Nu har jag precis kommit hem från Skärgården, det blev glass och en massa prat med S.
Oj sån härlig människa!
Idag när jag vilade så låg jag på sidan och då satte "lilleman" igång med sin crossträning och det är första gången jag har sett utifrån att han sparkar, märklig känsla och syn!
Nu är hjärtat iväg och provkör den ihopsatta holken (montera ihop, isär, ihop..) och snart får jag se om han är arg eller väldigt glad. Spännande! Vore skönt om den kunde fungera nu så jag kan få tillbaka min sambo ;) Ska även försöka komma isäng tidigt resten av denna veckan så man vänder rätt dygnet lite tills det är dags att börja jobba på måndag, ser faktiskt fram emot det och det ska bli så grymt skönt och des få lite pengar men även få in lite rutiner som kan behövas i mitt liv.
Vi har ju våra rutiner nu och Peter har sina rutiner när han återgår till jobbet men jag kommer liksom aldrig igång om dagarna och känns som om denna obotliga trötthet kanske kunde avta snart. Kliver inte ur sängen före 10 och blir trött sådär lagom till 23 om kvällarna.
Men imorgon har jag faktiskt planerat att jag och K ska till gymmet strax efter lunch för att bränna lite överflödigt fett på rumpan. Risken finns dock att Johanna inte kommer kunna gå på X antal dagar pga träningsvärk men kan inte det vara ganska skönt?
"Latast av dom alla är Johanna....."
På fredag bär det även av till Villingsberg och på lördag ska vi iväg på secret mission! Love, love, love! Kanske vore det inte så dumt och knipa igen ett tag nu och se över kretsarna.
Starholken fungerar men tvivlar lite på att jag kommer återfå min sambo helt förrän mc säsongen är över. Har lite abstinens av mina föräldrar med, trots att det inte var längesedan vi träffade dom.
Kanske tar en tur ut?
Får ta och uppdatera med lite bilder nu med, Peter lyckades ta ett så himla fint kort på Douglas som jag måste få dela med mig av men var sak har sin tid.
Ciao
Johanna
Visar inlägg med etikett Semester. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Semester. Visa alla inlägg
juli 21, 2010
juli 20, 2010
Live or be dead
Ännu en dag och inte känns det som vi kommer nåot närmare men ikväll kommer förhoppningsvis beskedet vi har väntat på så länge! Dyker det inte upp ikväll så bordet det vara här innan veckan är slut.
Tänk så fort det går, sista veckan jag och mitt hjärta har tillsammans av hans semester. Jag börjar jobba nästa vecka och Peter står då med ytterligare en veckas ledighet och utan mig, vilken underbar semester min man kommer få!
Ska bli skönt och få lite rutin på livet igen.
Ny telefon har man med, det är så roligt med nya leksaker!
Idag kan det nog bli en långpromenad med våra söta pojkar och senare ska det fikas och ses lägenhet, söta tjejen har ju ny lägenhet som är "färdig" renoverad så det ska bli roligt och se hur det blev. Tycker det är underbart med folk som har sån positiv energi som smittar va sig till alla i deras omgivning. Man kan inte få nog av dom till skillnad från falskheten och egoismen som många bär.
"Your life is a lie, it sucks to be you..."
Kanske till och med hade kunnat ge mig på ett försök och baka bröd? Är grymt sugen på vaniljbullar men det är för litet och för myclet prylar för att det ska kunnas baka bullar här så kanske kan ta en tur till mor och far och använda deras kök instead. Saknar mina blåbärs/choklas muffins med. *mmmmmm* Så gooot!
Har många recept i huvudet jag kommer få användning för när jag får det perfekta köket och den perfekta bebisen så jag kan baka och vara en super-mamma.
Har redan planerat julbaket för 2010. haha! Är lite sent ute med julklapparna iår men det hinns, vi kommer ju trots allt vara 3 dena julen, det är så mycket kärlek så hälften vore nog!
Det rör mig inte i ryggen längre, energin kan läggas på roligare saker och det gör den!
En olycklig människa som försöker förstöra för någon annan har jag inte plats med i mitt liv, det är på tok för underbart med min sambo, två pojkarna och söta magen!
Längtar tills Suz och Linzor kommer med, tror de skulle försöka komma ner och hälsa på och jag vill självklart ha besök utav mina favorite sykes-tjejor!
Nu får det bli en långdragen frukost/lunch och sen börjar dagen på allvar. Rensa och städa får bestämt stå på schemat idag.
Tänk så fort det går, sista veckan jag och mitt hjärta har tillsammans av hans semester. Jag börjar jobba nästa vecka och Peter står då med ytterligare en veckas ledighet och utan mig, vilken underbar semester min man kommer få!
Ska bli skönt och få lite rutin på livet igen.
Ny telefon har man med, det är så roligt med nya leksaker!
Idag kan det nog bli en långpromenad med våra söta pojkar och senare ska det fikas och ses lägenhet, söta tjejen har ju ny lägenhet som är "färdig" renoverad så det ska bli roligt och se hur det blev. Tycker det är underbart med folk som har sån positiv energi som smittar va sig till alla i deras omgivning. Man kan inte få nog av dom till skillnad från falskheten och egoismen som många bär.
"Your life is a lie, it sucks to be you..."
Kanske till och med hade kunnat ge mig på ett försök och baka bröd? Är grymt sugen på vaniljbullar men det är för litet och för myclet prylar för att det ska kunnas baka bullar här så kanske kan ta en tur till mor och far och använda deras kök instead. Saknar mina blåbärs/choklas muffins med. *mmmmmm* Så gooot!
Har många recept i huvudet jag kommer få användning för när jag får det perfekta köket och den perfekta bebisen så jag kan baka och vara en super-mamma.
Har redan planerat julbaket för 2010. haha! Är lite sent ute med julklapparna iår men det hinns, vi kommer ju trots allt vara 3 dena julen, det är så mycket kärlek så hälften vore nog!
Det rör mig inte i ryggen längre, energin kan läggas på roligare saker och det gör den!
En olycklig människa som försöker förstöra för någon annan har jag inte plats med i mitt liv, det är på tok för underbart med min sambo, två pojkarna och söta magen!
Längtar tills Suz och Linzor kommer med, tror de skulle försöka komma ner och hälsa på och jag vill självklart ha besök utav mina favorite sykes-tjejor!
Nu får det bli en långdragen frukost/lunch och sen börjar dagen på allvar. Rensa och städa får bestämt stå på schemat idag.
~Du kan inte hålla muren uppe föralltid~
Ciao
Johanna
Johanna
Iphone
Hela huset består just nu utav en massa Iphones känns det som.
Var till Karlstad idag för att hämta Älsklingens nya telefon (Iphone 4) som han inte kunde vänta tills den kom hemlevererad imorgon utav skulle bestämt ha den idag och jag örstår honom. Det är så himla roligt med nya leksaker!
Så självklart medans vi var i Karlstad passade vi på och springa in och hämta Barnvagns kataoger och herregud, det är ju en hel vetenskap på att bara köpa barnvagn, hur ska det blir när vi ska ha bilbarnstol(?) Men jag vet en barnvagn jag väldigt väldigt gärna vill ha men den är sååå dyr..
Men så har jag sett en i ljust skinn med ursnygga detaljer som inte är praktisk i ljust men oj så tjusig! 
Som tur är så är det ett tag kvar men det är en hel sjö av olika modeller, karosser, fälgar, färger och material och gå igenom innan man kan bestämma sig och det är trots att leveranstid man måste ta hänsyn till så vi inte står utan vagn när våran lilla crossåkare kommer till världen. Herregud så tiden går fort. Känns bara som någon vecka sedan det var inskrivning på mvc men det är nu typ 3 månader sedan. Är redan i vecka 25 och det känns som att det snart är dags för BB. men rädslan inför förlossningen är inte speciellt stor än om man jämför med vad jag vet att det kommer vara när jag är väldigt nära. Man får helt enkelt ta en dag i taget och jag börjar bli lite tött på att alltid vara varm, stor och trött. så vad kan 10 timmars förlossning vara jämfört med 9 månaders varierande av illamående, trötthet, bärande och smärta.. Nåväl det är ett val jag aldrig kommer ångra. En rosa liten filur kommer till världen och jag har den underbaraste familjen man kan tänka sig.
"Lämna mig aldrig för pannkakorna"
Har sammanfattningsvis haft en otrolig dag med mannen i mitt liv, gått igenom katalog efter katalog med barnvagnar, lekt med telefon och lagat mat tillsammans. Hur livet blev så bra förstår jag fortfarande inte. Tror inte någon utav oss har listat ut det är men vi klagar inte. Jag blir bara mer och mer förälskad för varje dag som går och den här känslan ska bibehållas så gott det går. Finns ingen som står mig så nära, som står ut med så mycket som Han gör, världens underbaraste man! Kärlek på riktigt!
Ciao
Johanna
Var till Karlstad idag för att hämta Älsklingens nya telefon (Iphone 4) som han inte kunde vänta tills den kom hemlevererad imorgon utav skulle bestämt ha den idag och jag örstår honom. Det är så himla roligt med nya leksaker!
Så självklart medans vi var i Karlstad passade vi på och springa in och hämta Barnvagns kataoger och herregud, det är ju en hel vetenskap på att bara köpa barnvagn, hur ska det blir när vi ska ha bilbarnstol(?) Men jag vet en barnvagn jag väldigt väldigt gärna vill ha men den är sååå dyr..
