augusti 12, 2010

Kärlek

Meningarna tog slut..

Hormoner är inte alltid att leka med. Jag trodde att det inte var så farligt men det är värre än vad jag föreställt mig. Det är som ett göra en höna av en fjäder. Men det var gårdagen, idag tar man ett nytt andetag och släpper det som varit och återgår till att vara den perfekta familjen med dom inte så perfekta hundarna. Douglas är värre än någonsin med att lyssna och jag orkar inte bli arg och höja rösten jämt för att han ska lyssna men det är det enda som fungerar. Det är som att prata med en vägg och han lever i sin egna lilla värld. En dag är hans trotsighet över så allt jag kan göra är att härda ut tills vidare.

Vilken dag jag hade igår, var med min tjockis och fika, handla och bara myste. Det är livet som jag föredrar det! Hade skit kul och det pågick i närmare 3-4 timmar. Tänk så fort tiden går när man har så roligt!
Idag ska pappa och nog mamma (?) följa med mig och handla! Måste köpa hundmat innan det är helt slut och jag får ju inte bära så då tar jag med mig stora starka pappa och fixar det.
Tycker det är helt underbart och umgås med både de och resten av min familj, ingen man behöver göra sig fin för, ingen man behöver låtsas något med och det bästa av allt.. Man kan bara vara precis när och hur man känner för det. Undra hur jag klarade mig i Mellerud så länge utan att träffa familjen när jag idag knappt kan gå 4 dagar utan att få lite familje-abstinens.
Skönt att jag ska tillbringa dagen med dom idag!
För Johanna har köpt urtjusigt tyg som hon nu ska sy barngrejer av. Jag måste ju få tiden att gå här hemma på något sätt och framför allt få bort tankarna på allt som måste skaffas inom 2 månader till våran lilla. Det stressar upp mig ordentligt eftersom det fortfarande är mycket som saknas.
Jag hade även behövt och handlat både ny bh, trosor, strumpor och ett par nya skor innan jag blir större över magen, fötterna och vaderna. Jag kan ju inte gå i mina underbart skönt foppatofflor när hösten kommer och alla mina skor är 36 vilket gör att dom blir för små när fötterna sväller. Vanliga strumpor kan jag knappt ha längre eftersom de klämmer åt för mycket när jag får vatten i benen. Alla trosor jag har passar fortfarande men de börjar klämma ganska ordentligt på magen och min nyaste bh är för liten, bara efter ett par månader och då började jag på 75b vidare till 75d vad blir det härnäst 80ee eller. Haha! Ska införskaffa mig en amningsbh också, men det får vänta tills jag vet hur stor jag blir i omfånget så jag slipper köpa en ny efter en vecka. Sådär lite privat information med. Alltid lika roligt och kunna ta del av andras privatliv. Det är ju inte så farligt eftersom detta är endel av graviditeten och jag har ju lovat att dela med mig av allt som kan tänkas handla om mig, min graviditet och våran vackra bebis!

Längtar även efter Peter 24/7 och hela tiden, jag har nog aldrig varit så besatt av kärlek och närhet som jag är just nu. Älskar verkligen allt som har med honom att göra öven om jag älskar vissa saker lite mindre men det är ju en del av honom och jag kommer inte kunna sluta älska honom för att han inte tar initiativ till att laga mat, lämnar matlådorna.. För sedan väger det upp när han kommer hem, släpper allt och bara ger mig en kram. Han vet hur han ska göra för att få mig att stå i centrum och jag älskar hans uppmärksamhet! Eller när vi sitter tätt ihop i soffan och tittar på film och han pillar håret eller sätter han håller om mig när vi ska sova.
Undra vad jag gör för sådana saker för honom(?) Nu kändes det som jag gör inget och han gör allt, och det kanske har blivit så? Jag är väldigt krävande men jag måste komma ihåg att han också behöver kärlek och jag måste visa mig kärlek bättre så att han inte tror att jag tar honom för givet. Vill aldrig behöva testa mina vingar utan honom, han kan få mig så lycklig så det till och med kommer glädjetårar. Han är även den som kan få mig så ledsen men lika fort gör mig glad. Den människan har kidnappat mitt hjärta och han kommer aldrig behöva lämna tillbaka det eftersom jag vet att det är honom jag vill dela allt med.

Det här är äkta Kärlek


Nej nu är det dags att ta tag i dagen och fixa med tvätten, promenad med Douglas, mat i magen, handlas och sedan är det dags att ta tvätten igen och förbereda maten tills mitt hjärta kommer hem! Det är verkligen höjdpunkten på hela dagen <3

Inga kommentarer: