april 28, 2011

Ledig helg!

Idag har jag haft Mikaela här och gjort naglar på henne, åh vilken fin färg hon fick, puderrosa med lite glitter på nagelbädden. Dom var så himla fina på henne.

På lördag är det dags för middag igen och igår var vi iväg och handlade, hann in på SystemBolaget också, fyra flaskor vitt och en flaska rosé. Nu märkar man hur skönt det är med sommar när mammaledigheten tar ut sin rätt till att natta sonen och ta ett glas vin på en onsdag (igår med lite bubbelbad) Det är verkligen vardagslyx.
Herrn kommer hem sent och han har köpt en(?) födelsedagspresent åt mig men jag får ju inte veta vad det är, men nyfiken som jag är så spricker jag ju snart! Men jag får väl så fint vänta till på lördag. Jag vet iallafall att jag får Helly Hansen-jackan jag vill ha. Det är bra för då kan jag ta Henry Lloyd-jackan till stallet så slipper jag den gamla slitna..

På lördag ska vi bjuda på
* Avokadopaj med kräftstjärtar / Ost- och skinkpaj till min mamma
*Helstekt fläskfilé, mögelostgratinerad klyftpotatis, baconlindad sparris och en grönsallad med honungsmelon.
*Hemmagjord prinsesstårta (ofcourse!) / kladdkaka med grädde till min mamma

Min mamma är glutenintolerant sen många år tillbaka så jag gör alltid något speciellt åt henne.


Idag har jag städat lite, blivit klippt och gjort naglar som jag skrev tidigare.
Nu väntar jag på att Peter ska komma hem..


Ha det bäst!
//Johanna

1 kommentar:

mamman sa...

Tack för senast! God mat och fika som vanligt!! Tack för lånet av Alexander, älskar lille grodan<3
kram mamma