Visar inlägg med etikett renovering. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett renovering. Visa alla inlägg

augusti 20, 2010

Renoveringsobjekt 1 klart

Före:

EFTER:




Jag har redan bestämt att projekt nummer 2 kommer bli en väldigt ful byrå som ska målas vit och få detaljer med antingen tapet eller tyg, har inte riktigt bestämt mig.
Oj så kreativ jag är! Har i tanken redan renoverat sängramen, vitrinskåpen och den enorma garderoben. Det kommer bli så himla fint!
Så har vi ju införskaffat oss ett nytt köksbord som jag nu måste hitta 6 stolar till, det är ingen lätt match.

Facebook

Nu slog det mig vad Facebook beroende man har blivit när man sitter och läser blogg efter blogg och letar efter en "like-button". Det vore ju ioch för sig ganska bra för då kan man ju gilla inlägget man läst utan att behöva kommentera men det är alltid roligt med en kommentar.

Sitter och väntar på bilder på min renovering som är nästintill klar men kunde inte hålla mig längre med att hålla det hemligt så jag tog några kort med mamsens systemkamera och väntar just nu på att pappa ska maila över dom så jag kan lägga upp före och efter bilder.


Johanna är så nöjd över sitt seriösa projekt!

(Till och med min pappa tyckte det var fint och föreslog att jag skulle gjort något liknande till min mamma. Visst blev det bra ändå mamma?
Man ska inte alltid lyssna på vad andra säger eller hur. )


Sitter även och funderar på vad vi ska äta ikväll men jag har inte kommit på det än och jag får inte någon inspiration från min älskade sambo heller som bara säger att "det spelar ingen roll, allt blir gott när du gör det". Hursom så hade jag nog behövt och handla typ lök och creme fraiche.. det är ju faktiskt standard i min mat och soya förstås.
Fast hemmagjord pizza hade ju faktiskt inte varit helt fel med lite makrill, kyckling, champinjoner, paprika, lök, färska tomater och vitlökssås... Nej nu börjar snålvattnet rinna så måste komma på vad vi ska äta ganska omgående och handla lite (?)


Bilder kommer så fort jag har fått dom!

Renovering.

Efter en het diskussion igår så bestämde jag mig för att visa att jag kan också!
Och detta projekt är mitt seriösaste på länge bara för att visa att jag kan minsann!

Det jag inte hade räknat med var spackling och slipning om vartannat i lite drygt 8 timmar (med torktider) eller måla en vända, vänta 4 timmar.. det var då jag gav upp och åkte hem. Men idag ska jag tillbaka och måla gång nummer 2 sedan vänta 20 timmar för att måla en sista gång.

Ska tapetsera och klippa/klistra lite med tänkte jag, känner ett grymt sug på att vara lite kreativ.
Bilder kommer komma på mit otroligt seriösa projekt!

Det är väl inget bra som har lite dåligt med sig och det är väl att jag har sjukt ont i höften och svanken samt höger axel. Men jag tänker inte ge upp för lite smärta, vilar någon extra timme idag bara. Avnjuter frukost hemma och lite kel i soffan i ett försök till att inte göra tofflor av Douglas som just nu mer eller mindre är en odåga hela tiden. Men det hoppas jag försvinner när trotsen släpper på honom.

Lay back and relax, take it easy. No stress.


Ciao
Johanna