september 19, 2010

Så de så

Så nu har jag bakat matbröd, vi har ätit, duschat, promenerat med hundarna och nu är det soffan i vanlig ordning som gäller. Måste säga att jag älskar mitt högra ben tillsammans med min högra fot som alltid är svullna som en hel prinskorv, med ett par nätstrumpbyxor så har vi kassler!
Jag har inte längre någon vrist och stövlar är bara att drömma om om jag inte vill fastna i skorna. Det är ju alltid värst såhär på kvällen men sen har jag ju RLS (restless legs) som blir ännu värre med svullnaden. Men jag ska inte klaga, tanken slog mig förut att inom 2 månader kommer jag slippa magen och allt som har graviditeten att göra för att kunna hålla den lilla parvlen i famnen.

Jag tänkte lägga in ett inlägg om något vettigt men glömde bort det i samma veva som jag tryckte på "nytt inlägg" men då var det inte så viktigt.
Imorgon får jag besök av min söta M och sen ska jag och Peter på rutinkontroll. Ska även försöka få med honom på en tur till badhuset för att få känna mig lätt och smidig för en gångs skull, känns även som jag skulle behöva göra av med lite överskottsenergi utan att behöva bli trött i höfterna.
Skulle vara skönt och kunna sova en hel natt utan att vakna stup i ett för att man ligger konstigt, ont i ryggen eller besök på toaletten. Längtar så himla mycket tills magen försvinner så jag kan få "knäcka ryggen", sträcka på mig och sova på mage igen. Och självklart få spoona min karl, få på sig mina gamla jeans, få känna sig snygg och smärt igen m.m det vore livet det!

Ikväll har vi faktiskt skippat valvakan fram tills nu, spelade faktistk Bingolotto för en gångs skull för att försöka fördriva tiden och det blev en lite komiskt vadslagning utav spelande nämligen det att om jag skulle vinna mer än 5000:- så skulle jag och Peter gifta oss och jag kan säga att jag vann inte ett smack så giftermålet kommer få vänta ett tag till. Det finns ingen människa som kan få mig att skratta så djupt som han får mig att skratta. Skönt med humor!
Finns ingen som är bättre än min karl, finns ingen som kan komma mellan våran kärlek för ingen kan älska som vi, det var vi då, det är vi nu och det är vi föralltid <3
Nu sitter vi iallafall och tittar på valvakan och väntar på ett resultat på detta.

Spännande??
Nej, jag kan ärligt säga att jag inte är tillräckligt insatt för att tycka att det är spännande.

Ciao
Johanna

Inga kommentarer: