oktober 21, 2010

you´re choice.

Igår var jag till Bettan och jag överväger nu starkt på om jag har tid, pengar och ork till att börja på en av hennes kurser. Vore så kul och faktiskt göra något som man kan få användning av och senare även kanske få lite "egen-tid" som redan är etablerad. Det har jag ju visserligen redan i form av våra tjejmiddagar men det känns som att det är kommer vara lättare att få komma från hemmet i en timme istället för 4-5 timmar som det är en gång i månaden idag.
Får diskutera förslaget med min karl och se vad har säger om det.

Idag har dagen tillbringats med Caroline men shopping och mat kommer man långt. Skönt att faktiskt vara ute bland folk och bara allmänt få snacka skit. Mycket trevligt och det kommer bli betydligt många fler gånger även efter lille parvel kläckts.

Nu körs tvättmaskinen varm, alltid lika roligt när man upptäcker att kläderna är nedpackade och det man har kvar "uppe" är skitigt så det är inte mycket och välja på då än att paniktvätta.
Men packningen verkar ta sig, jag hae velat tvätta så mycket som möjligt innan vi flyttar så det är fräscht och så och än så länge är alla sängkläder, handdukar och gardiner tvättade samt mina och herrns kläder, men på något underligt sätt så dyker det alltid upp nya grejer som ska tvättas och packas. När jag flyttade in till min sambo så gjorde jag en panikpackning och jag har som i tidigare inlägg skrev att jag börjat packetera(stavning?) om mina saker så att det ska bli mer tåligt, hade ju lite prylar som gick sönder i flytten. Men man får skylla sig själv men jag tänker inte göra samma misstag igen. Vill inte upptäcka i fler påsar och kartonger att det ligger både glas- och porslinsskärvor. Nej, blir trött bara av tanken på allt som ska packas så jag släpper det och tänker på lite roligare saker som ska ske idag.

Vi ska iväg och titta på Huset, igen. Nu ska vi mäta, räkna, kika, planera och fundera. Det kommer finnas gott om idéer i mitt lilla huvud efter dagens titt. Åh det ska bli så roligt och få renovera och göra det till vårat hem! Tidigare har det varit jag som bott hos Peter men nu är det "snart" äntligen vårat, det är vi som bor där och vi som ska skapa våran vardag tillsammans på riktigt. Känns som en ordentlig nystart som inte går att beskriva med ord. Jag fullkomligt längtar tills jag/vi kan komma härifrån och komma iordning och få det fint utan en massa flyttkartonger och skit som står som det gör idag. Vi har ju nu levt i ett mindre kaos och bland flyttkartonger o dylikt i lite drygt ett halvår så det kommer bli konstigt att slippa det sen.

Nu får vi hoppas att parvel stannar där inne så länge det går eftersom våran barnvagn har blivit försenad med 3 veckor p.g.a mycket att göra (?) men när man lägger så mycket pengar på en ny vagn med tillbehör så borde de väl åtminstone kunna ringa och tala om att det har blivit förseningar så att jag höggravida kvinna slipper sitta och ringa runt som en galning och försöka få reda på vart våran vagn tagit vägen. Det är inte butikens fel men jag tänker aldrig, aldrig beställa något mer därifrån! Bättre kundkvalité borde de ha. Usch så tantgrinig jag låter nu men det vore så typiskt att bebis inte kan vänta med att komma tills vi fått vagnen men det handlar ju (förhoppningsvis) mindre än en vecka. Blir så stressad när all skit inte flyter på men det är ju samtidigt inget jag kan påverka. Skönt att lite saker löser sig med tiden ändå.


Sen funderar jag på vad som hände med ditt och mitt?
Är det bara jag som hade samvete nog till att återlämna grejerna?


Nu ska jag rasta Douglas och sen göra mig iordning innan herrn kommer hem för då är det dags att åka, hoppas bara pappsen kom med tåget och kommer i tid.



Ciao
Johanna

2 kommentarer:

Annapanna sa...

Hello,

Du var en av vinnarna i Duwop-tävligen :)

Skicka över din adress så skickar jag över en lip-plumper :)

annazand@gmail.com

Anonym sa...

ÅÅÅh har du vunnit:) GRATTIS!!!