december 27, 2009

Söndagsångest

Ja, det har jag trots att jag inte har jobb imorgon så har ångesten satt in och jag har precis upptäckt att det bara är en vecka kvar innan skolan börjar igen.
Det har varit en fartfylld helg överlag. Julafton trodde jag skule bli lugnt men ack så fel jag hade, var först hemma hos mina föräldrar och åt och umgicks sedan var det bara att dra vidare hemåt för att göra isig iordning och gå på fest hos grannnen. Var väl hemma och isäng sådär lagom efter 0500. sedan var et riktigt lugnt hela dagen på julda´n, var och kollade på biljardturneringen som jag hade velat vara med på men inte kunde då jag skulle jobba. Jobbade på kvällen och sedan var det bara att gå hem och sova ut ordentlige. Igår var det highlife. jag tror aldrig jag har haft så mycket uppmärksamhet riktat mot mig, måste vara håret?
Hamnade på fest hos en kompis-kompis och sedan vidare till krogen där man träffade en massa roligt folk, vilka störtsköna kommentarer som föll under gårdagen!
När det var över på den krogen gick jag vidare och han inte ens komma till entrén innan det stannade en bil och med kommentaren:
-släck den där och hoppa in!
Sagt och gjort, jag hamnade i Karlskoga med roligt folk (jag kände dom ska jag väl även tillägga) och sedan efterfest utan dess like. Jösses vilket högljudd tjafs, det lät värre än vad det var men ändå.
Var väl hemma till slut runt halv 7-7 imorse och somnade väldigt fort, och det slog mig imorse innan jag somnade att 15-timmars fyllaär inget jag gör om, men jag kan inte förstå varför jag inte kan må så dåligt så jag inte orkar något alls. Nu är jag sådär så huvudet vill massa men kroppen orkar inte längre med. Men det beror antagligen mer på förkylningen än alkoholisttendenserna.

So let it be, nu blir det ett par dagars kurering innan nyår kommer och man ska vara askalas igen. Undrar redan nu vad man ska hitta på för ku då, har ju en kompis som fyller år så varför inte vara med och fira det. Ahwell, det märks vad det blr, brukar ändå inte bli som planerat.



Have a Nice one! Ciao

Inga kommentarer: