december 18, 2008

Vinter, fast nej

Nu har jag åkt på vinterkräksjukan (tror jag, finns inget annat det kan bero på) och är inte det typiskt nu innan jul, fast ska man se det så, så är jag nöjd att det kommer nu och inte på julafton. Ingen höjdare och inte kunna äta all god mat för att man är rädd för att det ska komma upp igen.
Tror jag kräktes 10 ggr igår kväll.. köttbullar och skumtomtar är ingen höjdare tillsammans!

Men jag har pratat med en av mina chefer på jobbet iallafall, var så orolig att de skulle tro att jag stannar hemma p.g.a den missen igår, men så är inte fallet! Pratade även med Linn innan jag bestämde mig för att stanna hemma för att se hur hon hade gjort, ibland är hon inte till mycket hjälp (asgarv!).

Hela denna veckan har varit jätte konstig, har varit hur trött och seg som helst varenda dag, men nu när jag blir dålig, ja då j*vlar passar min kropp på att piggna till.. Fast det kanske bara är så enkelt att kroppen har känt av det redan från början men att det inte bröt uit förrän nu så att det fungerar som en lättnad för kroppen att slippa bära på bakterier mer.

Mamma och pappa kom hem från Thailand igår också, så himla skönt att veta att det har gått bra med resan och vistelsen där men tanke på det som har varit där nu i dett senaste. Ska bli skönt och få träffa dom till jul igen, har inte träffat dom sen september nu. och ännu längre sedan jag träffade mina syskon, morfar (måste verkligen hälsa på honom snart) och självklart alla vännerna. Men jag ska ringe mamma och pappa idag och dubbelkolla hur jag ska göra under jul och när jag ska åka..

Ska jag, eller ska jag inte sälja bilen? teknisk sett så behöver jag inte ha den till något. Men det kommer först till sommaren om Zebb kommer tillbaka och jag ska börja rida igen. Men det finns å andra sidan cykel, för mycket motion har jag aldrig dött av och det behövs! Tror jag ska kika på och ta mig råd till att köpa gymkort nu med, blir som ett nyårslöfte.. skulle ha köpt det i början av hösten, men utan pengar så blir det svårt faktiskt. Men då blir det ett kombinerat kort med både gym och bad. 3 dagar gym - 4 dagar bad. Undra hur länge jag pallar det :P men det är tur att jag har linn som jag får sparka dit ibland :)

Nej nu ska jag lägga mig och vila, har bunkrat upp med te, vatten, papper och spyhink om jag inte hinner till toaletten vill säga.

Jonas är en Ängel!

Inga kommentarer: