februari 12, 2009

Ödet?

Jag trodde att jag var bestämd med beslutet jag skulle ta, men så kommer du för att diskutera och träffas såhär en sista gång.. Och när jag ser in i dina stora gråtande ögon kan jag inte göra annat än och älska den människan som står framför mig. Tankarna vandrar iväg som så många gånger förut, och det är då, här och nu, som jag inser att jag skulle aldrig klara mig utan dig, jag kan inte se ett liv utan dig.

Trots att hela gårdagen bestod av tårar så kom det ännu fler på kvällen.
Men vi diskuterade och kom fram till att vi vill inte lämna detta nu, vi vill göra ett försök till och om det inte fungerar nu så är vi båda iallafall överens om att det behövs drastiska åtgärder för att få oss att fungera igen. Ganska skönt att vi är överens om något. Men nu har vi en ny plan, tanken slog mig igår när vi pratade att vi har aldrig varit på en dejt, aldrig tagit en fika tillsammans, en middag, resa och allt annat som vi har pratat om att göra men aldrig händer. Så nu har vi enhälligt bestämt att vi är tillsammans, men dejtar. Detta kommer bli spännande och se hur det går men det är ett försök som kanske fungerar. Så vi kommer börja om från början helt nu, fast vi kommer självklart behålla dom 1½ åren som vi har haft hittills, men att dejta 10 gånger seriöst, inte träffas emellan, förhoppningsvis kommer det bli bra. Jag önskar att det bara är en spricka som läker av sig själv.

Så på lördag har jag min första dejt med Jonas, nästan lite pirrigt, nu måste man ju göra sig snygg igen, jobbigt :P *haha*

Inga kommentarer: