augusti 23, 2010

Tankar

Tankar som egentligen inte borde tänkas tänks.
Det blir vad man gör det till men ibland funderar jag på om det inte bara är meningen att vissa saker ska ske utan att man själv kan påverka.
Alla kan påverka sin framtid, precis varende kotte men kan det samtidigt vara så att framtiden är förutbestämd så att det bara känns som om vi kan väljam en att det egentligen handlar om oavsett vilka val vi gör så hamnar vi på samma ruta ändå. En illusion av valbarhet som egentligen inte existerar utan det är en önskan från människan själv över att kunna påverka sitt eget liv?

Kändes som jag krånglade ihop det ganska ordentligt samtidigt som det kan verka som jag talar emot mig själv, men sanningen är den att jag har min "tro" eller rättare sagt det ödet jag tror på. Men man kan ju alltid spekulera i huruvida det finns andra teorier som kanske stämmer mer överens eller verkar mer eller mindre vettiga från dag till dag. Man kan inte tvinga på någon att tycka eller tänka som en själv göra men man kan påverkas av andra människor och det är nog ingenting man kan komma ifrån.

Det är nog därför man antingen växer ihop eller växer isär varandra i ett förhållande beroende på hur mycket man kan tänkas kompromissa eller hur mycket man egentligen påverkas. Man kan nog inte bestämma hur mycket man ska påverkas utan man bara gör det och så kanske man vaknar upp en dag när man inser att man inte alls är lik den människan man var för 1,5 eller 10 år sedan. Och det kanske är då man kommer på att man inte kan leva tillsammans.

Är det så skilsmässan uppstår...
-En illusion av tankar?






Jag tillägnar en tanke till min prins, min eviga kärlek och min klippa.
Livet kommer aldrig bli detsamma utan Dig! Du gör mig hel från botten till ytan.


2010 var året då allt förändrades.
2011 blir året då allt fick en betydelse.




1 kommentar:

mamma sa...

Ja så är det Johanna, det går. 26 år!
Kram mamma