oktober 21, 2008

Tisdag kväll

Då ligger man återigen ensam i sängen och undrar hur livet ter sig.
Är jag orolig över något eller varför känns det konstigt?
Inte direkt, allmänna funderingar och tankar som flyger genom huvudet som en löpeld. Egentligen ingenting att grubbla på eller ens fundera över.

Har varit allmänt sur och grinig idag förövrigt, om ni undrar varför jag varit lite frånvarande alltså. Det var så gott och få maila lite med Susann en stund på jobbet, skönt och ha någon vettig människa som man inte träffar 24/7 och prata med. Men nu hoppas jag att Jennifer är frisk så Susann kan komma tillbaka till jobbet och snacka lite skit :)

Fick även mail från Malin igår, har inte pratat med henne på jag vet inte hur länge. åh vad jag tycker om henne! Den människan har verkligen varit med från början till slut och trots att hon bytte jobb m.m så håller vi kontakten, även om det inte blir så ofta som förut så vet jag att hon finns där i alla lägen!
Hon är värd en blombukett med tusen rosor.

Annars då, jag är så sjukt sugen på att börja rida igen, men när jag pratade med Kristina så har hon just nu 2 st som rider Trulsa regelbundet (den hästen jag ridit förut) och Zeb är utlånad till Stockholm, men om allt går som planerat så kommer han hem till sommaren och då är det dags att ta tillvara på fritidsintresset på allvar! Jag saknar dom goa skogsturerna jag och Trulsa hade, saknar till och med när vi kom på kant med varandra för att hon absolut inte ville gå åt samma håll som mig. Något man kan se tillbaka på och skratta friskt åt.

Satt och spånade lite på internet idag på jobbet och fick helt plötsligt för mig att kolla familjens hemsida för uppdateringar och nyheter -www.wikstrand.com-
fick syn på att Jessica också har skaffat sig en blogg. Tyckte det var lite synd att hon har mer kort på Vega och Vexa än på Emilia. Men det kanske bara är så att det är hennes fristad från familjen där hon faktiskt kan ägna sig åt sitt livsglöd, hundarna. Jag har ingen kontakt med Jessica och har nog inte haft ordentlig kontakt på flera år, synd faktiskt, men så många gånger jag blivit ratad i mina försök att hitta på något med henne för att återfå kontakten så orkar man inte till slut. Synd bara att hennes sambo har sett alla mina försökt och tyckt att de har varit bra men att min syster går sin egen väg och just nu är jag inte inkluderad.
Jag fattar inte att det var henne jag alltid såg upp till, att det var henne jag ville vara från gång till gång när jag tidag kan se på henne och tycka att vissa saker hon har gjort bara har varit dumma. Och att jag vill inte alls vara som henne, långt ifrån. Älskar att vara mig själv, sen att jag inte har de bästa sidorna alla gånger är en annan femma, men jag menar att vem är perfekt? Inte jag iaf men jag trivs med vad jag har åstakommit såhär långt och hoppas att det kommer bli fler framgångar och äventyr.

Måste även erkänna att jag blev fruktansvärt avundsjuk igår när jag fick ett sms av min mamma på jobbet där det stod: "Hej! Den 2:e september åker vi till Thailand och kommer hem den 17:e. Kram mamma." Jag vill också åka bort! Visserligen så ska ju jag och Jonas åka till Danmark med hans mor med bekanta den 7-10:e november, men det är ju ingenting jämfört med att åka utomland där man kan ligga och steka i solen när man vet att resten sitter hemma i Sverige och fryser häcken av sig. Älskling, ta mig till Egypten!

Oj, det var inte riktigt meningen att det skulle bli så långt, men skönt och få skriva av sig lite, nästa gång jag skriver så tror jag även att jag ska lägga med bilder på min underbara lägenhet! Den är mysig och jag har verkligen fått till den så som jag vill ha den, det är dock lite små detaljer kvar, såsom nu tv, nya mattor, de sista hyllorna ska upp och även se om det finns vettiga tavlor. Men vi får se om bilderna följer med nästa gång. Nu ska jag försöka sova och hoppas på att jag blir väckt om ett par timmar när Jonas förhoppningsvis kommer hit för att ligga och hålla om mig heeela natten. MYS!
Hade bra och glöm inte lämna kommentarer!