januari 04, 2009

2oo9

Äntligen ett nytt år, jag har alltid sagt att det kommer bli ännu ett nytt liv.. så har det varit hittills, men eftersom att jag är nöjd med min livs situation nu så behöver jag inte nytt liv denna gången.

Jag har Jonas, min älskling, lägenhet, som nu har nya prylar, jobb, som visserligen ser lite ovisst ut men det är bara att försöka hålla ansiktet uppe tills ev förändringar sker, bil, inga vinterdäck så den står så fint parkerad, familj, som jag förövrigt älskar trots diverse dispyter och bråk, vänner, dom som står kvar vet jag att dom finns efter alla år av roliga och sorgliga händelser tillsammans så har vi överkommit allt.

Nej, jag måste nog säga att jag är nöjd som det är. Formen hade dock kunnat vara bättre, men jag kommer göra ett snabb ryck innan sommaren är framme ändå, ska ha tillbaka min kropp som jag hade innan jag träffade Jonas, man blir väldigt lätt bekväm med utseende och kläder, synd faktiskt. men en gång om året är jag i form och trivs med mig själv till 100 % utan att vilja ändra något och det är under sommaren, ingen kan ta det ifrån mig. Så nu ska jag få bort magen, ridlåren och det pyttelilla gädd-hänget.

Men jag sitter fortfarande med samvetsskuld. Jag kan inte släppa 3 personer som stod mig nära utan att veta exakt varför vi gled isär. Var det jag som gjorde något (hade ju inte varit ovanligt isf) eller var det bara så att vi gled isär? Kanske bara är ett konstigt kontroll behov för att hålla koll på situationen, men jag tror att detta är mer ett rop på dom jag gjort illa, behandlat dåligt (?) eller vad vet jag, men jag vill ha ett avslut. Vad var det som gick snett?

Kan det vara så att det är därför jag inte kunnat sova ordentligt den senaste veckan?
Jag har inte somnat som jag borde på en vecka nu, har bara kunnat somna när min kropp säger ifrån och somnar av utmattning av att vara vaken så länge. Osäker(?)
Det enda jag vet är att jag "somnar" lättare när Jonas ligger bredvid än om jag är själv.
Och jag ber så hemskt mycket om ursäkt att jag alltid är hos er, men jag trivs i sällskapet av min älskling, trots att det bara är 5-10 min ifrån varandra så längtar jag efter dig hela tiden. Hade jag kunnat så hade jag varit med dig 24/7. Du är min älskling.





Var på My DOG i Göteborg igår med Jonas, Tomas, Alexandra och Anders. Jonas mamma hade en monter där med Curly Coated Retriver, riktigt tjusig faktiskt! Synd att vi missade paraden bara, kanske kommer fler gånger, tror även att jag och Jonas kom med på tv :)
Efter det var vi till IKEA och handlade lite, och eftersom att Jonas vet att jag kan gå en heldag på IKEA så tyckte han att vi skulle ha en tidsbegränsning 1 timme (på IKEA för Johanna?!?!? Helt osannolikt att det skulle gå, men det gjorde det, jag var ute vid bilen efter 45 minuters run trough) fick med lite prylar till lägenheten, tänkte att jag skulle köpa sängbord men det fick inte plats i bilen. fick med en lampa till sovrummet iallfall och galgar så nu kan jag sänga upp allt som behöver hängas i garderoben.

Yees, nu är då klockan 23.45 och inte det minsta trött, kommer jag kunna somna innan kl 5 inatt? Vi får se, ajg är inte det minsta trött just nu, men jag ska fortfarande göra ett försök och sova. Vill inte vara levande död på jobbet imorgon. Inte är jag ledig på tisdag heller, Jobbar efter norsk kalender så jag är ledig den 17:e maj istället.

Inga kommentarer: