augusti 24, 2010

Rutiner

Dagens sysslor börjar mer eller mindre gå på rutin nu förtiden.
Upp tillsammans med Peter, säga hej då till honom när han åker till jobbet, jag och douglas äter frukost och sedan en promenad innan vi lägger oss och vilar en stund och förhoppningsvis somnar om.. Sedan upp och ta en promenad igen innan jag pysslar lite hemma. Sedan lagar mat tills hjärtat kommer hem, utfodrar både oss och pojkarna. Plockar undan, slappnar av i soffan eller gör något kul. Sedan är det promenad igen och sovdags för familjen Wikstrand-Ojanperä.

Idag har jag iallafall haft både Faxe och Douglas hemma eftersom Peter åkte motorcykel till jobbet imorse. Jag och pojkarna har varit i skogen efter lunch och plockat kantareller och det var spännande. Är inte så säker på att Faxe är rätt hund att ha med när man letar kantareller eftersom han har en tendens till att trampa på de största. Eller rättare sagt att finns det 10 kantareller så trampar han på 8 utav de. Men han är ändå mysig att ha med ute eftersom han är så mån om mig och ser till att jag hittar tillbaka, otroligt nog hur det låter men han är mysig den store klumpen.

Nej, kort inlägg för nu är det dags för sängen igen och undra om inatt är natten då jag ska få sova gott och hela natten? Antagligen inte men jag ska vara glad över att Peter inte vaknar av mina tok-vändningar jag gör om nätterna. Är inte så himla kul längre när bebisen vaknar stup i kvarten och tycker det är för trångt för att kunna ligga still så jag kan få sova ordentligt.


Det är inte heller så häftigt med dessa hormoner som gör att humöret går som en berg- och dalbana och idag blev jag faktiskt rädd för mig själv när jag fick spel på en svart sopsäck.
Otroligt att Peter står ut med mig när det är knappt så jag står ut med mig själv men jag hoppas han kan härda ut ett tag till för det finns inget jag älskar mer än honom och han överraskar mig hela tiden och bara tanken på att förlora honom gör mig otroligt ledsen. Han kommer alltid ha en plats i mitt hjärta för han är min sol och klippa.
Kärlek till 100 som är evig!


Nu är det dags att ta ut hundarna för kvällspromenaden innan jag ska kasta mig handlöst i sängen och försöka sova.




Inga kommentarer: