpie and I love him very much!
Now its time for bed, will get up 6 am tomorrow.. And I need to call my little sister tomorrow also to check how shes doing home all by here self.
Oh god, I miss my family.
I even got food with me so I didnt need to cook this evening, thats is always appreciated.
Now Linzor and Atom is back from theirs Kiel trip *I hope you enjoyed it!*
Have just spend some time with my lovely in our sauna. So relaxing and well needed.
Its not long time until mom and dad comes back from Thailand also, I going to be so nice to meet them again for Christmas, but I dont no how Im going to do yet..
Should I go home on 24th and skip christmas eve or go home the 26th(?) Need to talk with mom and dad when they come home again.
Tomorrow its work again, but now it just seven working days before I gets some free time. And almost every presents are done, its just Jonas, Tomas, Anders and Ingrid left. But I really know what I going to buy for them. I think that me and Jonas maybe should get Kraft and fridlund a christmas gift to. nothing expansive but something to show that we like them :)
And least but not last..
Jonas are my sweet sugarpie and I love him very much!
Now its time for bed, will get up 6 am tomorrow.. And I need to call my little sister tomorrow also to check how shes doing home all by here self.
Oh god, I miss my family.
december 11, 2008
Fredag
Imorgon är det fredag trots att hela denna dagen har känts som fredag.
fått mail från mamma och pappa idag :)
Dom är i Thailand just nu, och jag har faktiskt tagit kort på snön som fallit här under två dagar för att kunna maila med lite bilder på vad dom inte missar. Har kommit nära en decimeter på 2 dygn och tydligen ska det fortsätta någon dag till iaf.
Har även gjort en intresseanmälan till en folkhögskola i Stockholm idag, men jag läser på distans samtidigt som jag jobbar 100%. Känns som om det kan vara bra och börja någongång med att ta igen lite betyg och så om jag vill komma vidare här i livet.
Linzor och atom är lediga idag och imorgon, dom är på shopping resa till Kiel, åh jag vill också åka bort! Var ju iväg till danmark för inte längesedan, men på grund av omständigheterna så hade vi kunnat haft mycket roligare.
Vad ska man göra denna helgen? förslag?
Jonas är min, bara min!
fått mail från mamma och pappa idag :)
Dom är i Thailand just nu, och jag har faktiskt tagit kort på snön som fallit här under två dagar för att kunna maila med lite bilder på vad dom inte missar. Har kommit nära en decimeter på 2 dygn och tydligen ska det fortsätta någon dag till iaf.
Har även gjort en intresseanmälan till en folkhögskola i Stockholm idag, men jag läser på distans samtidigt som jag jobbar 100%. Känns som om det kan vara bra och börja någongång med att ta igen lite betyg och så om jag vill komma vidare här i livet.
Linzor och atom är lediga idag och imorgon, dom är på shopping resa till Kiel, åh jag vill också åka bort! Var ju iväg till danmark för inte längesedan, men på grund av omständigheterna så hade vi kunnat haft mycket roligare.
Vad ska man göra denna helgen? förslag?
Jonas är min, bara min!
december 04, 2008
Så mycket fredag som det bara kan bli
En film såhär på torsdags kvällen är verkligen inte fel, jag gick faktiskt och la mig runt 20.00 idag, tittade på "The Score" men Robert DeNiro och han som är så himla söt men aldrig kommer ihåg vad han heter. Jonas sitter och spelar med Tomas, hoppas att han kommer och lägger sig snart, förstår inte varför man vänjer sig så fort vid att ha någon vid sin sida när man ska sova.
Förövrigt idag har det gått väldigt bra tycker jag faktiskt. Har haft "MAS" och "PEP" idag med SV. Det är väldigt skönt när man kan diskutera med sin närmaste chef om saker som är bra, mindre bra och saker som kan förbättras.
Men jag fick frågan om vart jag ser mig själv om 5 år, hur ska man kunna svara på något sådan(?) det är ju en stor fråga och väldigt långt framåt, jag tar det gärna som det kommer, men tänker kämpa på lite extra nu när jag faktiskt fick så bra kritik som jag fick. PRO till juni kan väl inte vara så svårt och fixa. Men det som krävs är ju engagemang och en vilja av stål, men vem vet det kanske dyker upp andra alternativ, eller kanske inte. Jag siktar högt medan jag är kvar och sen får jag börja om på nytt och hitta min väg att gå.
Har förövrigt glömt att berätta om helgen som varit, var lugnt på fredagen, var med Jonas, Alexandra, Tomas och Anders till Thai och åt middag, det är så himla gott där! Annars vad det som vilken hemmakväll som helst.
Lördagen däremot var jag och Linzoor till Bloms för att titta på lite julpynt och gardiner m.m. Dom brukar oftast hålla priserna nere, men inte på julgrejerna. Det kommer väl vara billigare efter jul, men det är ju innan som man behöver dom. Så vi bestämde oss för att åka till Trollhättan istället och pröva lyckan där. Det var riktigt trevligt faktiskt! Och jag vet, jag vill in i varenda affär och vill ha allting. Hittade till slut ett linne, en julklapp till Jessica och en till Julia, sen såg jag ett par skor som jag bara var tvungen att köpa, åh dom är så fina. Jag får ta lite kort på allting som jag berättar om så att ni kan få se.
På kvällen blev det förfest hos Linn och Andreas, synd att min älskling inte kunde följa med, han var hemma och var sjuk. Men iallafall så hade jag jätte trevligt! Det var ett par kollegor från jobbet med och ett par kompisar till Linn och Andreas. Vi spelade lite Buzz och ölspel och senare gick vi till Wärs. Där träffade jag faktiskt många välbekanta ansikten från "förr". Var trevligt och bara sitta och prata, sen blev det som det alltid brukar bli, att någon blir full *hmm jag nämner inga namn* tappade bort sitt körkort fast att det var hennes kille som hade det. Följde henne hem och sen var det bara en massa annat som inte behöver nämnas. Kontentan av det hela var iallafall att det var väldigt roligt trots dom smågrejjerna som hände, det fick mig någonting och skratta åt både på söndag och måndag.
Söndagen var jag så himla konstig, vaknade på helt fel sida från första börja och var allmänt sur och grinig hela dagen, ett riktigt pmsfall.
Men jag följde med Jonas, Monica och Anders till "inne & ute" för att titta på lampor, dom har fått iordning ganska bra där nu efter järnhandeln flyttade till byggtema. Har blivit som en liten presentbutik. Mycket tjusigt och titta på, konstigt att man inte har varit där tidigare.
Fick en jätte trevlig bredbandsräkning idag också. 1700:- tror jag att den låg på, men då är det med startavg och bredband för 5 mån. billigt! Hoppas att jag kan få pengarna från försäkringskassan innan jul nu med, men det kommer jag antagligen inte att få eftersom att dom är så fruktansvärt sega med utbetalningar. Kan bara hoppas på att jag får pengar i julklapp.
Tänk, nu sitter mammi och pappi på en strand i Thailand, jag fattar inte attdom vågar åka nu när läget är som det är, jag kan inte sluta tänka på dom, tänk om något skulle hända. Om jag skulle förlora någon som jag älskar så djupt. Nej jag ska inte tänka i dom banorna, det är klart att det inte kommer hända något, men tänk om. Jag är glad att jag hann och tala om för dom att jag älskar dom innan dom åkte!
Men jag förstår inte, hur kan man ha abstinensbesvär efter sitt barnbarn när man ska åka utomlands, men inte barnen(?) konstigt. Innerst inne så tror jag att det är lika mycket till alla, och självklart är det roligt med barn, men att bli i extas?
Yees, det kommer dröja innan jag skaffar barn iaf. Och det är jag glad över.
Next time it should be for real.
Jonas, du är min älskling och det finns ingen som jag tycker om lika mycket som dig!
Nej nu är det dags för sängen på riktigt så att det kan blir fredag någon gång.
Det är så mycket fredag som det bara går att bli :)
Over and Out
Förövrigt idag har det gått väldigt bra tycker jag faktiskt. Har haft "MAS" och "PEP" idag med SV. Det är väldigt skönt när man kan diskutera med sin närmaste chef om saker som är bra, mindre bra och saker som kan förbättras.
Men jag fick frågan om vart jag ser mig själv om 5 år, hur ska man kunna svara på något sådan(?) det är ju en stor fråga och väldigt långt framåt, jag tar det gärna som det kommer, men tänker kämpa på lite extra nu när jag faktiskt fick så bra kritik som jag fick. PRO till juni kan väl inte vara så svårt och fixa. Men det som krävs är ju engagemang och en vilja av stål, men vem vet det kanske dyker upp andra alternativ, eller kanske inte. Jag siktar högt medan jag är kvar och sen får jag börja om på nytt och hitta min väg att gå.
Har förövrigt glömt att berätta om helgen som varit, var lugnt på fredagen, var med Jonas, Alexandra, Tomas och Anders till Thai och åt middag, det är så himla gott där! Annars vad det som vilken hemmakväll som helst.
Lördagen däremot var jag och Linzoor till Bloms för att titta på lite julpynt och gardiner m.m. Dom brukar oftast hålla priserna nere, men inte på julgrejerna. Det kommer väl vara billigare efter jul, men det är ju innan som man behöver dom. Så vi bestämde oss för att åka till Trollhättan istället och pröva lyckan där. Det var riktigt trevligt faktiskt! Och jag vet, jag vill in i varenda affär och vill ha allting. Hittade till slut ett linne, en julklapp till Jessica och en till Julia, sen såg jag ett par skor som jag bara var tvungen att köpa, åh dom är så fina. Jag får ta lite kort på allting som jag berättar om så att ni kan få se.
På kvällen blev det förfest hos Linn och Andreas, synd att min älskling inte kunde följa med, han var hemma och var sjuk. Men iallafall så hade jag jätte trevligt! Det var ett par kollegor från jobbet med och ett par kompisar till Linn och Andreas. Vi spelade lite Buzz och ölspel och senare gick vi till Wärs. Där träffade jag faktiskt många välbekanta ansikten från "förr". Var trevligt och bara sitta och prata, sen blev det som det alltid brukar bli, att någon blir full *hmm jag nämner inga namn* tappade bort sitt körkort fast att det var hennes kille som hade det. Följde henne hem och sen var det bara en massa annat som inte behöver nämnas. Kontentan av det hela var iallafall att det var väldigt roligt trots dom smågrejjerna som hände, det fick mig någonting och skratta åt både på söndag och måndag.
Söndagen var jag så himla konstig, vaknade på helt fel sida från första börja och var allmänt sur och grinig hela dagen, ett riktigt pmsfall.
Men jag följde med Jonas, Monica och Anders till "inne & ute" för att titta på lampor, dom har fått iordning ganska bra där nu efter järnhandeln flyttade till byggtema. Har blivit som en liten presentbutik. Mycket tjusigt och titta på, konstigt att man inte har varit där tidigare.
Fick en jätte trevlig bredbandsräkning idag också. 1700:- tror jag att den låg på, men då är det med startavg och bredband för 5 mån. billigt! Hoppas att jag kan få pengarna från försäkringskassan innan jul nu med, men det kommer jag antagligen inte att få eftersom att dom är så fruktansvärt sega med utbetalningar. Kan bara hoppas på att jag får pengar i julklapp.
Tänk, nu sitter mammi och pappi på en strand i Thailand, jag fattar inte attdom vågar åka nu när läget är som det är, jag kan inte sluta tänka på dom, tänk om något skulle hända. Om jag skulle förlora någon som jag älskar så djupt. Nej jag ska inte tänka i dom banorna, det är klart att det inte kommer hända något, men tänk om. Jag är glad att jag hann och tala om för dom att jag älskar dom innan dom åkte!
Men jag förstår inte, hur kan man ha abstinensbesvär efter sitt barnbarn när man ska åka utomlands, men inte barnen(?) konstigt. Innerst inne så tror jag att det är lika mycket till alla, och självklart är det roligt med barn, men att bli i extas?
Yees, det kommer dröja innan jag skaffar barn iaf. Och det är jag glad över.
Next time it should be for real.
Jonas, du är min älskling och det finns ingen som jag tycker om lika mycket som dig!
Nej nu är det dags för sängen på riktigt så att det kan blir fredag någon gång.
Det är så mycket fredag som det bara går att bli :)
Over and Out
november 16, 2008
Söndag
Och så var det söndag igen.
Smärta är ingen illusion
Jag har fortfarande grymt ont och jag förstår inte varför. Jag tar min sista sjukdag imorgon så jag måste ringa läkaren imorgon och kolla om det är meningen att man ska behöva ha såhär ont eller om jag kan göra något åt det..
Börjar bli väldigt irriterande att det inte kan gå över så att jag kan bli som vanligt igen och orka med saker och ting.
Har även bestämt åt Jonas och Tomas att dom ska börja städa imorgon så att det blir fräscht igen. just nu är känns det som om det ligger dammråttor lite varstans, men det kanske är jag som överreagerar som vanligt med.
Måste även hem till min lägenhet nu snart och diska, städa, m.m.. allt sådant som jag inte orkat under denna perioden.
Men Jonas sa att han skulle hjäla mig så vi får se när vi tar oss tid till min lägenhet. Just nu vill jag flytta igen, men vart...
Vill så gärna ha en radhus lägenhet som är ledig, men det är för dyr och för stor för bara mig. Synd.
Julen, hur gör man?
Det funderade jag även på igår, men jag trodde inte att jag skulle få frågan idag av Monica som ville veta på ett ungefär hur många det är som ska vara hos henne under julafton. Den enda chansen till att få vara hos mamma och pappa under jul är om jag kan få fram ett par vinterdäck tills dess som inte kostar skjortan. Man måste ju ha julklappar till alla också.
Jag har ett par julklappar som är avklarade redan nu, även om jag inte har införskaffat dom så vet jag iaf vad jag ska köpa. Men svärmor önskar sig en ulltröja och en juice press. Men det får ju inte blir för dyra julklappar heller eftersom att det är många som ska ha det iår. det är nog det värsta när man är tillsammans med någon, att dennes familj också ska ha julklappar.
Men jag har iallafall talat om för mina föräldrar att det blir inga exklusiva julklappar som förra året när jag köpte t.ex en tröjja till min ena syster för 800:- eller Jonas julklappar som gick på nära 2000:- FÖR DYRT! Men han är ju trots allt min älskling och han förtjänar bara det bästa.
Annars..
För övrigt så har nog denna helgen varit den bästa helgen på väldigt länge, jag och Jonas har umgåtts hela helgen (bortsett från när han har suttit framför datorn) men det gör mig inget eftersom att vi hade ändå gjort vettiga saker ihop, typ titta på film och mysa i soffan.
Tänk att man kan blir sådär sjukt förälskad i samma människa med samma känsla även efter drygt 1 ½ år.
Han är trots våra dispyter och bråk min Prins!
I´m sorry
Vi var och handlade igår tror jag att det var och jag måste bara säga förlåt till Linzoor som var på parkeringen när vi kom dit. Jag hade så ont och var inte mig själv, det var verkligen inte meningen och vara så dryg/otrevlig som jag tror att jag var!
Lite dåsig i huvudet tillsammans med en magsmärta som heter duga så fungerar man inte så bra ihop med andra. FÖRLÅT!
Nej nu tror jag inte att det finns något vettigt kvar och skriva så nu ska jag lägga mig i soffan med en film och tycka synd om mig själv.
Smärta är ingen illusion
Jag har fortfarande grymt ont och jag förstår inte varför. Jag tar min sista sjukdag imorgon så jag måste ringa läkaren imorgon och kolla om det är meningen att man ska behöva ha såhär ont eller om jag kan göra något åt det..
Börjar bli väldigt irriterande att det inte kan gå över så att jag kan bli som vanligt igen och orka med saker och ting.
Har även bestämt åt Jonas och Tomas att dom ska börja städa imorgon så att det blir fräscht igen. just nu är känns det som om det ligger dammråttor lite varstans, men det kanske är jag som överreagerar som vanligt med.
Måste även hem till min lägenhet nu snart och diska, städa, m.m.. allt sådant som jag inte orkat under denna perioden.
Men Jonas sa att han skulle hjäla mig så vi får se när vi tar oss tid till min lägenhet. Just nu vill jag flytta igen, men vart...
Vill så gärna ha en radhus lägenhet som är ledig, men det är för dyr och för stor för bara mig. Synd.
