april 14, 2009

Överallt och ingenstans..

Dags för en sumering av helgen som gått sedan jag skrev det senaste inlägget.

Onsdag:
***SM-GULD i Karlstad

Torsdag:
***Hemma i stort sett hela dagen, åkte till Mellerud på kvällen för att gå på Scotts, det var faktiskt inge vidare. Dansade tills jag blev helt svett och träffade Affe, längesen man pratade med honom, tror det var 3 år sedan nu. Fortfarande lika rolig. Och hans bror *hahaha!*

Fredag:
***Uppe med tuppen så var det dags att åka till Jönköping och Elmia. Resan gick suveränt ända tills vi kom till Mullsjö, första polismötet. 1/3 i bilen fick böter och vi blev ståendes i säkert en timme för att de hade spärrat av utfarten. Nästa stop hos polisen ägde rum drygt ett par km därifrån (fortfarande i mullsjö) men flygande besiktning för "ljudnivå för hög" Det var nog en polisman som inte fått sig något på ett par veckor för oj så stingslig han var. Jag var tyst och höll mig i bak för att inte orsaka mer trubbel. Efter 6 timmar kom vi äntligen fram och ska då försöka hitta en parkeringsplas. Folk överallt! Till slut fick vi parkeringsplats och parkeringstillständ efter mycket om och men.. Då var jag rasande på de andra som var med för att de inte ens kan försöka ta det lugnt med spriten. Askalas innan klockan hann bli 10 och vi var framme runt 14. Väl inne på Elmia så gick vi runt och kikade lite, det var väldigt lugnt och sansat, sen gick de och käkade jag och fortsatte och titta mig omkring, när klockan var 16 så gick 2/3 ut till bilen och jag och en till fortsatte kolla runt. Jag kom ut till bilen strax innan 18 och börjar fundera ppå vad fan det är som låter när jag närmar mig bilen. Tro på faan att de två har däckat utanför bilen och snarkar så det står härliga till. efter drygt en tmme till kom de äntligen in i bilen och vi kunde börja åka hemåt. det vart de utgång för de i både vänersborg och trollhättan. Jag åkte till trollhättan och sov där.

Lördag:
***Upp och hoppa för att hämta en i thn och köra till vänersborg med honom och med nycklar m.m.. åkte och gjorde en genomkoll på bilen och sen blev det lunch på strandvägen i thn, Oj vilken underbart god Räksallad! *verkligen att rekomendera*
Sedan bar det av mot Mellerud för att vara med på Påskmiddag hos Anja och Sture. Det var väldigt trevligt men oj så trött jag blev mot slutet. Det var full rulle hela natten och vi kom väl från mellerud lagom till 4.00 Släppte av folk och hamnade i bråk med en utav de jag körde på för att jag var så förbannad. Släppte av dom i vänersborg och åkte sedan till thn igen. Var i thn lagom till 6.00 och hann inte sova många timmar eftersom jag var i vänersborg vid 11 på söndag igen.

Söndag:
***Men då var Katta där som tur var så jag gick o handlade medans hon plockade undan lite så käkade vi frukost. Väldigt gott! Släppte av Katta hemma på vägen och vi for mot Oslo för att släppa av sista personen på jobbet. var ruskigt segt att köra så mycket men har man lovat så har man. När vi väl kom fram så åt vi lite, spola rent bilen och släppte av sista så for jag hemåt. Jag var nog hemma runt 23 i söndags kväll. Och då var det bara att sätta sig i bilen igen för att skjutsa hem svåger. Sen blrv det sängen fort!

Måndag:
***Sov hela dagen nästan. Var till svåger och träffade systerdotter. Syster var iväg på tävling med Vexa. Träffade hanses föräldrar med. Mycket trevliga människor. Fikade lite och sen åkte jag hem igen. Pratade med pappa lite och lite senare åkte jag och pappa in och tankade BMW:n och hans bil och handlade sen lite. Åkte ut till Släp-Pär och kollade hur det går för honom med den nya lokalen. Hjälpte honom och bära lite med.

Tisdag:
***Idag har jag inte gjort ett enda skit, kollat Bleach och bråkat konstant. Orkar inte längre. Faan.

Onsdag:
***Imorgon blir det lugnt även då. Linda kommer hem från fjällen.

Torsdag:
***Samma som tisdag.

Fredag:
***Dka till läkaren 14.30 i Kristinehamn och sen Bär det av mot Mellerud för att träffa LInda och lämna tillbaka bilen. Fredag kväll Ska jag nog till Thn och försöka reda upp allt och se om det kan fungera eller om jag ska lämna det där..

Lördag och Söndag:
***Beror helt på hur fredagen går.


************************************************************************************


Det kommer komma bilder från elmia här sen, har inte orkat lägga över dom på datorn än. Uach är så mycket jag skulle behöva göra men det händer ingenting, Ska bli skönt och komma iväg till läkaren nu iaf.

Inga kommentarer: