Nu har jag åkt på vinterkräksjukan (tror jag, finns inget annat det kan bero på) och är inte det typiskt nu innan jul, fast ska man se det så, så är jag nöjd att det kommer nu och inte på julafton. Ingen höjdare och inte kunna äta all god mat för att man är rädd för att det ska komma upp igen.
Tror jag kräktes 10 ggr igår kväll.. köttbullar och skumtomtar är ingen höjdare tillsammans!
Men jag har pratat med en av mina chefer på jobbet iallafall, var så orolig att de skulle tro att jag stannar hemma p.g.a den missen igår, men så är inte fallet! Pratade även med Linn innan jag bestämde mig för att stanna hemma för att se hur hon hade gjort, ibland är hon inte till mycket hjälp (asgarv!).
Hela denna veckan har varit jätte konstig, har varit hur trött och seg som helst varenda dag, men nu när jag blir dålig, ja då j*vlar passar min kropp på att piggna till.. Fast det kanske bara är så enkelt att kroppen har känt av det redan från början men att det inte bröt uit förrän nu så att det fungerar som en lättnad för kroppen att slippa bära på bakterier mer.
Mamma och pappa kom hem från Thailand igår också, så himla skönt att veta att det har gått bra med resan och vistelsen där men tanke på det som har varit där nu i dett senaste. Ska bli skönt och få träffa dom till jul igen, har inte träffat dom sen september nu. och ännu längre sedan jag träffade mina syskon, morfar (måste verkligen hälsa på honom snart) och självklart alla vännerna. Men jag ska ringe mamma och pappa idag och dubbelkolla hur jag ska göra under jul och när jag ska åka..
Ska jag, eller ska jag inte sälja bilen? teknisk sett så behöver jag inte ha den till något. Men det kommer först till sommaren om Zebb kommer tillbaka och jag ska börja rida igen. Men det finns å andra sidan cykel, för mycket motion har jag aldrig dött av och det behövs! Tror jag ska kika på och ta mig råd till att köpa gymkort nu med, blir som ett nyårslöfte.. skulle ha köpt det i början av hösten, men utan pengar så blir det svårt faktiskt. Men då blir det ett kombinerat kort med både gym och bad. 3 dagar gym - 4 dagar bad. Undra hur länge jag pallar det :P men det är tur att jag har linn som jag får sparka dit ibland :)
Nej nu ska jag lägga mig och vila, har bunkrat upp med te, vatten, papper och spyhink om jag inte hinner till toaletten vill säga.
Jonas är en Ängel!
Visar inlägg med etikett Motion. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Motion. Visa alla inlägg
december 18, 2008
december 16, 2008
30
Då var det dags för inlägg nummer 30, det börjar sakta men säkert ta sig.
gaash, jag är så sjukt nöjd. tror aldrig jag har presterat så bra på jobbet som jag har gjort idag. är faktiskt riktigt nöjd med dagens åstadkommanden, har trotsat mina egna förväntningar utan att göra något och samtidigt vara en av de bättre (enligt boss).
Hade även riktigt roligt idag med linz0r under lunchen när vi diskuterade träning, kalorier, besiktning av bilar, räkningar m.m.. haha, det skrattet var verkligen välbehövligt! herregud så jag satt och skrattade för mig själv efter hon gick. Men nu är det längesen jag pratade så med Susann, får försöka ta rast samtidigt igen!
Linz0r, vi måååste börja träna nu! Sägs om en powerwalk någon dag innan helgen kommer?
Nu var det 45 min sedan mamma och pappa satte sig på flyget hem dessutom (22.00 sv tid) så dom borde vara hemma i khamn lagom til imorgon kväll, dom skulle stanna hos morfar på vägen hem, saknar min morfar! måste verkligen bli bättre och ringa till mina släktingar, inte för att jag lägger så stor vikt vid vissa, men dom som jag faktiskt håller av vill man ju alltid prata med.
Nu vankas det juletider och inte en enda snöflinga ligger kvar på marken efter förra veckans snöoväder. Ingen julstämning och ingen ork att sätta mig på tåget på julafton och åka till mina föräldrar, det är inte det att jag inte vill fira med dom, för det är en självklarhet att jag vill fira min jul på hemmaplan, precis som jonas firar sin med sina föräldrar. Utan det är hela grejen med försenade tåg, mycket folk, stress, tjat, skrikande ungar, skällande tanter och mammor and so on, jag kommer vara helt slut när jag kommer fram om jag kommer fram vill säga.. Och när ska jag åka hem igen? dagen efter eller ska jag stanna helgen ut? det hade ju varit väldigt roligt och passa på och träffa alla kristinehamnare igen nu när man inte är hemma speciellt ofta, tror inte att jag har varit i Khamn sen innan jag fick jobbet, eller om det var i samband med det (september) Men det blir ju så när tiden tyvärr inte räcker till. och nu räcker inte pengarna till heller, ska skicka in papper till försäkringskassan imorgon om min sjukskrivning så jag hoppas att dom pengarna kommer i mitten av januari för det är då dom kommer behövas som mest.
Även om du inte skriver om mig i din blogg så skriver jag om dig iaf, för jag vill visa hela världen min kärlek till dig, min kärlek som får dagarna att gå fortare än någonsin. jag kan redan se hur vi firar 2år ihop min älskling! Och du är min heffaklump! (tror jag kanske älskar dig, innerst inne)
Take care!
--------->Volbeat - Maybellene I Hoftenholder <------------------
gaash, jag är så sjukt nöjd. tror aldrig jag har presterat så bra på jobbet som jag har gjort idag. är faktiskt riktigt nöjd med dagens åstadkommanden, har trotsat mina egna förväntningar utan att göra något och samtidigt vara en av de bättre (enligt boss).
Hade även riktigt roligt idag med linz0r under lunchen när vi diskuterade träning, kalorier, besiktning av bilar, räkningar m.m.. haha, det skrattet var verkligen välbehövligt! herregud så jag satt och skrattade för mig själv efter hon gick. Men nu är det längesen jag pratade så med Susann, får försöka ta rast samtidigt igen!
Linz0r, vi måååste börja träna nu! Sägs om en powerwalk någon dag innan helgen kommer?
Nu var det 45 min sedan mamma och pappa satte sig på flyget hem dessutom (22.00 sv tid) så dom borde vara hemma i khamn lagom til imorgon kväll, dom skulle stanna hos morfar på vägen hem, saknar min morfar! måste verkligen bli bättre och ringa till mina släktingar, inte för att jag lägger så stor vikt vid vissa, men dom som jag faktiskt håller av vill man ju alltid prata med.
Nu vankas det juletider och inte en enda snöflinga ligger kvar på marken efter förra veckans snöoväder. Ingen julstämning och ingen ork att sätta mig på tåget på julafton och åka till mina föräldrar, det är inte det att jag inte vill fira med dom, för det är en självklarhet att jag vill fira min jul på hemmaplan, precis som jonas firar sin med sina föräldrar. Utan det är hela grejen med försenade tåg, mycket folk, stress, tjat, skrikande ungar, skällande tanter och mammor and so on, jag kommer vara helt slut när jag kommer fram om jag kommer fram vill säga.. Och när ska jag åka hem igen? dagen efter eller ska jag stanna helgen ut? det hade ju varit väldigt roligt och passa på och träffa alla kristinehamnare igen nu när man inte är hemma speciellt ofta, tror inte att jag har varit i Khamn sen innan jag fick jobbet, eller om det var i samband med det (september) Men det blir ju så när tiden tyvärr inte räcker till. och nu räcker inte pengarna till heller, ska skicka in papper till försäkringskassan imorgon om min sjukskrivning så jag hoppas att dom pengarna kommer i mitten av januari för det är då dom kommer behövas som mest.
Även om du inte skriver om mig i din blogg så skriver jag om dig iaf, för jag vill visa hela världen min kärlek till dig, min kärlek som får dagarna att gå fortare än någonsin. jag kan redan se hur vi firar 2år ihop min älskling! Och du är min heffaklump! (tror jag kanske älskar dig, innerst inne)
Take care!
--------->Volbeat - Maybellene I Hoftenholder <------------------
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)