september 26, 2010

Härliga söndag!

Hela denna helgen har varit kanoners!
I fredags var det planering under större delen av dagen och det blev även en tripp till Örebro för att hämta hund åt mamma och pappa. Sen skulle herrn hämtas, hund lämnas, snyggas till inför kvällen så det blev en klippning för både mig och herrn. Sedan hämtade vi Syster Jessica och då var vi äntligen klara för att åka till Thanh Thai Palace för att invänta resten så hela familjen var samlad när mamma och pappa kom dit eftersom vi underbara barn hade planerat mammas födelsedag till våran egen surprice! Överraskad blev hon och det var en lyckad kväll! Mongolisk buffé är underbart!

Igår var det fika hos mor och far med två tårtor, massor av socker och trevligt sällskap av både morfar och Vivan, Fam Wikstrand, Fam Wikstrand/Fors och Fam Wikstrand/Ojanperä.

Idag har jag fått en ordentlig sovmorgon vilket var välbehövligt eftersom jag sov typ 2 timmar mellan 00-08. Finns ingen sovställning som är bekväm en längre stund vilket innebär att varannan halvtimme ändrar jag läge och det är ett helt gympass eftersom jag numera är smidig som en vitval (?) på torra land. Men "sov" i 12 timmar så nu är man relativt utvilad för vad som kommas skall..

Idag har jag tvättat, städat vardagsrummet och tänk hur stor skillnad det blir med duk på bordet och lite ljus. Mys faktorn är hög!
Om ca 2 timmar bär det av till Karlskoga för en ordentlig tjejkväll med de bästa flickorna som finns! Förra gången var vi på Woody´s och njöt av en Jack Daniels steak. Ikväll kommer vi infinna oss på Redbrick på deras första söndags-öppet. Vad som står på menyn återstår att se. Älskar dessa töser som faktiskt tänker för sig själv och tar med tjockisen på något roligt!

Herrn har gjort en grundlig rengöring av badkaret så nu rinner vattnet som det ska, skönt att ha en handy-man hemma! Han har även hunnit tvätta bilen och som belöning får han lite kärlek och snart bär det av till affären för att inhandla vad herrn än behagar så han klarar kvällen utan mig. Han är Perfekt på alla sätt och vis!


Undra vad man skulle klämma ner rumpan i till ikväll?
Högklackat? Ja det får det nog bli.






Ett år sedan precis igår och detta firades med Champange. Detta är Kärlek




.

Inga kommentarer: