juli 08, 2010

Soon we´ll be off!

Jag vet inte om det är så illa, men det låter ju inte helt ok att säga att jag fick åka till mamma och låna bikini igår, inte för sakens skull att jag blivit så stor med en bebis i magen, utan tuttarna är enorma och magen är så mitt i vägen så det är svårt att hitta både trosor och bikini som inte klämmer mitt på magen. Skönt att jag har min älskade mamma!


Så kopierar jag in listan igen och prickar av det som är gjort så får ni veta vad jag har gjort sen igår, för jag går inte bara hemma och lullar runt inte!

* Tvättas (Gjort!)
* Packas (Gjort!)
* Lämna Douglas (Görs i samma veva som vi ska åka)
* Lämna Faxe (Gjort!)
* Lämna bil (Görs i samma veva som vi ska åka)
* Lämna nyckel (Görs i samma veva som vi ska åka)
* Bäddas (Gjort!)
* Lagas mat (Gjort!)
* Diskas (Behöver bara plocka ur diskmaskinen)
* Dammsugas (Gjorde jag igår, men otacksamt att göra sånt när man har hundar. Ska göra det en gång till innan vi åker)
* Vädras (Gjort!)

Så det som är kvar är nu att plocka ur diskmaskinen, vika den sista tvätten, panta och handla för resan, lasta holken, packa bilen, ställa fram mat till katten och fiskarna och sen är det bara att bege sig till mor och far för att lämna Douglas, lämna bilen och lämna nyckel.
Sen är vi färdiga och det är ju bara lätta grejer kvar att göra.

Nu vilar jag lite innan sista rushen kommer när allt ska in i bilen. Jag har världens snällaste hund som anpassar sig så väldigt mycket efter mig.
Sedan vi upptäckte att Peter är gräsallergiker så är det totalförbud för hundarna i sängen och jag trodde inte Douglas skulle klara och sova själv i köket på förmiddagarna när Peter och Faxe åker till jobbet och farmor. Men det går bra, även om han blir lite ledsen precis när de har åkt.

Jag var arg som ett bi igår med, försökte få ihop en IKEA-Pall men jag lyckades inte för att skruven var för korta.. Så jag gjorde var varje kvinna med en man hemma hade gjort, jag bad min karl ta en titt på det och klart han löste det min händiga man! Tro på tusan att jag hade satt pinnarna åt fel håll så det var ju bara för han att vrida rätt de och skruva i skruven i de "förborrade nedsäknings hålen" åh så dum jag kände mig! Men nu är den ihopmonterad och jag har till och med börjat titta på färg till den. Men tror jag vill ha den pärlvitså att det glittrar lite om den, blir så tråkigt med bara vitt.
Nej det får nog räcka för idag, såhär flitig med bloggen var det längesedan jag var. Men allt går i berg- och dalbanor så vi får se hur änge jag orkar hålla modet uppe. Bara 7 timmar kvar nu innan vi sitter i bilen och är på väg!

Ciao
Johanna

Inga kommentarer: