oktober 29, 2009

Snart helg

Torsdag och för de flesta betyder det att det bara är en dag kvar innan helgen, men inte för mig, imorgon drar jag till Hellekis för att jobba över dagen. Sedan vänder jag i princip när jag kommit hem då jag måste vidare till Knivstad innan det blir alldeles försent eftersom jag har ett hotell att checka in på.
Kommer vara full rulle de närmaste helgerna som kommer och det är ju inte bara helgerna som drabbas utan även vissa onsdagar och fredagar.
Vad gör man inte för pengar.

Kommer vara ordentlige slut i hela kroppen när jag sätter mig i bilen och åker till Arlanda för att gå på flyget som ska ta mig och min familj ner till Thailand.

Fredag den 27:e nov jobbar jag på King i Karlskoga 21-02 och när passet är klart d'r ska jag direkt köra till Haga för att börja jobba kl. 08-00 på lördag morgon, sen måste jag tillbaka till Kristinehamn innan klockan blr 21 för då gör jag nästa pass på Biljarden 21-01 och sedan kan jag andas ut och mysa lite med pojken innan jag åker.
Som sagt full rulle och skolan kommer bli lidande utav detta, men jag har två veckor i solen som jag kan plugga om jag skulle hamna allt för mycket efter.

Närmaste tiden blir kaotisk eftersom jag jobbar hela tiden och så ska jag hinna tömma lägenheten innan jag åker till Thailand. Vet inte hur jag ska hinna eller hur jag ska orka.
men idag samlar jag kraft inför helgen som komma vara hektisk. Idag måste jag välja tapeter, mäta väggarna, gå tll banken, åka till mamma och pappa för att hämta lite post samt lämna Qenzo för helgen. Och inte nog med det så har jag lovat herrn att maten står på bordet när han kommer hem.

Jag hade hellre varit ledig i helgen och hade varit hemma och fått något gjort istället för att stressa runt som en tok och inte ha en sekund till övers för att försöka krya på mig lite..

Hoppas mamma kan ge mig några bra råd gällande tapeter eftersom att min pojke är helt neutral och babygirl är borta så jag har ingen att bolla mina ideér med :(

1 kommentar:

mamma sa...

Tur att du får semester snart då! kram mamma