september 17, 2010

Friday night!

Äntligen fredag och det första jag fick se när jag kom upp var att min prins hade glömt maten hemma, men det är ju inte hela världen då det finns en grill vägg i vägg med hans jobb så jag tror nog att han överlever idag.
Nu har jag skurat spisen, diskbänken, kört igång diskmaskinen och nu ska det ringas samtal och sitta i telefonkö. Passar på att äta lunch medans jag väntar för sen ska det bakas muffins till Sweet jr och hans mami o papi. Har inte bestämt mig om blåbär, banan och choklad faller mest in i smaken, men tror det blir bägge, kanske även en och en annan morotsmuffins med.
Glömde helt bort att ta kort på mina underbara muffins sist och nu är de borta så ska försöka ta kort på dessa om jag kommer ihåg.

Snilleblixt: Undra om inte begreppet "CRAVING" är en kvinnas påhitt för att få äta vad hon vill, när hon vill och hur hon vill under en begränsad tidsperiod.. Lite som att nu måste du passa på för sen när ungen väl är ute ska du träna och bli superslim igen.

Fick ett cravingDelicatoboll igår, förstår inte hur man MÅSTE ha det man vill ha just då(?) Vetenskapligt bevisat att gravida kvinnor inte riktigt är psykiskt friska under 9 månader?
Har haft ett stort begär på äpple nu ett bra tag, gärna små, knapriga, gärna lite sura äpplen som skalas och sedan skivas och äts som små äppelchips. Smaskigt! Men det tror jag har släppt nu, apelsin hade jag också men kom fram till att det var för mycket jobb med att göra iordning för att tycka om. Igår var det som sagt Delicatoboll, undra vad det blir imorgon.
Mc Donalds chicken mcnuggets gick också ner en sväng men tanken på hur onyttiga de egentligen är gjorde att jag avstod. Vill inte gå upp mer än vad jag faktiskt behöver.
Det är även så att en gravid kvinna egentligen inte ska gå upp mer än 15kg för att inte skada rygg och höfter för mycket under grav. men endel har lättare att lägga på sig än andra och endel får mer vatten, mer blod, större bebis bla bla bla..
läste någonstans att "normala kvinnan" går upp mellan 12-16 kg under sin första graviditet, hur mycket jag litar på dessa siffror kan man fråga sig och hur man kan förespråka en viss typ av kvinna som normal under graviditeten känns skrämmande.
"Kvinna, du är onormal om du går upp 17, 25, eller rent utav 40 kg under din graviditet!"
Jag vägde mig på inskrivningen, 55 i v. 10, sedan 64 i 25 och sen dess har jag vägt mig en gång nyligen vilket gjorde att jag fick ångest så vägandet kommer inte göras något mer förrän det är dags att klämma ut den lilla så jag slipper ha ångest för hur mycket "vatten och fett" jag samlat på mig. Men jag kan ju även tillägga att magen är enorm! Visst det är lår, rumpa och bröst också men inte så farligt om man jämför med andra som är gravida.
Jag kommer aldrig sluta jämföra. Med mig själv, med andra.


Sen kommer vi till riksdagsvalet... Jag kunde inte bry mig mindre ärligt talat, det känns i nuläget som om jag skulle lägga min röst på det partiet som snackar minst skit om alla andra partier oavsett vad de har för mål. Är så otroligt trött på "dom uppfyller inte kraven hit, dom tänker inte göra så, dom gjorde si" All I hear is bla bla bla.
Hur ska man rösta egentligen och kommer det hinna hända något på 4 år?
Ska man rösta lång- eller kortsiktigt?
Röstandes är mer eller mindre en masshysteri och en debatt med sitt inre i sina egna moraliska frågor och påståenden.
"Ska pensionärer få mer pengar trots att jag som blivande mamma behöver dom mer?"
"Ska studenter få mer i bidrag trots att jag inte kommer studera mer?"
"Ska man snåla in på skolor och omsorgen för att få fler rondeller och bättre vägar i Sverige trots att vägarna jag kör på dagligen fyller sin funktion?"
Det är inget annat än ett moraliskt dilemma som tydligt återspeglar sina egna åsikter och det är en debatt man måste ta med sig själv.
Kan den lilla människan verkligen göra skillnad?

Inget dåligt inlägg som blev säkerligen både dagens och veckans längsta, kanske till och med månadens längsta inlägg (?)
Nu blir det lunch bestående av köttgryta med morötter och ris.
Ska även efter bakandet dammsuga hemma och försöka hitta motivationen till att skura rent badrummet, kan nog hända att jag blir sittandes med datorn och läsandet av bloggar känns inte allt för avlägset.


Have a nice one and god bless you all!
Ciao

Inga kommentarer: