augusti 06, 2009

Yeeay!

Igår var Linn här från gamla Mellerud. Oj så tjock hon är, inte färdig än heller. 10 okt beräknad till men jag tror inte hon kommer bli så mycket större. De får nog en liiten bäbis!

Innan Linn kom tänkte jag att jag skulle ha gåt in mina nya ridskor så att jag slipper ha skavsår efter varje gång, så jag gick en timme ungefär tills jag hittade ett blåbärsris och satt där mitt i skogen och plockade för fullt. Hade faktiskt med mammas och min hund också, skönt att inte behöva ha koppel på djuren.
Men så gick jag tillbaka när jag förstod att Linn inte var allt för långt borta och halvvägs hem så tro på fasen att jag får ett skavsår som heter duga på vänster häl, jag stapplade mer eller mindre för att ens kunna ta mig hem.

Men sen gjorde jag och Linn en blåbärspaj som inte riktigt blev som den skulle, men gick och äta iallafall men lite vaniljvisp. mmm!
Satt på en gräsmatta ute i skärgården och fikade, snackade så mycket skit och inte värst mycket allvar :P men oj vad jag har saknat den där regelbudna vanan när man träffar vänner för att höra lite gossip över en kaffe. Det blir en gemenskap som heter duga och visst man ska inte snacka skit. Men det är skillnad om någon berättar något för mig som sedan stannar där eller om jag skulle springa till första bästa för att berätta. No no, jag är väldigt försiktig med vad jag säger om saker och ting. Ibland iallafall :P

Idag blir det vila med joggingturen då jag fortfarande har skavsår. Men imorgon ska jag gå förbi Malin och hoppas på att hon följer med ut och gör mig sällskap. Rolig tös det där!

Måste även tillägga att jag gillar alla kommentarer jag får här på bloggen, även om det var samma personer hela tiden så uppskattar jag det och ler alltid lite för mig själv när jag läser endel smarta, genomtänkta medans andra är mindra genomtänka men väldigt roliga :)

Varje gång ett sms faller in så ser jag ditt namn framför mig, varje gång det händer är det från någon annan. Ta tid, skicka ett meddelande, låt mig inte lida som du egentligen gör.

1 kommentar:

Anonym sa...

yeaaay?! det e väl ändå yay! ;)

oo skavsår e inge skoj, jag fick en vattenblåsa på hälen förra veckan.. ugh asso =/

Melinda visade mig sina ärr oxå i helgen, haha den tjejen e 11 och har varit i farten

När ska du göra blåbärspaj till mig då ?

Jag kör en liten vila på rodbåtandet idag, har mer träningsvärk än fan jag räknade med.. får bli i helgen igen istället

haha vassego, jag vet själv om jag hade blogg så skulle jag vilja ha kommentarer :) om inte annat
roligt och få vetskapen att folk verkligen läser samt att det är enklare att fortsätta då :)