Men så har jag sett en i ljust skinn med ursnygga detaljer som inte är praktisk i ljust men oj så tjusig! 
Som tur är så är det ett tag kvar men det är en hel sjö av olika modeller, karosser, fälgar, färger och material och gå igenom innan man kan bestämma sig och det är trots att leveranstid man måste ta hänsyn till så vi inte står utan vagn när våran lilla crossåkare kommer till världen. Herregud så tiden går fort. Känns bara som någon vecka sedan det var inskrivning på mvc men det är nu typ 3 månader sedan. Är redan i vecka 25 och det känns som att det snart är dags för BB. men rädslan inför förlossningen är inte speciellt stor än om man jämför med vad jag vet att det kommer vara när jag är väldigt nära. Man får helt enkelt ta en dag i taget och jag börjar bli lite tött på att alltid vara varm, stor och trött. så vad kan 10 timmars förlossning vara jämfört med 9 månaders varierande av illamående, trötthet, bärande och smärta.. Nåväl det är ett val jag aldrig kommer ångra. En rosa liten filur kommer till världen och jag har den underbaraste familjen man kan tänka sig.
"Lämna mig aldrig för pannkakorna"
Har sammanfattningsvis haft en otrolig dag med mannen i mitt liv, gått igenom katalog efter katalog med barnvagnar, lekt med telefon och lagat mat tillsammans. Hur livet blev så bra förstår jag fortfarande inte. Tror inte någon utav oss har listat ut det är men vi klagar inte. Jag blir bara mer och mer förälskad för varje dag som går och den här känslan ska bibehållas så gott det går. Finns ingen som står mig så nära, som står ut med så mycket som Han gör, världens underbaraste man! Kärlek på riktigt!
Ciao
Johanna
juli 18, 2010
Mysigt!
Så har man avslutat en underbar kväll med min kärlek,
mat hos mor och far - Tack mamma!
Hemma-spa i bubbelbadet med min älskade toffel som lyxade till det ordentligt för mig, unnade mig till och med 2 ansiktsmasker. Var inte den vackraste skapelsen på jorden men att han alltid älskar mig oavsett humör och utseénde är otroligt. Ingen kan vara lyckligare än mig även om det just nu bara finns ett bekymmer som ska lösas snarast.
Trodde aldrig att det skulle kuna bli såhär bra men tydligen hade jag fel, fjärde gången gillt och jag hade adrig kunnat drömma om att få känna en sådan här lycka igen, men den finns där hela tiden nu. kunna skratta och gråta i alla lägen. Det är äkta kärlek utan att behöva bygga upp en mur av varken lycka eller pengar. Skillnaden på kärlek är stor.
mat hos mor och far - Tack mamma!
Hemma-spa i bubbelbadet med min älskade toffel som lyxade till det ordentligt för mig, unnade mig till och med 2 ansiktsmasker. Var inte den vackraste skapelsen på jorden men att han alltid älskar mig oavsett humör och utseénde är otroligt. Ingen kan vara lyckligare än mig även om det just nu bara finns ett bekymmer som ska lösas snarast.
Trodde aldrig att det skulle kuna bli såhär bra men tydligen hade jag fel, fjärde gången gillt och jag hade adrig kunnat drömma om att få känna en sådan här lycka igen, men den finns där hela tiden nu. kunna skratta och gråta i alla lägen. Det är äkta kärlek utan att behöva bygga upp en mur av varken lycka eller pengar. Skillnaden på kärlek är stor.
Can´t help it
But im fallin, fallin so much deeper in love for each day that passes by.
The ultimate Lovestory !
En vecka har nu gått av Peters semester och jag tror aldrig vi har njuttit så mycker som vi gör nu, vilken perfekt timing.
Tillbringat dagen och egentligen hela helgen hemma och bara umgåtts med varandra, tänk att man aldrig tröttna på känslan, livet är så underbart!
Nu har vi däremot intagit mor och fars studsmatta och använder den som solsäng vilket till och med jag tycker är ganska skönt idag när det blåser lite mer än vanligt. Annars håller jag mig gärna inomhus när luften står still och solen steker på. Känner mig mer eller mindre som en strandad valross när jag befinner mig utomhus i vanliga fall.
I fredags tog jag mig åter en tur till Karlskoga för att träffa Marielle och det är alltid lika trevligt och umgås även om tiden inte räcker till alla gången. Sån söt tjej!
Nu väntar vi på pappsen som ska komma hem från sin och herrarna Fors´s mc semster. Så vi kan diskutera och kanske till och med spika den där efterlängtade ***** som nu är så välbehövligt! We will see, we will see.
Älskar min man mer än någonsin! Farbrorn har sina charmiga sidr han plockar fram när det krävs... Pllllllllease :D
Ciao
Johanna
The ultimate Lovestory !
En vecka har nu gått av Peters semester och jag tror aldrig vi har njuttit så mycker som vi gör nu, vilken perfekt timing.
Tillbringat dagen och egentligen hela helgen hemma och bara umgåtts med varandra, tänk att man aldrig tröttna på känslan, livet är så underbart!
Nu har vi däremot intagit mor och fars studsmatta och använder den som solsäng vilket till och med jag tycker är ganska skönt idag när det blåser lite mer än vanligt. Annars håller jag mig gärna inomhus när luften står still och solen steker på. Känner mig mer eller mindre som en strandad valross när jag befinner mig utomhus i vanliga fall.
I fredags tog jag mig åter en tur till Karlskoga för att träffa Marielle och det är alltid lika trevligt och umgås även om tiden inte räcker till alla gången. Sån söt tjej!
Nu väntar vi på pappsen som ska komma hem från sin och herrarna Fors´s mc semster. Så vi kan diskutera och kanske till och med spika den där efterlängtade ***** som nu är så välbehövligt! We will see, we will see.
Älskar min man mer än någonsin! Farbrorn har sina charmiga sidr han plockar fram när det krävs... Pllllllllease :D
Ciao
Johanna
juli 13, 2010
Back to hell
Sådär då var man tilbaka i det man skulle kunna kalla hem.
Fortfarande krånglar bluetooth på antingen telefon eller datorn så jag får inte över några bilder och sen vet jag inte vart jag har gjort av min kabel till telefonen heller så bilderna får vänta tills problemet är löst.
Var till B både igår och idag och nu skulle jag vilja att allt var klappat och klart.
Kan inte förstå hur svårt det är och förstå hur det blev så men trodde inte det fanns folk som var så tröga. Men tydligen hade jag fel om det. Skulle inte tillbringa mer tid där om jag inte behövde. Är så himla påfrestande att alltid behöva ignorera folk.
Ikväll bär det av igen precis som på fredag.
Kanske skulle ta och ringa det där samtalet också så man slipper dom mer än vad man behöver.
Min älskling tog hem 3 pokaler, den ena större än den andra.
* Best Bike Custom
* Best Bike Enginee
* Peoples Choice Bike
Grattis till honom och tusen pussar! Det var väl ingen skräll att han skulle vinna i och för sig men man vet aldrig hur resultatet kan bli. Skönt att det var enhälliga domare som bedömde så det inte blev en stor kompisröstning bara.
Fortfarande krånglar bluetooth på antingen telefon eller datorn så jag får inte över några bilder och sen vet jag inte vart jag har gjort av min kabel till telefonen heller så bilderna får vänta tills problemet är löst.
Var till B både igår och idag och nu skulle jag vilja att allt var klappat och klart.
Kan inte förstå hur svårt det är och förstå hur det blev så men trodde inte det fanns folk som var så tröga. Men tydligen hade jag fel om det. Skulle inte tillbringa mer tid där om jag inte behövde. Är så himla påfrestande att alltid behöva ignorera folk.
Ikväll bär det av igen precis som på fredag.
Kanske skulle ta och ringa det där samtalet också så man slipper dom mer än vad man behöver.
Min älskling tog hem 3 pokaler, den ena större än den andra.
* Best Bike Custom
* Best Bike Enginee
* Peoples Choice Bike
Grattis till honom och tusen pussar! Det var väl ingen skräll att han skulle vinna i och för sig men man vet aldrig hur resultatet kan bli. Skönt att det var enhälliga domare som bedömde så det inte blev en stor kompisröstning bara.
juli 10, 2010
Rösta
Så nu sådär en dag försent har jag kommit på att jag glömt och skriva hur ni röstar på Peters Starholk. Skicka TTELA mellanslag WM mellanslag 11 till 72001.
Alltså:
TTELA WM 11 till 72001
Idag har jag faktiskt även hunnit med en tur till Mellerud där söta Karolina, Linn och tanten håller hus och ger mig det jag behöver i skvallerväg. Älska små städer som man kan gotta sig i alla andras hemligheter som gör att man kan njuta av sitt eget liv. Gillar det mycket så nu klarar jag mig nog ett par månader till innan det är dags att försöka ta en tur igen.
Var helt slut när jag kom tillbaka från byn och trodde nästan jag skulle kollapsa utefter vägen men det gick bra hela vägen till hotellet för att byta skor eftersom Johanna inte lär sig att man kan få skavsår av snygga skor. Foppa-tofflor fick det bli under resten av mässan. Träffade Team Ice Top och vilka trevliga människor men oj så jobbigt det är och lyssna på engelska med en lätt touch av finska. Men det borde bli bättre resten av kvällen för nu ska här duschas, göras snygg med klänning och högklackat för en kväll med trevligt sällskap. Får se om det finns ork till Lipz eller om det blir den utpekade festen som hägrar ikväll.
En spännande dag och nya tag krävs inför morgondagen.
Kärlek till Fam Wikstrand! Längtar så efter min lille men vet att han har det bra!
Ciao
Johanna
juli 09, 2010
West Coast Motorshow
juli 08, 2010
Äntligen!
Sådär, packade och klara beger vi oss mot Vänersborg sådär 10 min tidigare än beräknat.
Känns otroligt skönt och vara på väg äntligen, hela den här dagen har gått så otroligt långsamt.
Kommer nog inte uppdatera under tiden som vi är borta men det kommer finnas massor med saker att berätta när vi kommer hem igen. Jag är nog lite överbeskyddande för Douglas, oj så svårt det var att lämna honom hos mamma och pappa, men det fixar de galant och syster med! Risken finns väl dock att jag får tillbaka ett par nya tofflor istället för min hund.
Ska försöka släppa allt vad verklighet heter och fokusera på helgen.
Ha det toppen alla under Poker Run Vänern!
Och alla andra självklart!!
Ciao
Johanna
Soon we´ll be off!
Jag vet inte om det är så illa, men det låter ju inte helt ok att säga att jag fick åka till mamma och låna bikini igår, inte för sakens skull att jag blivit så stor med en bebis i magen, utan tuttarna är enorma och magen är så mitt i vägen så det är svårt att hitta både trosor och bikini som inte klämmer mitt på magen. Skönt att jag har min älskade mamma!
Så kopierar jag in listan igen och prickar av det som är gjort så får ni veta vad jag har gjort sen igår, för jag går inte bara hemma och lullar runt inte!
* Tvättas (Gjort!)
* Packas (Gjort!)
* Lämna Douglas (Görs i samma veva som vi ska åka)
* Lämna Faxe (Gjort!)
* Lämna bil (Görs i samma veva som vi ska åka)
* Lämna nyckel (Görs i samma veva som vi ska åka)
* Bäddas (Gjort!)
* Lagas mat (Gjort!)
* Diskas (Behöver bara plocka ur diskmaskinen)
* Dammsugas (Gjorde jag igår, men otacksamt att göra sånt när man har hundar. Ska göra det en gång till innan vi åker)
* Vädras (Gjort!)
Så det som är kvar är nu att plocka ur diskmaskinen, vika den sista tvätten, panta och handla för resan, lasta holken, packa bilen, ställa fram mat till katten och fiskarna och sen är det bara att bege sig till mor och far för att lämna Douglas, lämna bilen och lämna nyckel.
Sen är vi färdiga och det är ju bara lätta grejer kvar att göra.
Nu vilar jag lite innan sista rushen kommer när allt ska in i bilen. Jag har världens snällaste hund som anpassar sig så väldigt mycket efter mig.
Sedan vi upptäckte att Peter är gräsallergiker så är det totalförbud för hundarna i sängen och jag trodde inte Douglas skulle klara och sova själv i köket på förmiddagarna när Peter och Faxe åker till jobbet och farmor. Men det går bra, även om han blir lite ledsen precis när de har åkt.
Jag var arg som ett bi igår med, försökte få ihop en IKEA-Pall men jag lyckades inte för att skruven var för korta.. Så jag gjorde var varje kvinna med en man hemma hade gjort, jag bad min karl ta en titt på det och klart han löste det min händiga man! Tro på tusan att jag hade satt pinnarna åt fel håll så det var ju bara för han att vrida rätt de och skruva i skruven i de "förborrade nedsäknings hålen" åh så dum jag kände mig! Men nu är den ihopmonterad och jag har till och med börjat titta på färg till den. Men tror jag vill ha den pärlvitså att det glittrar lite om den, blir så tråkigt med bara vitt.
Nej det får nog räcka för idag, såhär flitig med bloggen var det längesedan jag var. Men allt går i berg- och dalbanor så vi får se hur änge jag orkar hålla modet uppe. Bara 7 timmar kvar nu innan vi sitter i bilen och är på väg!
Ciao
Johanna
Så kopierar jag in listan igen och prickar av det som är gjort så får ni veta vad jag har gjort sen igår, för jag går inte bara hemma och lullar runt inte!
* Tvättas (Gjort!)
* Packas (Gjort!)
* Lämna Douglas (Görs i samma veva som vi ska åka)
* Lämna Faxe (Gjort!)
* Lämna bil (Görs i samma veva som vi ska åka)
* Lämna nyckel (Görs i samma veva som vi ska åka)
* Bäddas (Gjort!)
* Lagas mat (Gjort!)
* Diskas (Behöver bara plocka ur diskmaskinen)
* Dammsugas (Gjorde jag igår, men otacksamt att göra sånt när man har hundar. Ska göra det en gång till innan vi åker)
* Vädras (Gjort!)
Så det som är kvar är nu att plocka ur diskmaskinen, vika den sista tvätten, panta och handla för resan, lasta holken, packa bilen, ställa fram mat till katten och fiskarna och sen är det bara att bege sig till mor och far för att lämna Douglas, lämna bilen och lämna nyckel.
Sen är vi färdiga och det är ju bara lätta grejer kvar att göra.
Nu vilar jag lite innan sista rushen kommer när allt ska in i bilen. Jag har världens snällaste hund som anpassar sig så väldigt mycket efter mig.
Sedan vi upptäckte att Peter är gräsallergiker så är det totalförbud för hundarna i sängen och jag trodde inte Douglas skulle klara och sova själv i köket på förmiddagarna när Peter och Faxe åker till jobbet och farmor. Men det går bra, även om han blir lite ledsen precis när de har åkt.
Jag var arg som ett bi igår med, försökte få ihop en IKEA-Pall men jag lyckades inte för att skruven var för korta.. Så jag gjorde var varje kvinna med en man hemma hade gjort, jag bad min karl ta en titt på det och klart han löste det min händiga man! Tro på tusan att jag hade satt pinnarna åt fel håll så det var ju bara för han att vrida rätt de och skruva i skruven i de "förborrade nedsäknings hålen" åh så dum jag kände mig! Men nu är den ihopmonterad och jag har till och med börjat titta på färg till den. Men tror jag vill ha den pärlvitså att det glittrar lite om den, blir så tråkigt med bara vitt.

Nej det får nog räcka för idag, såhär flitig med bloggen var det längesedan jag var. Men allt går i berg- och dalbanor så vi får se hur änge jag orkar hålla modet uppe. Bara 7 timmar kvar nu innan vi sitter i bilen och är på väg!
Ciao
Johanna
juli 07, 2010
Yesterday and tomorrow
Igår var det full rulle, vaknade, tvättade och vek all den där tvätten innan jag for till Karlskoga, alltid lika trevligt och det får inte dröja så länge innan jag åker dit igen.
Det är så typiskt att det alltid är något som ska krångla, nu vill inte bilderna hoppa från telefonen till datorn och jag har inte en blekaste aning om vad USB-kabel ligger. Men det kommer komma fer kort efter helgen som ska upp så det är ett problem jag får lösa då!
I tisdags var det första gången jag kände den lilla sparka utanför magen, försökte göra så mamma skulle få känna något men då ville crossåkaren helt plötsligt sova. Igår kväll hände det igen. och denna gången fick Peter känna vårat underverk! Det var ju visserligen så svagt så han var tvungen at fråga om det var bebisen eller något annat men han kände det! Nu vill jag att mamma också ska kunna få chansen att känna hur den lilla sparkar och har sig.
Imorgon bär det av, kan knappt bärga mig, hoppar nästan jämfota av glädje om det inte vore för min oro för att bebisen ska få wiplash. Mycket som ska förberedas innan vi åker och det är självklart jag som fixar det!
Det ska:
* Tvättas
* Packas
* Lämna Douglas
* Lämna Faxe
* Lämna bil
* Lämna nyckel
* Bäddas
* Lagas mat
* Diskas
* Dammsugas
* Vädras
m.fl
Idag befinner jag mig i vecka 23 +0, varje onsdag byter vi vecka och det är skrämmande hur fort tiden går nu. Kändes inte alls längesedan vi var på UL men det är ju ganska precis 6 veckor sedan. Jag har gåt mer än halva tiden så nu är det bara "17" veckor kvar. Kan ju visserligen både komma ut tidigare och senare så det stämmer ju inte.
4 Månader kvar, samtidigt som jag är helt livrädd för att behöva klämma ut han naturligt så längtar jag så otroligt tills han kommer till världen så vi äntligen blir en familj.
Jag får även se hur mycket jag hinner och orkar göra idag av det som står på listan, mitt mål är att vi bara ska behöva äta, lasta in i bilen, lämna Douglas , bilen och nyckeln i samma veva och sen är vi klara. Men det märks hur det går.
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
Nu tror jag bestämt att jag tröttnat ordenligt, tänker inte anpassa mig efter någon annan.
3 veckor kvar, sen är det fyra!
Undra vad jag skulle göra utan min prins, varje dag överraskar han mig på ett nytt sätt (inte alltid bra) men jag vill inte att han ändrar på sig. Älskar honom precis som han är. Det var ju knappast tillgångarna eller utseéndet jag föll för (mohahahaha!)
4 fantastiska dagar då det bara är han och jag.
