Jag har nu tillbringat lite tid framför datorn i väntan på att tvättmaskinen ska bli klar med att kolla på andras bloggar och jag är så grymt avundsjuk på vissa som har kunskapen till att göra sin blogg så himla vacker! Och att folk har tiden och energin till att hela tiden knäppa nya kort som flitigt läggs upp. Stor bravad för jobbet ni lägger ner på eran blogg är otrolig jämfört med en annan som plockar gamla bilder från dittan och dattan och publicerar. Inte speciellt kul och se samma bild om och om igen.
Kanske skulle ha köpt mig en ordentlig kamera och försöka uppdatera med fler bilder lite oftare, drömma ska man ju aldrig sluta med. Det kommer komma många kort på alla dessa söta bebissaker som ska införskaffas och listan är lång!
Till Mamma
AmningsBH Amningsinlägg Amningskudde Amningspump Amningskupa Bindor Trosskydd Färdiglagad mat i frysen Vattenflaska
Till Skötsel Förvaringsalt. Skötbord Blöjhink Blöjor Salva Zinksalva Tvättlappar Badbalja Barn/Bad olja Badhandduk Div kläder
Lite längre fram Hoppgunga Gåstol Gåvagn Bitleksaker
Övrigt Modersmjölksersättning Termometer feber/bad Snorsug Nappflaska med anpassad dinapp Trasor/små handdukar -för alla spyer och rapningar "Mitt första år" Behållare till infrysning av bröstmjölk
Till bebben - pyjamas/sovpåse - 3st boddys - 2st byxor till bebben - 1par strumpor - mössa - filt - beroende på årstid; ytterkläder
Som ni ser så är det väldigt mycket och tänka på och om det är till någon hjälp för någon annan så har jag listat allt samt prickat av lite vad vi redan har fixat. Dessa är markerade med Orange färg. Kommer komma mer nu under denna månaden eftersom det står överallt allt man ska ha handlat det man behöver i god tid innan då det kommer bli besvärligt sen när man blir för stor.
Såg nu hur fort tien går när man har roligt! Dags att ta itu med tvätten och påbörja mat tills hjärtat kommer hem. Usch, hade behövt och städa igen också, det är så otroligt otacksamt och städa när man har hund. Städa städa städa.. flera gånger om dagen och ändå ser det ut som tusan. Men vad gör man inte för dom man älskar!