Visar inlägg med etikett Jul. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Jul. Visa alla inlägg

december 26, 2009

Jul

Så var även denna julen förbi, nästa blir inte förrän dec 2010.
Jag kan säga att jag har fått den bästa julklappen någonsin!

Thailandsresan!
Älskar min familj och gud ska veta att jag är glad att blod är tjockare än vatten.

Fick lite små plock av mamma och pappa på självaste julafton bara för att ha något och öppna. Hade detta funkat som jag ville så hade jag lagt upp bilder men varför fungera som jag vill?


Tycker det är lite synd att det är som det är, bara för att jag inte slog in grejerna så blev det ingen julklapp? Kanske skulle ha förtydligat det innan jag gav bort de..
Too late.

Jag är fruktansvärt sjuk också, var lagom kul att jobba igår med rinnande näsa och värre var det när jag skue sova, jag både snorade och dreglade. Kul, ehm nej inte direkt.

december 21, 2009

Biljard

Jösses vad roligt jag hade igår kväll, gick till bijarden för mat och sällskap, slutade med att jag spelade biljard för första gången på väldigt lång tid och vad ska man säga, han jag spelade mot ska vara med på turneringen den 25:e dec och vi var ganska jämnlika, jag har lite svårt att sikta bara (haha)
ej men jag är lite inne på om jag inte skulle ha anmält mig bara för att. går det åt helvete så har jag iaf haft kul och jag är inte den så jag kan bjuda på mig själv. vad gör det om man förlorar så länge man har haft kul?
Skulle jag mot förmodan komma långt så visst skulle jag bli glad för det, men vet inte om jag skulle vilja göra det eftersom det blir allt för seriöst då.

Idag är en sån där dag där jag inte orkar något, måste vara för att jag vet att det är måndag. Är ju ledig och har ingenting att passa idag men ändå sliten och har kollat färdigt på alla avsnitt bleach jag hade på datorn, får se till och ta hem de sista med. inte illa att jag iaf har kommit ikapp till 230 nu när jag bara för 3 veckor sedan var under 200 :P Men jag förstår inte varför det alltid blir så sjukt bra när man inte har fler avsnitt.










Jag har iallafall letat fram blommar som jag ska ha till tatueringen imorgon, ska rita en översikt innan jag går tid imorgon. Och så ska jag skriva om texten jag vill ha också. det är mycket med tatueringarna nu, en stor och en liten. Kommer bli så himla bra när det blir klart. Längtar även till julafton och juldagen. Få julmat är inte helt fel! Ska baka lite mer julgodis innan julafton med, tror jag ska göra det imorgon efter jag har varit hos tatueraren.

Bilder kommer på tatueringarna.

december 20, 2009

JulShow

Ikväll är det julshow i ridhuset och jag skulle ha ridit, men ikke.

Gårdagens jobb var roligare än förväntat, det finns väldigt många trevliga människor i Kga synd att man inte ser de bra människorna så ofta.
Var riktigt trött när jag vaknade imorse och jag hade ställt klockan på halv 8 för at kunna vara i stallet redan vid 9 men ack så fel, somnade om och vaknade vid 9 istället, bara upp och hoppa, hämta Linda och sedan iväg för att köra ett genrep innan showen ikväll. Motivaionen fanns där och jag tyckte det skulle bli skit kul, men det blev liksom inte som planerat så nu känns det meningslöst att vara funktionär istället. Får se hur jag göra.

Känner mig fruktansvärt hopplös idag, var tog självkänslan vägen och vad hände med mig så som jag brukar vara, är nog bara lite vinterdepretion som gör att jag vill låsa in mig i ett mörkt rum och inte behöva träffa en enda människa, eller så är det besvikelsen över hela denna helgen. Jag visste att jag skulle ha åkte härifrån, flytt från vardagen och bara lev i nuet.
Vill tillbaka till jobbet också, men hinner knappt jobba något innan det är jul iallafall så det kan ju kvitta.

Blir så irriterad över att folk inte kan sätta in pengar åt mig, pengar som jag jobbat ihop som det inte kan ta 3 månader respektive 3 veckor att få in. Irritationen stiger och idag är jag nog mest bara tantgrinig.

Life is fun.
Over and out.

december 19, 2009

Julen närmar sig

Med stormsteg vill jag lova, jösses.
Jag hade velat julstöka lite och pyssla på men inspirationen är på noll. Tänkte vi skulle ha flyttat lite saker från lägenheten idag så mya kan få plats men det blev det inte dag heller, vaknade strax innan 12 och det var otroligt skönt att få sova mer än 5 timmar som jag gjorde de första dagarna efter jag kom hem från thailand.
Undrar om jag inte ska söka lite recept och överraska Linda med lite lussebullar och knäck? Tror nog att hon skulle uppskatta det. Men jag orkar inte gå att handla, en har ju blivit lite lat kan jag lova.

Här har vi iallafall snö och kallt, när jag skulle gå hem från jobbet inatt var det nere på 17 mins grader och som tur var så fick jag skjuts, men oj vad skönt det är att inte ha skinnsäten i bilen, urinvägsinfektion nästa tack.



See you all soon enough!

december 21, 2008

We dont celebrate sundays

En mycket bra låt med Hardcore superstar.

Men nu är det bara två dagar på jobbet och sen är det jul.
Mamma och pappa kommer faktiskt och hämtar mig på tisdag om inte vädret tillåter mig att åka med sommar däck till kristinehamn så att jag kanske kan sälja bilen(?) Måste kolla det imorgon och även kolla uppdateringar på vädret. Känns lite konstigt och inte fira jul med Jonas i fjol, men vi var tillsammans förra året så jag tror nog att vi klarar oss utan varandra i år.
Har ännu inte ordnat Jonas julklapp men det får jag göra på julaftonsmorgonen så det är klart till juldagen när det är middag hos Ingrid och julklapps utdelning från min sida. Hoppas att dom blir nöjda med sina julklappar!

Dom senaste dagarna har varit helt perfekta! Inget smågnabb eller så, utan bara busat, skojat, gett och fått kärlek som är bortom allt annat, helt underbart!

Linn åker till Lund imorgon :( Vem ska jag busa med på jobbet?
Hoppas du får det bra!



Love you looong time my sweetie pie*


Over and out