Julen, hur gör man?
Det funderade jag även på igår, men jag trodde inte att jag skulle få frågan idag av Monica som ville veta på ett ungefär hur många det är som ska vara hos henne under julafton. Den enda chansen till att få vara hos mamma och pappa under jul är om jag kan få fram ett par vinterdäck tills dess som inte kostar skjortan. Man måste ju ha julklappar till alla också.
Jag har ett par julklappar som är avklarade redan nu, även om jag inte har införskaffat dom så vet jag iaf vad jag ska köpa. Men svärmor önskar sig en ulltröja och en juice press. Men det får ju inte blir för dyra julklappar heller eftersom att det är många som ska ha det iår. det är nog det värsta när man är tillsammans med någon, att dennes familj också ska ha julklappar.
Men jag har iallafall talat om för mina föräldrar att det blir inga exklusiva julklappar som förra året när jag köpte t.ex en tröjja till min ena syster för 800:- eller Jonas julklappar som gick på nära 2000:- FÖR DYRT! Men han är ju trots allt min älskling och han förtjänar bara det bästa.
Annars..
För övrigt så har nog denna helgen varit den bästa helgen på väldigt länge, jag och Jonas har umgåtts hela helgen (bortsett från när han har suttit framför datorn) men det gör mig inget eftersom att vi hade ändå gjort vettiga saker ihop, typ titta på film och mysa i soffan.
Tänk att man kan blir sådär sjukt förälskad i samma människa med samma känsla även efter drygt 1 ½ år.
Han är trots våra dispyter och bråk min Prins!
I´m sorry
Vi var och handlade igår tror jag att det var och jag måste bara säga förlåt till Linzoor som var på parkeringen när vi kom dit. Jag hade så ont och var inte mig själv, det var verkligen inte meningen och vara så dryg/otrevlig som jag tror att jag var!
Lite dåsig i huvudet tillsammans med en magsmärta som heter duga så fungerar man inte så bra ihop med andra. FÖRLÅT!
Nej nu tror jag inte att det finns något vettigt kvar och skriva så nu ska jag lägga mig i soffan med en film och tycka synd om mig själv.
november 14, 2008
20...
20:e inlägget nu, börjar sakta men säkert arta sig.
Och till alla er som tror att jag bara ligger, slappar och njuter av att vara ledig
-FEL! Om ni bara visste hur förbaskat ont jag har, så ont så jag inte kan sitta upp ordentligt utan måste hela tiden halvligga, det är inte speciellt roligt och jag skulle hellre vara på jobbet! Trust me on that one.
Men nu är jag sjukskriven till på måndag, men mår jag bättre på söndag så drar jag nog igång redan på måndag och skippar den sista dagen. Måste få komma tillbaka och göra något vettigt. klarar inte av att bara vara hemma.
I´m in Pain!
Och till alla er som tror att jag bara ligger, slappar och njuter av att vara ledig
-FEL! Om ni bara visste hur förbaskat ont jag har, så ont så jag inte kan sitta upp ordentligt utan måste hela tiden halvligga, det är inte speciellt roligt och jag skulle hellre vara på jobbet! Trust me on that one.
Men nu är jag sjukskriven till på måndag, men mår jag bättre på söndag så drar jag nog igång redan på måndag och skippar den sista dagen. Måste få komma tillbaka och göra något vettigt. klarar inte av att bara vara hemma.
I´m in Pain!
oktober 21, 2008
Tisdag kväll
Då ligger man återigen ensam i sängen och undrar hur livet ter sig.
Är jag orolig över något eller varför känns det konstigt?
Inte direkt, allmänna funderingar och tankar som flyger genom huvudet som en löpeld. Egentligen ingenting att grubbla på eller ens fundera över.
Har varit allmänt sur och grinig idag förövrigt, om ni undrar varför jag varit lite frånvarande alltså. Det var så gott och få maila lite med Susann en stund på jobbet, skönt och ha någon vettig människa som man inte träffar 24/7 och prata med. Men nu hoppas jag att Jennifer är frisk så Susann kan komma tillbaka till jobbet och snacka lite skit :)
Fick även mail från Malin igår, har inte pratat med henne på jag vet inte hur länge. åh vad jag tycker om henne! Den människan har verkligen varit med från början till slut och trots att hon bytte jobb m.m så håller vi kontakten, även om det inte blir så ofta som förut så vet jag att hon finns där i alla lägen!
Hon är värd en blombukett med tusen rosor.
Annars då, jag är så sjukt sugen på att börja rida igen, men när jag pratade med Kristina så har hon just nu 2 st som rider Trulsa regelbundet (den hästen jag ridit förut) och Zeb är utlånad till Stockholm, men om allt går som planerat så kommer han hem till sommaren och då är det dags att ta tillvara på fritidsintresset på allvar! Jag saknar dom goa skogsturerna jag och Trulsa hade, saknar till och med när vi kom på kant med varandra för att hon absolut inte ville gå åt samma håll som mig. Något man kan se tillbaka på och skratta friskt åt.
Satt och spånade lite på internet idag på jobbet och fick helt plötsligt för mig att kolla familjens hemsida för uppdateringar och nyheter -www.wikstrand.com-
fick syn på att Jessica också har skaffat sig en blogg. Tyckte det var lite synd att hon har mer kort på Vega och Vexa än på Emilia. Men det kanske bara är så att det är hennes fristad från familjen där hon faktiskt kan ägna sig åt sitt livsglöd, hundarna. Jag har ingen kontakt med Jessica och har nog inte haft ordentlig kontakt på flera år, synd faktiskt, men så många gånger jag blivit ratad i mina försök att hitta på något med henne för att återfå kontakten så orkar man inte till slut. Synd bara att hennes sambo har sett alla mina försökt och tyckt att de har varit bra men att min syster går sin egen väg och just nu är jag inte inkluderad.
Jag fattar inte att det var henne jag alltid såg upp till, att det var henne jag ville vara från gång till gång när jag tidag kan se på henne och tycka att vissa saker hon har gjort bara har varit dumma. Och att jag vill inte alls vara som henne, långt ifrån. Älskar att vara mig själv, sen att jag inte har de bästa sidorna alla gånger är en annan femma, men jag menar att vem är perfekt? Inte jag iaf men jag trivs med vad jag har åstakommit såhär långt och hoppas att det kommer bli fler framgångar och äventyr.
Måste även erkänna att jag blev fruktansvärt avundsjuk igår när jag fick ett sms av min mamma på jobbet där det stod: "Hej! Den 2:e september åker vi till Thailand och kommer hem den 17:e. Kram mamma." Jag vill också åka bort! Visserligen så ska ju jag och Jonas åka till Danmark med hans mor med bekanta den 7-10:e november, men det är ju ingenting jämfört med att åka utomland där man kan ligga och steka i solen när man vet att resten sitter hemma i Sverige och fryser häcken av sig. Älskling, ta mig till Egypten!
Oj, det var inte riktigt meningen att det skulle bli så långt, men skönt och få skriva av sig lite, nästa gång jag skriver så tror jag även att jag ska lägga med bilder på min underbara lägenhet! Den är mysig och jag har verkligen fått till den så som jag vill ha den, det är dock lite små detaljer kvar, såsom nu tv, nya mattor, de sista hyllorna ska upp och även se om det finns vettiga tavlor. Men vi får se om bilderna följer med nästa gång. Nu ska jag försöka sova och hoppas på att jag blir väckt om ett par timmar när Jonas förhoppningsvis kommer hit för att ligga och hålla om mig heeela natten. MYS!
Hade bra och glöm inte lämna kommentarer!
Är jag orolig över något eller varför känns det konstigt?
Inte direkt, allmänna funderingar och tankar som flyger genom huvudet som en löpeld. Egentligen ingenting att grubbla på eller ens fundera över.
Har varit allmänt sur och grinig idag förövrigt, om ni undrar varför jag varit lite frånvarande alltså. Det var så gott och få maila lite med Susann en stund på jobbet, skönt och ha någon vettig människa som man inte träffar 24/7 och prata med. Men nu hoppas jag att Jennifer är frisk så Susann kan komma tillbaka till jobbet och snacka lite skit :)
Fick även mail från Malin igår, har inte pratat med henne på jag vet inte hur länge. åh vad jag tycker om henne! Den människan har verkligen varit med från början till slut och trots att hon bytte jobb m.m så håller vi kontakten, även om det inte blir så ofta som förut så vet jag att hon finns där i alla lägen!
Hon är värd en blombukett med tusen rosor.
Annars då, jag är så sjukt sugen på att börja rida igen, men när jag pratade med Kristina så har hon just nu 2 st som rider Trulsa regelbundet (den hästen jag ridit förut) och Zeb är utlånad till Stockholm, men om allt går som planerat så kommer han hem till sommaren och då är det dags att ta tillvara på fritidsintresset på allvar! Jag saknar dom goa skogsturerna jag och Trulsa hade, saknar till och med när vi kom på kant med varandra för att hon absolut inte ville gå åt samma håll som mig. Något man kan se tillbaka på och skratta friskt åt.
Satt och spånade lite på internet idag på jobbet och fick helt plötsligt för mig att kolla familjens hemsida för uppdateringar och nyheter -www.wikstrand.com-
fick syn på att Jessica också har skaffat sig en blogg. Tyckte det var lite synd att hon har mer kort på Vega och Vexa än på Emilia. Men det kanske bara är så att det är hennes fristad från familjen där hon faktiskt kan ägna sig åt sitt livsglöd, hundarna. Jag har ingen kontakt med Jessica och har nog inte haft ordentlig kontakt på flera år, synd faktiskt, men så många gånger jag blivit ratad i mina försök att hitta på något med henne för att återfå kontakten så orkar man inte till slut. Synd bara att hennes sambo har sett alla mina försökt och tyckt att de har varit bra men att min syster går sin egen väg och just nu är jag inte inkluderad.
Jag fattar inte att det var henne jag alltid såg upp till, att det var henne jag ville vara från gång till gång när jag tidag kan se på henne och tycka att vissa saker hon har gjort bara har varit dumma. Och att jag vill inte alls vara som henne, långt ifrån. Älskar att vara mig själv, sen att jag inte har de bästa sidorna alla gånger är en annan femma, men jag menar att vem är perfekt? Inte jag iaf men jag trivs med vad jag har åstakommit såhär långt och hoppas att det kommer bli fler framgångar och äventyr.
Måste även erkänna att jag blev fruktansvärt avundsjuk igår när jag fick ett sms av min mamma på jobbet där det stod: "Hej! Den 2:e september åker vi till Thailand och kommer hem den 17:e. Kram mamma." Jag vill också åka bort! Visserligen så ska ju jag och Jonas åka till Danmark med hans mor med bekanta den 7-10:e november, men det är ju ingenting jämfört med att åka utomland där man kan ligga och steka i solen när man vet att resten sitter hemma i Sverige och fryser häcken av sig. Älskling, ta mig till Egypten!
Oj, det var inte riktigt meningen att det skulle bli så långt, men skönt och få skriva av sig lite, nästa gång jag skriver så tror jag även att jag ska lägga med bilder på min underbara lägenhet! Den är mysig och jag har verkligen fått till den så som jag vill ha den, det är dock lite små detaljer kvar, såsom nu tv, nya mattor, de sista hyllorna ska upp och även se om det finns vettiga tavlor. Men vi får se om bilderna följer med nästa gång. Nu ska jag försöka sova och hoppas på att jag blir väckt om ett par timmar när Jonas förhoppningsvis kommer hit för att ligga och hålla om mig heeela natten. MYS!
Hade bra och glöm inte lämna kommentarer!
oktober 12, 2008
BlondinBella
Jag glömde även skriva om hur irriterad jag blir så svensk media.
Hur patetiskt är det inte när en av Sveriges största dagstidning har en artikel om blondinbella på första sidan (nätet) för att hon ska sluta blogga, enbart för att det tar för mycket tid från skolan. Sorgligt att dom inte har något vettigare och skriva om faktiskt!
Vart är Sverige på väg?
Hur patetiskt är det inte när en av Sveriges största dagstidning har en artikel om blondinbella på första sidan (nätet) för att hon ska sluta blogga, enbart för att det tar för mycket tid från skolan. Sorgligt att dom inte har något vettigare och skriva om faktiskt!
Vart är Sverige på väg?
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)