oktober 21, 2010

Publiced


DuWop tävlingen är avslutad!
Och vinnaren är..... Jag!


Skönt att få känna att vinden vänder och kanske kan blåsa med åt mitt håll för en gångs skull.
Det var en ganska bra eftermiddag tills jag lyckades kasta pojkarnas leksak rätt i face:t på Peter, mindre lyckat och med hormoner så var det jag som började grina, gud så sorgligt.
Skuldkänslorna tog över och jag tog båda hundarna på kvällspromenaden runt halva stan. Tänkte bara ta runt kvarteret men det gick så bra trots att bägge var med så jag tänkte "What the heck" kan ju lika gärna passa på och gå medans det faktiskt går bra. En trött och hårt arbetande sambo sover medans jag sitter med förvärkar (igen) och vet att jag bara komma ligga och vrida mig om jag går och lägger mig så jag stannar uppe och låter herrn sova ifred.

Planeringen har skett mer eller mindre hela kvällen och det har nu även jämförts priser på allt från möbler till fogmassa och handtag till köket.
Jag har en vision om hur köket ska se ut och det kommer bli så vackert men som jag sa till herrn, "är det någongång vi kommer vara riktigt osams så är det när det börjas med renoveringen". Men bara man kan bli sams igen så spelar det ju ingen roll hur mycket man bråkar. Ibland är det nyttigt och få tjafsa lite och inte ta saker och ting för givna.

Undra om jag skulle tagit en Alvedon och sett om dessa underbara förvärkar skulle kunna avta eller om jag måste ge mig ut på en promenad igen för att få bort dom, tur jag har två hundar som jag kan gå med och känna mig helt trygg med. Vilka pärlor de är ibland.



Han är fantastisk på alla sätt och vis. Ibland vet jag inte hur jag ska tala om det bara.

1 kommentar:

mamma sa...

Grattis Johanna!!
Det är mycket som händer nu:)
kram mamman