april 09, 2009

SM-GULDET ÄR HEMMA


Och under en otroligt spännande match i Karlstad befann jag mig på "Harry´s" i Karlstad för att med mina medmänniskor kolla på denna avgörande match. Ett underbart sällskap med en underbar och givning kom första målet 1-0 färjestad, sedan rullade det på 2-0. Men då kom Hv och tyckte att dom var bra och kviterade till 2-1 färjestad kammade hem 3-1 mål och HV fick ett mål bortdömt p.g.a spelare i målvaktsområdet.
Jag skulle kunna sumera hela matchen men det är ingen som orkar läsa och de som faktiskt gör det såg ju matchen igår.
Jag befann mig som sagt i Karlstad under eftermiddagen/kvällen igår. Efter matchen skjutsade jag Nicklas till tåget och inväntade mig far på torget bland hela färjestad-klacken, det var en otrolig känsla och få stå och skrika ut sin glädje. Pappa kom och mötte upp mig utanför "Pinchers" där det var en positiv stämning med mycket färjestad-musik! Det blev både en och två öl för min far tillsammans med hans arbetskollegor. Dock jag var nykter då jag var utlovad chaufför under kvällen. Stmningen var verkligen obeskrivlig när de spelade våra låtar. Blev uppbjuden på dans mitt upp i allt också, första gången jag dansat bugg nykter och med en 45-åring, men det gick inte lika bra som när jag är onykter och med någon som kan det ungefär lika bra som mig. Kvällens resume var den att det var fult ös mestadels hela kvällen, folk överallt och glädjetjut som sträckte sig över hela värmland.

Detta blir den bästa påsken på många år. Inte nog med att Guldet stannade kvar i värmland, det blir Elmia imorgon och kanske på lördag också, man får se vart i Sverige man hamnar, det har en tendens till att kunna bli varsom fakiskt.
Nu ska jag avsluta mitt påskpyssel och boka biljett samt packa lite innan man måste åka.

Jag håller fortfarande på med min batningskur, men som sagt att igår blev det ca 1000kcal sammalagt då vi var ute och åt innan hockeyn. Idag har det bara blivit 150 kcal än så länge och jag har säker förbränt mer än 300 så det går bra, men dags att äta igen så jag börjar bli lite skakig.

FÄRJESTAD, FÄRJESTAD, DE E ENNA FÄRJESTAD. GULDET SKA HEM, GULDET SKA HEM TILL VÄRMLAND IGEN. HUNGRIGA SOM VARGAR FRÅN VÄRMLAND ETT SM GULD VI NU SKA TA.

Inga kommentarer: