augusti 02, 2009

Söndag

Idag vaknade jag faktiskt relativt tidigt för att vara jag.
Gårdagen bestod av gräsklipp, barnvakt, handla och grill med la familia.
Super skönt och bara ta det lugnt. Plockade även hallon med min pappa och systerdotter, tänkte tillbaka på den sommaren när jag plockade hallon och överraskade med en paj, jisses, det var tider det.


Senare runt 23 åkte jag in till stan för att kolla läget och det var mycket folk ute, men jag kände mig kanske bortkommen när jag gick på krogen nykter. Orkade verkligen inte dricka, hade blivit masigt med att ta sig hem med mera då.
Men till min stora glädje har jag upptäckt att jag har personalrabatt (gratis inträde och företräde i kön) på Mastmagasinet här i Kristinehamn. Skönt och slippa stå i kö. Umgicks med Grund, Joppo, Knut, Anna m.fl Skön blandning av folk måste jag säga. Trevligare människor får man nog leta efter.



Det är så skönt och känna att man inte behöver något, eller ja, jag behöver ju ett jobb till, ordna med papper till akassan m.m men det är ju bara vettiga saker. Men just känslan att man behöver inte umgås med någon, man behöver inte träffa en massa folk utan det räcker att bara umgås med familjen och pyssla hemma är underbart.
Idag tänkte jag försöka städa lite och kanske till och med tvätta om jag inte skjuter upp det till imorgon vill säga.



Skönt att få bekräftelse på det man trodde på, en känsla av glädje som skjuter i taket och sprider sig till alla runtomkring. Det är skönt och stå på samma våglängd samtidigt som man inte har något emot och kanske ge det ett försök någon gång i framtiden. Man måste inte stressa fram saker och ting, endel kommer faktiskt av sig själv. Ett år från nu kan man ju alltid hoppas att det ser annorlunda ut. Inte för att jag inte trivs utan för att jag vill göra en förändring i det jag har nu.





Hoppas Linn kommer på besök snart! Saknar en tjejen sjukt mycket. Är riktigt liten pärla är hon, fast nu är hon ju två, magen är så s0eet :D

1 kommentar:

Anonym sa...

mm nyklippt gräs luktar så gott =) barnvakt e skoj, nu på senare tid har jag varit rätt mycket med brorsan, melinda och elvira p.g.a bröllop och mycket planeringar höger och vänster och nu börjar hon känna igen mig och pekar martin :D det e härligt hehe

öh upptäckt att du har personalrabatt på Magasinet ? hur lyckades du med det.. bra då har du +1 på den listan å ? ;)

japp, kan bara hålla med, visst är det alltid det alldagliga som sker men att inte känna den "stressen", måste, pressen som ligger över en är skönt. Bara ta det som det kommer och njuta av vart man är och har det :)

Vad fick du bekräftelse på då ?