september 19, 2010

Söndag

Illa när man måste ha öronproppar för att ens ha en chans till att somna i sin egen säng.


Som vanligt hemma hos oss sitter vi bänkade soffan med MotoGP på tv och jag passar på och skriva ett blogginlägg medans herrn är upptagen.
Det har varit två dagar med ett enorm gravid-ryck och det värsta är att det inte finns något mellanting utan antingen eller.
Lördagen började med frukost, sedan städade jag lägenheten och skurade badrummet från golv till tak medans min karl låg och vilade upp sig från sin förkylning. Sedan bar det iväg till mina föräldrar för att lämna och hämta grejer bl.a köksassistenten. Eftermiddagen bestod av bullbak och matlagning, kanel- och vaniljbullar är underbara nybakade och gårdagens middag bestod av egenhändigt komponerad soppa från grunden, inga tillsatser eller e-ämnen här inte!
Sen var det inte mycket mer min kropp orkade än att lägga sig i soffan en stund.

Dagen började med en riktig amerikans frukost med amerikanska panncakes, scramble egg and bacon. Smaskigt men vår lille parvel fick en sockerchock utan dess like efter all sirap som östes på panncakes´en. Sedan var det dags att rösta och det är hemligtstämplat hur Johanna röstade.
Nu är det motoGP som visas på tv:n och illamåendet börjar bli mer och mer påtagande. Illamåendet har kommit och gått lite hippt som happt och jag hoppas att det försvinner fort för det är så jobbigt eftersom det känns som att jag får en puls som skjuter i höjden, allt blod försvinner från huvudet, kallsvettas och så självklart illamåendet.
Kanske skulle ha ringt sjukvårdsupplysningen? Tänk om det är något med bebisen som gör att jag ibland mår pyton(?) Äsch det går snart över.

5 laps to go... Rossi ligger 7:a och det är inte roligt att titta längre.



Undra om man skulle baka matbröd någon dag?



Kärlek till min smalare hälft, den just nu snyggare utav oss.


Ciao
Johanna

2 kommentarer:

mamman sa...

Hoppas att matbrödet blev bra! Åhh jag hade också velat haft pancakes i morse, det är ju så gott! PS har hittat lönnsirap på stor flaska nu, äntligen! kramar

Johanna sa...

Det har jag gjort sen en månad tillbaka på maxi bergvik finns det stor flaska :P Det blev bra, bar lite enklare än kanelbullar men det vara bara för att det skötte sig självt.