3 fantastiska veckor där allt roligt ska upplevas och dagen tas som den kommer.
Finns så otroligt mycket jag skulle vilja skriva om men jag får censurera mycket utav det..
Sådär det blev min färgklick för idag! Gillar´t!
Det är så typiskt att det alltid är något som ska krångla, nu vill inte bilderna hoppa från telefonen till datorn och jag har inte en blekaste aning om vad USB-kabel ligger. Men det kommer komma fer kort efter helgen som ska upp så det är ett problem jag får lösa då!
I tisdags var det första gången jag kände den lilla sparka utanför magen, försökte göra så mamma skulle få känna något men då ville crossåkaren helt plötsligt sova. Igår kväll hände det igen. och denna gången fick Peter känna vårat underverk! Det var ju visserligen så svagt så han var tvungen at fråga om det var bebisen eller något annat men han kände det! Nu vill jag att mamma också ska kunna få chansen att känna hur den lilla sparkar och har sig.
Imorgon bär det av, kan knappt bärga mig, hoppar nästan jämfota av glädje om det inte vore för min oro för att bebisen ska få wiplash. Mycket som ska förberedas innan vi åker och det är självklart jag som fixar det!
Det ska:
* Tvättas
* Packas
* Lämna Douglas
* Lämna Faxe
* Lämna bil
* Lämna nyckel
* Bäddas
* Lagas mat
* Diskas
* Dammsugas
* Vädras
m.fl
Idag befinner jag mig i vecka 23 +0, varje onsdag byter vi vecka och det är skrämmande hur fort tiden går nu. Kändes inte alls längesedan vi var på UL men det är ju ganska precis 6 veckor sedan. Jag har gåt mer än halva tiden så nu är det bara "17" veckor kvar. Kan ju visserligen både komma ut tidigare och senare så det stämmer ju inte.
4 Månader kvar, samtidigt som jag är helt livrädd för att behöva klämma ut han naturligt så längtar jag så otroligt tills han kommer till världen så vi äntligen blir en familj.
Jag får även se hur mycket jag hinner och orkar göra idag av det som står på listan, mitt mål är att vi bara ska behöva äta, lasta in i bilen, lämna Douglas , bilen och nyckeln i samma veva och sen är vi klara. Men det märks hur det går.
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
Nu tror jag bestämt att jag tröttnat ordenligt, tänker inte anpassa mig efter någon annan.
3 veckor kvar, sen är det fyra!
Undra vad jag skulle göra utan min prins, varje dag överraskar han mig på ett nytt sätt (inte alltid bra) men jag vill inte att han ändrar på sig. Älskar honom precis som han är. Det var ju knappast tillgångarna eller utseéndet jag föll för (mohahahaha!)
4 fantastiska dagar då det bara är han och jag.
3 fantastiska veckor där allt roligt ska upplevas och dagen tas som den kommer.
Finns så otroligt mycket jag skulle vilja skriva om men jag får censurera mycket utav det..
Sådär det blev min färgklick för idag! Gillar´t!
december 09, 2009
Thailand
Har varit på Kamala i lite drygt en vecka nu, en vecka still remaining och gud vad jag längtar efter att få komma hem och bubbla med min söta babygirl!
Jag har precis upptäckt att det finns svenska åäö på deras tangentbord men alla knappar är inte alls som hemma..
Har iaf tagit en tur till Phi Phi island med la familia och testat på både dykning och snorkling, den värsta solbrännan har börjat släppa nu men är inte riktigt i form för att orka ligga och pressa på stranden, dessutom är jag inte speciellt förtjust i saltvatten, men det får man stå ut med, men det blire många kvällar på baren och dagarna spenderas vid poolen med de söta gävle borna som bor dörr i dörr typ.
Mycket god mat och mycket handlande.. nej nu är det dags att ta något att äta, är stammis på krogen så de sitter väl och väntar på mig vid det här laget :)
Take care och njut av vädret hemma all of you!
Jag har precis upptäckt att det finns svenska åäö på deras tangentbord men alla knappar är inte alls som hemma..
Har iaf tagit en tur till Phi Phi island med la familia och testat på både dykning och snorkling, den värsta solbrännan har börjat släppa nu men är inte riktigt i form för att orka ligga och pressa på stranden, dessutom är jag inte speciellt förtjust i saltvatten, men det får man stå ut med, men det blire många kvällar på baren och dagarna spenderas vid poolen med de söta gävle borna som bor dörr i dörr typ.
Mycket god mat och mycket handlande.. nej nu är det dags att ta något att äta, är stammis på krogen så de sitter väl och väntar på mig vid det här laget :)
Take care och njut av vädret hemma all of you!
november 06, 2008
Bäbis
Har hänt en hel del sen sist nu.
I fredags gjorde jag gravtest efter att ha mått väldigt illa m.m. och jo, jag är med bäbis.
Har tänkt igenom detta själv och även pratat med jonas vi båda kom fram till att det är inte rätt tidpunkt nu så det får vänta. Så i måndags var jag ledig från jobbet för att åka till läkaren och diskutera alternativ och praktiska saker inför borttagningen den 12.11. Men just nu vill jag bara försvinna, jag är en hormonsting bitch som inte kan hantera humöret förtillfället, fruktansvärt jobbigt för både mig och jonas! Detta resulterade i att det uppstod en enormt stort svartsjukedrama under lördagens halloweenkalas på Wärs -Jonas jag älskar dig<3
Som med allt annat så löser sig allt så länge jag och jonas är tillsammans.
Vi ska förövrigt åka till Danmark nu på fredag och kommer hem på måndag igen, hoppas bara att jag inte mår mer illa än vad jag redan gör! jag varit hemma från jobbet igår och idag just för att jag har mått så illa. Det finns nog inget värre än när man inte kan äta för att man mår illa och samtidigt måste äta för annars måt man illa för att man är hungrig. Jonas ställde den ultimata frågan igår: Hur kommer du klara av 9 månader med detta?
Och ärligt talat så skulle jag nog inte palla 9 månader med kräkningar, illamående, fetma m.m.. gaash. Har redan gått upp 3 kg och ändå bara i 8:e veckan. tänk er mig i 9:e månaden då :P vilken tjockis!!!!
Fast det finns ju inget ont som inte har något gott med sig :) Jag röker inte lika mycket nu som innan, så man kanske skulle ta sig i kragen och sluta? njae, det märks.
Jonas, kom hem nu....! han är på jobbet ett par timmar nu och sen skulle han plugga tror jag.
Men jag är så sjukt rastlös, Jonas och Tomas har ju ingen tv eftersom att deras mamma fick deras 40" och så beställde dom en 52" istället, men siba har klantat sig med leveransen så imorgon är det 2 veckor sen dom beställde den. börjar faktiskt saknar tv lite, eller iaf möjligheten att sitta i soffan och titta på film utan att ha den bärbara i knät. :P
Linn, sorry att jag inte jobbar idag, men ring en signal efter jobbet om du vill prata om det! Även om jag mår dåligt så kan jag fortfarande prata med dig. Det smittar ju inte som tur är :)
I fredags gjorde jag gravtest efter att ha mått väldigt illa m.m. och jo, jag är med bäbis.
Har tänkt igenom detta själv och även pratat med jonas vi båda kom fram till att det är inte rätt tidpunkt nu så det får vänta. Så i måndags var jag ledig från jobbet för att åka till läkaren och diskutera alternativ och praktiska saker inför borttagningen den 12.11. Men just nu vill jag bara försvinna, jag är en hormonsting bitch som inte kan hantera humöret förtillfället, fruktansvärt jobbigt för både mig och jonas! Detta resulterade i att det uppstod en enormt stort svartsjukedrama under lördagens halloweenkalas på Wärs -Jonas jag älskar dig<3
Som med allt annat så löser sig allt så länge jag och jonas är tillsammans.
Vi ska förövrigt åka till Danmark nu på fredag och kommer hem på måndag igen, hoppas bara att jag inte mår mer illa än vad jag redan gör! jag varit hemma från jobbet igår och idag just för att jag har mått så illa. Det finns nog inget värre än när man inte kan äta för att man mår illa och samtidigt måste äta för annars måt man illa för att man är hungrig. Jonas ställde den ultimata frågan igår: Hur kommer du klara av 9 månader med detta?
Och ärligt talat så skulle jag nog inte palla 9 månader med kräkningar, illamående, fetma m.m.. gaash. Har redan gått upp 3 kg och ändå bara i 8:e veckan. tänk er mig i 9:e månaden då :P vilken tjockis!!!!
Fast det finns ju inget ont som inte har något gott med sig :) Jag röker inte lika mycket nu som innan, så man kanske skulle ta sig i kragen och sluta? njae, det märks.
Jonas, kom hem nu....! han är på jobbet ett par timmar nu och sen skulle han plugga tror jag.
Men jag är så sjukt rastlös, Jonas och Tomas har ju ingen tv eftersom att deras mamma fick deras 40" och så beställde dom en 52" istället, men siba har klantat sig med leveransen så imorgon är det 2 veckor sen dom beställde den. börjar faktiskt saknar tv lite, eller iaf möjligheten att sitta i soffan och titta på film utan att ha den bärbara i knät. :P
Linn, sorry att jag inte jobbar idag, men ring en signal efter jobbet om du vill prata om det! Även om jag mår dåligt så kan jag fortfarande prata med dig. Det smittar ju inte som tur är :)
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)

