oktober 04, 2008

mamma vs. svärmor

Idag var det då första gången mina föräldrar träffade Jonas mamma.
Mamma och pappa kom till Mellerud strax efter 14 idag och pappa hjälpte mig och sätta upp mina nya lampor som jag och Jonas var och inhandlade idag på mea. Var även till ICA och köpte mat till ikväll för 1500.. billigt :/ Fläskfilé inlindad i parmaskinka och ett täcke med ost tillsammans med hemma gjorda klyftpotatisar och en svampsås och wokade grönsaker, till efterrätt blev det vit chokladfromage, men fileade apelsinbitar. Allting gjort från grunden - Mycket gott!
Någon som vill ha receptet, säg till så lägger jag ut det.

Nu börjar det ta fart i lägenheten ordentligt, alla lampor är på plats, det enda som fattas just nu är min andra 90 madrass, uppsättning av hyllor samt gardingstång som ska upp i köket. Och även för att inte glömma en till soffa så jag kan byta ut min ikke passande bäddsoffa.
Jag vill tacka för all hjälp jag har fått, båda från mina föräldrar, Jonas och inte för att glömma Anders. Utan Jonas idag så skulle jag nog inte lyckats hålla mig samman, har varit så nervös för detta i flera dagar, tankar som drar runt i huvudet om att min svärmor kanske inte tycker om mina föräldrar, eller vice versa. Men egentligen, varför stressar jag upp mig för det(?) det är ju ändå inte dom som är tillsammans. Men på något konstigt sätt så kunde jag inte sluta fundera på det trots att jag vet att det egentligen inte spelar någon roll.

Linzor varför är du inte i Mellerud för? jag hade velat tagit ett glas vin och bara sitta och prata (utan jobbrelaterade saker) kan vara skönt och umgås utanför jobbet och utan jobbet :P
Snart är det måndag igen, denna helgen har flugit förbi så fort! Hoppas att nästa helg inte försvinner lika fort, kanske trollhättan på lördag? är så sugen på att gå på bio igen, var längesen nu. (undra om det går någon bra film.)

Nej nu är jag helt slut efter dagens stressande, nu ska jag lägga mig och sova, eller kanske ta en film först. Hoppas ni kan komma den 25:e! vore kul och träffa er igen!
Kram och god natt!

(Älskling, du är mitt allt och du är helt underbar!)

Inga kommentarer: